Открытый урок на тему "Профессии" 6 класс
видеоурок (английский язык, 6 класс) по теме

Ковальчук Алина Николаевна

 

Учебные пособия:

учебник “English” 6 класс (автор в.п.Кузовлев)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx25.85 КБ
Файл ocenochnyy_list_uchenika.docx115.65 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка по теме "Профессии"

Ковальчук Алина Николаевна учитель английского языка

Цели.

Образовательная: актуализация знаний, умений, навыков, приобретённых ранее, формирование и развитие речевых компетенций.

Развивающая: развитие коммуникативной компетенции учащихся.

Воспитательная: формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка, формирование познавательной активности учащихся.

Речевой материал:

лексический – названия профессий;

грамматический – формы глагола to be going to be в настоящем и прошедшем временах. Вопросительные предложения What are you? Who are you?

Учебные пособия:

  1. учебник “English” 6 класс (автор в.п.Кузовлев);
  2. задания для учащихся.

Оборудование:

  1. системный блок компьютера, клавиатура, мышь;
  2. мультимедийный проектор;
  3. презентация “Профессии”.

Применяемая методика: “Методика станционного обучения”. Урок-соревнование.

Ход урока

I. Подготовка учащихся к иноязычной деятельности.

II. Приветствие.

Teacher: Good morning! I am very glad to see you and hope that you are ready for the lesson. How are you today?

TeacherI hope that you are fine today .On your desks you can see pictures of different moods. You can choose one which really shows how you are felling at the moment. You can put a tick in front of it. (Отметить настроение)

Pupil 1: I am fine, thank you! And how are your things?

Pupil 2: Very well, thank you! And how is your health?

Pupil 3: Not bad, thank you!

Good morning, boys and girls! Glad to see you!

Introduction of the lesson:

In a good mood we start our unusual lesson.

Look at the screen and try to guess what about will be our lesson today?

At the lesson you’ll express your opinion towards professions

Today we shall speak about different professions. (Отработка изученной лексики по теме “Профессии”)

Слайды 1-20

Действия разминки  (Warm-up Activities)

Dear children! Certainly you know many English words connected with the topic “Professions”

(Учащиеся отвечают на вопросы учителя)

Речевая зарядка. (Cлайд 21) Translate into Russian 

This lesson will be in the form of competition. You will take part in different contests. For each right answer the pupil gets a smile. The winners are the players  with the most smiles. Let’s start!

II. Follow – up Activities.

Let`s start our competition! ( Давайте начнем соревнование! Работа в группах, делим класс на три подгруппы.) You'll get smiles of different levels, there are three levels.

Task 1Unscramble the words.

  1. heecatr
  2. corotd
  3. ctabaro
  4. noclw
  5. rakbe
  6. refmar
  7. marnfie
  8. nesur

Task 2Match the words and the sentences 

  1. a teacher
  2. a doctor
  3. a policeman
  4. a clown
  5. a postman
  6. a dancer
  7. a fireman
  8. a baker
  9. a dentist
  10. a pupil

a) He bakes bread.
b) He works in a circus.
c) He takes care of our teeth.
d) He fights fires.
e) She studies at school.
f) He delivers letters.
g) She gives pupils homework.
h) He helps sick people.
i) He protects people.
j) She works in a theatre.

Task 3. Complete the questions and the answers! (Cлайд 24)

a)-_______she? - The Queen of Great Britain.

b) -_______she? - She is Elisabeth.

a)-_______he?  - Beefeater бифитер, стражник.

b)-_______he?  - Mr Brown.

a) -_______he? - Walt Disney.

b) -_______he? - He was the most famous film maker.

a)-_______he? Bobbies (british police officers).

b)-_______he? - Mr Scott (слайд 26).

-_______she? - Angelina Jolie.

b) -_______she? She is the famous actress.

-_______he? - Walt Disney.

b) -_______he? - He was the most famous film maker.

(Учащиеся должны правильно выбрать нужный вопрос)

Физкультминутка. (Cлайд 36)

Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.

Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.

And eyes, and ears, and mouth,
And nose.

Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes

(Учащиеся вставляют глагол to be в нужной форме)

Task 4. Fill in the blanks(Cлайд 38)

  1. My sister …going to be a nurse.
  2. You … going to be a baker.
  3. They … going to be engineers.
  4. I … going to be a fireman.
  5. My parents … going to be doctors.
  6. Tom and John … going to be pilots.
  7. He … going to be a good farmer.
  8. We … going to be students.
  9. His father … going to be a policeman.
  10. I … going to be a clown.

