Внеклассное мероприятие по английскому языку "Читаем с удовольствием" для 5 класса
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Светикова Нина Григорьевна

План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Читаем с удовольствием" для 5 класса.

Цели: 1. готовить учащихся к работе с текстами для чтения; 2. развивать интерес учащихся к английской и американской поэзии и литературе посредством чтения; 3. расширить кругозор и эрудицию учащихся; 4. привить учащимся любовь к английской и американской литературе; 5. предоставить учащимся возможность проявить свою эрудицию, проверить память, продемонстрировать знания, полученные в процессе изучения школьных предметов или приобретенных самостоятельно.

Оснащение внеклассного мероприятия: 1. рисунки учащихся о зиме; 2. выставка книг английских и американских писателей; 3. аудиоприложение (D MP3).

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon chitaem_s_udovolstviem.doc62.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку теме «Читаем с удовольствием» учителя английского языка МБОУСОШ № 68 имени Н.И. Долгих Светиковой Н.Г.

Цели:

  1. готовить учащихся к работе с текстами для чтения;
  2. развивать интерес учащихся к английской и американской поэзии и  литературе

посредством чтения;

  1. расширить кругозор и эрудицию учащихся;
  2. прививать учащимся любовь к английской и американской литературе;
  3. предоставить школьникам возможность проявить свою эрудицию, проверить память, продемонстрировать знания, полученные в процессе изучения школьных предметов или приобретенные самостоятельно.

Оснащение мероприятия:

      1.рисунки учащихся о зиме;

      2. выставка книг английских и американских писателей;

      3. аудиоприложение  с песнями на английском языке.

                                             Ход мероприятия.

 I.Poems about winter.

                                              The snowman

                            Come to the garden

                             And play in the snow,

                                       Make a white snowman

                                       And help him to grow!

                             `What a nice snowman!`

                              The children will say.

                                       `What a fine game

                                         For a cold winter day!`

                                                    Snow

                             The cold, white snow falls softly down

                             On the tree tops bare and brown,

                              In the still night, when all`s sleep,

                              Falling, falling thick and deep,

                              In the country, in the town,

                              Falling, falling softly down.

                                                      Snow

                                 

                                         The snowflakes are fallen

                                         By one`s and two`s,

                                         There is snow on my coat

                                         And snow on my shoes.

                                         There is snow on the plants

                                         And snow on the trees

                                         And snowflakes all around me

                                         Like many white bees.

                                                      On the ice

                                         Slide, slide, the ice is strong,

                                         Quickly, quickly slide along!

                                         Slide along and don`t be slow,

                                         In the cold your face will grow!

                                         Slide along, slide very fast,

                                         It`s a shame to be the last.

                                                        Winter

                                              This is the season

                                              When mornings are dark

                                              And birds do not sing

                                              In the woods and the parks.

                                              This is the season

                                              When children ski

                                              And father Frost

                                              Brings the New Year tree.

                                                        Falling snow

                                               See the pretty snowflakes,

                                               Falling from the sky;

                                               On the walls and house – tops,

                                               Soft and thick they lie;

                                               On the window – ledges,

                                               On the branches bare,

                                               See how fast they gather,

                                               Filling all the air.

                                               Grey is the sky

                                               And the wind is chill;

                                               Icicles hang

                                               From the window-sill.

                                               Gone is the bough,

                                               Nobody plays,

                                               In the garden now

                                               Only the robin

                                               With brest of red

                                                Sits and waits

                                                For his crumbs of bread.

II. Poems `Good Rules in Rhyme`.

                                                   Work While You Work

                                                  By A. D. Stoddart

                                                  Work while you work,

                                                   Play while you play,

                                                   This is the way

                                                   To be cheerful and gay

                                                   All that you do,

                                                   Do with your might,

                                                   Things done by halves

                                                   Are never done right.

                                                   One thing each time,

                                                   And that done well,

                                                   Is a very good rule,

                                                   As many can tell,

                                                   Moments are useless,

                                                   Trifled away,

                                                   So work while you play.

                                                    I know a child, and who she is

                                                    I`ll tell you by and by.

                                                    When Mumma says, `Do this`, or `that`,

                                                      She says, I`ll try`.

                                                     Whole duty of children

                                                   A child should always say what true

                                                   And speak when he is spoken to,

                                                   And behave mannerly at table,

                                                   At least as far as he is able.

                                                    Mind the clock

                                                    And keep the rule,

                                                    Try to come

                                                    In time to school!

                                                       Stop! Look!

                                             The trams and cars in our town

                                             Run up and down, up and down!

                                             Stop! Look at the light!

                                             First look at the left!

                                             And then to the right!

                                                       Stop! Look! Listen!

                                               Stop! Look! Listen!

                                               Before you cross the street.

