Конспект урока по теме: Англия. Королевский Лондон.
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Тема урока:  Англия. Королевский Лондон.

Тип урока: комбинированный.

Цель урока:  дальнейшее развитие иноязычной компетенции, создание учебного продукта в условие продуктивной учебной деятельности.

Задачи урока: I – учебные: повторить лексический минимум темы, совершенствовать навыки чтения,  составление монологических и диалогических  высказываний, аудирование, представление нового грамматического материала;

                       II - развивающие: развитие личностной активности учащихся, познавательного интереса, речи, памяти, внимания, воображения, способности анализировать, обобщать, навыков работы с интернет - ресурсами;

                        III- воспитательные: воспитывать умение слушать собеседника, выражать свои мысли и чувства корректно, работать в группе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon lesson_6_form.doc25 КБ

Предварительный просмотр:

Начало урока:

Good morning, boys and girls! Glad to see you.

How are you? Sit down, please.

I’m Larisa Alexeevna  and  l’ll  be your  teacher today.

Let’s start. (слайд 1)Look at the screen. The theme of our lesson “ England. Royal  London”. Today at the lesson....(слайд 2)

  1.  We’ll recite a poem.
  2. We’ll repeat the words and phrases.
  3. We’ll do some exercises.
  4. We’ll get acquanted  new with grammar material.
  5. We’ll listen to the dialogue.
  6. We’ll watch video.

You see, we’ve got  lots of work to do. Good luck!

Phonetic drill.(слайд 3)

I prepare a rhyme for you. Repeat after  me, please. (the first group and then the second)

Hector Protector

Hector Protector was dressed all in green;

Hector Protector was sent to the Queen

The Queen did not like him,

No more did the King;

So Hector Protector was sent back again.

Lexical exercises. (слайд 4)

Do you know these words? I think so. Read and translate them, please.

To own, a crown, to crown, to reign, reign, to defeat, to remind, to touch, touching, a reason, a throne.

Try to guess what I’m speaking about.(выделение слайд 4)

  1. The period of time when a king or queen rules a country.
  2. Used for showing that something belongs to a person.
  3. A special chair that a king or queen sits on.
  4. A circular decoration that a king or queen wears on their head as a symbol of power.

Good of you!

Open your tests books on page 35 exercise 9. ( слайд 5) Let’s do it in turn and check it.

……………………………………………..

Reading.(слайд 6)

This time we are going to read the text. Open your books on page 128 exercise 19. The text “Royal London”. Read the first two paragraphs, please.

….............................................

Is everything clear to you?  Let me see. Here is the map of London. What are the names of these objects?(слайд 6 выделение)

Well done!

At home you will read this  text till the end and then do exercise 24.

(слайд 7)  Look at the screen, please. This family tree will help you. Whose family is it?

Imagine that you are….( слайд 8 )

And now I want you to make up a story, unusual story. Imagine that you are  not people but  things.

 The first group will be a crown, and the second group will be a throne.  My questions will help you to do this task.

What are you?

How do you look like?

Who often uses you?

What are your feelings, likes or dislikes?

One of you will read your story. Do, please!

………………………………………………………………………….

Great!

Listening (слайд 9)

 And now listen to the dialogue, please.

What  Queen’s  presents can you mention?

a big box of hot dogs

a mink coat

a large statue of a horse

a pair of snow shoes

a motor boat

a piece of iron

a silver jug

a large painting of a power station.

Good of you.

What holiday is coming?

What present would you like to get?

Ask each other questions what presents you would like to get and why.

Group 1, begin, please.

…………………………………………………………………………………………………….

Very nice!

Introduction to the grammar rule. (слайд 10)

Let’s try to say such sentences in another way.  

I want Santa Claus to bring me a new computer. Who can translate this sentence? Right you are.

Let’s change Santa Claus on the pronoun.

I want my mum to give me a puppy. Who can change the words my mum?

I want my mum and dad to give me a puppy. Your variant, please.

This grammar phenomena  is called Complex object. You’ll learn about it more some time later.

But nevertheless  I want you to do exercise 10 at home. It's almost the same as this one.

Watching video. (слайд 11)

Do you know that the Queen congratulates the citizens of Britain with Christmas every year?

Let’s see the episode from her Christmas speech and complete the table I’ve prepared for you.

The first column is fulfilled,  in the second  column you can see the questions, the third column is for completing . You’ll do it in groups. Be attentive, please.

We know

We want to know

Now I know

The Queen congratulates all citizens of Britain with Christmas.

When did the Queen make her speech?


How was it broadcast ?

Broadcast – транслировать, передавать


What did the Queen wish her citizens?

(слайд 12)

Are you ready? Group 1 , your answers, please. Group 2 , your variants, please. Let's check your variants. (слайд 13) Well done.

This time we are going to return to the very beginning. (слайд 14) What kind of work do you like most of all? You see, I'm a teacher and I have to put marks. I think, your marks are “fives”( слайд 14 выделение)

To finish with I'd like to thank you and give Christmas presents.

Homework.

Your homework for the next lesson:  you are to do exercise 24 p. 134 it’s based on the knowing of the  royal  family and  grammar exercise 10 on page 142.

This time we are going to return to the very beginning and I want you to put marks to yourselves.

Goodbye! It was much better to be desired.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока английского языка по теме "Лондон" 5 класс

Конспект урока по теме "Лондон. Достопримечательности Лондона" 5 класс...

Пояснительная записка к уроку по теме :Англия. Королевский Лондон.

Тема урока:  Англия. Королевский Лондон.Тип урока: комбинированный.Цель урока:  дальнейшее развитие иноязычной компетенции, создание учебного продукта в условие продуктивной учебной деятельн...

Конспект урока по теме: «Англия в XI- XV веках” для 6 класса

Проблемный  урок с элементами лабораторно- практической работы  по теме: «Англия в XI- XV веках”.План урока1.Нормандское завоевание Англии и его последствия.2. Реформы Генриха II.3.Борьба...

Конспект урока по теме "Путешествие в Лондон. Современные виды транспорта Лондона "

Конспект урока по теме "Путешествие в Лондон. Современные виды транспорта Лондона " с презентацией  к уроку. Развитие навыков монологической и диалогический речи, развитие навыков воспр...

Самоанализ урока в 6 классе "Королевский Лондон" УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для V-IX классов

Тип урока – урок комплексного применения знаний.  Форма урока – урок взаимного обучения....

Конспект урока по истории "Усиление королевской власти в конце XV века в Англии и во Франции".

Учебное занятие: "Усиление королевской власти в конце XV века в Англии и во  Франции".Цель и задачи урока:1.    Подвести учащихся к пониманию значения образования централизованного...

Конспект открытого урока по теме: Великобритания. Королевский Лондон. 7 класс.

Конспект открытого урока по теме: Великобритания. Королевский Лондон.7 класс.Цели урока:Тренировка учащихся в развитии навыков устной речи.Развитие навыков аудирования и говорения.Введение новой лекси...