Внеклассное мероприятие по английскому языку Our favorite fairy-tales.
материал по английскому языку (6 класс) на тему

Мукатова Махабат Хабдрахимовна

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Our favorite fairy-tales

 

Цели:

1.   Обучающие

·        Закрепить навыки монологической  речи

·        Развивать умение пользоваться знаниями по этой теме в различных ситуациях общения

2.   Развивающие

·        Развивать мышление, память и воображение учащихся

·        Развивать словарный запас учащихся по английскому языку

3.   Воспитывающие

·        Воспитывать интерес к изучению английского языка и к культуре страны изучаемого языка

 

Оборудование:

Рисунки, используемые для описания сказок, видеоролик, листы с текстами и упражнениями,  медали с награждением за участие.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zolushka.doc237 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение Самарской области средняя общеобразовательная школа с. Богдановка  муниципального района Нефтегорский  Самарской области

_____________________________________________________________

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Our favorite fairy-tales.

Учитель английского языка

Мукатова Махабат

Хабдрахимовна

2014 год

Внеклассное мероприятие по английскому языку

Our favorite fairy-tales

Цели:

  1. Обучающие
  • Закрепить навыки монологической  речи
  • Развивать умение пользоваться знаниями по этой теме в различных ситуациях общения
  1. Развивающие
  • Развивать мышление, память и воображение учащихся
  • Развивать словарный запас учащихся по английскому языку
  1. Воспитывающие
  • Воспитывать интерес к изучению английского языка и к культуре страны изучаемого языка

Оборудование:

Рисунки, используемые для описания сказок, видеоролик, листы с текстами и упражнениями,  медали с награждением за участие.

Ход мероприятия

  1. Приветствие

Stand up!

Good afternoon, children! Glad to see you.  Sit down.

  1. Цель урока:

Тоday we’re going to play out “Cinderella”  but at first let’s speak about your favorite fairy-tales.

So, what is your favorite fairy-tale? Why?

Ok, and now look at this picture.

What is the name of these fairy-tales?

 Describe it, please. Right you are, thank you.

  1. Инсценирование сказки.

So, let’s act out the performance that you have prepared for today.

Cinderella

Characters:

 Cinderella

Stepmother

1st stepsister

2nd  stepsister

Fairy

Prince

Queen

1st herald

2nd herald

Ladies and gentlemen

Scene 1

Cinderella is sewing. Her stepsisters are sitting in the arm-chairs. The stepmother comes  in.

Stepmother: There will be a ball in the king’s palace.

1st stepsister: Cinderella, give me my white dress!

Cinderella: Here you are!

2nd  stepsister: Bring me my hat and the mirror.

Stepmother: Give me my fan!

1st stepsister: tell us, Cinderella, do you want to go to the ball?

Cinderella: Oh, don’t laugh at me. Nobody will let me in.

1st stepsister: Of course, not. You have no beautiful dresses.

2nd  stepsister: You are too dirty to go there. (To her mother and sister) Well, let’s go.

They leave the room. Cinderella is crying. Fairy appears.

Fairy: Why are you crying, my child?

Cinderella: I cannot go to the ball, I have neither a beautiful dress, nor glass slippers.

Fairy: My dear, I’ll help you and you will go to the ball. Here is the white dress and here are glass slippers for you. But remember: you must go home at twelve o’clock.

Cinderella: Thank you very, very much.

Scene 2

At the King’s ball. The prince is dancing with noble ladies. The two stepsisters are dancing too. The Queen is talking to the old noble ladies. Cinderella appears. She is in a white beautiful  dress.

Queen: Who is that young girl?

Prince: (approaching Cinderella) : May I dance with you?

Cinderella: With great pleasure. 

 They begin dancing. Suddenly the clock strikes twelve.

Cinderella:  Oh, it’s twelve o’clock! I am sorry, but I must go. Good-bye!

Runs away and loses one of her glass slippers.

Scene 3.

Cinderella is making supper at home. The two stepsisters and stepmother are talking.

1st stepsister: You know, Cinderella, there was a beautiful lady at the King’s ball.

Stepmother: She ran home and lost her glass slipper.

2nd  stepsister: The prince wants to marry her. He is looking for her.

Two heralds enter the room.

1st Herald (to the first stepsister) : Try on this  glass slipper, please!

1st stepsister: ( trying it on) : It’s too small for me!

1st stepsister: Let me try it on! Oh, it is so small.

1st herald: ( to Cinderella) : Try on this  glass slipper, please!

Stepmother: Oh, it is our Cinderella. She hasn’t been to the ball.

Cinderella: But I want to try it on!

Easily puts on the glass slipper. Takes another one out of her pocket and puts it on.

1st and 2nd stepsisters: Oh, Cinderella, we beg your pardon.

Cinderella: I pardon you! Good-bye.

Cinderella leaves the room accompanied by the Heralds.

  1. Подведение итогов и награждение грамотами.

You outdid yourselves today! Thank you for your lovely playing. I like it very much. So, I’ll put 5 to everybody and give your such cards for your memory.

  1. Домашнее задание.

And now let’s write down your home task.

At home you will have to write ten sentences about your favorite fairy-tale.

The lesson is over. See  you  tomorrow.

Список литературы:

  1. Кулиш В.Г. Занимательный английский для детей. Сказки, загадки, увлекательные истории. –Д.: Сталкер, 2001.- 320 с.: ил.
  2. Песни для детей на английском языке. Книга 6. Christmas carols.- Айрис- пресс, 2008.- 32 с.: ил.-(Songbirds)/ на англ. языке.
  3. Основы православной культуры в первом классе: книга для учителя.Сост. О.К. Харитонова по ред. прот. В. Дорофеева.-М.: Издательский дом “Покров”, 2002.-192 с.: ил.

  1. Кулиш В.Г. Занимательный английский для детей. Сказки, загадки, увлекательные истории. –Д.: Сталкер, 2001.- 320 с.: ил.
  2. Песни для детей на английском языке. Книга 6. Christmas carols.- Айрис- пресс, 2008.- 32 с.: ил.-(Songbirds)/ на англ. языке.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского языка"

Внеклассное мероприятие по английскому языку"Праздник английского языка" – "Travelling around the country of English"...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 классов "Winter Fairy Tales"

Рождественский праздник «WINTER FAIRY TALES» проводится для учеников пятых классов . А ведущими праздника могут быть старшекласссники,которые могут провести ряд увлекательных и познавательных кон...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

В игровой форме развивается интерес учащихся к изучению английского языка....

Открытое внеклассное мероприятие по английскому языку во 2 «В» классе как части УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.

Данная разработка содержит пакет документов на представление УМК «Английский язык» 2 класс авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.  как учебно-методического комплекса с ра...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Путешествие в страну английского языка"

Разработка внеклассного мероприятия  по английскому языку.Мероприятие направлено на развитие лексических и грамматических навыков говорения, логического мышления. Мероприятие воспитывает чувство ...