Мои наработки по учебнику "Enjoy English" для 5 класса (ФГОС)
материал по английскому языку (5 класс) по теме

Считаю немаловажным приучать детей выполнять письменные работы на бланках. бланки разрабатываю сама к контрольным работам в учебнике. Очень удобно. Прилагаю бланки к учебнику 5 класса и бланк к контрольной работе в 6 классе (1 четверть)

Скачать:


Предварительный просмотр:

Test №1 “Hello! Nice to see you again!”

Name: _________________________________

READING    Задание 1. Выбери правильный ответ на вопрос.

A

B

C

Задание 2. Выбери правильный ответ на вопрос.

 

A

B

C

Задание 3. Прочитай предложения. Отметь предложения, которые соответствуют тексту буквой T (true) и предложения, которые не соответствуют тексту буквой F (false)

  1. One day Little Richard woke up and asked his parents about his past.

  1. A Science teacher told him about nature, plants and animals.

  1. Little Richard cried: "The swimming pool is the worst thing in the world!"

  1. At the weekend Little Richard decided to become an actor.

  1. One evening Little Richard was very sad: "It's so difficult to make a choice!"

  1. His parents told Little Richard that it was too late to make a choice.

WRITING

Задание 4. Заполни анкету для поступления в школьный кружок.

Name        ________________________________________________

Surname        ________________________________________________

Form (Class)         _______________________________________________

School         ________________________________________________

What is your favourite subject?         ________________________________________________

What do you like to do?         ________________________________________________

What days of the week would you like to do a club?        ________________________________________________

What clubs did you join last year? _______________________________________________________________________

Задание 5. Выполни тест.

1

9

2

10

3

11

4

12

5

13

6

14

7

15

8

16

        

Задание 6. Соотнеси вопросы и ответы

1

2

3

4

5

6

Задание 7. Выбери и перепиши одно предложение и задай все типы вопросов к нему.  



Предварительный просмотр:

Test №2 “We are going to travel to London”

Name: _________________________________

LISTENING    Задание 1. Занеси ответы в таблицу.

Daniela

John

Mary

Peter

Задание 2. Соедини стрелками имена и изображения

READING    Задание 3. Выбери правильный ответ на вопрос.

A

B

C

Задание 4. Закончи предложения, выбрав правильный вариант из предложенных.

A

B

C

A

B

C

A

B

C

Задание 5. Прочитай предложения. Отметь предложения, которые соответствуют тексту буквой T (true) и предложения, которые не соответствуют тексту буквой F (false)

  1. Diana wrote a letter to threw children about an unusual land.

  1. You can’t see any mountains or hills in Antarctica.

  1. The largest animal in the world lives in Antarctica.

  1. Penguins can’t swim but they can fly.

Задание 6. Выполни тест. Обведи правильный вариант.

1. She usually ___ the bus to school.

1) catches

2) catch

3) is catching

2. My brother ___ tennis every Saturday.

1) play

2) plays

3) is playing

3. What is the noise? Jane ___ in the next room.

1) sing

2) is singing

3) are singing

4. My granny is in the kitchen. She ___ cakes.

1) cook

2) cooks

3) is cooking

4) are cooking

5. Fred ___ English well.

1) speak

2) speaks

3) is speaking

4) are speaking

6. Look! Douglas ___ baseball for his University team.

1) play

2) plays

3) is playing

4) are playing

7. John and Jack ___ test now.

1) write

2) is writing

3) are writing

4) is writing

8. ___ he drive to work every day?

1) Does

2) Is driving

3) Are

4) Do



Предварительный просмотр:

Test Revision “After summer” (УМК “Enjoy English-5”, стр.185-188)

Name: _________________________________

LISTENING     Задание 1

Dialogue 1

A

B

C

Dialogue 2

A

B

C

Dialogue 3

A

B

C

 

Задание 2

A

B

READING    Задание 3

A

B

C

Задание 4. Выбери правильные ответы на вопросы.

1.  

A

B

C

2.

A

B

C

Задание 5. Выбери утверждение, которое НЕ соответствует содержанию сказки.

A

B

C

D

Задание 6. Пронумеруй предложения в соответствии с прочитанной сказкой.

___ Master Goodman brought an unusual present.

___ The Magic Screen showed the friends’ stories about their holidays.

   1  Every year the friends celebrated a special holiday – the Last Hot Day.

___ The Magic Screen became black.

___ Then they had tea with a tasty apple cake.

___ They watched the sea and dolphins, visited London and a Safari Park in Africa.

WRITING

Задание 7. Заполни анкету о себе.

Name ________________________________________________________________

Surname ______________________________________________________________

Age __________________________________________________________________

The place you live in (city / town) __________________________________________

Country _______________________________________________________________

Your favourite subjects ___________________________________________________

Your favourite animals ___________________________________________________

Your favourite food ______________________________________________________

Your favourite sport _____________________________________________________

Your favourite season ____________________________________________________



Предварительный просмотр:

Test №3 “Faces of London”

Name: _________________________________

LISTENING

Задание 1.