                                               Use your eyes, use your ears,

                                               And then use your feet.

                                                        Four little words!

                                                There are four little words,

                                                 Don`t wait too long!

                                                 If you`ve hurt your friend

                                                 Say, `I`m sorry. I`m wrong`.

                                                            Magic words

                                                   Hearts like doors will open with ease

                                                   To very, very little keys,

                                                   And don`t forget that they are these:

                                                  `We thank you all`, and `If you please`.

                                                              Do it well

                                                       If a task is once begun,

                                                       Be the labour great or small,

                                                       Do it well, or not at all.

                                                              Company manners

                                                      When company comes,

                                                      You are very polite,

                                                       And we are proud of you,

                                                       For your manners are right.

                                                       You say, `Thank you` - `Excuse me`

                                                       And `After you, please`.

                                                       You shake hands all around

                                                        With such polish and ease.

                                                         When grown-ups are talking

                                                         You don` t make a sound.

                                                          It`s a joy and a pleasure

                                                          To have you around.

                                                          Your company manners

                                                          Are fine through and through…

                                                          But try to use them

                                                          For everybody, too!

                                                                  A Good Rule

                                                          My sisters and brothers

                                                          All go to school!

                                                          We help one another.

                                                           It is a good rule.

                                                           We help our mother

                                                           When she washes and cooks.

                                                           Together with Father

                                                           We like to read books.

                                                   Good Council For Children

                                                        Go to bed late,

                                                        Stay very small,

                                                        Go to bed early,

                                                        Grow very tall

                                                        One thing at a time

                                                        And that done well,

                                                        Is a very good rule,

                                                        As many can tell.

                                                        Good, better, best,

                                                         Never rest

                                                         Till`good` be `best`.

                                                     What the clock says

                                          `Tick`, the clock says, `tick, tick, tick!`

                                           What you have to do, do quick.

                                            Time is gliding fast away,

                                            Let us act, and act today.

                                            If your lesson you must do,

                                            Do it now and do not rue:

                                            Only that is really fun

                                            Which comes after work is done.

                                            When your mother says `Obey`,

                                            Do not loiter, do not stay;

                                            Wait not for another tick;

                                            What you have to do, do quick.

                                                        I`ll Try And I Can`t

                                               The little boy who says `I`ll try`,

                                               Will climb to the hill – top.

                                               The little boy who says, `I can`t`,

                                               Will at the bottom stop.

                                               `I`ll try` does great thing every day,

                                                 `I can`t` gets nothing done,

                                                  Be sure then that you say `I`ll try!`

                                                  And let `I can`t alone`.

III. Knowledge is compared to different things. You can often read or hear such sayings as:

                                                  Knowledge is power.

                                                  Knowledge is wealth.

                                                  Knowledge is light.

IV. Listen to the rhyme and guess what it is about.

                                                    We call them friends

                                                     And we can find

                                                     A lot in them

                                                     For our mind.

                                                            They teach us

                                                             To be kind and clever.

                                                             Make friends with them

                                                             Once and for ever.      (Books)

 

                                                    ` Mougli` is a very good book.

                                                      I read it time and again.

                                                       Who wrote it, by the way?

 

`Mougli` can be substituted for any other book, for example, `Robinson  Crusoe`, `Oliver Twist`, `Guliver`s Travels` and others. Let the other pupils name the other.

V. Limericks.

Do you know what the word `limerick` means?

It is a joke poem of five lines. Edward Lear, a famous English poet, made this form popular. The form of the limerick is always the same. The first and the second lines rhyme with the fifth line. The third line rhymes with the forth. And the last line has the same rhythm as the first two lines. Lines three and four are shorter than the other lines. Limericks usually begin with `There was a …` Here are three limericks.

There was an old man with a beard,

Who said, `It is just as feared! –

Two Owls and a hen,

Four Larks and a Wren,

Have all built their nests in my beard!`

There was a young Lady of Niger,

They returned from a ride

With the Lady inside –

And a smile on the face of the tiger!

There was an Old Lady who said

When she found a thief under her bed,

Get up from the floor,

You`re too near the door,

And you may catch a cold in your head`.

VI.Let`s sing the songs `What are little boys made of ?` and `If it snows`.

VII.Избранные груки Пита Хейна.

Problems                                           Трудности

Problems worthy                       Полезно трудности

Of attack                                    атаковать:

Prove their worth                       назад их пни,

By hitting back.                         Чтоб пользу доказать.

 

       Living is…                                        Жизнь есть…

       Living is…                                 Жизнь есть дело,

       A thing you do                            что выполняешь

       Now or never –                           сейчас иль никогда -

       Which you do?                            Что предпочитаешь?

   

        Last things first                             Последнее важнее

        Solutions to problems                   Большая удача, -

        Are easy to find:                           найти задачу, -

        The problems the great                 насчет решения

        Contribution.                                 Проблемы нет.

