1.Организационный момент. Ввести учащихся в языковую среду, создать интерес к теме урока и мотивировать их на дальнейшую деятельность. Актуализация имеющегося учебного опыта Целеполагание
Фонетическая зарядка. Откорректировать произношение | - Good morning, children! I'm glad to see you! How are you, today? Sit down, please. - Dear, boys and girls, are you ready for the lesson? -So, let’s start our lesson. - Children, let’s speak about your family. Answer my questions: - Have you got а sister or a brother? - How old is he ( she)? -Have you got grandparents? -Have you got any pets? - What sport do you like? - What sport does your father like?
Ok, and now please, let’s do some phonetic exercises. Listen and repeat after me. The sound [ a: ] – father, grandfather, grandpa The sound [ ʌ ] – mother, grandmother, brother The sound [ æ ] –dad, family The sound [ ɔ: ] – daughter, granddaughter Excellent! | Good morning, teacher!
Fine, thanks!
Yes, we are.
P1. I’ve got a sister and a brother. She is 11 and he is 9. P2.I’ve got a mother, a father, a grandfather and a grandmother. P3: I’ve got a cat and a dog. P4: I like football and tennis. P5: My father likes basketball.
– father, grandfather, grandpa – mother, grandmother, brother –dad, family
–daughter, granddaughter | Коммуникативная - настроить продуктивное взаимодействие со сверстниками в процессе коллективной деятельности;
Регулятивные: - планирование последовательности деятельности, Коммуникативные: -умение аргументировать свое мнение; Познавательные - формирование перерабатывать, систематизировать информацию. |
6 мин. |
2. Постановка учебной задачи
Создание проблемно - учебной ситуации | - I didn’t write the theme of our lesson. You will help me. Look at the blackboard! --What can you see on the pictures? - You are right. - Do you help them? - How can the children help their parents? -What do you do to help your family? - Could you tell me, what the theme is of our lesson? Yes, you’re right! We’re going to speak about your family and how we help your parents at home. – What is the aim of our lesson?
|
The children help their parents.
Yes, of course. Учащиеся называют действия, которые видят на картинках.
The theme of our lesson is «What do you do to help your family?»
The aim is of our lesson to answer the question: What do you do to help your family? | Коммуникативные: -умение аргументировать свое мнение;
Познавательные - формирование перерабатывать, систематизировать информацию.
Регулятивные: - планирование последовательности деятельности.
| 4 мин. |
3. Открытие нового знания
|
- Look at the blackboard. There are some new words here. Listen, repeat, remember and write down: to make the bed
to lay the table
to do the washing up
to answer the phone calls to clean the room
to feed the pеt
to water the flowers
to take a pet for a walk to repair one’s bike
to go shopping
Let’s write the new words. Open your textbooks, write the date and the theme of our lesson. Look at the blackboard and translate the words. |
Whole class: - to make the bed - to lay the table - to do the washing up - to answer the phone calls - to clean the room - to feed the pеt - to water the flowers - to take a pet for a walk -to repair one’s bike - to go shopping
- застилать постель …. … - ходить за покупками
| Предметные цели : - формирование у учащихся конкретных знаний Регулятивные: - волевая саморегуляция (способность к преодолению препятствий). Познавательные (общеучебные и логические): - умение строить логическую цепь рассуждения Коммуникативные: - владение всеми видами деятельности; - умение вступать в диалог; - участие в коллективном обсуждении; - умение аргументировать свое мнение; | 5мин. |
4. Первичное закрепление
Обучение монологическому высказыванию
Автоматизация употребления речевых образцов и повторение Present and Past Simple.
Создание преодолимых интеллектуальных затруднений. Развитие навыков аудирования.
Создание своего учебного продукта.
Обучение чтению
Физкультпауза
Создание своего учебного продукта.
Контроль знаний
Самооценка
| Let’s do ex. 16 p.70 Look at the pictures and say what Mag and Alex usually do at home. What else can he/she do? (use the phrases of ex.17 p.71). Make up your own sentences according to the examples.
When we speak about the actions in the past we use the Past Simple. Ex.18 p.71. Listen, read and remember. Wash-washed do-did Help-helped go-went Repair-repaired lay-laid Clean-cleaned make-made
Answer-answered feed-fed Water-watered say-said Cook-cooked t ake-took Match the verbs and make up some sentences in Past Simple.
Ex.19 p.71 Complete the text. Say how Mag helped her mother.
Let’s have a rest. Stand up. Listen to text and make exercises.
Ex.20 p.71 Say what you did at home last Sunday. Did you help your mum or dad? How?
Let’s find out if you are a good son or daughter. Find a partner and ask your classmate what he (she) did yesterday to help his (her) mother.
(Учащиеся работают в парах, задавая друг другу вопросы, как они помогали вчера родителям)
Yes - 7 – very good; Yes – 5 – 6 good; Yes – 0 – 4 –try to do your best.
| Составляют монологическое высказывание P1: Mag usually does her homework. P2: Alex goes shopping. P3: Alex makes his bed. P4: Mag usually lays the table. P5: Alex usually cleans his room. P6: My mother cooks breakfast. I water the flowers.
Whole class: Wash-washed do-did Help-helped go-went Repair-repaired lay-laid Clean-cleaned make-made Answer-answered feed-fed Water-watered say-said Cook-cooked take-took P1: I did the washing up half an hour ago. P2: I didn’t water the flowers yesterday.
Читают текст вслух, ставят глагол в скобках в прошедшее время.
The children make exercises.
I watered the flowers and fed the pets last Sunday. I went shopping and cleaned the room.
P1: Did you help your mother yesterday? P2: Yes, I did. P1: Did you you go shopping yesterday? P2: Yes, I did. P1: Did you feed your pet? P2: Yes, I did. P1: Did you make your bed? P2: Yes, I did. P1: Did you water the flowers? P2: Yes, I did P1: Did you answer phone calls? P2: No, I didn’t.
Считают баллы и подводят итог (самооценка) | Познавательные: -анализ, синтез, сравнение, обобщение, аналогия; - подведение под понятие; - осознанное и произвольное построение речевого высказывания. Коммуникативные: - выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью – адекватное использование речевых средств для решения коммуникационных задач; - достижение договоренностей и согласование общего решения в группах.
| 14 мин.
2 мин
4 мин |
5. Рефлексия Оценка знаний учащимися и учителем
6. Заключение
| Did you like the lesson? Put a “smile” on the blackboard if you liked it.
Thank you, pupils. I see, that you like to help your families. You aren’t lazy and you love your parents. Today you have learnt the words on the topic “What do you do to help your family”. There are a lot of things to do at home. What are they?
Alright, thank you. According to the results of your work you get the following marks… Your home task is to do ex.6, 7, 8 page 39 (workbooks). Thank you very much for your work in the lesson. You are so active and it’s great. That’s all for today. See you on Friday Goodbye, everyone
| Ставят плюсы и минусы напротив знаний и умений, полученных на уроке. Now I can say: - what home duties are;
- how I can help my parents;
- how I helped them about the house.
Children reply with the words they have learned:.. to go shopping, to make one’s bed, to lay the table….
Записывают домашнее задание
Goodbye, teacher. | Регулятивные: - волевая саморегуляция; - самоконтроль. Познавательные: - выполнение логических операции: сравнение, анализ, синтез, обобщение, классификация, установление аналогий. Коммуникативные - осуществлять контроль;
Познавательные: -контроль и оценка процесса и результатов деятельности; Коммуникативные - формулирование и аргументация своего мнения, учет разных мнений.
| 3 мин.
2мин. |