Dialogue 1

Dialogue 2

Dialogue 3

Dialogue 4

Задание 2.

A

B

C

D

 

READING    Задание 3. Выбери правильный ответ на вопрос.

A

B

C

Задание 4. Закончи предложения, выбрав правильный вариант из предложенных.

 

1

2

3

Задание 5. Прочитай предложения. Отметь предложения, которые соответствуют тексту буквой T (true) и предложения, которые не соответствуют тексту буквой F (false)

  1. Granny Marcel lived with her family in the country.

  1. One day her animals fell seriously ill.

  1. When granny Marcel left, the other farmers agreed to take care of all her animals.

  1. Her grandson helped her to look after her animals on the balcony.

Задание 6.  Выполни тест.

1

7

2

8

3

9

4

10

5

11

6

12

        

Задание 7. Соотнеси названия достопримечательностей Лондона.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Задание 8. Запиши форму причастия I и II от следующих глаголов и переведи.

глагол

Причастие I

перевод

Причастие II

перевод

travel

travelling

путешествующий

travelled

путешествовавший

think

swim

decorate

run


Задание 6. Выполни тест.

1)… St Petersburg is called the second capital of … Russian Federation.  

A) the, the                   B) -, the

2) You can see tourists … France and … United States, … China and … Great Britain in … Dvortsovaya Square.

A) -, the, -, -, -                                    B) -, the, -, the, the

3) There are lots of places to visit in … London: … Westminster Abbey, … Tower Bridge, … London Eye, .. Buckingham Palace.

A) -, -, the, -                                       B) -, -, -, -

4)  At the moment I … in the park and I … my notes.

A) sit, write                                        B) am sitting, am writing

5)  I …this  hot weather. I … to sit here.

A) hate, don’t want                           B) hate, am not wanting

 6)  She … (never/fly) a kite.

A) has never fly                      B) have never flown                    C) has never flown

7) The tourist … (just/cross) the square.

A) has just crossed                        B) have just crossed

8) The students …(visit) the Science Museum yesterday.

A) have visited                                       B) visited

9) The students … (just /visit) the Science Museum.

A) have just visited                                B) just visited

10) Mark Twain is a famous American … .

A) write                               B) writer

11)  Barbara Grey is a … at a local London school.

A) teach                                    B) teacher                      C) teachers        

12) Let’s go to the cinema. There is a new film about Isaak Newton, a famous …

A) science                                B) scientist                        C) scientific

Задание 7. Соотнеси названия достопримечательностей Лондона.

  1. Trafalgar
  1. Palace
  1. White
  1. London
  1. Tower
  1. Tower
  1. Buckingham
  1. Bridge
  1. Westminster
  1. Ben
  1. The Houses of
  1. Square
  1. The Tower of
  1. Eye
  1. Big
  1. Abbey
  1. The London
  1. Parlament



Предварительный просмотр:

Test №4 “Learning more about each other”

Name: _________________________________

LISTENING

Задание 1. Послушай рассказы детей и догадайся, кем они хотят стать. Заполни таблицу: впиши соответствующий номер говорящего. Ты услышишь каждый рассказ дважды.

police officer

computer programmer

librarian

doctor

Задание2. Послушай беседу корреспондента с Джейн. Выбери и отметь (v) правильные ответы на вопросы. Ты услышишь беседу дважды.

  1. What language does Jane speak very well?

German

Spanish

French

  1. What is Jane’s hobby?

taking photos

collecting

travelling

  1. What is Jane going to be?

doctor

dancer

teacher

  1. Has Jane got any brothers or sisters?

a  sister

a  brother

a sister and a brother

READING    Задание 2. Выбери правильный ответ на вопрос. Выбери соответствующую букву.

3.

4.

1)

2)

3)

4)

Задание 5. Соедини стрелками начало и конец предложения.

 

Raul is going to

Sim is going to

Michael is going to

come to Great Britain for winter holidays.

visit London next weekend.

study at school next autumn.

WRITING

Задание 6. Прочитай отрывок из письма. Напиши ответ своему другу по переписке. Ответь на его вопросы.

…. I have got a lot of pens. In my house, there are two cats, a dog, three hamsters and a parrot. I take care of them every day. My Mum helps feed them all. When I grow up, I want to be a vet and take care of animals. Have you got any pets?  What hobbies do you have? What do you want to be when you grow up?

Best wishes,

Tom.



Предварительный просмотр:

Test №1 “Launching the International Explorers’ Club”

Name: _________________________________

LISTENING

Задание 1. Послушай четыре рассказа. Установи соответствие между рассказом каждого говорящего и видами путешествий. В задании указан один лишний вид путешествия. Ты услышишь рассказ дважды. Занеси свои ответы в таблицу.

  1. Travelling by plane
  1. Travelling by car
  1. Travelling by train
  1. A hiking trip
  1. A cycling trip

Speaker 1

Speaker 2

Speaker 3

Speaker 4

Задание 2. Посмотри на картинку. Послушай разговор Индиры и Марка. Найди на картинке друзей Индиры. Соедини стрелками их имена и изображения. Ты услышишь разговор дважды.

