«Рождественские традиции Великобритании и России»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Шейхрамова Любовь Владимировна

Цель: Обобщение знаний о традициях празднования Рождества в Великобритании и России (с учётом регионального компонента).

Задачи:

1. Расширение кругозора учащихся по страноведческому материалу.

2. Воспитание уважительного отношения к культуре, традициям и обычаям народов других стран.

З. Развитие навыков групповой деятельности.

4. Развитие творческих способностей учащихся через игровую деятельность.

5. Развитие и поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Оснащение: проектор, экран, ноутбук, раздаточный материал, фишки для оценивания команд.

Предварительная работа:

На уроках английского языка (в течение 5-10 минут) разучиваются рождественские песни, учащиеся учатся подписывать рождественские открытки, также изучается лексико-грамматический материал по теме «Новый год в Якутии». К уроку-игре учащиеся изготавливают свои рождественские открытки.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan-konspekt_uroka.doc36 КБ
Office presentation icon prilozhenie_1.pps1.02 МБ
Microsoft Office document icon prilozhenie_3.doc117.5 КБ
Microsoft Office document icon prilozhenie_4.doc40 КБ
Office presentation icon prilozhenie_5.pps138.5 КБ
PDF icon prilozhenie_2.pdf596.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка

по теме «Рождественские традиции Великобритании и России»

Класс – 6 «а»

Цель: Обобщение знаний о традициях празднования Рождества в Великобритании и России (с учётом регионального компонента).

Задачи:

1. Расширение кругозора учащихся по страноведческому материалу.

2. Воспитание уважительного отношения к культуре, традициям и обычаям народов других стран.

З. Развитие навыков групповой деятельности.

4. Развитие творческих способностей учащихся через игровую деятельность.

5. Развитие и поддержание интереса к изучению иностранного языка.

Оснащение: проектор, экран, ноутбук, раздаточный материал, фишки для оценивания команд.

Предварительная работа:

На уроках английского языка (в течение 5-10 минут) разучиваются рождественские песни, учащиеся учатся подписывать рождественские открытки, также изучается лексико-грамматический материал по теме «Новый год в Якутии». К уроку-игре учащиеся изготавливают свои рождественские открытки.

Ход урока

  • Good afternoon, boys and girls! I’m glad to see you. We are here to have some fun. Would you like to play? That’s great! To begin with I want to divide you into two teams. Each of the teams should choose the captain...
  • Our contest is devoted to the most interesting, the most important, the most beautiful, and of course, the most favourite holiday among all people all over the world Christmas!
  • There are many Christmas traditions in different countries, today we will speak about them.
  • Let’s compete.

Работа с презентацией «Christmas in Great Britain and Russia» (Приложение 1)

-Well done! Now each team must perform songs about Christmas. And the rest of us will sing along.

Одна команда исполняет песню «Deck the Halls» и «Jingle Bells», другая – «I’m the new year tree by name..» и  «We wish you a merry Christmas».

  • That’s very good! And now answer my question: who is the main character of Christmas Day and New Year?

Отвечают представители команд (Santa Claus, Father Frost, Дед Мороз)

  • Right! And what about Yakut character? What’s his name? What does he wear? Where does he live? What transport does he use?

Отвечают представители команд (Чысхаан)

Далее происходит работа с презентацией о Дедах морозах.(Приложение 2)

Представители команд комментируют слайды: рассказывают о Деде Морозе, Санта Клаусе и Чысхаане. А также учитель задает вопросы о традиционных праздничных блюдах Великобритании, России, Якутии.

  • You really know much about Christmas characters! Now let’s solve a crossword puzzle to review Christmas words.

Каждая команда получает лист с кроссвордом. (Приложение 3) Слайд с ответами.

- Fine. Now let’s do some reading.

Каждая команда получает лист с текстом для чтения и упражнением.(Приложение 4)

Выполняют задание. Проверка.

  • And finally let’s check your knowledge about Christmas Day and New Year. Christmas Quiz!

Слайды. (Приложение 5) Отвечают представители команд.

  • Excellent! Dear kids you’ve worked very hard, now let’s sum up the results… But I think you are all the best today. You had a home task to make a Christmas card, so let’s exchange the cards and sing a song «We wish you a merry Christmas».
  • All: Merry Christmas to you! Merry Christmas to every body!

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:



Предварительный просмотр:

Fill in the gaps using the words:

presents

Santa

lights

stockings

reindeer

chimney

star

mince pies

At Christmas people put colourful ___________ in their houses.

