Конспект и материалы урока английского языка по проектной методике (6 класс)
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Талызина (Мягкова) Дина Вячеславовна

Конспект открытого урока по английскому языку для 6 класса с использованием проектной методики дает возможность применить основные этапы работы над поектом при изучении темы "Праздник - особенный день?" в 6 классе в третьей четверти и активизировать познавательную деятельность учащихся по теме.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока по английскому языку

 с использованием проектной методики

Класс: 6

Тема: Is a holiday a special day? (Праздник – особенный день?)

Задачи урока:

- Совершенствовать умения высказывать свое мнение о любимых блюдах и праздниках, учить работать в группе над проектом.

- Развивать аудитивные и произносительные умения, навыки монологической речи, тренировать внимание, языковую догадку.

- Активизировать изученную лексику по теме «Продукты», закрепить грамматическое явление to be made from/of

Оборудование: учебник «Enjoy English 5-6» М. З. Биболетова, словари учащихся, презентация по теме урока, карточки с новыми словами, карточки для работы в группах, карточки с текстами.

Тип урока: применение полученных ЗУН на практике

ХОД УРОКА:

Time

Methods of steps

Patterns of interaction

2 min.

  2 min.

3 min.

4 min.

3 min.

6 min.

5 min.

1 min.

8 min.

7 min.

2 min.

2 min.

     I.  Начало урока

Цель: организовать класс на активную работу на уроке.

a) организационный момент

- Good morning children. I’m ever so glad to see you. Who is on duty today?

- I think you are ready to be active and do your best, don't you?

- At first I’d like to remember our last lesson. What did we speak about?

- Let’s continue our work with different kinds of food.

b) фонетическая зарядка

- Now let’s practice our pronunciation. At home you revised our learned words in the ex. 31 p. 132. Please, listen and repeat them after the speaker.

 - Can you tell me some international words from this exercise? You see, that we use them in Russian and English and understand them, so we learn English easily.

c) речевая зарядка

- Pupils, look at the board and tell me, please, how can we name this group of words? (food) – (Слайд 1)

- What do you like to eat in your family? (Слайд 2) What do you like to eat in the morning?

- What food can we use to cook pizza? soup? fried meat with potatoes? -

(Слайд 3)

- Do you remember phrases to be made from/of? Can we use them here?

II.  Проверка домашнего задания

Цель: закрепить грамматическое явление to be made from/of и активизировать его употребление в собственной речи

   - At home you did ex. 37,38p.67. Let’s check it, remembering our grammar material.

  - And now, please, sum up all ideas, looking on the board. – (Слайд 4)

III.  Основная часть

  1. I этап – постановка проблемы

Цель: совершенствовать умения отвечать на вопросы и работать с текстом, построенном на знакомом языковом материале

  1. обработка информации

- Pupils, our today theme is – Is a holiday a special day? Do you agree with me?

- At this lesson we’re going to continue our work with a big project -Cookery Book. After next lessons we’ll finish it, working in groups and individually.

- Let’s remember typical English holidays, looking at the board.    

- What do we usually do during these holidays? What do you do in your family? (Слайд 5)

-  Will you remember our poem “Helping mother” and present it?

  1. дополнительный сбор информации

- Now we are going to learn more about these holidays. And I have some interesting tasks for you.

-  I would like Danil and Tanya read some texts and learn more information to tell other pupils, filling the table.

-  And I know that you like different holidays. Let’s learn what your favourite one is. Look at the cards before you and ask each other and our guests about their opinion.

     (опрос одноклассников и гостей)

  1. анализ полученной информации

- Boys and girls, are you ready? Sum up your results. So, what are the most popular holidays among you? (карточки на доске)

- Now, pupils, imagine that we're going to celebrate these holidays. Raise your hands who likes Christmas, Mother’s day,… please, make three groups, get ready to our work.

     III.  Физкультминутка

2. II этап – организация и выполнение проекта

Цель: совершенствовать умения работать в группах над проектом, с информацией

- Now I want Danil and Tanya to tell us their information. Listen and write down some necessary information in your papers. (Слайд 6)

- Just imagine, we don’t have a lot of money to buy expensive presents, but we can help our mothers to cook smth. unusual. I give you 5 min. to make the menu for your holiday. You should write down only names of your dishes and indegrients. Try to make it interesting and don’t forget to present your works to the rest. Let’s start… (Слайд 7)

      3. III этап  - презентация проекта

Цель: совершенствовать умения отстаивать свою точку зрения при защите проекта.

- Your time is up. Please, come to the board and present your ideas. Let’s begin with the first group….

- Your ideas are great. All our works will be put in the Cookery Book at the end of our project.

    IV. Подведение итогов

- Children, tell me please, what have you learnt during our lesson? (Слайд 8)

- What have we done today?

- Do you think that a holiday is a special day?

- Thank you for your work. Your marks…

     V. Домашнее задание

     - Your homework will be to write the recipe about how we can cook these dishes. Choose one or two dishes.

