конспект урока в 5 классе
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Федорова Татьяна Ивановна

 Урок-путешествие  в 5 классе. УМК " ENJOY ENGLISH".М. З. Биболетова

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka_v_5_klasse.docx26.07 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 5 классе.

Тема урока: «Письмо из Великобритании»

Урок разработан к учебнику английского языка  «Английский язык с удовольствием» для 5  класса авторы М.З.Биболетова и др.

Тип урока:  урок ознакомления с новым материалом

Цель урока: ознакомление с новой лексикой по теме «Мы собираемся путешествовать»

Задачи:

       Учебно-обучающие: развитие навыков чтения с частичным пониманием прочитанного;

 развитие навыков аудирования; ознакомление с новой лексикой по теме «Мы собираемся путешествовать»

        Развивающие:

        - способствовать развитию интереса учащихся к изучению иностранного языка;

       -развитие способности к языковой догадке, к анализу и сравнению;

Воспитывающие:

         -  воспитание у учащихся умения внимательно слушать и слышать;

         - воспитание уважения к людям другой национальности

Оборудование: компьютер, проектор, раздаточный материал (карточки), аудиоприложение CD MP3 к учебнику “Enjoy English” Биболетова М.З. для 5 класса, презентация в Power Point, карточки игры «Лото».

Ход урока

I. Организационный момент:

-  Good morning, children! (Good morning, __________!)

-  I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

-Who is on duty today? -I am.  Who is absent today? –All are present.

2. Ознакомление учащихся с темой, целями и задачами урока.

Thank you very much.  Today  we are going to travel . Children, I have very good news for you. We are going to travel. I have got a letter from an  English-speaking country. Oh, what is there in the envelope? – There is a disk there. Now let,s  try to guess the aim of the lesson.   What  shall we do at our lesson?

P: We will listen to the letter.

P: We will ask and answer the questions.

P: We will learn new words.

P: We will  discuss the letter.

 Great Britain is a wonderful country.But what should we know before going there? Should we know how to pronounce words, how to read, write, understand people around us and speak to them?

P: Yes, we should.

P: Yes, of course.

II. Фонетическая зарядка. It’s time to have a rest.  

  Let's practice the English sounds.

Презентация на звуки:

III. Речевая разминка

 - So, I've received  the letter. Now you may ask me  some  questions about it. For example, you can ask «From whom did you get this letter? ». And I'll  answer your questions. Let's start our talk.

P:  From whom did you get this letter? (I got it from Mr. Wooding)

P:  What is he? (He is a Head Teacher of a State School)

P:  Where is this school? (It is in London.)

IV. Актуализация навыков аудирования и чтения.

-  Now it's time to listen to this letter. Oh, children, there is a note here.We can see it in our  textbooks on p. 24 ex.1. Let's repeat the sentences all together. Read the letter in pairs now. Listen to your partner and correct his mistakes. Who wants to read the text aloud?

Учитель предлагает детям прослушать и прочитать за диктором текст из упр.  1, с. 24. Сначала дети читают данный текст хором, а затем в парах друг другу. После работы в парах учитель и класс заслушивают чтение 3 учеников.

-I want you to answer my questions:

T: Is it an invitation letter? –Yes, it is.    

T: Who invites Russian students? – P: The Head Teacher of  the Local State School in London does.

T: How many students and teachers does Mr. Wooding invite?

T: When  will students go to London?                                                                                                   T: Who will be responsible   for the educational and social programmes? –P: Their school will be responsible   for the educational and social programmes.

T: Absolutely right. Do you like this idea? (Yes, I  do.)

V. Физкультминутка.

VI. Проверка домашнего задания.

– And now it’s time to check up your homework. At the previous lesson you made up dialogues in groups. So, I give two minutes to remember them.

VI. Введение новой лексики и ее фонетическая отработка.

– So, children, I think we should accept the invitation and visit Great Britain.

