Главные вкладки

    план- конспект урока английского языка Кинематограф в 11 классе. УМК Кузовлев
    методическая разработка по английскому языку (11 класс) на тему

    Алексеева Ирина Константиновна

    План можно использовать для открытого урока по англ. языку  на предметной неделе в школе

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon plan_konspekt_otkrytogo_uroka.doc46.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Открытый урок на тему

    «История кинематографа в России и за рубежом »

    в 11 классе МБОУ СОШ № 2 , г. ПЕТУШКИ

    Дата проведения: 20. 11. 13.

    Учитель : Алексеева И.К.

    Цели урока:  

    - Активизация изученного материала и усовершенствование навыков  чтения,                      

    аудирования и говорения .  

    - Активизация лексических навыков по теме:  

    «История кино».

    - Развитие логики и умения анализировать.

                                                     Ход урока:

    1. Организационный момент.

     Good morning, boy sand girls!  Glad to you today.

    What date is it today?  What day is it?

    Lets start working!

    1. Целеполагание урока.

    Today we repeat the material of our previous lessons and speak about the history of cinematography in Russia and the USA . We'll also speak about  famous directors and their works.  You’ll learn new words and work with them.

    Good luck!

    1. Основная часть урока.

          I.   На экран проктора выводится презентация « Кинематограф в России и США».  Учитель рассказывает об истории кинематографа, одновременно демонстрируя презентацию, останавливаясь на самых интересных моментах.

              The spreading of cinematography in Russia started with the demonstration of the Lumiere brothers’ film in March  1895.

    Film making industry developed mainly in St. Petersburg and in Moscow and later in Nizhni Novgorod.

    The development of Russian cinematography is connected with the name of A. Khanzhonkov who founded the first film studio.

    The first sound cinema house was opened in 1929 in Leningrad.

    In the 20s the stars of silent films were Vera Kholodnaya, Vitold Polonsky.

    Great attention was paid to films for children.  One of the most famous directors was Alexander Rou, the creator of fairy tales.

    Another famous actor whose name is inseparably connected with children’s films is Rolan Bykov.

    The names of Nikita Mikhalkov and Konchalovsky are famous all over the world.

    Julia, tell us please about Mikhalkov. ( одна из учениц рассказывает о Михалкове)

    Thanks Julia, interesting information.

    Учитель задает вопросы учащимся о Михалкове.

    • When was Nikita Sergeevich born?
    • Where did he live for a long time?
    • What are his famous works?

    Olga, Would you like to tell us about Konchalovsky ( ученица делится своими знаниями о Кончаловском)

    Thanks Olga!

    Учитель задает вопросы учащимся о Кончаловском:

    • What do you know about this person?

    Ok, thanks girls for your interesting stories.

    Now lets speak about HOLLYWOOD- THE FACTORY OF DREAMS.

    Los Angeles is the capital of filmed entertainment.

    In 1911 the first studio appeared in Hollywood.

    In 1920-s Hollywood made 80 per cent of the world’s films.

    Now we speak about such famous people as Charlie Chaplin and Walt Disney.

    Maxim please, we would like to listen to you. ( ученик рассказывает о Чаплине)

    Thanks Maxim, take your sit.

    Natasha, what do you know about Walt Disney?

    ( ученица представляет Уолта Диснея)

    Thanks too much students, it was great.

    Julia, was it interesting to listen about Hollywood and famous people?

    Now , listen to me please and say : TRUE or FALSE?

    1. Hollywood is in New York.
    2. C.Chaplin was a star of silent films.
    3. A.Khanzhonrov founded the first studio in Russia.
    4. Mikhalkov is an American director.
    5. Khanzhonkov  is an owner of the first studio in Russia.

    ( Развитие навыков говорения ,  отработка фраз согласия/ несогласия)

    Работа с грамматическим материалом и ЛЕ по теме.

    ( учитель раздает карточки с заданием:

    ПЕРЕВЕДИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ С РУССКОГО ЯЗЫКА НА АНГЛИЙСКИЙ)

    Один из учеников выполняет задание он - лайн (на персональном сайте учителя).

    Please, give me your cards and look at the screen. Lets check Julia’s sentences.

    (Проверяем перевод ученицы,  которая работала дистанционно).

    III. Подведение итогов.

    Today, was an extraordinary lesson. We discussed “ Cinematography”. Thanks for your reports, they were great. You were excellent as usual.

    ( выставление и комментирование отметок за урок, домашнее задание)

     

     

     

     


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    "Семья Бетси". План-конспект урока. Английский язык. 6 класс ("HAPPY ENGLISH.RU").

    6 класс. Разработка урока к УМК "Happy English.ru" авторов К.И.Кауфман и М.Ю.Кауфман. Тема урока - "Семья Бетси". Данный урок взят из цикла 7, урок 3....

    План-конспект урока английского языка 4 класс

    План-конспект урока английского языка 4 класса к учебнику автора Биболетовой М.З. "Мой дом, моя квартира"...

    Конспект урока. Английский язык, 9 класс.УМК: Кузовлев В.П.

    Тема раздела «Здоровый образ жизни».Обобщающий урок «Основные направления здорового образа жизни».Практические задачи: знание лексических единиц, использование их в речи, составление диалога по заданн...

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА 5 КЛАСС

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА  "ОТКРЫТИЯ" НОВОГО  ЗНАНИЯ "WE ARE GOING TO BRITAIN", 5 КЛАСС, УМК  "ENJOY ENGLISH", М.З. БИБОЛЕТОВА...