Урок для 4 класса по теме “School is fun”
план-конспект урока по английскому языку на тему

Волкова Елена Михайловна

Данный урок является завершающим в системе уроков по теме "Школа - то весело!"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon shkola.doc48 КБ
Office presentation icon school_is_fun.ppt144 КБ

Предварительный просмотр:

Пояснительная записка

Урок построен на материале учебника «Enjoy English – 4» под редакцией М.З.Биболетова, О.А.Денисенко -  Обнинск: Титул, 2012. Урок  для 4 класса   Unit 7  Lesson 65 по теме “School is fun”.

 Данный урок являлся завершающим в системе уроков по теме «Школа – это весело».

Для проведения урока были использованы:

оборудование:

1 компьютер,
2.проектор и экран,
3. презентация Microsoft Office Power Point,

4. интерактивный диск «Enjoy Listening and Playing- 4»,

наглядность: школьные принадлежности.

Цель урока: обобщение материала по теме «Школа – это весело!»

Аспекты урока:

Учебный:

Активизировать навыки чтения.

Активизировать вопрос Have you got …? в устной речи.

Активизировать навыки монологической и диалогической речи.

Развивающий:

Развивать речевые способности, психологические функции, связанные с речевой деятельностью (память, внимание, мышление, способность логически мыслить, умение анализировать). Знакомство с детским сказочным фольклором.

 Личностно-ориентированный:

Способствовать развитию умения сопоставлять факты, развивать исследовательские и творческие навыки, создать условия для повышения интереса к изучаемому материалу, создать условия для развития навыков общения и совместной деятельности.

 Форма и виды работы:

Индивидуальная, фронтальная, групповая.

Основные задачи:

1. Развивать умения и навыки устной речи:

- учить вести диалог-расспрос;

- учить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале;

- учить рассказывать о школьных правилах.

2.  Развивать умения в чтении: учить читать и понимать текст, содержащий незнакомые слова, учить составлять грамматически правильные предложения.

Ход урока.

  1. Организационный момент.

Good morning, boys and girls.

    How are you?

    Let’s start our lesson. Today we’ll talk about school, we’ll read, write, do    exercises. And we start with sounds.  

  1. Фонетическая зарядка.

     Teacher, computer, sharpener, answer

     Pencil, desk, lesson, question, textbook

     School, ruler, two

     Book, textbook, workbook, look, put

  1. Речевая зарядка.

   Т: What things do we use in the lesson? Listen and guess the thing.

   1. You can paint colourful pictures using them . (paints)

   2. You can draw pictures using them. (pencils)

   3. You can paint rub words and lines using it. (rubber)

   4. You can watch it in the lesson or at home. (video)

   5. You can write your homework using it. (pen)

   6. You can translate new words using it. (dictionary)

   7. You can listen, repeat and learn new words using it. (cassette)

   8. You can put your pens, pencils and rubbers in it. (pencil box)

  1. Актуализация знаний, полученных на предыдущих уроках.
  1. Your younger brothers and sisters who are 7 go to school. They draw, learn letters and count. They take bags with them. Let’s see what things can be in their bags. (A pupil has a bag in his hand and he answers questions)

P¹ – Have you got a pen?

P ²–Yes, I have.

P³- Have you got a ball?

P ²– No, I haven’t. Etc.

2. Let’s advise future first-formers what things they should take. (Slide 1)

    P¹ –You should take a ruler.

    P² – You should take a pencil.

3. Now stand up. When you are in school you must mind school rules. Say what pupils must or mustn’t do in the lesson. (Slide 2)

  Teacher (throwing a ball): отвечать на вопросы учителя.

  P¹: You must answer the teacher’s questions.

  T: рисовать на партах

  P²: You mustn’t draw on the desks. Etc.

5. Приобретение новых знаний по теме.

     А) Аудирование и выполнение упражнений по прослушанному.

When I was a school girl I liked Maths and English. What school subjects do      you like?

 P¹- I like PE. What school subjects do you like?

 P²- I like Russian. What school subjects do you like? Etc.

 Now listen and say which subject Mag likes. (Enjoy Listening and Playing)

Hi! I’m Mag. I am a student. I like my school. I’ve got a lot of friends there. My favourite subject is Reading. I like to read. And I’ve got a wonderful teacher. We read stories, talk about them, draw pictures, listen to music and sometimes sing songs in the lessons. Of course, I like PE. I can run fast and jump high. But I don’t like Art because I don’t like to draw. I only like to take photos. And I like breaks more than lessons because… Oh, I’m sorry, I have to go… Bye!

(Reading, PE)

Choose the correct answer.

1. Mag likes her school because __________ .

a) she can skip and jump very well.

b) she’s got a lot of friends there.

c)she likes to read and draw.

