конспект урока, тема "Дом моей мечты"
учебно-методический материал по английскому языку (11 класс) на тему

Шамраева Инна Геннадьевна

Предложенный конспект урока по дисциплине "Иностранный язык" (английский). Тема урока из раздела "Дом/Квартира". Данный урок предполагает обобщение изученного всего материала по указанному разделу.  К данному уроку предлагается презентация.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

Subject: the English Language

Teacher: Shamraeva Inna Gennadievna

Group: 2 “I”

Topic: My Dream House

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции посредством изучения иностранного языка.

Задачи:

  1. Образовательная:

- активизировать изученные лексические единицы по темам «House Types», «A House in Detail», «Rooms», «Furniture»;

- практиковать студентов в умении делать небольшие устные сообщения в соответствии с предложенными ситуациями.

  1. Практическая:

- совершенствовать навыки говорения, лексические навыки учащихся по теме «Home and House».

  1. Развивающая:

- способствовать развитию творческого (продуктивного) воображения студентов;

- развивать внимание, интеллектуальную и мотивационную сферы студента; образную, эмоциональную, символическую (словесно-логическую) память.

  1. Воспитательная:

- прививать любовь к домашнему очагу и желание строить речевое взаимодействие в устной форме;

- воспитывать у студентов чувство коллективизма, умение внимательно слушать собеседника;

- повышать мотивацию к изучению иностранного языка.

Оборудование: проектор, экран, раздаточный материал


Этапы

Методические задачи

Содержание урока

1.

Организационный момент.

- организовать учащихся на работу на уроке

* Dear friends! I’m so delighted to see you. Let’s start our lesson.

* How are you today?

*How are you getting on?

Thank you.

2.

Введение в тему урока.

- познакомить учащихся с английскими пословицами по теме «House and Home»;

- развивать у учащихся аналитическое мышление

* Now boys and girls, look at the screen.

  There you see some proverbs. Let’s read them and say what they are all about.

1) There is no place like home.

2) East or West home is best.

3) Every bird likes its nest.

4) My home is my castle.

* Could you tell me what these proverbs are all about?

3.

Сообщение темы урока.

- сообщить учащимся тему урока

* I think each of you dreams about your own house.

Someday all of you will have to build or buy a house or a flat.

And I’m sure it will be a nice and spacious, light and comfortable one, the house or a flat you dreamt about.

* Today I suggest making your dream come true and build “Your Dream House”.

* That’s why we are going to the Company called “Sunnyview Constructions” to ask for some professional advice.

4.

Активизация лексических единиц по теме «House Types».

- повторить с учащимися лексические единицы по теме «House Types»;

- учить учащихся определять значение лексических единиц по контексту;

- развивать навыки контекстуальной догадки

*First of all the specialists of the Company suggest you deciding a type of house you’d like to live in.

You know that there are a lot of them. Let’s read the description and guess what type of a house it is.

1. It is a large building divided into separate flats. (a block of flats)

2. It is a house which is not connected in any way with another house. (a detached house)

3. It is a type of a house built all on one level without stairs, mostly in tropical countries. (a bungalow)

4. It is a large grand house in which a king or a queen officially lives. ( a palace)

5. It is a house which is part of a line of joined houses. (a terraced house)

6. It is a small house, especially in the country. (a cottage)

7. It is a house which is one of two built together. (a semi-detached house)

8. It is a large strongly-built building made in former times to be defended from attack. (a castle)

Thank you. Clever you are!

5.

Разделение по группам,

распределение цветов.

*In my opinion to build a house is rather a difficult task.

- Do you know who is responsible for a project and a model of  a house? (an architect)

- Do you know who is responsible for comfort in a house? (a designer)

So I want you to try yourselves in these professions.

That’s why we have the group of “ARCHITECTS” and the group of “DESIGNERS”.

Each team has its own colour:

  • “ARCHITECTS” – your colour is “ORANGE”;
  • “DESIGNERS” – your colour is “BLUE”.

6.

Активизация лексических единиц по темам «A House in Detail», «Rooms» и «Furniture».

- повторить с учащимися лексические единицы по темам «A House in Detail», «Rooms» и «Furniture»;

- развивать логическое мышление, умение работать в группах

I think if you are a good specialist, you should employ proper terminology of your profession.

Look at the screen. There are words and word combinations that belong to the sphere of constructing.

You are supposed to circle those which you are responsible for.

You have 2 minutes.