They put lights on the Christmas tree, and put a _______ at the top.

People eat special hot fruit cakes – they’re called _____________.

On Christmas Eve, children put __________ at the end of their bed.

When the children wake, the stockings are full of _____________.

Who are the presents from? People say they’re from ____________.

They say he came on a sledge pulled by ______________.

Then he stopped on the roof and climbed down the _______________.

Fill in the gaps using the words:

presents

Santa

lights

stockings

reindeer

chimney

star

mince pies

At Christmas people put colourful ___________ in their houses.

They put lights on the Christmas tree, and put a _______ at the top.

People eat special hot fruit cakes – they’re called _____________.

On Christmas Eve, children put __________ at the end of their bed.

When the children wake, the stockings are full of _____________.

Who are the presents from? People say they’re from ____________.

They say he came on a sledge pulled by ______________.

Then he stopped on the roof and climbed down the _______________.

Read the story “Santa’s Little Helper”.

Santa’s Little Helper

It’s Christmas Eve. Santa and Rudolf are getting ready for Christmas. Santa puts on his red jacket and his red hat. There are a lot of presents in Santa’s sleigh for children around the world. Now they off! Santa leaves a present for good boys and girls. He eats one mince pie. Then two… three… four. Amy is asleep at home. Santa climbs down the chimney with Amy’s present. But oh dear... he’s too fat. He can’t move. “Thank you Amy. Can you help me to take the presents?” “Yes, Santa. Let’s go!” Amy and Santa fly into the air. They go all around the world with the Christmas presents.

Amy goes down the chimney and puts the presents under the tree. “Catch, Amy.” “Okay, Santa.”

The sleigh flies back to the North Pole for more presents. Santa’s toy factory is very busy. There are robots, dolls, balls and teddies. Amy is at the North Pole. It is snowing. Amy and Rudolf throw snowballs. They have lots of fun. “Thank you Amy. Here’s a special presents for you.” “Thanks Santa. See you again next year!”

Can you match the sentence halves below?

  1. Santa gets ready
  2. Santa’s sleigh
  3. Santa eats a lot of cakes
  4. Amy helps Santa
  5. Amy visits the North Pole
  6. Santa gives Amy a special present
  1. to say thank you.
  2. and puts on his red hat and jacket.
  3. and sees Santa’s toy factory.
  4. flies around the world.
  5. and gets too fat for the chimney.
  6. to deliver all the presents.

My favourite day – Christmas

Christmas is on December 25th. It’s my favourite time of the year. We decorate our Christmas tree with baubles, tinsel and lights. Then we put a star or fairy on the top. We put presents under the tree. We send Christmas cards and sings Christmas carols at school or church. Some people go carol singing and get some money. Children wait for Santa Claus to bring them presents. Many leave food for him to eat when he visits. For Christmas dinner we eat turkey and then mince pies. My fovourite part is pulling the crackers.

Answer sheet to the quiz

Question

1

2

3

4

5

6

7

Points

Answer sheet to the quiz

Question

1

2

3

4

5

6

7

Points


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие " Рождественские традиции в России"

Разработка внеклассного мероприятия в виде рождественских посиделок с чаепитием, гаданием, колядками. на  котором в тёплой , домашней обстановке дети знакомятся с основными традициями встречи и п...

программа факультативного курса "Праздники и традиции Великобритании и России"

Политические, социально-экономические, культурологические реформы конца XXвека повлекли за собой существенные изменения в сфере преподавания иностранных языков, изменилось само отношение к их из...

Презентация по теме "Рождественские традиции Германии и России"

"Рождественские традиции Германии и России"...

Презентация по теме "Рождественские традиции в Великобритании" для обучающихся 5 класса

Презентация по теме "Рождественские традиции в Великобритании" предназначена  для обучающихся 5 класса, УМК М.З. Биболетовой. Презентация помогает познакомить обучающихся с рождественскими традиц...

Методическая разработка урока английского языка на тему "Рождественские традиции Великобритании"

Закрепление лексики по теме "Праздники", лингвострановедческих аспектов...

Рождественские традиции Великобритании

Открытый урок на тему "Рождество  в Великобритании"...

Открытый урок на тему "Рождественские традиции в Великобритании"

Урок посвящен традициям празднования Рождества в Великобритании.Дается сравнение праздничных традиций в нашей стране с англоязычными странами....