2. Mag’s got a  ________  teacher.

a) wonderful

b) smart

c) nice.

3. In the lesson the pupils ______.

a) listen to music and sing songs.

b) read stories and count pencils.

c) draw pictures and play games.

4. Mag likes ___ but she doesn’t like ____ /

a) Art …PE

b) PE … ART

c) PE … Reading

5. Mag likes _____ more than ____ .

a) breaks … school

b) breaks … lessons

c) lessons … breaks

В) Чтение и выполнение упражнений на понимание прочитанного.

 Last lesson we started to read a fairy tale from Mag’s book. It’s about a king and mice. At first let’s do an exercise. (Slide 3)

1. Who did it? Fill in the right word:
     king, mouse, mice, wise men.

1. …lived in a beautiful palace.

2. … liked cheese very much.

      3. … smelled the cheese.

4 … were happy.

5 … was not happy.

6 … said :”We know how to get rid of mice.”

2. Let’s read the next part of the tale. Ex. 42 p.110 Mind new words. (Slide 4)

3. Now work in groups. Read the plan. What is missing? (Slides 5, 6)

1. Now the cats liked to live in the palace.

2. How to get rid of the cats?

3. The dogs chased every cat.

4.  Dogs liked to live in the palace.

5. How can I get rid of these dogs?

4. Make sentences from the words. (Slides 7-10)

a) chased  cat   the   of    palace  dogs   every   out   the

(The dogs chased every cat out of the palace.)

b) liked live  the  they  to  in  palace

 (They liked to live in the palace.)

c). king   back    wise    the   called      his    men

(The king called back his wise men.)

d). the   was  happy   but   king  not

(But the king was not happy.)

6. Итоги урока. 

Список использованной литературы

1. М. З. Биболетова, О. А. Денисенко. «Enjoy English» - Обнинск: Титул, 2012.

2. Е. Г. Воронова «Тесты. Английский язык. Дидактические материалы. 4 класс» - Москва: Айрис Пресс,2013.


Использованные материалы и Интернет-ресурсы

1.  карточки
2.  Интерактивный диск «Enjoy Listening and Playing- 4»


                                                           

                           


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

What things should you take to school?

Слайд 2

In the lesson we usually … - answer the teacher’s questions - translate from … into … - do what the teacher says - sleep in the classroom - draw on the desks - say ”Good morning” to the teachers - speak loudly in the classroom - learn poems (rules) by heart - run between desks - ask questions

Слайд 3

Who did it? Fill in the right word: king, mouse, mice, wise men. … lived in a beautiful palace. … liked cheese very much. … smelled the cheese. … were happy. … was not happy. … said :”We know how to get rid of mice.”

Слайд 4

wise men – мудрецы to get rid of - избавиться to chase - преследовать

Слайд 5

Read the text. What is missing? 1. Now the cats liked to live in the palace. 2. How to get rid of the cats? 3. Dogs liked to live in the palace. 4. How can I get rid of these dogs?

Слайд 6

Read the plan. What is missing? 1 . Now the cats liked to live in the palace. 2. How to get rid of the cats? 3. The dogs chased every cat. 4. Dogs liked to live in the palace. 5. How can I get rid of these dogs?

Слайд 7

Make sentences from the words. 1. chased cat the of palace dogs every out the The dogs chased every cat out of the palace .

Слайд 8

Make sentences from the words. 2. liked live the they to in palace They liked to live in the palace.

Слайд 9

Make sentences from the words: 3 . king back wise the called his men The king called back his wise men.

Слайд 10

Make sentences from the words: 4 . the was happy but king not But the king was not happy.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок в 5 классе на тему: "School and daily routines"

Форма проведения урока "Путешествие в забавную грамматику"...

Конспект урока в 5 классе по теме: "School life".

Вашему вниманию представляется конспект урока английского языка в 5 классе. Обучение в этом классе ведется по программе Биболетовой. На предыдущих уроках отрабатывалась лексика по данной теме. Осущест...

Разработка урока в 10 классе по теме "Schools around the world"

Данный урок в 10 классе построен  с использованием технологии развития критического мышления. На нем так же использовалась интерактивная доска....

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"...

Урок английского языка в 4 классе на тему: “School life” (Школьная жизнь)

Урок английского языка в 4 классе на тему: “School life” (Школьная жизнь)...

Технологическая карта урока английского языка по теме: «School days. First day.» в 5 классе по УМК «Английский в фокусе» авторы: Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс

Цель урока - создание условий для самореализации личности через семантизацию лексического и грамматического материала по теме. Задачи урока:1.Активизация изученной ранее тематической лексики, мот...

Открытый урок в 4 классе по теме " “School. School life”

План-конспект    урока  английского языка в 4 классе                                      ...