Презентация и план-конспект открытого урока "Faces of the Internet"
презентация к уроку по английскому языку на тему

Лопырева Ольга Николаевна

Презентация и план-конспект открытого урока "Faces of the Internet" предназначен для работы со студентами уровня Pre-Intermediate и выше и включает большой объем подготовительной, самостоятельной работы студентов по подготовке презентаций по выбранным темам. Достоинством этого урока считаю актуальный грамматический материал по теме "Вопросы". В конце каждой презентации студенты продемонстрировали свои умения слушать и понимать выступающих и правильно задавать вопросы по теме. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prezentatsiya_uroka_faces_of_the_internet.pptx1.06 МБ
Microsoft Office document icon faces_of_the_internet.doc30.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Saint- P etersburg IT College Faces of the Internet Saint-Petersburg 2014

Слайд 3

Objectives: Develop speaking skills on the topic “Faces of the Internet” Practise asking different kinds of questions Develop listening skills Teach to read, translate and use in speech vocabulary on the topic Enlarge students` vocabulary Integrate knowledge of the English language and IT Enhance motivation to the English language learning

Слайд 4

Make questions about Peter Morgan for each answer. 1 . Peter Morgan is 35 years old. 2. He lives in London . 3. He works as an online researcher . 4. He uses the Internet to find information requested by clients . 5. He wrote a book on e-commerce in 2001 . 6. He finishes work at 5 pm . 7. In his free time, he likes going to the movies and meeting friends . 8. He goes to the cinema twice a month .

Слайд 5

Prepare a questionnaire to carry out a survey about the use of the Internet at your college. Use these expressions for your questions. 1. favourite Internet portal 2. kind of information you get on the web 3. number of e-mail addresses you have 4. have an anti-virus program 5. send instant messages to friends 6. ever played games online 7. ever bought things over the Net 8. ever booked your holiday on the Net 9. safe to shop on the Internet

Слайд 6

10. use mobile phone or PDA to access the Net 11. ever download electronic music 12. know how to compress and decompress files 13. create and design own Web pages

Слайд 7

Quotations about the Internet: 1. “People are very reluctant to talk about their private lives but then you go to the Internet and they are much more open.” 2. “The new information technology…Internet and e-mail … have practically eliminated the physical costs of communications.” Peter Ferdinand Drucker (1909-2005), author who coined the concept knowledge economy. 3. “Kids don`t go out and buy CDs, they make their own, they download them from the Internet.”

Слайд 8

5. “The Internet is so big, so powerful and pointless that for some people it is a complete substitute for life.” 6. “This is the most important principle of reading on the Internet: You must determine for yourself whether or not something is true.” Stephen Downes, Senior Resercher at the Institute for Information Technology`s Internet Logic Research Group, Canada. 7. “Nowadays, anyone who cannot speak English and is incapable of using the Internet is regarded as backward.” Prince Al-Waleed, Saudi Arabia

Слайд 9

STUDENTS` PRESENTATIONS Advantage and disadvantage influences of the intertnet Computer Games R ecommendations to avoid internet addiction among students



Предварительный просмотр:

План-конспект урока по теме «Faces of the Internet».

(УМК «Infotech», Unit 18)

Дата: 06 марта 2014.

Преподаватель: Лопырева Ольга Николаевна.

Группа: 314.

Вид урока: традиционный, закрепляющий.

Методические приемы: использование ИКТ, использование подготовленных студентами презентаций.

Цели урока:

Образовательные: 

  1. Cовершенствование речевых навыков.
  2. Cовершенствование грамматических навыков по теме «Вопросы».
  3. Развитие умения аудировать.
  4. Развитие диалогических навыков.
  5. Интегрирование знания английского языка и ИКТ.

Воспитательные: 

  1. Воспитание умения слушать, уважения точки зрения оппонента.
  2. Повышать мотивацию к изучению иностранных языков.

Развивающие: 

  1. Развитие умения выделять главное, работать с дополнительной                     литературой, логически выстраивать свой монолог.
  2. Развитие умения организовывать свою деятельность, выбирать способы выполнения учебных задач и оценивать их эффективность и качество.

Оснащение урока:

  1. Компьютер.
  2. Интерактивная доска.
  3. Компьютерная презентация урока.
  4. Компьютерные презентации студентов.

Ход урока

Warming up.

Good morning dear colleagues and  students! Welcome to our English lesson! You do know that the topic of today`s lesson is “Faces of the Internet”. Though there are different opinions on such а matter as the Internet, today we are going to point out its benefits and harms, we have to assume that the Internet has become a matter-of-course thing. However, we have a subtopic of today`s lesson and I would like you to guess what it is. To do this I want you to watch a very powerful video and to memorize the first line that the actor pronounces. (Students watch a video with Hamlet`s monologue, starting with “To be or not to be…” with Kenneth Branagh). So,

What was the first line that the actor pronounced?

Today we are learning to ask good questions and to ask questions correctly. It is an extremely important skill in communication.

The objectives of the lesson you can see on the screen.

The main part of the lesson.

  1. We are starting with the exercise from our course book, you see it on the screen. The task is to make questions about Peter Morgan to the underlined part of a sentence. You have to read  a sentence, translate and ask a question. (Slide 4).
  2. Now, I would like you to prepare a questionnaire to carry out a survey about the use of the Internet at out college. Use these expressions for your questions. Look at the screen. (Slide 5).
  3. You are to read some quotations about the Internet and comment on them, saying what opportunity of the Internet it speaks about. Look at the screen. (Slide 7).
  4. At home you were to make a study on two topics “Advantage and Disadvantage Influences of the Internet on a Human Life” and “Computer Games” and their influences on children and teenagers. You are to listen to the presentations and ask as many questions as you can. (Students present their works and answer student`s questions).

Whose presentation was the best and why?

Evaluation of students` work at the lesson, giving marks.

Thank you for your participation.

 I am satisfied with your answers.

I appreciate your work.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект к открытому уроку

В данном конспекте препоставлен подробный план провердения открытого урока в 5х классах...

План-конспект к открытому уроку "Графики функций,содержащих модуль"

Факультативное занятие для 9 класса с использованим персонального компьютера и интерактивной доски...

План конспект проведение открытого урока В 11 классе. «Отработка приёмов игры в волейбол»

Волейбол (англ. volleyball от volley — «удар с лёта» и ball — «мяч») — вид спорта, командная спортивная игра, в процессе которой две команды соревнуются на специальн...

План-конспект интегрированного открытого урока по английскому языку и информатике в 5 классе

План-конспект интегрированного открытого урока по английскому языку и информатике по теме "Праздики в Великобритании и США".На уроке учащимися была создана интерактивная презентация Powerpoint...

План-конспект урока открытия нового знания по теме "The Future Continuous Tense"

План-конспект урока открытия нового знания по теме "The Future Continuous Tense" с сопроводительной презентацией (по ФГОС второго поколения). Опробован на 5 классе гимназии с углубленным изучением анг...

План - конспект к открытому уроку : «Моя семья»

Форма открытого урока направлена на развитие навыков монологической и диалогической речи учащихся 2 классов....

План –конспект конкурсного открытого урока

laquo;Постановка дыхания – как основа формирования техники спортивного плавания...