Главные вкладки

    Открытый урок на тему:Важно ли знать иностранные языки?
    материал по английскому языку (9 класс) по теме

    Открытый урок на тему:Важно ли знать иностранные языки?

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл otkrytyy_urok.docx17.47 КБ

    Предварительный просмотр:

    Конспект открытого урока по теме:’’Is it important to know foreign languages?”

    в 9-м классе.

    Цели:

    Практическая:

     Развитие навыка диалогической речи через реализацию регулятивной функции общения, через этикетную функцию общения.

    Обучение фрагментам монологической речи в форме высказывания собственного мнения.

    Языковая:

    Повторение и закрепление словосочетаний для выражения собственного мнения.

    Развивающие:

    Развивать умение употребления данного лексического материала,

    развивать память, мышление, познавательный интерес к  культуре изучаемого языка.

    Воспитательные:

    Воспитывать навыки самостоятельной работы, работы в парах, коллективной работы.

    Организационный момент.

    Hello boys and girls! I’m glad to see you! How are you today?Today we revise some word-combinations  then we try to decide a difficult and important problem and then a surprise is waiting for us.But first of all….

    Фонетическая разминка. Подготовка к активной УПД.

    T:  Who  is on duty today?

    Р : I am.

    T:  What date is it today?

    Р:        

    Т:  What day is it today?

    Р:

     T:  Who is absent?

    Р:

     T:  Where is he?

    Р:

    T:  What’s wrong  with him?

    Р:

    T:  Thank you. Sit down,please.

    Р:

    Are you ready for our lesson? Let’s start. Please,look at the blackboard.

    На доске написаны словосочетания для выражения собственного мнения.

    I think……I suppose……I  consider…..I believe……As I see…..From my point of view……I agree/ I disagree….

    I would like….To sum up…

    (Фонетическая работа со словосочет.)

    T:Where can we use these word-combinations?

    Выполнение упражнения  на закрепление данных словосочетаний.

    Make up your own sentences with these word-combinations.

    (проверка выполнения задания)

    Постановка проблемы:

    Look at the blackboard.

    (На доске нaписаны две цитаты)

    Read these phrases.

    “He, who know no foreign languages, doesn’t know his own one”

                                                                                                                      GOETHE

    “English is a language that came from nowhere to conquer the world…”

    Are you agree or disagree with these phrases?

    Предполагаемые ответы учеников.

    P1:I agree with these phrases.

    T:  Why?

    P1: English is an international  language.It is a language of books,newspapers,airports,business,sport and so on.

    P2:  I disagree with these phrases.        

     T:  Why?

    P2: I think that we can live without foreign languages.

    T:Thank you. I understand your points of view.

    What do you think, what is the theme of our lesson?( P1:we’ll speak about English…  P2:we’ll speak about   foreign languages in our life..)

    T:Yes,you are quite right. And the theme of the lesson will be..

    “Is it important to know foreign languages?”

    What do you think, Is it important to know  foreign languages?

    P1:Yes,of course.

    P2:But I think,it is not important.

     Let’s divide in two groups, change your seats, please.

    I’ll give you a paper,each of you have to write your own argument for your view’s position.

    1.Why do you  learn English? (ответы учеников)

    2.Why don’t  you learn English?(ответы учеников)

    (после написания аргументов в пользу своих точек зрения,учащиеся  высказывают их вслух)

    Are you agree with these arguments of the group #2?And are you agree with the arguments of  the group #1? –P:”No”

    Now…Close your eyes…   Imagine that we are in London.

    There are a lot of places of interest in London. Among them there are: Westminster Abbey,the Houses of Parliament, Buckingham Palace, St Paul’s Cathedral, London Bridge, the Tower of London.

    London stands on the river Thames. Crossing the river by the Tower Bridge you can see the Tower of London. It is one of the oldest buildings of the city. Many centuries ago it was a fortress, a royal palace and then a prison. Now it is a museum of arms.

    On the bank of the Thames, not far from the Tower of London, you can see Westminster Palace, or the Houses of Parliament. It is the seat of the British government and it is one of the most beautiful buildings in London. In one of its towers there is famous Big Ben, the largest clock of England. It strikes every quarter of an hour.

    Buckingham Palace is the Queen’s official London residence. Tourists always go to see the ceremony of changing the Guard there.

    London has many fine squares. Some of them are quiet, others are busy like Trafalgar Square. Trafalgar Square is the central square of the city. To the right of the square there is the National Gallery which has a fine collection of European paintings.

    St Paul’s Cathedral is the biggest English church. Another famous church is Westminster Abbey.

    And now open your eyes… we have only 2 hours to do what we want.

    SITUATION 1 : You are in London. You are hungry. Go to a café and order to eat.

    SITUATION 2:

    You are in London. Your friend has a headache .Please,go to the chemist’s shop  and buy a medicine.

    SITUATION 3:

    You are in London. You have to take  a necessary double-deck and go to the Hyde Park.

    SITUATION 4:

    You are in London. You should go and buy a souvenir for your mother.

    SITUATION 5:

    You are in London. You should go to the shop and buy a belt,because your belt is broken.

    Подведение итогов и д/з.

    What is your opinion….’’Is it important to know foreign languages?”

    Can I take away the question sign? We get an affirmative sentence.

    I know that English is a difficult language,I’ll give you some advice.

    The best way to learn English

    You should:

    1.not to be lazy

    2.not to miss classes

    3.work hard and thoughtfully

    4.listen attentively

    5.use dictionary

    6.use cassette/cd  recorder

    7.read aloud

    8.practice a lot

    9.every word repeat 14 times

    10. do your home tasks

     Home task :You should write your own opinion and the theme will be: ’’It is important to know foreign languages.”

    Thank you for the lesson.Good-bye.

       


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Урок по теме "Важнейшие классы бинарных соединений – оксиды и летучие водородные соединения."

    Открытый урок по химии  по теме "Важнейшие классы бинарных соединений - оксиды и летучие водородные соединения". с применением интерактивной приставки MIMIO...

    Открытый урок по немецкому языку как второму иностранному на тему"Хобби" по учебнику М.М.Аверина "Горизонты" для 5 класса

    Урок направлен на развитие навыков диалогической речи. Он разработан на интерактивной доске и содержит упражнения комуникативного характера, игры. упражнения, созданные автором на сайте learning apps....

    Презентация к уроку биологии. Тема: Важнейший метод науки

    Биология, 7-й классПрезентация к уроку 1 по §1Учебник «От амебы до человека»О.В. Бурский, А.А. Вахрушев, А.С. РаутианАвтор презентации:Попова Юлия Сергеевна...

    Урок в 5 классе на тему: "Важнейшие географические открытия"

    Разработка открытого урока в 5 классе на тему: "Важнейщие географические открытия"....

    Разработка открытого урока по французскому языку как второму иностранному на тему "Дружба".

    Данный материал является технологической картой открытого урока по французскому языку как второму иностранному , третий год обучения. Тема урока "Дружба" связана с формированием и закреплением лексиче...