Планы уроков
план-конспект урока по английскому языку на тему

Балтыкова Светлана Очировна

...

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект итогового урока английского языка в 8 классе по теме

 “Экологические проблемы

  Учебник М.З.Биболетова. Enjoy English.

           

Цели урока:

Образовательная цель: Развитие навыков устной монологической и диалогической речи, навыков изучающего чтения, расширение лексического запаса по теме  «Экологические проблемы»

Воспитательная цель: формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, воспитание бережного отношения к природным богатствам, чувства любви к родной природе.

Развивающая цель: развитие информационных умений учащихся, умение обобщать информацию, развитие самостоятельности и ответственность.

Задачи урока

  1. Совершенствование навыков и умений речевой деятельности на английском языке.
  2. Обучать учащихся выражать и аргументировать свое отношение к проблеме.

3.Проанализировать экологическую ситуацию в Калмыкии и определить приемлемые пути решения проблем.

Оснащение урока:

технические средства обучения (компьютер, мультимедийный проектор), карточки с текстами.

Ход урока

1. Организационный момент.

   2.  Введение темы урока. -We’ll begin our lesson with the poem.(слайд1)

Teacher: -The steppe in April, what more fair?

                 The scent of grass, the skylark singing

                  In crystalline transparent air,

                  The boundless steppe around me ringing

                   With wondrous music that from scores

                    Of tulips a magician draws.  

 Как ты прекрасна, степь моя, в апреле!

Хрустально – звонкий воздух, и простор,

И колокольчик-жаворонка трели!...

Ты - музыка, чьи звуки с давних пор

Какой-то гений, в неизвестность канув,

переложил на живопись тюльпанов.

       -These verses were written by David Kugultinov in 70s or even 60s. I hope that our feelings to our native land have reminded the same, but I’m afraid, the steppe has changed.

Do you agree with me?

Pupils: Yes, we have to admit it.

Teacher: And today, as you can guess, the subject of our lesson is: ’’Ecological problems.» We will continue discussing the ecological problems and the ways out of the situation. That’s why you need to learn some more new words. Then we read  some more information about the environmental problems.

        

3.Речевая разминка:

Teacher:- Every year a lot of people around the globe get more and more environmentally concerned. What are the most serious environmental problems now?

Pupil –There is water pollution, air pollution, the pollution of the environment and there is also nuclear pollution.

4. Проверка домашнего задания.

Teacher –What are ecological problems in Кalmykia?

Pupil 1(слайд 2) -In some parts of Kalmykia there are villages which have already been left by the people because their houses were half covered by sand. The outskirts of these villages look like constantly moving sand-hills. You can do nothing with this sand. It penetrates everywhere. Of course, the sight of such villages makes sad impression on anyone who happens to visit them.

And since everything in nature is interconnected this problem leads to other problems, which in their turn lead to many others and so on.

So, unjustified increase in the number of sheep was the reason for the soil degradation.

Pupil 2(слайд 3)-As for the wild life, now it is necessary to protect 24 mammal species and 60 species of birds, e.g., the steppe eagle, the skylark, the black –headed crane.

There is a special problem with saigas. These beautiful animals full of grace are dying out, partly because their emigrational routes which are crossed by roads and canals. And such valuable raw material as saiga horns is another cause of their extinction.

Pupil 3(слайд 4)-As for the vegetation of our Kalmyk steppes, here we have even more species of plants which should be under protection. According to the latest data there are 124 types of plants which are also in danger of extinction.

So in 1993 Kalmykia was declared a zone of ecological disaster. It was done also due to some other negative factors such as shortage of water and its bad quality.

Fortunately, man is by nature a creator not a destructor, at least, he should be. So in this respect there are some prospects or just some attempts to find solutions to all these problems. There are some special programmers within the framework of the government policy. For instance, in 1991 part of the Black Soils area was declared a national biosphere reserve and any industrial activities were forbidden on this territory.

5. Обучение чтению.

1. –We are going to read the text “Litter is a problem in our cities”. It  is one of the most serious problems in our country.

 Litter is garbage – like food, paper and cans-on the ground or in the street. Where many people live together, litter is a problem. People don’t always put their garbage in the garbage can. It’s easier to drop a paper than to find a garbage can for it. But litter is ugly. It makes the city look dirty, and it spoils the view. The wind blows papers far away. Often they are difficult to catch. When they blow against a fence, they stay there. This fence is a wall of garbage.

       Litter is a health problem, too. Food and garbage bring animals, which sometimes carry disease.

       Some people want to control litter. They never throw litter themselves, and sometimes they work together in groups to clean up the city. In most places litter is against the law. The law punishes people who throw garbage on the streets. They usually pay a fine, and occasionally go to jail. Two famous sayings in the United States are: “Don’t be a litterbug!” and “Every litter bit hurts!”

6.Let’s have a rest and sing a song “Earth song” Michael Jackson.

 7.1.Работа с текстом.

