Главные вкладки

    Внеклассное мероприятие, 7 класс (УМК «Enjoy English», М.З. Биболетова), тема: «Пассивный залог»
    методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

    Это внеклассное мероприятие помогает  совершенствованию грамматических  навыков по теме «Пассивный залог»,  развитию внимания и мышления,  поддержанию  интереса к изучению английского языка.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл vneklassnoe_meropriyatie_po_teme_passivnyy_zalog.rar1.97 МБ

    Предварительный просмотр:

    Внеклассное мероприятие, 7 класс (УМК «Enjoy English», М.З. Биболетова)

     

             

    (1 слайд)

    Тема: «Пассивный  залог»

    Форма  проведения  урока:  викторина

    (2 слайд)

    Цели урока: 1. Совершенствование грамматических  навыков по теме «Пассивный залог».

    2. Развитие внимания и мышления.

                        3. Поддержание интереса к изучению английского языка.

    Ход  урока:

    1. Организационный момент.

    -Good morning, my dear boys and girls .Today we shall have a competition on the topic “Passive Voice”. You will play games, sing  songs and recite poems. If you do task well, you will get a “stick”. But at the first let’s remember about Passive forms.

    -Look at the blackboard and name Passive forms, please.

    (3 слайд)



    am, is, are + V3

    was, were + V3

    shall be, will be + V3

    -Now give me examples with these Passive forms.

    1. Выполнение заданий.

    TASK 1

    • Let’s remember the irregular verbs now. At the blackboard you can see   the first form of irregular verbs   and you will name the second and the third forms.

    (4 слайд)

    do

    think

    give  

    have  

    say  

    see  

    be  

    build  

    write  

    eat  

    swim  

    learn  

    send  

    buy  

    hear  

    take  

    speak  

    make

    TASK  2

    • I want you to look at the blackboard. You can see six pictures on it. You will make up the sentences using the Passive Voice and describe the pictures.

    (5 слайд )

    1 – yesterday ;    

    2 – every evening;    

    3 – tomorrow;    

    4 – last week,    

    5 – every day,      

    6- next Friday.

    TASK  3

    -Now it’s time to ask the questions. I shall read the sentences and name the special word. You will ask the questions to my sentences.

    (6 слайд )

    - This house was built in 1991.                          (What ?)

    - The TV set was bought in the shop.           (Where ?)

    - Football is played all over the world because it is a very popular game.

      (Why ?)

    - English is spoken in Great Britain.                 (What language ?)

    - Cheese is made from milk.                               (What ?)

    - The letter will be answered next week.           (When  ?)

    - The pupils will be met in the garden.               (Where ?)

                                     Физкультминутка.

    -Now it’s time to have a rest. Let’s remember our song about numerals.

           1,2,3,4,5 – once I caught a fish a live…..

    TASK  4

    • Now it’s time to do the next task. You should put the words in the in the logical order  in the following sentences.

    (7 слайд )

    1 Discovered, in, America, 1942, was.

    2 In the morning, the newspaper, not, brought, is.

    3 Monday, written, next, the letter, will be.

    4 Every, two, given, are, apples, day.

    5 Yesterday, photo, taken, that, was.

    6 Not, tomorrow, be, will, the news, old.

    TASK 5

    • Will you look at the blackboard? You have to change the sentences to use passive structures.

    (8 слайд)

    1 Ann cleans her room every week.

    2 People build new houses in big cities.

    3 We bought oranges and peas in the shop.

    4 They sold stamps in the post office.

    5 Children will play hide-and-seek in the park.

    6 Pupils didn’t visit the boy last week.

    7 We don’t translate poem at home.

    TASK 6

    • Do you like to recite the poems and sing songs? Will you recite any poems and sing songs?

    ( Ученики представляют заранее разученные стихи и песенки)

    1. Подведение итогов урока.

    -Thank you for your work. I can see you are good at grammar. You can use the Passive and Active Voice very well. Now it’s time to finish our work. It is interesting to know who the winner today is. Let’s clap our hands. Will you stand up, please? Let’s recite our poem.

    Raise your head!

    Jump up high!

    Wave your hand

    And say “ Good-bye!”

             

                                         


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Календарно-тематическое планирование по английскому языку 2 -11 классы ( УМК Enjoy English 2-11 Биболетова М.З.)

    Календарно-тематическое планирование 2-11 классы на год ( УМК Enjoy English 2-11 Биболетова М.З.)...

    Презентация по теме "Школьные принадлежности" 4 класс (УМК "Enjoy English" М.Б.Биболетова)

    презентация для урока в 4м классе по теме "Школьные принадлежности"....

    Разработка урока английского языка в 4 классе учебник « Enjoy English » М. З. Биболетова, Н. Н. Трубанева

    Открытый урок в 4 классе на тему: «School is fun»Урок составил: учитель английского языка Пономарева АВ второй квалификационной категории.Цели:Закрепление навыков чтенияЗакрепление навыков письм...

    Рабочая программа по английскому языку. 5 класс. УМК "Enjoy English", М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева. 2013-2014 уч. год. В соответствии с ФГОС ООО.

    Рабочая программа составлена в соответствии с требованиями ФГОС ООО, содержит перечень универсальных учебных действий по каждому разделу учебника....

    Контрольно-измерительные материалы по разделам учебника. 4 класс. УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова

    Данные контрольно-измерительные материалы составлены на основе материала учебника М.З. Биболетовой “Enjoy English” и др. (4 класс). Все задания соответствуют программе общеобразовательных учрежд...

    Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева

    Пояснительная запискаЦель итоговой контрольной работы: учебный аспект: контроль навыков аудирования аудиотекста «School years» с пониманием основной идеи текста и запрашиваемой информации;контроль уро...