  That’s why we should practice our English better: we should learn new English words and phrases,  practice English pronunciation. Now listen and repeat new words after the speaker. Do ex. 3 on  page 25.

Now it is time to learn some new words. Look at the screen, please.

Презентация новых слов: social

response - ответ, отклик

to be responsible for - быть ответственным за…

to educate - воспитывать, обучать; давать образование

educational,

to arrange,

group,

invite - приглашать, звать

invitation,

to stay,

local,

programme

- There are some international words here. Let,s find and translate them. Now I shall read the words  in Russian and you will read them in English. Учитель называет слова по-русски и просит детей перевести их на английский язык. Write down these words in your vocabularies, please.  

VII. Первичное закрепление введенной лексики.

Complete the sentences on the screen using the new words. (Презентация)

Работа  в группах.

Задания двух уровней сложности.

Обычный уровень: Ученики самостоятельно вставляют слова (без словаря);

Облегчённый уровень: Ученики самостоятельно вставляют слова (с использованием словаря).

VIII. Закрепление введенной лексики.

Игра лото.

How clever you are, children. Now I offer  you to play the game «Lotto».  So, I’ll say  a  word in English and you must cover the same one in Russian. Be  careful! Let’s start.

(доска)   организовать        остановиться        пикник

  выходной        местный        социальный

  время        приглашение        группа

организовать        выходной

– Stop, children. The game is over.  

 – Raise your hands if you have no mistakes. Who has any mistakes? How many?

 – Well done, kids!

IX. Актуализация лексико-грамматических навыков.

-Now let’s do exercise 4 on page 25. The task is to translate one word combination and make up  a sentence with it.

Example: local school- местная школа. I study at the Local State School .- Thank you very much.

X. Объяснение домашнего задания.                              

Open your diaries and write down your homework.

     You should do ex. 2, p.13 in your workbooks and ex.5, p. 25 in your textbooks will help you to do it correctly.  And  ex.3 on p.36 in  your  books  is  for those who want to know more new words.

X. Подведение итогов урока.

So,  I think  that you are ready to go to Great Britain. You were active today. How did we prepare for the  trip  to Great Britain ?

P: We listened to the English letter.

P: We asked and answer the questions.

P: We learnt new words.

P: We discussed the letter.

P: We played.

Thank you for the lesson. Did you like the lesson? Now I would like to give you   marks. (Учитель называет оценки)

Now say “good bye” to our guests. Read the poems:

Good morning, when it’s morning,

Good night, when it’s night,

And when it’s time to go away

Good-bye, Good-bye, Good-bye.

– The lesson is over. Good bye, children.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока 8 класс Масленица + презентация к открытому уроку

Цель урока: повторить и обобщить знания по ДПИ, правила создания коллажа.Задачи: Обучающие:     показать особенности изображения одного и того же явления в разных видах ...

Конспект урока 6 класс. Причастие. Урок обобщения и систематизация изученного материала.

Тема:                   ПричастиеТип урока:          Урок о...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Военные походы фараонов»

Предмет      история           Класс    5Тема урока    «Военные походы фараонов»Цель урока: ...

Конспект урока истории. Класс - 5. Тема урока «Боги Древнего Египта»

Урок  история Класс 5 классТема урока «Боги Древнего Египта»Тип урока: овладение новыми знаниями (ОНЗ) с применением проблемной технологии.Образовательные:-...

Конспект урока в классе со сложной структурой дефекта, по предмету "Социально-бытовая ориентировка". Тема урока "Приготовление бутербродов"

Конспект урока в 6 классе по предмету "Социально-бытовая ориентировка". Тема урока "Приготовление бутербродов"...

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конспект урока 6 класс обществознание. Урок разработан по технологии РКМЧП. Тема урока: «Межличностные отношения».

Тема  урока:  « Межличностные отношения».План урока:Какие отношения называются межличностными.Чувства- основа межличностных отношений.Виды межличностных отношений.Планируемые рез...