        What truly an art                           Искусство лишь в том,

         Is to wring from your mind          чтоб найти эту задачу,

         A problem to fit                             к которой подходит ответ.

         A solution.

One`s own weather                                Собственная погода

You`re squandering                                ты ворчишь,

Spleen on your brothers,                         тебя зависть съедает,

And wasting                                            но напрасно жалеешь себя,

Good self – pity too?                              Если думаешь,

If you think                                             солнце других ласкает,

That there`s sun on the others                 когда дождь поливает тебя.

Whenever it`s raining on you.

               

Arts brevis                                                Одно искусство

There is                                                     Одно есть

One art,                                                     искусство,

No more,                                                   ни боле,

No less:                                                     ни мене,

To do                                                         все делать искусно,

All things                                                  а не боле – мене.

With artlessness/

 Thoughts and things                                           Мысли и вещи

  I concentrate on                                       Я концентрирую внимание

  The concentric rings                                на концентрических кругах,

  Produced by my pen                                начерченных чернилами,

  In the ink                                                  чтоб были повиднее.

  The thing that distinguishes                     Ведь вещи, в отличие от мыслей

  Thoughts from things                               Можно подержать в руках,

  Is that thoughts are harder                       но мысли удержать

To think.                                                     Труднее.

           Тime                                                    Время

Does time exist?                                    Есть время или нет?

I gravely doubt it.                                  Я сомневаюсь очень.

But gosh, what should we do                 но без него – никак нам,

Without it?                                             Между прочим.

VIII. Вопросы по литературе Англии и Америки (для учащихся 8-9 классов).

1) В каких веках жили эти писатели?

Джек Лондон, Марк Твен, Чарльз Диккенс, Даниель Дефо, Редьярд Киплинг

2) В деревне парень был рожден,

Но день, когда родился он,

В календари не занесен.

Кому был нужен Робин?

Разжав младенческий кулак,

Гадалка говорила так:

- Мальчишка будет не дурак,

Пускай зовется Робин!

Немало ждет его обид,

Но сердцем все он победит.

Парнишка будет знаменит,

Семью прославит Робин!

             Кто был этот мальчик? Где и когда он родился?

3) Какой американский писатель поехал на Аляску за золотом, и что он там нашел?

4) Кто был Оливер Твист – вор, сирота или моряк?

5) Что общего между популярным чаем `Пиквик` и великим английским писателем Чарльзом Диккенсом?

6) Чем знаменит Робин Гуд?

7) Назовите автора книги и имя героя, чьи мысли записаны ниже:

`Плохо: но я жив, а не затонул, как остальные члены команды корабля`.

8) В городе Ганнибаде, на холме, что спускается к Миссисипи, стоят скульптурные фигуры двух литературных героев. Как зовут этих героев, кто автор книги о них?

9) Какой псевдоним взял себе Сэмюэл Клеменс и что это значит?

10) Кем рассказана история в книге Анны Сьюэл `Черный красавец`?

11) название какой книги Гельберта Уэльса стало названием современной музыкальной группы?

12) Какие романы Герберта Уэльса вы знаете?

IX. Let`s sum up. Guess the Russian riddles:

Без языка, без голоса, а все расскажет, (Книга)

Не куст, а с листочками, не рубашка, а сшита, не человек, а рассказывает. (Книга)

X. Continue the Russian proverbs:

Знание лучше богатства.

Знание – сила.

Испокон века книга растит человека.

Мир освещается солнцем, а человек – знанием.

Не стыдно не знать, стыдно не учиться.

С книгой поведешься – ума наберешься.

Хорошая книга – лучший друг.

Чтение – лучшее – учение.

I wish you that books will be your best friends all your life.

                                                     

   


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе «В мире английской грамматики»

1)Обобщение изученного грамматического материала2)Закрепление навыков пепревода3)Развитие внимания  и мышления4)Закрепление лексики по изученным темам...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

В игровой форме развивается интерес учащихся к изучению английского языка....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 3 класса "Английский-это здорово!"

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Английский-это здорово!" проводилось для учащихся 3 класса в рамках недели английского языка. Цель мероприятия-повысить мотивацию учащихся к изучению англ...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

Внеклассное занятие помогает повысить интерес учащихся к изучению иностранного языка и стране изучаемого языка....

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 6 класса "Знатоки английского языка"

Данная методическая разработка имеет практическую значимость и соответствует всем требованиям современного урока.Конспект внеклассного мероприятия  можно использовать  во время недели ...

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 7 классе на тему "Английская еда"

На уроке использовались современные инновационные обазовательные технологии....

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

Внеклассное занятие направлено на повышение познавательного интереса и мотивации к иностранному языку....