The whole

class

The individuals

The individuals

The whole

class

 The whole

class

The individuals

The individuals

Group work

The whole

class

The individuals

The whole

class

Group work

Group work

The whole

class

The whole

class



Предварительный просмотр:

Halloween

   Halloween means All Saints' Day. The Druids usually lit great fires on Halloween to go all spirits out.

   Halloween was the last evening of the when people also believed that the spirits of the dead came to their earthly homes on that evening.

   The Celtic tradition of lighting fires on Halloween lives now, and the idea of ghosts and witches is still common to all Halloween eve. Harvest festival survive is in the custom, prevalent in both the United States and Great Britain, of playing games using fruit, such as ducking for apples in a tub of water. Of similar origin is the use of hollowed-out pumpkins carved to be like faces and lit by candles placed inside.

        Common Halloween food is caramel or taffy apples, made by rolling whole apples in a sticky sugar syrup or using nuts.

Fill in the table:

  1. What is the name of the holiday?

  1. How do people celebrate it?

  1. Name the special food.

Christmas Day

    All English people celebrate Christmas (or X-mas) on the 25th of December. It is the yearly celebration of the birth of Jesus Christ. This holiday means the beginning of the new year and the new life.

   English people celebrate this holiday with the evergreen tree - Christmas tree. Children rut along a sock, called a Christmas stocking at the end of their beds and Santa Claus comes down the chimney to bring them presents. British Christmas dinner is roast turkey with carrots, potatoes, peas, brussels sprouts and gravy. There are sausages and bacon too. Then, after the turkey, there's Christmas pudding  

  Christmas Day is the greatest holiday in England. It is interesting to visit the shops before this holiday. There are a lot of nice Christmas cards and presents there. English people like this holiday very much and prepare for it beforehand. They buy presents for each other; try to send Christmas cards for their relatives and friends.

 

Fill in the table:

  1. What is the name of the holiday?

  1. How do people celebrate it?

  1. Name the special food.

Find out what is the most popular holiday?

Name of a person

Christmas

Halloween

Mother’s day

Happy New Year

1.        

2.

3.

Find out what is the most popular holiday?

Name of a person

Christmas

Halloween

Mother’s day

Happy New Year

1.        

2.

3.

Find out what is the most popular holiday?

Name of a person

Christmas

Halloween

Mother’s day

Happy New Year

1.        

2.

3.

Christmas

Halloween

Mother’s day

Happy New Year

MENU

We are going to cook….

1.

2.

3.

What do you need to cook?

-

-

-

-

-

-

-

-

Listen and fill in the form:

  1. What is the name of the holiday?

  1. How do people celebrate it?

  1. Name the special food.

Listen and fill in the form:

  1. What is the name of the holiday?

  1. How do people celebrate it?

  1. Name the special food.

Listen and fill in the form:

  1. What is the name of the holiday?

  1. How do people celebrate it?

  1. Name the special food.

[ i ]

[ i: ]

[ ei ]

[     ]

Cookery Book

   

                                               

Made by the 6A class

Some useful phrases:

- Last lesson we spoke about… - На прошлом уроке мы говорили о…

- We read about… – Мы читали о…

- My favourite food is… - Мой любимый продукт это…

- I like…

- To cook this food we need… - Для приготовления необходимо…

- We usually celebrate, cook…

- My family and I work together… -

- The most popular holiday is… -

Some useful phrases:

- Last lesson we spoke about… - На прошлом уроке мы говорили о…

- We read about… – Мы читали о…

- My favourite food is… - Мой любимый продукт это…

- I like…

- To cook this food we need… - Для приготовления необходимо…

- We usually celebrate, cook…

- My family and I work together… -

- The most popular holiday is… -


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проектная деятельность на уроках английского языка. "Диалог двух стран" 9 класс

Формирование умения представить диалог  двух стран на английском языке с опорой на визуальный материал....

Проектная деятельность на уроках английского языка. День без покупок. 8 класс

Данный проект включает в себя как лингвистический аспект, так и социальный. Практическую реализацию проект получил в организованной учениками эко-выставке, на которую были приглашены учителя и учащиес...

« Развитие языковой компетенции учащихся на уроках английского языка через проектную методику»

Метод проектов позволяет мотивировать моих учеников на самостоятельный поиск и отбор необходимой информации, на систематизацию и приобретение знаний. Эту методику я успешно практикую на протяжен...

Формирование смысложизненных ориентаций суворовцев на уроках немецкого языка посредством проектной методики

Целью данной работы является описание опыта работы по формированию смысложизненных ориентаций суворовцев на уроках немецкого языка посредством проектной методики....

Урок английского языка "Климат Аляски" в 5 классе по УМК "Английский в фокусе" с использованием проектной деятельности

Урок английского языка "Климат Аляски" в 5 классе по УМК "Английский в фокусе" с использованием проектной деятельности...

Игровые методики на уроках английского языка в 3 – 4-х классах (на примере темы «Простое прошедшее время глагола»)

Тому, кто преподает в начальной школе, хорошо известно, что дети легче запоминают довольно сложные грамматические формы, если материал урока подается в интересной игровой форме. При изучении простого ...

Конспекты и наглядные материалы уроков английского языка

Здесь находяться конспекты уроков и наглядные материалы...