"Алфавит экологии"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Казбекова Мира Казбековна
В разработке этого урока дан материал по всем видам деятельности :чтению,грамматике,лексики,аудированию,письму и говорению.урок содержит богатый информационный и развлекательный материал,который позволяет вести дискуссию по одной из самых важных проблем сегодняшнего дня -сохранение чистой окружающей среды.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_abc_of_ecology.docx17.01 КБ

Предварительный просмотр:

                    “The ABC of Ecology.”

                       

"If you don't think of the future, you will have nothing".

The aims: by the end of the lesson to be able to use the new                     words  in sentences;

                 by the end of the lesson to be able to discuss the              the theme “The ABC of Ecology.”

                  by the end  of the lesson to be able to prove one’s          own  opinion.                        

Providing of the lesson : computer, projector, interactive board (smart board), markers, paper for work.

 Motion of the lesson :

1. Good morning, everyone! As usual I am very glad to see you. Be seated please. Today our lesson is devoted to a very important problem.  So, look at the smart board ,you can see pictures, guess what we are going to speak about in our lesson, what  our lesson’s theme is. I think it is not difficult. Thank you very much, you are quite right certainly the theme is  about ecology it is “The ABC of Ecology.”  The motto of the lesson is                                                                                         "If you don't think of the future, you will have nothing".

2.Now I want you to watch video and after you have watched it you’ll answer the questions.( Students watch video under Jack Michael’s song ”Earth Song”.)

Do you agree with me that the impression about this video is terrible. The world is getting so cruel !!! Well, let us discuss the video.

Answer the question:

1)How much toxic chemicals are released into our environment each year?

2)What is the average gallons of polluted air inhaled by people every day?

3)Why is air pollution dangerous?

4)Why is cutting down trees is also dangerous?

5)What is the percent of all trash taken to landfills?

6) What happens when trash gets into the ocean?

7)Haz whaling been made legal?

8)Why people slaughter sharks?

9)What about babies Harp Seals? Why are they Slaughtered?

10)How can we help the Earth? Name some ways, please.

3.Now look at the smart board.

Give English  equivalents of the words and word combinations.

1)чтобы мы могли жить                    to make the soil

2)воздух,чтобы дышать                    as much as we can    

3)формировать почву                       we cut down forests

4)столько, сколько можем                 air to breathe

5)мы вырубаем леса                         we pollute the environment

6)мы загрязняем окружающую среду   pour toxic waste

7)мы производим массу отходов       we need to be able to live

8) выжить                         we dump domestic and industrial waste

9)сливаем ядовитые отходы        we make a lot of waste

10)опасный для дыхания              dangerouse to breathe

11) мы сбрасываем бытовые и промышленные отходы    to survive

4.The next task is to

Put the statement below in the right categories.

Dos                                                                                 Don'ts

               Plant more trees to make your country green

               Cut down trees, which make our air clean.

               Turn the rivers into dump.

               Build factories on river banks.

               Feed animals in cold seasons.

               Help animals to survive.

               Pour toxic waste into the rivers and lakes.

               Dump old cars in forests.

               Clean rivers and lakes.

               Be careful with farm waste.

               Use rivers for washing cars.

               Make Clean Air laws.

               Take lorries out of city or town centers.

               Pay big money if you're a polluter.

               Make laws to control pollution.

    5. It is high time to relax.

                A Role- Play !!!

(The class is divided into two teams for those who are for vegetarians and those who are against).

     Are you a vegetarian?                                       Is it good or bad to be a vegetarian?

6.Listen to the text and say which of the facts are true, false or not mentioned.

1)Climate all over the world has become hotter.

2)Climate is changing nowadays.

3)Climate influences the life of people more than the life of plants and animals.

4)Climate in Europe has changed recently.

5)Winters in Europe are colder nowadays than in the twentieth century.

6)Summer temperatures in Europe can be more than thirty degrees above zero.

7.Complete the text using the new words.

Everyone knows that life in modern world has become rather d

In big cities there are a lot of f              s and cars that p             the air.

The water is p               because factories and plants p           their w           into the rivers, lakes and seas. In the country the e                      can be also p               People d            the industrial and domestic w             everywhere: in the forests, fields, near the rivers and lakes. The food people eat is not always h              All these are serious e                   problems and we must solve them soon.

8.Dear friends, there are words of the beautiful song “Mother Nature Needs US” by the P.J.Grand Bandon the smart board. So, let’s sing it together.(Students sing the song).

9.I have found the oath with wonderful words in the internet and I suggest you to swear our Nature.

                 

                  Saving Earth Promise.

The Earth is my home.

I promise to keep it healthy and beautiful.

I will love the land ,the air, the water and all living creatures.

I will be a defender of my planet united with friends.

I will save the Earth.

Dear guys, I hope you have enjoyed your lesson. It is over. Thank you for your work . Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Экология растений.Экология животных.

Вашему вниманию предлагается олимпиада по экологии (7 класс) ,состоящая из трех частей: А-14 вопросов,В-2 вопроса,С-2 вопроса....

«Экология природы» и «экология души» в современной литературе.

. Тема взаимоотношения человека и природы стала актуальной в наше время. Анализируя   произведения Ч.Айтматова и В.Астафьева, ребятам  предлагается проследить, как  раскрывается эт...

Факультатив по экологии "Экология - наука выживания"

Тематическое планирование с кратким содержанием по экологии. Понятия о науке экологии, экологической безопасности и экологическом мониторинге. Рассматриваются оболочки Земли и их рациональное использо...

Рабочая программа по экологии 8 кл. "Экология человека. Ландшафтная экология"

РАБОЧАЯ ПРОГРАММАЭкология человекаАвторы учебника М.З. Федорова, В.С. Кучменко, Г.А. Воронина «экология человека 8 класс».Н.А.Чумаченко «Введение в ландшафтную экологию»...

Конспект урока по экологии Тема урока: Предмет и задачи экологии. История развития экологии как науки

Конспект урока по экологииТема урока: Предмет и задачи экологии. История развития экологии как науки...

Рабочая программа элективного курса "Экология растений", "Экология животных", "Экология человека", "Экология и биосфера"

Рабочая программа составлена в соответствии с программой  автор И.М. Швец. Включает следующие разделы: пояснительную записку, основное содержание обучения, требования к уровню подготовки учащихся...

Символ. Алфавит – конечное множество символов. Текст – конечная последовательность символов данного алфавита. Количество различных текстов данной длины в данном алфавите.

Символ. Алфавит – конечное множество символов. Текст – конечная последовательность символов данного алфавита. Количество различных текстов данной длины в данном алфавите....