«What is health?» (Что такое здоровье?)
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Цель урока: систематизация и обобщение знаний по теме: «Что такое здоровье».

Задачи урока:

  • актуализировать  и развивать знания обучащихся о здоровье и здоровом образе жизни;
  • расширить словарный запас;
  • совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по теме в ходе индивидуальной и групповой работы при аудировании, говорении и чтении;
  • воспитывать ответственное отношение к своему здоровью.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_7_kl.docx71.7 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 7 классе по теме

                               «What is health?» (Что такое здоровье?)

Цель урока: систематизация и обобщение знаний по теме: «Что такое здоровье».

Задачи урока:

  • актуализировать  и развивать знания обучащихся о здоровье и здоровом образе жизни;
  • расширить словарный запас;
  • совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по теме в ходе индивидуальной и групповой работы при аудировании, говорении и чтении;
  • воспитывать ответственное отношение к своему здоровью.

Ход урока

I этап - организационный. Вступительное слово учителя, сообщение темы.

Good after noon children. I am glad to see you. Sit down. How are you? Today we are going to speak about health, health problems and how to keep fit. We are to revise the vocabulary, work with proverbs, read the texts and do the crossword.

II этап -подготовка учащихся к активному усвоению учебного материала.

1)Listenandrepeat(Послушайте и повторите). Видео 1,2, 3.

2)Try to put them into the correct column:(Распределитесловавколонки)

to catch a cold, a scarlet fever, to suffer from, to sound one’s heart, to examine, tonsillitis, to recover after illness, to be a chain-smoker, to take one’s temperature, a sore throat, to have a running nose, cough, a toothache, to prescribe medicine, to have one’s chest x-rayed.

names of diseases

people can

doctors can

 

 

 

3)Let’s do a crossword connected with parts of body and health. (А сейчас сделаем кроссворд, связанный с частями тела и здоровьем)

Across:

4. You use your__________ to listen to music.
5. Lifting weights makes you____________.
6. Good food and exercise help you stay___________.
9. You use your__________ to watch a game.
10. Candy, potatoes, chips and hamburgers are called________foods.
12. The dentist extracted a bad_________ .
14. Exercising in water____________ .

Down:

1. What makes your body parts move?
2. Doing something by yourself.
3. Use your_________ to kick a ball.
6. Running and swimming are good for you.
7. In winter we spend much time__________the skating rink. 
8. It is a sport with rackets_______.
11. You use your________ to throw a ball.
13. What are you complaining__________?

Key:

Across:

Down:

4. ear

1. muscles

5. strong

2. alone

6. healthy

3. leg

9. eye

6. heart

10. junk

7. at

12. tooth

8. tennis

14. swimming

11. arm

13. of

III этап - закрепление знаний по теме.

1)Нealth is first of all sports. Do you agree? (Здоровье- это, прежде всего спорт. Вы согласны?)

What Do The Olympic Rings Signify?

The symbol of the Olympic Games is composed of five interlocking rings colored blue, yellow, black, green and

redon a white field .According to most accounts,….   were adopted by Baron Pierre de Coubertin (founder… Olympic Movement) in 1913 after he saw a similar design on an artifact from ancient Greece.  These five rings represent the five…. of the world:…, Europe, Asia, Africa   and Australia. Every national flag in the world includes at least one of the five…, which are blue,.., yellow, black, and red.

Fill in the gaps with the appropriate words from the box. (Вставьте походящие слова из рамочки)

green                              the rings of the modern

                  continents                                           America            colours

2)Answer the questions (Ответьтенавопросы)

T: a. When does one go to see the doctor?

(When he feels bad, complains of smth, suffers from a headache, a heartache etc.)

b. What infectious diseases do you know?

(AIDS, the flu, diphtheria, tonsillitis…)

Who discovered the first antibiotic-penicillin?

(Alexander Fleming)

c. What are the symptoms of the flu?

(A high temperature, a sore throat, a running nose, a stuffed-up nose, a headache, Sneeze…)

d. What examination do the doctors give if you are ill?

(They feel our pulse, test our blood pressure, take our temperature etc.)

e. Why do doctors recommend their patients to stay in bed for some time?

(P1. they can recover quickly

P2. some other people can catch disease if it is infectious.)

f. Where do we get the medicine which the doctors prescribe?

