Урок для 10 класса "Schools around the world"
методическая разработка (английский язык, 10 класс) по теме

Разработка открытого урока с использованием ИКТ технологий, технологии проблемного обучения, методики коммуникативного общения

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok2.doc53 КБ
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_tseli.doc23 КБ

Предварительный просмотр:

Этапы урока

Содержание (языковой/ речевой материал)

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Время

1.

Создание атмосферы англоязычного общения.

The teacher greets  students, asks questions about the date, the day and if anybody is absent.

The teacher explains the plan of the lesson.

-Good morning, children.

-Glad to see you?

-How are you today?

-I am fine, thank you.

-What date is it today?

-What day is it today?

-Ok. Who is absent today?

-What is the matter with him? Is he ill?

-Today we are going to continue the work on our module: we will speak about schools around the world. .

-Good morning.

-Glad to see you, too.

-Fine, thank you. And how are you today?

-Today is the 18th of November.

-Today is Monday.

-Gleb is absent, today.

-Yes, he has caught a cold.

5 min.

2.

Повторение пройденного материала(проверка домашнего задания)

The teacher asks the students to make the dialogs.

The teacher emphasizes the students attention on the computer call

The speaker tells about herself and her school.

- The teacher thank the speaker and says good bye to her

-Ok. Let’s get down to work. We’ll begin with the homework .You were to make the dialogs about the school rules. Who wants to be the first?

- Oh, we have got a call here. Let us find out who is calling.

- My name is Natalie and I am the tutor of the project “Schools around the world”…

- And what about your school?

- Thank you very much. Good bye!

- I like to wear the uniform.

- As for me, I would rather wear something more fashionable…

- the students listen and communicate with the speaker.

The students listen and make notes.

- The students ask questions:

- How long does it take your student to get to school?

- What is the average school day in your school?

- Do you have the uniform in your school?

- The students tell about their school.

-I study at state co-educational school. It takes me 15 minutes to get to school, because I live near the school. Our average school day is 6,5 hours. We don’t have strict rules here, but we have to wear the uniform.

- Good bye!

7 min

.

3.

Тренировка (выполнение упражнений)

The teacher explains the task.  

The teacher asks to hand in the works.

- Now you ll get the table. Put down your surname. You have to fill it in.

- Your time is over, please hand in your works.

- we all know that the question of the uniform is very important in modern schools nowadays. So, now I would like you to make a sketch of the perfect uniform.

So, divide into two groups, please.

- Oh, What a wonderful work.

- the students fill in the table.

- the students hand in their works.

- Yes, it is.

- the students divide into two groups and make the sketches.

18 min.

4.

Подведение итогов

Рефлексия

The teacher draws the conclusions, estimates the lesson.

The teacher gives the students the homework for the next lesson.

-Thank you for your work today. You were very active. You’ve got the following marks today…….

- Now we will see if you like the lesson. You will get a card. I want you to draw a  face according to your mood.

- Thank you

-And now, will you put down your homework for the next lesson? You should do exercise 6 on page 47 in your textbook.

-Good bye! Have a nice day!

- The students draw the face

The students put down the homework for the next lesson.

-Thank you. Have a nice day too.Bye.

5min.



Предварительный просмотр:

Тема: Schools around the world.

Цели урока:

  1. Практические: Использование новой лексики для решения коммуникативных задач; применение полученных знаний в устной и письменной речи.
  2. Образовательные: закрепление пройденной лексики в устной и письменной речи.
  3. Воспитательные: мотивация поддержания постоянного интереса к изучению немецкого языка.
  4. Развивающие: развитие умений и навыков говорения; развитие познавательной активности; расширение кругозора учащихся; развитие навыков диалогической речи.

Оборудование: компьютер ,видеокамера, планшетный компьютер, программа «Скайп».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 10 классе по теме "Schools around the world"

Данный урок в 10 классе построен  с использованием технологии развития критического мышления. На нем так же использовалась интерактивная доска....

Разработка урока по английскому языку по теме “Travelling around the world”. 9 класс

Разработка урока по  английскому языку по теме “Travelling around the world”.Основной метод: проектная технологияТип урока: Обобщение и закрепление знаний по теме «Путешествие».Цель урока: ...

открытый урок по теме : Travelling around the world с презентацией.

План - конспект открытого урока по теме "Путешествие по англо-говорящим странам".  Презентация - конспект урока для демонстрации на интреактивной доске   17 586 кб  .Презентация к уроку...

Урок английского языка в 11 классе "English – around the world"

Тема: «English – around  the world».Класс: 11Цели урока:-          познавательный аспект: увеличение объёма знаний об особенностях распространения и в...

Конспект урока по теме Around the world, 7 класс

Если Вы хотите пошире изучить тему "Путешествие", не поленитесь - поизучайте предложенный конспект. Повторение и закрепление лексики по теме, диалоги, игры, работа с презентациями и еще много разнообр...

Презентация к уроку Christmas around the world

В данной презентации содержатся материала для проведения урока на тему Christmas around the world...

Конспект урока английского языка AROUND THE WORLD

Данная разработка создана на основе учебника «Spotlight 6», подходит для урока закрепления темы «Travelling». Цели разработки: научиться рассказывать о странах (для обучающихся...