“ARCHITECTS”

“DESIGNERS”

A storey, wall-paper, parquet, a false ceiling, a curtain, a grey brick wall, a tiled roof, an arched window, a coffee-table, a sofa, a front door, a chimney, a garage, a bedroom, a leather armchair, a fireplace, a fitted carpet, a sitting–room, a built-in wallunit, a cushion, a nursery, a study, a dining-room, a cushion, a wall clock, a pot plant, a family photo, a kitchen, a bathroom, a plazma TV-set, a lavatory, a hall, a Music Center, upper-lights, a pantry.

*The time is up. Let’s check up.

Answers:

  1. a storey
  2. a brick wall
  3. a tiled roof
  4. an arched window
  5. a front door
  6. a chimney
  7. a garage
  8. a bedroom
  9. a sitting–room
  10. a nursery
  11. a study
  12. a dining-room
  13. a kitchen
  14. a bathroom
  15. a lavatory
  16. a hall
  17. a pantry
  1. wall-paper
  2. parquet
  3. a false ceiling
  4. a curtain
  5. an oak coffee-table
  6. a sofa
  7. a leather armchair
  8. a fireplace
  9. a fitted carpet
  10. a built-in wallunit
  11. a cushion
  12. a wall clock
  13. a pot plant
  14. a family photo
  15. a plazma TV-set
  16. a Music Center
  17. upper-lights

7.

7.1

Работа над проектом.

Монологическое высказывание команды «ARCHITECTS».

- учить студентов делать небольшие устные сообщения в соответствии с предложенными ситуациями и заданными лексическими единицами;

- совершенствовать речевые навыки и умения монологической речи;

- воспитывать у студентов при разговоре на иностранном языке умение внимательно слушать собеседника

*Thanks a lot.

*And now the architects of the Company suggest you making a model of “Your Dream House”.

Use all the words and word combinations you’ve just chosen.

*Let’s begin.

TEXT 1:

  1. We think our house will be a detached house. So it will have two storeys, grey brick walls, a red tiled roof and a chimney.
  2. In our opinion our house will be light. That’s why it will have five arched windows. Also there will be a nice front door.
  3. We suppose our house will be spacious and comfortable. That’s why it will have such rooms downstairs: a kitchen, a dining-room, a hall, a lavatory and a sitting-room. 
  4. Upstairs It will have: a bedroom, a study and a nursery, a hall, a bathroom and a lavatory.

7.2

Монологическое высказывание команды «DESIGNERS».

- учить студентов делать небольшие устные сообщения в соответствии с предложенными ситуациями и заданными лексическими единицами;

- совершенствовать речевые навыки и умения монологической речи;

- воспитывать у студентов при разговоре на иностранном языке умение внимательно слушать собеседника

Thank you, our ARCHITECTS.

Look!

*What a large and modern house we have!

*How many wondeful rooms our Dream House has!

*But we have one more room to create. It is a sitting-room.

And the designers of the Company want you to make a design of “A Sitting-Room of your dream”.

TEXT 2:

  1. We believe that our sitting-room will be rather cosy. That’s why it will have blue-coloured wall-papers, light-green curtains, parquet.
  2. We think our sitting-room will be quite warm. So there will be a fireplace, a red-brown carpet, a plazma TV-set, a wall clock.
  3. We expect our sitting-room to be up-to-date. That’s why there will be two light green leather armchairs and a sofa, an oak coffee-table  and two chairs.

8.

Итог урока.

- подвести итог проведенной работы

*Good for you! The work has  been done! You’ve costructed “YOUR DREAM HOUSE”.

*Do you like it? (Yes, we do. It is so delightful!)

* Yes, you are right, there is no place more delightful than home!

*A house,once constructed, becomes a valuable family assent. Because we connect many pleasant things with our home.

*I want you to dream and make your dreams come true!

*Thank you for the lesson.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

презентация к уроку"Школа моей мечты" 9 класс

Материал к учебнику "New Millennium English"...

Урок "Школа моей мечты" 7 класс по учебнику М.З. Биболетова

Урок - обощение темы "Проблемы подростков. Образование в англо-говорящих странах". Учащиеся работали над проектом "Школа моей мечты", который в конце урока был представлен. P { margin-bottom: 0.21c...

Разразработка урока "Парк моей мечты" к 120-ти летию г.Новосибирска.

Интегрированный урок учителей начальных классов, ИЗО и технологии.[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"10778637","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"360","width":"480"...

Урок "Работа моей мечты"

Данный урок посвящен одной из самых актуальных тем для выпускников – «Работа Вашей мечты». На мой взгляд, данный материал занимает важное место в системе иноязычной подготовки учащихся на старшей ступ...

Открытый урок "Город моей мечты" 5 класс

Открытый урок "Город моей мечты" 5 класс...

план-конспект урока "Дом моей мечты"

План-конспект урока с технологической картой...