Главные вкладки

    Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе «В мире английской грамматики»
    материал (8 класс) по теме

    Ярухина Марина Валентиновна

    1)Обобщение изученного грамматического материала

    2)Закрепление навыков пепревода

    3)Развитие внимания  и мышления

    4)Закрепление лексики по изученным темам

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon konkurs_grammatikov.doc50.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе  «В мире английской грамматики»

    В рамках проведения школьной  недели гуманитарного цикла.  

    Цели мероприятия:

    1. Обобщение изученного грамматического материала
    2. Закрепление навыков перевода
    3. Развитие внимания и мышления
    4. Закрепление лексики по изученным темам

    Оформление кабинета:

         На доске название игры, правила игры, компьютер, интерактивная доска, музыкальные записи на английском языке.

    Quiz-master: Good afternoon, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “The Grammar Competition”. Four teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?

    P1: I’m the captain of the team. The name of our team is “Funny People”. Our motto is “Enjoy English!”  

    Quiz-master: Who is the captain of the 2nd team?

    P2: I’m the captain of the team. The name of our team is “Smiles”. Our motto is “Be happy with English and Smile!”

    (Состав команд, их названия и девиз определяются заранее).

    Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. I have invited a competent jury to count the game points. The members of our jury are … Well, I wish you success. Be active, honest and helpful!

    1 contest «Do you know proverbs?»

    Each team must make up a proverb using the numerals of the alphabet letters. You have 2 minutes at your disposal and can get 3 points for this assignment. Each sentence gives your team 1 point.

    1) 9\20  9\19  14\5\22\5\18  20\15\15  12\1\20\5  20\5  12\5\1\18\14.

    2) 20\23\15  8\5\1\4\19  1\18\5  2\5\20\20\5\18   20\8\1\14   15\14\5.

    Keys: It is never too late to learn.

                 Two heads are better than one.

    2 contest «The odd words». Find the odd word in each list.

    Terrible

    Disastrous

    Damaging

    Lose

    Awful

    Strong

    Wind

    Terribly

    Awfully

    Strongly

    Fast

    Badly

    Rubbish

    Cans

    Drop

    Paper

    Litter

    Pollution

    Keys: Lose, Wind, Drop

    Abjectives /adverbs/nouns

    3 contest «The right order». Put the letters in the correct order. Each team can get 1 point for the each right answer.

    a,s,r,e,f,c,o,t

    p, r,b,i,i,o,h,t

    o,u.l,p,e,l,t,r

    t,e,n,n,e,v,n,i,o,r,m

    h,p,s,e,a,c,i,s

    r,c, e,c,e,l,y

    t,c,e,t,o,r,p

    n,c,o,o,i,m,m,t,u,a,n,c,i

    Keys: forecast, prohibit, polluter, environment, spaceship, recycle, protect, communication  

    4 contest «The word combinations». Make the word combinations. Each team can get 1 point for the each right answer.

    Avoid

    At least

    Drop

    A can

    Packed

    Recycling

    Clear

    Rubbish

    Goods

    Of food

    Centre

    Talking to him

    Litter

    Four people

    Keys : Avoid talking to him, at least four people, drop litter, a can of food, packed goods, recycling centre, clear rubbish.

    5 contest  «Choose the correct verb form»

    –  Explain your choice.

    1) I met / was meeting a friend while I did / was doing the shopping.

    2) I paid / was paying for my things when I heard / was hearing someone call my name.

    3) I turned / was turning round and saw / was seeing Paula.

    4) She wore / was wearing a bright red coat.

    5) We decided / were deciding to have a cup of coffee.

    6) While we had / were having a drink, a waiter dropped / was dropping a pile of plates.

    7) We all got / were getting a terrible shock.

    8) While the waiter picked / was picking up the broken plates, he cut / was cutting his finger.

    9) We left / were leaving the café and said / were saying goodbye.

    10) I finished / was finishing my shopping and went / was going home.

    Key:

    1) met, was shopping;

    2) was paying, heard;

    3) turned, saw;

    4) was wearing;

    5) decided;

    6) were having, dropped;

    7) got;

    8) was picking, cut;

    9) left, said;

    10) finished, went.

    6 contest « Complete the sentences».

    1) The Nile is __________.

    3) Greece is __________.

    4) The Sahara is __________.

    6) The Mediterranean is __________.

    8) Crete and Corsica are __________.

    9) Everest is the highest __________ in the world.

    10) Michigan and Eyrie are two of the Great __________.

    11) The «Great Bear» is a group of __________.

    Key:

    1) a river;

    3) a country;

    4) a desert;

    6) a sea;

    8) islands;

    9) mountain;

    10) lakes;

    11) stars.

    7 contest «The «5» game». Name 5 words of some topics.

    1. Name 5 sorts of vegetables.
    2. Name 5 school subjects.
    3. Name 5 sorts of fruit.
    4. Name 5 sports.
    5. Name 5 professions.
    6. Name 5 things that people wear.
    7. Name 5 English names.
    8. Name 5 English-speaking countries.
    9. Name 5 animals.

    8 contest “The right words”.

    solutionforestschemicalswaterlakehurricaneflooddroughtvolcanodropcan

            

    9 contest «Who is the cleverest?»

     Guess our riddles. Each right answer is 1 point.

    This is the season                  This is the season

    When children ski          when days are cool

    And Father Frost                  when we eat apples

    Brings New Year tree     and go to school

    (winter)                                      (autumn)

    The little old woman         This is the season

    Has 12 children                  when snowdrops bloom

    Some short, some long,         when nobody likes to sit in his room,

    Some cold, some hot.        This is the season

    Who is she?                           When birds make their nests,

                                        this is the season we all like best.

     (Year)                                         (spring)

             

             

             Thanks for your work!

             

             

            

             

             

             

     

            

             

             

             

             

             

            

             

             

             


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    тест по английскому языку 8 класс по УМК "Английский язык" В. П. Кузовлев.

    тест предназначен для проверки грамматических и лексических знаний в конце 1 четверти....

    Рабочая программа по английскому языку 9 класс к УМК "Английский язык" О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

    рабочая программа по английскому языку 9 класс к УМК "Английский язык" О.В. Афанасьева, И.В. Михеева....

    Рабочая программа по предмету "Английский язык" 5 класс к УМК Английский язык Кузовлева В. П.

    Рабочая программа по английскому языку для 5 класса соответствует ФГОС. Обучение 5 класса осушествляется на базовом уровне....

    Контрольная работа по английскому языку УМК И.В. Ларионова Английский язык 9 класс Unit 6 "The Passive"

    В данной методической разработке подобран комплекс упражнений на отработку пассивного залога в английском языке (для контроля сформированности у учащихся лексико-грамматического навыка, навыка чтения,...

    ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЙ МАРАФОН. Сценарий внеклассного мероприятия по русскому языку, литературе и английскому языку в 5-м классе

    ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЙ МАРАФОНСценарий внеклассного мероприятия по русскому языку, литературе и английскому языку в 5-м классеЦели игры:1.     Развитие у школьников интереса к русскому я...

    программа по внеурочной деятельности по английскому языку "В мире английского языка" 3 класс

    Программа “В мире английского языка” имеет общеинтеллектуальную направленность и представляет собой вариант программы организации внеурочной деятельности учащихся 3-4-ых классов.Педагогиче...