(At the chemist’s)

g. Can you name any diseases that modern drugs can not cure?

(AIDS, cancer)

h. How long does it usually take you to recover after the flu?

(Aboutaweekormore)

3)Now let’s have a minute for proverbs. Look at the blackboard and match the beginning and the ending of the proverbs :( Теперьвремядляпословиц. Посмотритенадоскуинайдитесоответствуйтеначалуокончаниепословиц:)

  1. Health is
  2. An apple a day
  3. A remedy is
  4. Early to bed and early to rise
  5. The early bird
  6. Prevention is
  7. A sound mind
  1. worse than disease
  2. better than a cure
  3. the greatest wealth (above wealth)
  4. catches the worm
  5. keeps the doctor away
  6. in a sound body
  7. makes a man healthy, wealthy and wise

Key: 1-c, 2-e, 3-a, 4-g, 5-d, 6-b, 7-f.

4)You’ll get cards with grammar task. Complete each sentence with adverbs by adding the suffix-ly. Mind the changes in spelling.(Вы получите карточки  с заданием по грамматики. Закончите каждое предложение  наречиями, добавляя суффикс-ly. Следите за изменениями в правописании)

  1. Eating___________ every day helps people keep fit.
    (healthy)
  2. Training___________ will not help an athlete.
    (lazy)
  3. Jogging can strengthen___________ legs.
    (wobble)
  4. If athletes practice___________, they will perform poorly.
    (sloppy)
  5. Athletes should not begin weight training__________ .
    (hasty)
  6. They must warm up__________ .
    (sensible)
  7. Athletes in good shape can do exercises___________ .
    (easy)
  8. It is not necessary to exercise___________ .
    (day)
  9. Gymnasts can move__________ on the parallel bars.
    (nimble)
  10. Sportsmen should accept both victory and defeat____________ .
    (noble)

Key:

1 - healthily

2 - lazily

3 - wobbly

4 - sloppily

5 - hastily

6 - sensibly

7 - easily

8 - daily

9 - nimbly

10 –nobly

5) Now it is time for drama.

  • The task for the first group: Make up dialogues between friends.
  • The task for the second group: Make up dialogues between a doctor and a patient. (Теперь время для диалогов. Задача для первой группы: Составьте диалоги между друзьями .Задача для второй группы: Составьте диалоги между доктором и пациентом.)

The winner is with the best dialogue.

IVэтап - вывод.Take this “magic “apple –a symbol of many important things, а symbol of health. Pass it to your friend with good words to him

Дети, передавая яблоко друг другу, произносят добрые слова-пожелания oодноклассникам.

  • P1: I wish you to be happy I promise you not to quarrel.
  • P2: I wish you to be healthy I promise you not to give nick - name
  • P3: I wish you to be kind I promise you not to hurt
  • P4: I wish you to be hardworking I promise you to help
  • P5: I wish you to be brave I wish you to do well I promise you to be kind.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тема урока: Методическая разработка интегрированного урока( английский + ОБЖ) по теме "Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни." Здоровое питание) 6 класс

Интегрированный урок Английский+ОБЖ  в 6 классе по теме  Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни. Здоровое питание)...

Урок английского языка. 9 класс. УМК «New Millennium English». «Why do teens use drugs, alcohol and smoke tobacco?» в рамках изучения темы «Healthy body , healthy mind»

Урок по теме "Вредные привычки" в рамках изучения темы "В здоровом теле - здоровых дух" полезен в учебном и воспитательном плане. Представлены разнообразные формы работы. Текст-при...

WHAT DOES A HEALTHY LIFESTYLE MEAN?

ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 9 КЛАССЕ....

Конспект урока "A Healthy Mind in a Healthy Body"

Конспект урока английского языка для 7 класса, посвященный различным аспектам здорового образа жизни с изучением грамматического материала, связанного с употреблением модальных глаголов....

Бинарный урок по теме «What can you do to keep the Earth clean and healthy?»

Бесспорно, одной из самых эффективных и интересных для детей форм организации урочной деятельности является бинарный урок, позволяющий активизировать внимание учащихся к изучаемым дисциплинам, обеспеч...

Эссе "Кто такой американец?" - "What Is an American?"

Опыт анализа некоторых произведений американской художественной литературы....