Конспект открытого урока моя семья.
план-конспект урока по английскому языку на тему

Спиридонова Инна Олеговна

Topic: “My funny family”

 

 

Цель:

 Развитие навыков употребления лексических единиц по теме «моя семья» в устной речи; выработка ЗУНов в области устной и письменной речи по теме.

 

Задачи урока:

Образовательные:

– формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о своей семье, используя глагол have/ has (got);

– формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have (got) a … He has (got) a;

– отработка произносительных навыков.

Развивающие:

– продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;

– строить высказывания по образцу и самостоятельно.

Воспитывающие:

– прививать любовь и интерес к иностранному языку;

– воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.

- воспитывать любовь, уважение к родным и близким.

 

Технологии: игровая, ИК Т, метод проектов, здоровьесберегающая.

 

Оборудование: ноутбук, проектор, мультимедийная установка, раздаточный материал, CD диск, карточки, наглядность.

Методы

 

 

 

 

                                                       Ход урока.

  1. Организационный момент.

Приветствие:

Good morning, children! I’m glad to see you! How are you? How is your mood? (дети поднимают карточки ). (1-2 мин.)

      2)Постановка цели урока:

So, it’s very good! Today at the lesson we are going to revise all we know about the family. We’ll use the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. We’ll also read and listen to the texts about the family, guess the crossword and play.

3)Речевая зарядка:

At first, let’s remember our vocabulary and grammar structure I have got.

Please prepare your cards.  

What is the date today? What is the day of week today?

Have you got a family? How many brothers or sisters have you got?

Have you got any pets? What are they? Have you got a granny? What’s her name? How old is she? Etc. (5мин.)

  4)Фонетическая зарядка:

And now we are going to revise English sounds. What are these sounds like? [img1], [o – o:] Vowels. And these? [img2], [z- s] Consonants. Please underline sound ....

Look at the blackboard and try to read the sentences!

Mr. Smith has got a son.

Mrs.Abb has got a daughter.

Father, mother, sister, brother

Hand in hand with one another.

Open your copy-books and write the date, then copy the poem. We

are going to learn it by heart. (4-5min.)

5). Проверка домашнего задания.

And now, the time has come to check your homework.

Who’d like to present a project about his funny family.

(presentations, reports) (5-7 min.)

They get marks!!!!

6). Физкультминутка.

Are you tired? What do you think about a pause? Let’s have a rest.

Стих-е  Head and shoulders/ (2min.)

7).Новый материал.

And now let’s enlarge our vocabulary. Listen to Bram and try to guess what do new words mean. (выпишу новую лексику на доске).

                 boy                      

                  mother

                  aunt                     

                  son

                  brother                

                  girlfriend

                  grandfather

Закрепляем нов. ЛЕ в текстах на карточках . (4-5min)

8) Игра-презентация.

So, you’ve worked hard today. Let’s play a little. (Presentations!!!) (7-8 min)

What does your mother or father like to eat?

What is it? Of course it is

a banana [bə'nɑ:nə]

a kiwi ['ki:wi:]

grapes [greɪps],

chocolate ['ʧɔklət],

an orange ['ɔrɪnʤ].

Open your copy-books and write down new words.

Now lets play. A pupil close his eyes and I give him a piece of something. Ask him or her a questions: What is it? He/she try to guess and answer: It is a... (5 мин.)

What is it?  It is a...

9)Homework:

Learn by heart all new words and phrases. Dictation. Read the text .Do the task :

1.I have a large family. My grandmother lives with my mother and father and her name’s Ellen. Then I have a brother. His name’s Richard. He lives in Oxford. My sister’s name is Camilla. She lives in London. My aunt is called Bess and my uncle is called Tony. My mother’s name is Mary and my father’s name is Mike. My mother is very kind and clever woman. She is forty-two. My  father is a doctor. He is forty-five. He likes to play football. I love my family very much.

2.1.Doreen is Richard’s sister.

      2.Richard is Camilla’s…….

3.Camilla is Mike’s ………

4.Mike is Mary’s ………

5.Mary is Doreen’s ……

 

  3.Elllen                         mother

    Richard                      sister

    Camilla                      father

    Tony                           grandmother

    Mary                           brother

    Mike                           aunt

    Bess                            uncle

 

 

10)Итоги: Today at the lesson we’ve  repeated all we know about the family. That were  the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. I hope you liked the lesson.

Рефлексия: So how did you like this lesson! O’K, thank you for your hard work. The lesson is over. Good bye!!!

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon semya.ppt905.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

My family

Слайд 2

Nephew Uncle’s or aunt’s daughter\son Niece Mother and father Aunt Mother’s or father’s brother Uncle Mother’s or father’s sister Parents Sister’s or brother’s son cousin Sister’s or brother’s daughter

Слайд 3

cou re ma sin fe fe spo on le kni le la tion ma

Слайд 4

The lesson is over! Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока в 5м классе. Взаимоотношения в семье.

План-конспект открытого урокапроведенного в 5 А классе ГБОУ СОШ №283учителем английского языка Зуевой Натальей Павловной Тема: «Getting on well with the family»Задачи: Образовательные...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

план-конспект открытого урока сравнение татарских и английских звуков по теме семья в 4 классе

Максат:1.      Татар телендә [һ], [w], [ә], [ң] авазларының әйтелеше үзенчәлекләрен чагыштырырга һәм анализларга өйрәтү.2.      “Гаилә” темасы буенча ...

План-конспект открытого урока по английскому языку Тема: "Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»" по УМК «Enjoy English»: М. З. Биболетова, 6 класс

Данный план-конспект урока может помочь учителю при подготовке к уроку по теме "Семья" по УМК  "Enjoy English": М. З. Биболетова, 6 класс...