Главные вкладки

    Learning to discuss MASS MEDIA (8 класс, Биболетова М.З.)
    презентация к уроку по английскому языку (8 класс) на тему

    Хмелевская Лариса Петровна

    Виды, преимущества и недостатки средств массовой информации. Презентация может быть использована для развития коммуникативной компетенции в монологической и диалогической речи. В ходе урока активизируются лексико-грамматические структуры, ситуативное общение.

     

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Office presentation icon mass_media.ppt391.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    Learning to discuss MASS MEDIA

    Слайд 2

    Types of mass media Radio TV Newspapers and magazines Billboards The Internet

    Слайд 3

    Say which of the mass media are The most useful The easiest to use The most common The most expensive The most modern The most interesting The most convenient The safest The cheapest Give your reasons: I think newspapers are the most convenient mass media. It is broken to my home every day/ I can get a lot of useful information from newspapers.

    Слайд 4

    Advantages of the mass media We can learn more about the society around us. We can travel round the world without wasting money. We can express our opinions. We can take part in shows and competitions. Students can make good use of the mass media to learn and find new friends.

    Слайд 5

    There are some more advantages here: Use: to rest, to relax, to try your luck, to study at home, to receive information, to study foreign languages, to get something for nothing, to listen (to read) about famous people, to listen (to read) about important events, to keep fit.

    Слайд 6

    Are there any disadvantages of the mass media? Think of them! to get lazy, to put on weight, it’s a waste of time, to get nervous, to damage your eyes, to sleep badly after horror films, to learn about the bad side of life, to watch films for adults, to have no time to communicate with relatives and friends, to have no time for sport activities in the fresh air, to stop writing letters to your relatives.

    Слайд 7

    Let’s summarize! Say which of the mass media you like best of all. Why? As for me I like … best It makes me feel better I can listen to it while doing something I enjoy watching / listening / surfing … It’s amazing / fantastic / exciting! I really relax … I prefer …

    Слайд 8

    Thank you for your work. Homework. Write your own article which you want to publish in tabloids or broadsheets.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    конспект урока в 8 классе "Mass Media"

    Конспект урока в 8 классе "Mass Media"...

    Развитие критического мышления на уроках английского языка «The Role of the Mass Media. The Mass Media Techniques»

    Урок с применением технологии развития критического мышления (фазы “Вызов”, “Реализация смысла” и “Рефлексия”). Цель - создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ...

    Mass Media, 9 класс (Кузовлев В.П.)

    методическая разработка урока в 9 классе по теме "СМИ Великобритании и России. Роль СМИ в жизни современного подростка". Урок с использованием ИК-технологий....

    Mass media in the UK. Role of media in the life of teenagers.

    Урок английского языка в 9Г классе. Учитель – Максакова Юлия ИгорьевнаТема урокаЦель урока  Словарь урока  Тип урока Форма урока Методы обучения...

    Can we learn to live in peace? 9 класс Биболетова

    Тема:  Can we learn to live in peace? / Можем ли мы жить в мире и согласии?Сюжетная линия: Be tolerant and you will prevent conflicts / Будь терпимым и ты сможешь предотвращать конфликтыЦели: Раз...

    Презентация к уроку в 8 классе УМК Биболетова "The Mass Media"

    Используется для введения и первичного закрепления лексического материала по теме урока....

    MASS-MEDIA 7 КЛАСС

    ДАННАЯ ПРЕЗЕНТАЦИЯ РАССЧИТАНА НА ЗАНЯТИЯ В 7 КЛАССЕ. МОЖНО ИСПОЛЬЗОВАТЬ В БОЛЕЕ СТАРШИХ КЛАССАХ. СОДЕРЖИТ В СЕБЕ КОНТРОЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ, ТЕОРЕТИЧЕСКУЮ ЧАСТЬ, ОБЪЯСНЕНИЯ ГРАММАТИЧЕСКИХ ПРАВИЛ, ТАКОГО КАК ...