Методическое пособие по программе "Домашнее чтение" для учащихся 3-х классов школ с преподаванием ряда предметов на английском языке
методическая разработка по английскому языку по теме

Гвоздева Нина Валерьевна

Данное методическое пособие разработано в рамках программы «Домашнее чтение», предназначенной для учащихся 3-х классов школ с преподаванием ряда предметов на английском языке. Цикл занятий основан на книге для домашнего чтения "Marcel and the White Star" издательства Pearson. Он рассчитан на 8 занятий и предполагает как классную, так и домашнюю работу. Форма, в которой представлены задания (кроссворды, головоломки, игровые ситуации), учитывает возрастные особенности учащихся и их интерес к подобному виду деятельности, и таким образом повышает их мотивацию к обучению.

Курс включает в себя задания различных типов: word search, gap filling, matching, multiple choice, ответы на вопросы, составление плана прочитанного, пересказ и т. п. Цель уроков – развитие различных навыков чтения, в том числе чтение с общим понимание прочитанного, чтение с выделением главной мысли, чтение с поиском необходимой информации и чтение с полным пониманием прочитанного. Таким образом, программа «Домашнее чтение» не только закрепляет речевые и языковые навыки, имеющиеся у учащихся, но и служит начальным этапом подготовки к разделу «Чтение» Государственного итогового экзамена.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Домашнее чтение "Marcel and the White Star"264 КБ

Предварительный просмотр:

Marcel and the White Star. Pages 1 – 3.

What do you know about mice? Where do they live? What do they eat? What do they like? What stories about mice do you know?

1. Match the word and the translation. Find in the text and translate the sentences with these words:

boat

detective story

diamond

follow

get on

metro station

pull down

steal (stole, stolen)

tonight

лодка

детективный рассказ

стация метро

бриллиант

красть

садиться (в транспорт)

сдернуть

сегодня вечером (ночью)

преследовать, идти за

2. Give the opposite of these words: 

finish, beautiful, like, tall, open, remember, pull down.

3. Give the idea of these phrases:

one million pound ring, not after tonight, to be going to steal a diamond, get on the train, pull down the hat.

4. Give English equivalents of the following Russian word combinations:

сесть в поезд, кольцо стоимостью в миллион фунтов, не после сегодняшней ночи, преследовать, сдернуть шляпу, собираться украсть алмаз.

5. True (T) or false (F)? Prove your answer.

  1. Marcel lives in the metro station.

  1. His home is in the kitchen.

  1. The name of the opera star is Zaza Dupont.

  1. White Star is the name of the opera.

  1. The men want to steal the ring.

  1. Marcel can’t follow the men.

At home:

  1. Retell the extract (pages 1 – 3). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 4 – 5.

Marcel and the White Star. Pages 4 – 5.

1. Match the word and the translation. Find in the text and translate the sentences with these words:

get off

lose (lost, lost)

numberplate

thief (thieves)

табличка с номером

выходить (из транспорта)

терять

вор (воры)

2. Give the opposite of these words: late, to get off, to lose, old, live, to start, end, down, near

3. Give English equivalents of the following Russian word combinations: через полчаса, очень близко, выходить на станции, табличка с номером машины, сотни людей, вниз по улице, слишком поздно, бежать через сад, по телефону, это они, в конце дороги, заводящийся мотор

4. True (T) or false (F)? Prove your answer.

  1. Marcel gets off at the Louvre station.

  1. He sees a young mouse.

  1. Marcel finds the White Star at Zaza’s house.

  1. The thieves have stolen a car.

  1. Marcel can’t see the car’s numberplate.

  1. Marcel wants to follow the thieves.

5. Solve the crossword puzzle.

Down:

  1. A piece of metal where we can see the number of the car.
  2. This evening.
  3. To take something that don’t belong to you.
  1. Not to be able to find something.

Across:

  1.    People who steal things.
  1. A very expensive stone.
  2. To go after somebody.
  1.  A small ship.

1

2

3

4

5

6

7

At home:

  1. Retell the extract (pages 4 – 5). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 6 – 7.

Marcel and the White Star. Pages 6 – 7.

  1. Match the word and the translation. Find in the text and translate the sentences with these words:

across

angry

café

corner

happen

jacket

laugh

next to

number-plate

quiet

thief (thieves)

табличка с номером

вор (воры)

через

пиджак

смеяться

тихий

рядом

происходить

кафе

злой

угол

2. Give the opposite of these words: 

good, angry, stop, late, quiet, under, tall, open, beautiful

  1. Give English equivalents of the following Russian word combinations:

вор (воры), ехать через Париж, происходить, пиджак, через секунду или две, момент настал, табличка с номером, злой, в одном углу, смеяться, рядом с кафе, тихий, прекрасный алмаз, за столом, через полчаса

  1. True (T) or false (F)? Prove your answer.

  1. Marcel go across Paris with the thieves.

  1. Marcel can’t hear them in the car.

  1. The thieves are sad.

  1. The café is noisy.

  1. The thieves show the diamond to a woman.

  1. The woman doesn’t like the diamond.

At home:

  1. Retell the extract (pages 6 – 7). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 8 – 9.

Marcel and the White Star. Pages 8 – 9.

