Подготовка к проекту 8 класс
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему

Чаплыгина Мария Олеговна

В данной работе представлен план-конспект урока по английскому языку для 8 класса по УМК М.З. Биболетова. Подготовка к проэкту "The World's best friend is You"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл podgotovka_k_proektu_8_klass.docx22.63 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Гимназия №17

План-конспект урока по английскому языку по подготовке к проекту по защите окружающей среды в 8 классе

 по теме: «The Earth’s best friend is you»

Учитель:

Чаплыгина Мария Олеговна

г.Королев 2012г

Тема: подготовка к проекту по защите окружающей среды “The Earth’s best friend is you”

Цель урока:

Образовательная: формирование глобального подхода к проблемам окружающей среды;

Развивающая: формирование творческого и критического мышления учащихся через дискуссию;

Воспитательная:  научить школьников бережно относиться к окружающей среде.

Задачи урока:

  1.  активизация лексики  по теме “The Earth’s best friend is you” и ранее изученных лексико-грамматических конструкций;
  2. Подготовить учащихся к созданию проекта по охране окружающей среды.

Оборудование урока: лозунги, плакаты, видеофильм, аппаратура.

Тип урока: урок формирования новых знаний (учебная конференция)

План урока.

I. Организационный момент.

  1. Приветствие.
  2. Сообщение темы и цели урока.
  3. Фонетическая разминка.

II. Просмотр видеофрагмента о проблемах окружающей среды. Подготовка к проекту.

  1. Задания до просмотра видеофрагмента
  2. Задания во время просмотра видеофрагмента
  3. Задание на перевод
  4. Задания после просмотра видеофрагмента

III. Заключительный этап урока.

  1. Подведение итогов, выставление оценок.
  2. Домашние задание.

IV. Результаты работы.

Ход урока:

I. Организационный момент.

T. Hello, dear friends, how are you today?

S. Answers.

T. What wonderful weather we have today! Do you like it?

S. Answers.

T. Let’s describe it. Is it snowing/raining? What is the temperature in Celsius/ Fahrenheit? (При переводе из шкалы Цельсия в шкалу Фаренгейта исходную цифру умножают на 9/5 и прибавляют 32)

T. Today we are going to speak about nature, and not only about the weather, about the environment in general and its problems. We will learn some new facts about our planet from the video. We go on our main topic “The Earth’s best friend is you” and I hope that at the end of the lesson you will have some ideas about how to help “our friend”.

T. But before we begin working with the main topic of our lesson, let’s remember some important words and their pronunciation. What is the English for:

  1. Природа – природный.
  2. Окружающая среда - относящийся к окружающей среде.
  3. Ураган.
  4. Землетрясение.
  5. Наводнение – затоплять.
  6. Загрязнять – загрязнение (воздуха, воды, почвы, шумовое).
  7. Запрещать – запрет.
  8. Повредить – повреждение.
  9. Разрушить – разрушение.
  10.  Опасность – опасный – быть в опасности – быть в безопасности.

T. Thank you! You are great.

II. Просмотр видеофрагмента о проблемах окружающей среды (Глобальное потепление). Подготовка к проекту о защите окружающей среды.

Pre-listening task:

  1. What problems of the environment do you know?
  2. What can be the results of them?
  3. What do you know about global warming?

While listening:

T. Make sure that you understand the following words:

  1. To fluctuate – колебаться
  2. Human activity – человеческая деятельность
  3. Fossil fuel: oil, coil – ископаемое топливо: нефть, уголь
  4. To radiate – излучать
  5. To absorb – впитывать, поглощать
  6. To release – высвобождать
  7. Carbon-dioxide – двуокись углерода
  8. To shrink – сокращаться
  9. To forecast – предсказывать
  10.  Severe – суровый
  11.  Species – вид(ы)
  12.  Extinction – вымирание
  13.  To consume – потреблять

Global Warming

For 2.5 million years, the earth's climate has fluctuated, cycling from ice ages to warmer periods. But in the last century, the planet's temperature has risen unusually fast, about 1.2 to 1.4 degrees Fahrenheit. Scientists believe it's human activity that's driving the temperatures up, a process known as global warming.

Ever since the industrial revolution began, factories, power plants and eventually cars have burnt fossil fuels such as oil and coal, releasing huge amounts of carbon dioxide and other gases into the atmosphere. These greenhouse gases trap heat near the earth through a naturally-occurring process called the greenhouse effect.

