Игровые технологии
презентация к уроку (английский язык, 6 класс) по теме

обобщение опыта работы с использованием игровых технологий на уроках английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon презентация2.89 МБ

Предварительный просмотр:

 

                        КВН по английскому языку

 

         “STAR HOUR”

                                                     

                              «STAR HOUR»

КВН на английском языке для учащихся 8-10  классов.

Цель: прививать интерес к стране изучаемого языка, расширять кругозор учащихся.

Оборудование: карточки с заданиями, картинки с достопримечательностями, запись отрывков песен на английском языке.

                                    ХОД  ИГРЫ.

Today we are having an unusual activity. There will be a competition between 3 teams. You will show What you can do. So, let’s begin our “STAR HOUR.”

  1. Задание 1. Представление команд.

                         You have 3 minutes to introduce your team in a funny pictures.

       Учащиеся рисуют картинки и представляют свою команду по английски.

  1. The language begins from the alphabet. Do you know English alphabet well? Answer the question, please. Who will be quicker?

                 Учащиеся вспоминают алфавит и отвечают на вопросы.

  1. The 9th letter of the alphabet.   (I)

What does it mean?

 -ID (удостоверение личности –Identification)

-IQ  (коэффициент умственного развития – Intelligence Quotient)

2. The 16th letter of the alphabet.   (P)

   -PC  (персональный компьютер -  personal computer)

3. The 3d letter of the alphabet.   (C)

   - CD  ( компакт диск   - compact disk)

  1. You know the alphabet well.

English is an international language. But what do you know about countries and cities of English-speaking countries? Look at the cards and say which number is wrong?

a) Canada

b) Mexico

c) New Zealand

d) The USA

e) Great Britain

f) Australia

(Mexico)

What is the capital of New Zealand?

  1. London
  2. Washington
  3. Ottawa
  4. Wellington
  5. Auckland
  6. Canberra

(Wellington)

I think these are the countries of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. If you don’t agree with me, tell me, which numbers are wrong?

a) Scotland

b) Wales

c) Alaska

d) England

e) Texas

f) Northern Ireland

(c, e)

Who is the fighter against slavery?

  1. Bill Clinton
  2. John Brown
  3. George Washington
  4. Thomas Alva Edison
  5. John F. Kennedy

(b)

Which is the largest state of the USA?

  1. Texas
  2. Illinois
  3. Alabama
  4. Alaska
  5. Kansas
  6. Montana

(d)

What are the colours of the British flag?

  1. blue
  2. green
  3. red
  4. white
  5. yellow
  6. orange

(a, c, d)

What do you know about months?

When is election day in the USA?

  1. December
  2. June
  3. February
  4. September
  5. November
  6. July

(e)

When is Thanksgiving Day in the USA?

(e)

When is Independence Day in the USA?

(f)

IV.

Sometimes may be you will visit Great Britain or the USA. But what do you know about their sightseeings? I’ll give you cards. They are mixed. Try to collect them in right order.

It is the name of the famous bell that strikes the hours inside the great clock.

It is a district in the city of Los Angeles in California. It is the home of legendary film studious.

It is a farm in New York where the biggest rock festival ever took place in 1969. Many festivals were later held but none was as famous as this festival.

It is a major avenue in New York running from the top of Manhattan and crossing Times Square at 42nd Street. It is known to be the heart of theatre life. It is famous as “The Great White Way.”

It is the tallest building in Washington,D.C. and the most famous building in the USA because it is the place where laws are made.

It is a group of buildings in London where the House of Commons and the House of Lords meet. They are also known as the Palace of Westminster.

(Big Ben, the Houses of Parliament, the Capitol, Hollywood, Broadway, Woodstock)

  1. That’s right. You know the information about sights. But can you recognize them?

Учащимся предлагается посмотреть на достопримечательности и назвать их.

(Trafalgar Square, Cambridge, the Houses of Parliament, Piccadilly Circus, Tower Bridge, the Tower, Buckingham Palace, Oxford, St.James’Park)

VI. Конкурс капитанов.

There are some proverbs. Turn them over and name them.

  1. Worse early than always. (Better late than never.)
  2. One foot is worse than two. (Two heads are better than one.)
  3. North or south – school is worst. (East or west – home is best.)
  4. Die but rest. (Live and learn.)

Во время проведения конкурса капитанов другим участникам предлагается 10 отрывков популярных песен на английском языке. Они должны отгадать исполнителя.

VII.Конкурс на лучший перевод стихотворения.

                               January.

 January

Now is here-

A fine new start

For a whole new year.

The snow comes down

In the dark of night.

When we awake

The world is white.

In January

When there’s snow,

We get our sleds

And away we go.

За каждый правильный ответ во всех конкурсах команда получает по 1 баллу. Пока жюри подсчитывает баллы, с командами проводится рефлексия.

 Команды награждаются грамотами и призами.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Доклад на тему "Игровые технологии в процессе занятий физической культурой Игровые технологии в процессе занятий физической культурой

     Игровая деятельность на уроках физической культуры занимает важное место в образовательном процессе. Ценность игровой деятельности заключается в том, что она учитывает психо...

Статья по биологии на тему "Игровые методы в преподавании биологии (игровые технологии)"

Игра – главная сфера общения детей; в ней решаются проблемы межличностных отношений, приобретается опыт взаимоотношений людей.Игра реализует главные задачи образования: развивает, обучает, воспи...

Предмет: Физическая культура Тема урока: «Баскетбол» Тип урока: Комбинированный Форма урока: коллективная, парная, игровая Технологии: здоровьесберегающие, личностно-ориентированное обучение, блочно-модульные Методы: репродуктивный, игровой, сор

Предмет: Физическая   культураТема урока:  «Баскетбол»Тип урока:  КомбинированныйФорма урока: коллективная,  парная, игроваяТехнологии: здоровьесберегающие, личностно-ор...

Использование игровой технологии при формировании игровых действий у детей с умеренной и тяжёлой умственной отсталостью

Обучения игре и игровым действиям детей с умеренной и тяжёлой умственной отсталостью является самым действенным средством коррекции их психофизического развития. Ребёнка с интеллектуальными нарушениям...

Проект на тему "Игровые технологии как средство формирования познавательных учебных действий умственно отсталых обучающихся на уроках письма и развития речи" с применением ИКТ, здоровьесберегающей, игровой технологий, личностно-деятельностного подхода.

Цель проекта: отобрать, систематизировать и реализовать игровые технологии, направленные на формирование познавательных действий в процессе уроков письма и развитии речи. Задачи проекта: формирование ...