Jeremy Frog
творческая работа учащихся по английскому языку на тему

Корченкова Татьяна Николаевна

Сказка для инсценировки в 3-5 классах

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Начальная школа15.68 КБ

Предварительный просмотр:

                                          JEREMY FROG

Story-teller: Jeremy was a small frog.  He was happy because this day was the first day he had come out of the Water-Lily Pond. Jeremy Frog wanted to  go to see the rest of the world but he didn’t know how to get there. Soon a Sparrow flew down to him.

Sparrow: Hello, Jeremy Frog.

J.F: Hello, Sparrow.  How do you see the world?

S: I fly high up in the sky. And then I can look down.

J.F: Do you think I can fly?

S: Try.

Story-teller: Jeremy-Frog tried to fly, but he couldn’t. He had no wings. Soon a Squirrel came along.

Squirrel: Hello, Jeremy Frog.

J.F: Hello, Squirrel. How do you see the world?

Sq: I climb a tree and then I looked down.

J.F: Do you think I can climb the tree?

Sq: Try.

Story-teller: Jeremy Frog tried but he couldn’t climb a tree. Then a mouse came along.

Mouse: Hello, Jeremy Frog.

J.F: Hello, Mouse. How do you see the world?

M: I run along the ground. I can run very fast.

J.F: Do you think I can run fast?

M: Try.

Story-teller: J.F. tried but he couldn’t run fast. Soon a tortoise came along.

Tortoise: Hello, Jeremy Frog.

J.F: Hello, Tortoise. How do you see the world?

T: I walk. I walk slowly. But I can walk a long way.

J.F: Do you think I can walk?

T: Try.

Story-teller: J.F. tried to walk slowly. But it made him very tied. Soon a Rabbit came along.

Rabbit: Hello, J.F.

J.F: Hello, Rabbit. How do you see the world?

R: I jump. I can jump very fast.

J.F: Do you think I can jump?

R: Try.

Story-teller: J.F. tried and he liked it very much because he could jump very fast.  Rabbit and Jeremy Frog jump and jump and jump. It is fun to jump together. So J.F and Rabbit became friends and they jumped to see the world.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Мини-спектакль "The Frog-Tsarevna"

Образовательные цели, которые преследует данное мероприятие, тесным образом связаны с учебной программой 1-2 курсов колледжа. Кроме того, данная постановка способствует развитию у студентов речев...

Постановка "The frog princess" для учеников 3 класса

Не секрет, что изучение иностранного языка, особенно на начальном этапе, вызывает у учащихся ряд трудностей. Участие в театрализованной постановке - один из способов мотивировать младших школьников....

Учим английский язык с мультсериалом "Over the garden wall". Gregory\'s pet frog

Лексико-грамматическое упражнение для подготовки к ОГЭ/ЕГЭ...

Открытый урок в начальной школе по теме "Домашнее обучение - The frogs"

урок с использованием технологии критического мышления и технологии совместного обучения как средство формирования коммуникативной компетенции у чащихся...

Дидактический материал - игра Game "Who has a frog?"

Игра  "Who has a frog?" направлена на изучение и закрепление правил построения вопросов и ответов в устной речи. С помощью карточек-клише , используя языковой образецучащиеся строя...