  1. Match the word and the translation.

bite (bit, bitten)

everywhere

hard

run out (ran out, run out)

shut (shut, shut)

suddenly

throw (threw, thrown)

throw up

thief (thieves)

understand (understood, understood)

waiter

waitress

follow

wife

выбегать

официантка

кусать

бросать

внезапно, вдруг

преследовать, следовать за

официант

жена

вор (воры)

везде

сильно

понимать

захлопывать

вскидывать

  1. Give English equivalents of the following Russian word combinations:

выбегать, вскакивать, лететь через комнату, официантка, кусать сильно, преследовать, оглядываться, жена, вор (воры), везде, слишком поздно, понимать, бежать через комнату, захлопывать дверь, вокруг шеи, вскидывать, выбегать из кафе

  1. Answer the questions.

  1. What does Marcel do with the thief?
  2. Where is the White Star after that?
  3. What does Marcel do with the White Star?
  4. What do the thieves do?
  5. Are the thieves following Marcel?
  6. Does Marcel run out of the café?

  1. Fill in the blanks with the suitable words and translate the sentences.

  1. Marcel …………… the thief.
  2. The tall man ……………   …… his arms.
  3. The White Star flies …………… the floor.
  4. Marcel puts the White Star …………… his neck and runs to the door.
  5. The thieves ……………   …… and …………… him.
  6. ……………  there are tables and chairs …………… .
  7. The thieves are ……………   …………… .
  8. Marcel ……………   …… of the cafe and does not ……………   …………… .

At home:

  1. Retell the extract (pages 8 – 9). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 10 – 11.

Marcel and the White Star. Pages 10 – 11.

  1. Match the word and the translation.

asleep

bottle

church

follow

leg

tired

perfume

pull

take off

преследовать, следовать за

тянуть, тащить

спящий

снимать (одежду)

усталый

бутылка

духи

церковь

ножка (стола, стула)

  1. Answer the questions. Prove your answers.
  1. Is anybody following Marcel?
  2. Does he know where he is?
  3. What does he see?
  4. What is the name of the church?
  5. Where does he go?
  6. What is Zaza doing when Marcel gets to her house?
  7. What is there on Zaza’s table?
  8. What does Marcel do?
  9. Can he take off the ring?

  1. Fill in the blanks with the suitable words and translate the sentences.
  1. …………… ten minutes he stops.
  2. He sees a big, white …………… .
  3. It is late and there are no ……………   ……………, but Marcel is not …………… .
  4. He walks …………… to Zaza’s house.
  5. Zaza is …………… .
  6. There are lots of photographs, boxes and ……………   …………… on her table.
  7. Marcel runs …………… the floor and up one …………… of the table.
  8. He wants to ……………   …… the White Star.
  9. He …………… and ……………, but nothing happens.

4. Solve the crossword puzzle.

Down:

1. Marcel wants to … the thieves.

2. Zaza is … in her bed.

3. Marcel sees a big … Sacré Coeur.

4. Marcel can’t … … the ring.

5. Marcel runs up one … of the table.

Across:

4. It is late, but Marcel is not … .

6, 8. There is a … of … on Zaza’s table.

7. Marcel …, but nothing happens.

2

At home:

  1. Retell the extract (pages 10 – 11). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 12 – 13.

5

1

3

4

6

7

8

*

a

s

l

f

l

c

t

i

r

e

d

b

o

t

t

l

e

h

a

g

l

e

u

k

s

p

u

l

l

s

p

e

r

f

u

m

e

o

c

*

w

h

o

f

f

Marcel and the White Star. Pages 12 – 13.

  1. Match the word and the translation.

bottle

find (found, found)

mirror

neck

of course

perfume

pull

soap

soap-dish

understand (understood, understood)

мыло

тянуть, тащить

бутылка

понимать

находить

шея

мыльница

зеркало

духи

конечно

  1. Answer the questions. Prove your answers.
  1. Where does Marcel run?
  2. What does he find in the bathroom?
  3. What does Marcel do with the soap?
  4. What does he do then?
  5. Does the diamond ring come off?
  6. When does Zaza find the White Star?
  7. Where does she find it?
  8. What is strange (необычно) with the ring?
  9. Where does Zaza telephone?

  1. Fill in the blanks with the suitable words and translate the sentences.
  1. Marcel runs …………… the table and …………… the floor.
  2. Zaza’s …………… door is open.
  3. Marcel goes …………… and looks …………… .
  4. A …………… is above his head.
  5. He puts some …………… on his …………… .
  6. Then he closes his eyes and …………… again.
  7. The diamond ring …………… …… .
  8. In the morning Zaza …………… the White Star.
  9. It is on her bedroom table …………… two …………… …………… .
  10. There is …………… on the ring.
  11. Zaza telephones the …………… .