 Match the words on the left  with the definitions on the right:

1litter                                                                      a) garbage on the ground or on the street                                                                                                  

2 fence                                                      b) a special can for garbage  

 3jail                                                                    c) everything that a person can see

                                                                        d) a wall that separates two places

4garbage can                        e) sickness

5 view                                             f) to make or to stop

6 fine                                               g) a number of people

7 litterbug                                                               h) money people pay as punishment

8 disease                                                                  i) a place people stay as punishment

9control                                                            j) a person who throws litter

10 group

2. Answer the questions:

1. Do you ever throw litter on the ground?

2. Do you always throw garbage in the garbage can?

3. Do you usually help clean up the litter?

4. Does litter always spoil the view?

5. Does the wind often blow papers away?

6. Do litterbugs usually go to jails?

7. Does your friend usually throw litter on the ground?

8. Подведение итогов.

Teacher: Well, it is time to finish our lesson. It was a great pleasure to discuss ecological problems with you. Can people protect the Earth from the rubbish? How?  

Pupil -If people thought about the Earth before they throw something away, there would be much cleaner on our planet now.

Pupil –I want to say that there are many actions that each person can take every day. Save our planet!

-The lesson is over, good- bye!


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

План урока английского языка 6 класс.

Учебник М.З. Биболетова. Enjoy English.

Unit 3. Living together. Section 3.What do British people  like to eat?

Цель урока: усвоение умений самостоятельно применять лексику по теме”What do British people like to eat?’’, речевые образцы, грамматические структуры и осуществлять их перенос в речь.

Образовательные задачи: 1.совершенствовать умение читать про себя;

                                      2.развивать умения и навыки монологической        устной речи : строить связное высказывание в соответствии с      коммуникативной задачей;

                                      3.активизировать изученную лексику;

Развитие общеучебных умений и навыков:

                                               1.развивать умения работать во времени;

                                               2.вырабатывать темп учебной работы;

Развивающие задачи:          1.формирование грамотной английской речи;

                                               2.развитие логического мышления;

                                               3.развитие познавательного интереса;

                                              4. развитие творческой активности;

                                              5.развитие самостоятельности;

                                              6.развитие внимания, аккуратности                          

Воспитательные задачи: воспитание толерантного отношения к культуре и                       традициям страны изучаемого языка; уважать и сохранять традиции своего народа.

                                План урока

1.Организационный момент (1 мин.) – создание эмоциональной ситуации, направленной на мотивационную деятельность.

     

        

2.Подготовка учащихся к работе.

Фонетическая зарядка - упр.31 стр.132

Речевая зарядка                  - What do the words “the British have a sweet

                                                    tooth” mean?

        -When do the British eat cakes, biscuits etc.?

                                                - What are special days when you eat a lot of sweet

                                               things? Say what you usually eat on those days.

        -Do you share English tastes?

3.Подготовка учащихся к основному этапу занятия.

Развитие навыков чтения (ознакомительное чтение)

 –We know that the English drink  a lot of tea.

And what about the Kalmyk?

“Tea drinking in England”

English tea drinking traditions have a long history. Every day at 5 o’clock in the evening the British drink a cup of fresh tea. Five o’clock tea is a ceremony, a work of art. They drink tea for breakfast, drink tea at work, when they come home but it’s not accepted to drink tea after dinner.

Tea is traditionally served with lemon or milk.

“Tea drinking in Kalmykia’’

 Tea starts the day of any Kalmyk and it is inseparable part of any holiday .

It is a good sign if someone is lucky enough to drop in on somebody during the morning tea time. The hosts invite the visitor to take part in the morning tea drinking. As a rule, no Kalmyk denies the invitation because morning tea is linked with successful finish of any business. Traditional Kalmyk tea consists of salt, brew, milk and butter.

4. Физкультминутка.

5.Закрпление знаний путем структурирования учебного материала с целью выявления и применения ведущих знаний.

Работа с текстом.

6.Организация, обобщение и систематизация знаний учащихся.

Развитие навыков монологической речи- What would you say to your pen

                                                                      friend about  typical Kalmyk food

                                                    (every day and holiday)?                                                                                                                                                                                                        

 7.  Подведение итогов урока.                                                                                  

8.Домашнее задание: ex.38 p.134


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разнообразие растений. Урок биологии в 6 классе. (план урока)

Урок биологии в 6 классе по изучению многообразия растений....

План урока "Свойство углов треугольника" (1 урок). 5класс

На уроке в 5 классе для освоения новой темы используется проблемная ситуация через выполнение практических заданий.(УМК под редакцией И.И.Зубаревой  и  А.Г. Мордковича)...

ПЛАН УРОКА (Экономическая социализация 10 класс) Тема урока: Умение вести переговоры

Курс преподавание "Экономической социализации" в основной школе -интегрированный курс, информационно насыщенный мультипредметными связями,включающими и жизненный опыт старших школьников и ранее приобр...

Сценарный план урока Тема «Уроки нравственности в рассказе В. Г. Распутина «Уроки французского».

     На уроках литературы мне интересно работать с детьми над изучением произведений художественной литературы, героями которых являются их сверстники, оказавшиеся в условиях нра...

План урока русского языка в 8 классе с казахским языком обучения. Тема урока:"Сложные прилагательные"

Урок построен на основе групповых форм организации учебной деятельности, с применением критериального оценивания...

план урока по теме "Умножение" 5 класс, урок №2

План содержит технологическую карту по ФГОС, конспект урока и презентацию....

План конспект урока. Требования к плану урока.

План конспект урока математики. Требования к плану урока.Система планирования урока включает:-годовое и полугодовое планирование;-тематическое планирование;-поурочное планирование.Необходимо уделять б...