READING    Задание 3. Найди и отметь верный ответ на вопрос. Отметь ۷ соответствующую букву.

A

B

C

D

 

Задание 4. Закончи предложения, выбрав  правильный  вариант из предложенных. Отметь ۷ соответствующую букву.

A

B

C

D

 

A

B

C

D

  1.  

A

B

C

D

Задание 5. Прочитай предложения. Отметь предложения, которые соответствуют тексту буквой T (true) и предложения, которые не соответствуют тексту буквой F (false)

  1. The adventure books played an important role in Fisher’s life.

  1. Mel Fisher was the captain of two big Spanish ships.

  1. Mel Fisher looked for treasure alone.

  1. You can see some of Fisher’s treasure in a museum.

WRITING

Задание 6. Заполни анкету для поступления в международный клуб путешественников.

Name        ___________________________________

Surname        ___________________________________

Age         ___________________________________

Country        ___________________________________

Languages you speak         ___________________________________

Hobbies         ___________________________________

Favourite subjects        ___________________________________

Countries (places) you would like to visit  ____________________________________________

SPEAKING

Задание 7. Монологическая речь

Задание 8. Диалогическая речь


Card 1

Card 2.

Say how you prefer to spend your holidays: travelling by car, cycling, hiking or staying in a city/ the countryside. Explain your choice.

Look at the picture p. 23. Describe the members of the Explorers’ Club. Say what they are doing.

Dialogue 1

Card 1

Card 2

Ask your classmate:

  • what wonder of nature he/she has visited (Niagara Falls, the Curonian Spit, the White Cliffs of Dover, the Great Barrier Reef)
  •  what the wonder of nature was like
  • what impressed him/her most
  • if he/she has got any photos

Answer his/her questions.

(You begin the conversation)

Answer your classmate’s questions.

Ask him/her:

  • whether he/she has ever taken part in a cycling trip
  • what kind of travelling he/she prefers (by car, hiking, a sightseeing tour etc) and why.

Dialogue 2

Card 1

Card 2

Ask your classmate:

  • what kind of house he/she lives in (a block of flats, a detached house, a semi-detached house, a terraced house)
  • whether he/she has a garden
  • whether he/she lives near to or far from the town centre
  • what his/her area is famous for

(You begin the conversation)

Answer your classmate’s questions.

Ask him/her:

  • where he/she lives
  • whether he/she has a garden
  • whether he/she lives near to or far from the town centre
  • what his/her area is famous for


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные задания по технологии 5-й класс. ФГОС «Материаловедение» Контрольные задания по технологии 5-й класс. ФГОС «Материаловедение»

Контрольная работа по технологии в разделе" материаловедение"-необходима для проверки усваения материала....

Рабочая программа 5-9 классы ФГОС В.И. Лях КТП- 5 класс ФГОС

Рабочая программа 1-4 класс ФГОС и КТП В.И. Лях. Рабочая программа 5-9 класс ФГОС и КТП 5 класс В.И. Лях...

автор Набок Н.Н. рабочая программа по геометрии 7-9 класс, по фгос. учебник Атанасян Л.С. (2 часа в неделю, всего 204ч) и КТП по геометрии 7 класс ФГОС (68ч)

Программа разработана на основе                 Федерального государственного образовательного стандарта второго поколения ос...

Проект рабочей программы по истории для 7 класса ФГОС к УМК «История. Новое время. Конец XV - конец XVIII века. 7 класс" и УМК по истории России под редакцией А.В. Торкунова (6-10 классы)

Данная рабочая программа по истории для 7 класса соответствует требованиям Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования и разработана  на основе УМК ...

Проект рабочей программы по истории для 8 класса ФГОС к УМК «История. Новое время. Конец XVIII - XIX век. 8 класс" и УМК по истории России под редакцией А.В. Торкунова (6-10 классы)

Данная рабочая программа по истории для 8 класса соответствует требованиям Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования и разработана  на основе:УМК &laqu...

КТП 5 класс ФГОС 2019-2020,РП 5 класс ФГОС 2020-2021, РП 5 класс ФГОС 2021-2022 , РП 6 класс ФГОС 2022-2023

Учебник алгебра 5 класс. Авторы : Г.В. Дорофеев , С.В. Суворова, Е.А. Бунимович , Л.В. Кузнецова , С.С. Минаева, Л.О. Рослова....

КТП 7 класс ФГОС 2019-2020,КТП 7 класс ФГОС 2021-2022, РП 6 класс ФГОС 2020-2021,РП 7 класс ФГОС 2021-2022

Учебник алгебра 7 класс. Авторы : Г.В. Дорофеев , С.В. Суворова, Е.А. Бунимович , Л.В. Кузнецова , С.С. Минаева, Л.О. Рослова.Учебник геометрия 7-9 классы. Автор: А.В Погорелов...