4. Solve the crossword puzzle.

Across:

1. Zaza looks at her face in the … .

2. Zaza doesn’t … why there is the ring on her table.

3, 4. There is a … of … on Zaza’s table.

Down:

5. Marcel sees … in Zaza’s bathroom.

6. Marcel tries to … off the White Star.

7. Marcel puts some soap on his … .

8. Where does Zaza … her ring in the morning?

8

At home:

  1. Retell the extract (pages 12 – 13). You are Marcel.

  1. Read and translate pages 14 – 15.

1

6

7

2

5

3

4

f

m

i

r

r

o

r

p

n

n

u

n

d

e

r

s

t

a

n

d

s

l

c

b

o

t

t

l

e

k

a

p

e

r

f

u

m

e

Marcel and the White Star. Pages 14 – 15.

  1. Match the word and the translation.

boat

happen

line

mirror

neck

newspaper

safe

smile

thief (thieves)

thin

шея

вор(ы)

газета

лодка

тонкий

в безопасности, спасен(а, о)

случаться, происходить

зеркало

улыбаться

линия

  1. Answer the questions. Prove your answers.
  1. Do the newspapers publish Zaza’s story?
  2. Are there any photos of Zaza in the newspapers?
  3. Where is Zaza in these photos?
  4. Is she happy in these photos?
  5. Is Marcel happy?
  6. Does he read the newspaper stories about the White Star?
  7. What is there on his neck?
  8. What is the weather like today?
  9. What does Marcel say when he looks up at the blue sky?

  1. Fill in the blanks with the suitable words and translate the sentences.
  1. Next day, Zaza’s story is in all the ……………  .
  2. There are a lot …………… photos of Zaza …………… the White Star.
  3. She looks very happy …………… all of them.
  4. Marcel is ……………, too.
  5. Back on his …………… he reads the …………… stories.
  6. He looks in the …………… .
  7. There is a …………… red …………… on his …………… .
  8. Marcel looks …………… at the blue sky and …………… .
  9. ‘Now…’ he thinks, ‘what’s going to …………… today?’

4. Solve the crossword puzzle.

Down:

  1. ‘What’s going to … today?’ Marcel thinks.
  2. Marcel sees something strange on his … .
  3. Marcel looks in the … .
  4. Marcel is back on his … .
  5. There is a … on his face.

Across:

  1. The newspapers write: ‘The White Star is …!’

9, 7. There is a … red … on Marcel’s neck.

8. Next day, all the … write about the diamond.

10. The newspapers write: ‘… bring back Dupont diamond!’

1

2

3

At home:

  1. Retell the extract (pages 14 – 15). You are Marcel.

  1. Answer the questions p. 16.

6

7

4

8

5

9

10

h

n

m

s

a

f

e

l

i

n

e

p

c

r

p

k

b

r

e

o

o

n

e

w

s

p

a

p

e

r

m

t

t

h

i

n

l

t

h

i

e

v

e

s


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методическое пособие "Языковая игра для учащихся 7-8 классов"

Во Франции очень популярна лексическая игра под названием "Jeu de l\'oie" (Гусиная игра)Эта игра является интерпретацией Гусиной игры на двух языках французском и английском.Подходит для учащихся школ ...

Учебно-методическое пособие по развитию речи учащихся на уроках русского языка «Комплексный анализ текста»

В современных социальных условиях возникает необходимость подготовки конкурентно способной личности, обладающей универсальными знаниями, которые помогут ей самостоятельно, критически и творчески мысли...

Методическое пособие к курсу «Американская литература» для учащихся 9-х классов школ с преподаванием ряда предметов на английском языке

Методическое пособие к курсу «Американская литература» для учащихся 9-х классов школ с преподаванием ряда предметов на английском языке Данное методическое пособие разработано в рамках программы ...

Методическое пособие для занятий с учащимися подготовительного и 1 класса музыкальной школы

Пособие направлено на развитие мелкой моторики, содержит различные упражнения...

Методическая разработка Веб-квеста “The TV News in your life” для учащихся 8-9 классов школ с углубленным изучением английского языка .

Веб-квест  (webquest - дословно с английского «поиск в сети интернет») в педагогике - проблемное задание c элементами ролевой игры, для выполнения которого используются информационные ресурсы инт...

Викторина по русскому языку для учащихся 6-7 классов школы II вида "Знаем ли мы русский язык?"

Викторина по русскому языку помогает привлечь внимание учащихся коррекционной школы к изучению русского языка, расширять и пополнять словарный запас, развивать и корректировать речь, развивать чувство...

Методическая разработка урока по теме «Посуда» для учащихся 4-х классов школы VIII вида по предмету «Развитие речи и окружающий мир»

Методическая разработка урока по теме «Посуда» для учащихся 4-х классов школы VIII вида по предмету «Развитие речи и окружающий мир»  Цель урока - уточнение...