What is there in your house?
план-конспект урока по английскому языку по теме

Себукова Галия Равилевна

Данный урок систематизирует и обобщает знания по теме "Мой дом" 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon tsel.doc51.5 КБ
Office presentation icon pril_s_izmeneniyami.ppt2.74 МБ

Предварительный просмотр:

Тема:  What is there in your house?

Типология урока – урок обобщения и систематизации знаний.

Цели:

познавательный аспект:  знакомство с английским домом, внутренним

обустройством;

развивающий аспект:  развитие способности к догадке;

воспитательный аспект:  формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе;

учебный аспект:   формирование грамматических навыков говорения;

 Задачи:

Речевой аспект: развивать навыки письма и чтения.

Языковой аспект: доводить до автоматизации употребление в речи лексических единиц по теме “My house”.

Компенсаторный аспект: развитие языковой догадки и памяти.

Развивающий аспект: развитие фонематического слуха, зрительной и слуховой памяти.

Учебный аспект: овладение говорением, чтением и письмом.

Воспитательный аспект: повышение мотивации к изучению английского языка, воспитание уважительного отношения друг  к другу.

Ход урока

1. Приветствие и оглашение темы урока. (Слайд № 1)

T. Stand up! Good morning, children!

P. Good morning!

T. I am glad to see you! Sit down, please! How are you? What date is it today?

P. (Pupils’ answers)

T. Very good. Guess the topic of our lesson. Look at the board. There are some words which help you. So, what the topic of our lesson is.

P. The topic is my house.

T. More correctly it sounds the following way: What is there in your house? We will review the words on the topic and the grammar construction “there is/there are”.

2. Фонетическая зарядка. (Слайд № 2)

T. At first, we must repeat some sounds to speak about our houses beautifully.

Phonetic drill:

3. Речевая зарядка. (Слайд № 3)

T. Where do you live? (In a house or in a flat?) Is your flat/house big? How many rooms are there? (Pupils’ answers)

T. What rooms are there in this house?

Pupils’ answers. (There is a kitchen, a living room, a bedroom, a bathroom and a hall).

4. Упражнения на закрепление лексического материала.

(Слайд № 4)

T. Look and match the words with their pictures.

P. Pupils’ answers. (TV, chair, sofa, carpet, table, picture, armchair)

(Слайд № 5)

Put the letters in these words in the right order and find out the words on the topic “My house”.

o, f, s, a (sofa)

l, c, c, o, k (clock)

r, a, m, h, c, i, a, r (armchair)

w, n, o, i, d, w (window)

a, c, p, r, t, e (carpet)

h, s, l, e, f (shelf)

a, p, m, l (lamp)

c, p, t, i, u, e, r (picture)

5. Физкультминутка. (Слайд № 9)

Hands up! Hands down!
Hands on hips and sit down!
Hands up! Hands to the sides!
Bend left! Bend right! (2 times)
Hands up! Hands down!
Thank you and sit down!

6. Проверка домашнего задания. (Слайд № 12)

It’s high time to check your home task. I’ll give you the Russian variant and you find the English equivalent.

1. There ____ one window in the kitchen. (is)

2. There ____ no posters in my room. (are)

3. There ____ many doors in Jim’s house. (are)

4. There ____ a big living room in the flat. (is)

5. There ____ two bathrooms in the house. (are)

7. Описание картинок с использованием пройденного грамматического материала

(оборот there is/there are).

(Слайд № 10)

T. Now I want you to look at the pictures and try to guess what room this is.

This is the first picture. (It’s a bedroom).

What is there on the picture?

Pupils’ answers. (There is a bed/ shelf/ wardrobe/window/carpet/poster/ pillow in the room. There are books, toys in this room.)

(Слайд № 11)

What room is it? (It’s a living room).

What is there in the living room?

Pupils’ answers. (There is a sofa/chair/picture/television/lamp/bookshelf/coffee table in the living room. There are cushions/curtains in this room.)

8. Игра-соревнование.

Ребята делятся на три группы. Им предлагаются картинки с изображением комнат на слайдах. Каждая группа описывает комнату.

T.You are divided into 3 groups. Each group will get a picture of the room and its description with gaps . Your task is to fill in gaps and describe each room:

(Слайд № 13) Picture 1. (TV, sofa, armchair, chairs, table, vase, flowers, picture, lamp, books, shelves, bookshelf, floor, walls...)

(Слайд № 14) Picture 2. (bad, wardrobe, computer, picture, table, chair, clock, toys, ball, carpet, bookshelf, books...)

(Слайд № 15) Picture 3. (sofa, armchair, coffee table, lamps, carpet, window, pictures, curtains, flowers...)

10. Домашнее задание. (Слайд № 16)

T. Open your diaries, please, and write down the home task: to get a five you should write about your house or flat, to get a four you should write about your favorite room in your house or flat,. Well. Stand up. The lesson is over. Thank you very much. Good bye!

P. Good bye!


  1. 1. It is a __________________________.

     2. There is a brown ____________ in the middle of the room.

     3. There are many ____________ on the shelf.

     4. There is a big _________________ on the wall.

     5. There are four white ______________ round (вокруг) the table.

     6. There is a red ________ and an __________________ in the living room.

     7. There is a grey __________ on the table.

  1. 1. It is a _______________________.

2. There is a _____________ next to the wall.

3. There is a ______________ on the floor.

4. There are two ____________ on the bed.

5. There is a yellow _______________ on the wall.

6. There is a ___________ between the bed and the bookshelf.

7. There is a blue _____________ at the table.

  1.  1. It is a _________________________.

 2. There are beautiful ____________________ on the window.

3. There is a _________________ in the middle of the room.

4. There is a black ___________ on the carpet.

5.  There are two white ____________ and a white ___________________ in the living room.

6. There is a ______________between the sofa and the armchair.

7. There are two ___________________ on the wall.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 5 классе по теме « What is there in your flat?».

Урок в 5 классе по теме " Квартира". УМК Кауфман К. И....

Урок английского языка в 4 классе "What is there in the room?"

На уроке обучающиеся практикуются в употреблении структуры "there be", закрепляют знания предлогов места....

План-конспект урока развивающего контроля по теме «What is there in the room?» (УМК под ред. Кауфман)

План-конспект + презентация и задания к урокуурока развивающего контроляпо теме «What is there in the room?»УМК « Happy English.ru» под ред. Кауфман    2009Цель урока: Способствов...

Конспект урока "What is there in your room?" Биболетова М.З., Enjoy English, 4.

КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ НА ТЕМУ «What is there in your room?» ДЛЯ УЧАЩИХСЯ 4-ЫХ КЛАССОВ ПО УМК БИБОЛЕТОВОЙ М.З. « ENJOY ENGLISH»....

План-конспект урока в 4 классе с презентацией «What is there in your room?»

План-конспект  урока в 4 классе с презентацией «What is there in your room?»...

Урок в девятом классе «What is more important: your family or your friends?»

Урок на введение и первичное закрепление новой лексики из раздела "Друзья и семья" в девятом классе по учебнику М.З. Биболетовой на тему: «What is more important: your family or your f...