The greenhouse effect begins with the sun and the energy it radiates to the earth. The earth and the atmosphere absorb some of this energy while the rest is radiated back into space. Naturally occurring gases in the atmosphere trap some of this energy and reflect it back, warming the earth. Scientists now believe that the greenhouse effect is being intensified by the extra greenhouse gases

that humans have released. Evidence for global warming includes a recent string of very warm years. Scientists report that 1998 was the warmest year in measured history with 2005 coming in second. Meanwhile, readings taken from ice core show that the greenhouse gases carbon dioxide and methane have hit their

highest levels in the past 420,000 years. Arctic sea ice is also shrinking. According to NASA studies, the extent of arctic sea ice has declined about 10% in the last thirty years. As long as industrialized nations consume energy and developing countries increase their fossil fuel consumption, the concentration of greenhouse gases in the atmosphere will continue to rise. Researchers predict that temperatures will increase about 2°f to 10°f by the end of the 21st century. What's less certain is what rising temperatures mean for the planet. Some climate models predict subtle changes, others forecast rising sea levels which could flood coastal areas around the world. Weather patterns could change, making hurricanes more frequent. Severe droughts could become more common in warm areas, and species unable to adapt to the changing conditions would face extinction.

Although much remains to be learnt about global warming, many organisations advocate cutting greenhouse gas emissions to reduce the impact of global warming. Consumers can help by saving energy around the house, switching to compact fluorescent light bulbs and driving fewer miles in the car each week. These simple changes may help keep the earth cooler in the future.

National Geographic video, www.nationalgeographic.com, 2008

Translate the sentences into Russian

  1. For 2.5 million years, the earth's climate has fluctuated.
  2. But in the last century, the planet's temperature has risen unusually fast.
  3. Ever since the industrial revolution began, factories, power plants and eventually cars have burnt fossil fuels such as oil and coal.
  4.  According to NASA studies, the extent of arctic sea ice has declined about 10% in the last thirty years.
  5. Scientists report that 1998 was the warmest year in history.
  6. Readings from ice core show that the greenhouse gases carbon dioxide and methane have hit their highest levels in the past 420,000 years.
  7. Scientists now believe that the greenhouse effect is being intensified by the extra greenhouse gases that humans have released.

After listening:

  1. Is the global temperature rising or falling? Is it dangerous?
  2. What are the reasons for it?
  3. What are the results of global warming? What can be in the future?
  4. Can we stop global warming?
  5. Can global warming be a result of pollution?
  6. What can we do?

T. What other problems does our planet face with?

  1. Is there any pollution?
  2. What kind of pollution?

III. Заключительный этап урока.

T. So, we can see the problem: our world is polluted but we want to live in the clean one.  Let’s see how you as people and as students can help our planet. In groups let’s learn how pollution can be stopped.  I want you to think about the solution of the problem at home. You can search for the information in the Internet or encyclopedias.

After it we will write the guidelines which should be followed by every person to save our country from pollution. We will edit it in the Internet.

IV. Результаты работы.

В ходе урока делался упор на проблемы нашей планеты. У учеников сформировался глобальный подход к проблемам окружающей среды. В процессе обсуждения видеофрагмента задействовались творческое и критическое мышление учащихся. Школьники еще раз  убедились, что нужно беречь нашу планету.

В  результате дети серьезно задумались об экологических проблемах и подготовились в проекту по защите окружающей среды.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Педагогический проект "Система работы учителя по активизации подготовки учащихся 9 класса к сдаче экзамена по И и ИКТ"

Проект работы учителя по активизации подготовки учащихся 9 класса  к сдаче экзамена по И и ИКТ....

Методическая разработка мастер-класса для педагогов "Методика подготовки успешного проекта деятельности"

Целью и задачами данного мастер-класса является  повышение мотивации педагогов к овладению проектной деятельностью  и расширение знания педагогов о методе проектов, алгоритме...

Методическая разработка по подготовке театрального проекта “The Crown Diamond” для 9-11классов

Основная  цель постановки – объединить студентов с разным уровнем знаний английского языка в совместной творческой работе и тем самым способствовать выработке навыко...

Методическая разработка по подготовке театрального проекта “The Crown Diamond” для 9-11классов

Основная  цель постановки – объединить учащихся  с разным уровнем знаний английского языка в совместной творческой работе и тем самым способствовать выработке навыков языкового общения учащи...

Из опыта работы по подготовке учебных проектов в рамках урока русского языка в 5 классе

Новый образовательный стандарт делает подгтовку учебных проектов обязательной частью учебного процесса. В данном материале представлен опыт работы по организации проектной деятельности в рамках урока ...

Презентация "Организация подготовки итогового проекта в 9 классе"

Индивидуальный итоговый проект является основным объектом оценки метапредметных результатов, полученных учащимися в ходе освоения образовательных программ. Презентация включает в себя требования к сод...

Методика подготовки групповых проектов. Проект модульного урока на тему: "Альтернативная коммуникация. Роль визуальной поддержки в жизни современного человека".

АннотацияПредлагаемый проект модульного урока рассматривает  этические и нравственные вопросы воспитания школьников младшего и среднего звена, затрагивает тему применения альтернативной коммуника...