Task 6. Answer the question and guess the professions.

  1. Who works in a field?
  2. Who works with computers?
  3. Who helps sick animals?
  4. Who helps children to learn?
  5. Who takes pictures of famous people?
  6. Who makes new cars?
  7. Who flies in a spaceship?
  8. Who helps  doctors?
  9.      Who flies in airplanes?
  10. Who can play tricks?

Task 7. Tell about your future profession! (Cлайд 46)

Task 8. Игра “Guess my future profession”, работа в парах  . (Cлайд 47)

  1. Are you good at …?
  2. Will you work in\ at …..?
  3. Can you … ?
  4. Is it …?
  5. Are you going to become … ?
  6. Would you like to … ?

Teacher: Now, children, I want you to tell me about your future professions.

  1. I would like to be …
  2. I think I am good at …
  3. To my mind I am ...(shy,clever,funny, brave)
  4. As for me I am going to become … because it is …
  5. More than that it is…
  6. It seems to me I can(not) …
  7. On the one hand I have(not) to …
  8. On the other hand I must(not)…
  9. That’s why I want to be …

Заключительный этап. Conclusion.

-- Правила написания синквейна.

- Определение настроения в конце урока.

- Сравнение с началом урока.

- Подведение итогов урока.

TeacherTake your pictures of different moods once more and choose one which shows your mood at the moment. Is it different? Can you explain why? It’s time we finish our lesson, You’ve worked hard.

- Count your smiles. Who is the best today?

- I give excellent marks to…

- Our lesson is over. See you later. Goodbye!



Предварительный просмотр:

name___________________________

surname________________________

form____________________________

 You can see pictures of different moods. Choose one which really shows how you are felling at the moment. You can put a tick in front of it.

 Fragment1Unscramble the words.  (total points________________)

1

2

3

4

6

7

8

9

Fragment 2Match the words and the sentences (total points________________)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Fragment 3. Complete the questions and the answers! (total points________________)

1.  a)__________________________

     b)__________________________

2.  a)__________________________

     b)__________________________

3.  a)__________________________

     b)__________________________

4. a)___________________________

    b)___________________________

5. a)___________________________

    b)___________________________

Fragment 4. Fill in the blanks.(am, is, are) (total points________________)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Fragment 6. Answer the question and guess the professions. (Total points________________)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.                

8.                  

9.                

10.                    

  1. 1 строка:

  Тема одним словом     (существительное)

_____________________________________________________________________________________                                            

  1. 2 строка: 

   Описание темы в двух словах (два прилагательных)    

_____________________________________________________________________________________                                

  1. 3 строка: 

   Описание действия в рамках этой темы (три глагола или деепричастия)  

_____________________________________________________________________________________

  1. 4 строка:

    Отношение к теме, чувства, эмоции (фраза из четырех слов)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                  

  1. 5 строка:  Повторение сути темы одним словом (синоним темы).

______________________________________________________________________________

                                                                                 

Total: 54 points  Your points:__________________

Pictures of different moods once more and choose one which shows your mood at the moment. Is it different? Can you explain why?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок для 8 класса по теме «Стереотипы» (по учебнику Кузовлев «Английский язык» 8 класс) Автор урока: Юртаева Наталья Евгеньевна

Открытый урок для 8 класса по теме «Стереотипы»(по учебнику Кузовлев «Английский язык» 8 класс) Автор урока: Юртаева Наталья Евгеньевна Цель урока: Познакомить учащихся с различными ст...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

Конспект открытого урока в 5 классе на тему "Открытие Антарктиды"

Конспект открытого урока в 5 классе на тему "Открытие Антарктиды"...

Материалы к открытому уроку географии 5 класса "Открытия русских путешественников"

Разработка содержит технологическую карту урока географии в 5 классе по теме "Открытия русских пуьешественников",  разработанну.ю в соответствиии с ФГОС ООО,...

Открытый урок в 5 классе " История географических открытий "

Знакомство детей с открытием Австралии и Антарктиды....

Открытый урок по теме: "Класс Пресмыкающиеся или Рептилии" 15.12.2018г. В рамках проведения Дня открытых дверей в МБОУ лицей №4.

Открытый урок по теме: "Класс Пресмыкающиеся или Рептилии" 15.12.2018г. В рамках проведения Дня открытых дверей в МБОУ лицей №4....

открытый урок во 2 классе по теме "Чтение гласных "A"и "E"в открытом слоге.Союз "или"

Цели урока: обучающие: обучать общению на иностранном языке, создать условия для формирования коммуникативной компетентности;                    ...