Упражнения по теме "Защита окружающей среды", 7 класс
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Рангулова Ландыш Талгатовна

Материал по теме " Окружающая среда" полезна для проведения завершающего урока. В презентации приведены упражнения для отработки лексики по теме, грамматика Passive Voice, задание на понимание текста.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Методическая разработка упражнений по теме «Защита окружающей среды» для 7 класса (этап совершенствования знаний) Министерство образования и науки РФ Федеральное агентство по образованию ГОУ ВПО « Удмуртский государственный университет » филиал УдГУ в г. Воткинске

Слайд 2

Упражнения для совершенствование лексики. environ ment conser vation pol lution atmo sphere evo lution scien tist smok ing rain forest pro tect pro blem green house bage gar green peace radia tion contai ner “Halves of the word”.

Слайд 3

Make the words from the letters. cyrecle gedarn magade gyerne ransportt tillopuno vienmerontn maalni lutpole ricualgtreu rgoudn rihbroel “Missed letters”. re_uce con_erva_ion Ea_th or_ani_ation pro_ec_ion ma_mals na_ure co_tinen _ disa_pe_r pro_lems dan_er li_te _

Слайд 4

Translate it. загрязнять окружающую среду – повреждать деревья – беспокоить диких животных – выбрасывать мусор – охранять природу – сократить загрязнение – обижать животных – мусор – рубить молодые деревья – использовать заново бутылки – перерабатывать макулатуру – сажать деревья – Find out the translation of the words and word combinations. the ozone layer – the greenhouse effect – carbon dioxide – holes in the sky – aerosol cans – the ultraviolet radiation – oxygen – rain forest – plastic products –

Слайд 5

Упражнения для работы с определениями слов 1. pollution a. oxygen in the form of molecules with three atoms, created by exposure of oxygen to electrical discharge or ultraviolet radiation, having a sharp smell, and being an effective oxidant for use in bleaching and sterilizing. 2. ozone b. the natural environment of plant or animal. 3. poacher c. contaminating material that pollutes. 4. conservation d. the continuous modification and adaptation of organisms to their environments through selection, hybridization, and the like. 5. evolution e. a haze caused by effect of sunlight on foggy air that has been polluted by vehicle exhaust gases and industrial smoke. 6. smog f. the mass of gases surrounding the earth or any other celestial body. 7. habitat g. a substance used to kill insects. 8. atmosphere h. one who illegally hunts on another’s property. 9. insecticide i . the warming trend on the surface and in the lower atmosphere of a planet, held by scientists to occur when solar radiation is trapped, as by emissions from the planet. 10. greenhouse effect j. the part of the earth and its atmosphere in which living organisms can exist. 11. biosphere k. the act of preserving and protecting from loss, destruction.

Слайд 6

Упражнения для работы с текстом

Слайд 7

Задания к тексту Match the words in Column A with the words or phrases in Column B that best describe them. Column A Column B stinky a) _ to throw down, unload sulphate b) _ insect, bug acid rain c) _ every day to figure out d) _ a chemical pest e) _ to cheer for single f) _ to learn how daily g) _ bad smell to root for h) _ sulphate mixed with clouds to dump i ) _ one True or False? Many U.S. cities have dirty air. Most of the states in America don’t have laws against air pollution. Scientists are looking for ways to make factories and cars run cleaner. Sulfates come out of coal-burning factories only in America. Nobody cares about acid rain. All of the lakes and rivers in America are polluted. Energy is renewable. Pesticides can often be found in food. Cars don’t cause air pollution. In 1993, each person in The United States threw away 45 pounds of trash a day. Everyone should throw away less trash.

Слайд 8

Упражнения, где нужно вставить слова pollution, rubbish, cans, environment, packaging, protect, is thrown, in danger, prohibited, pollute, bins, clearing up. People get a lot of food from the sea. Nevertheless, we have made the sea a very dirty place. If we are not careful .......... will kill many of the animals and plants in the sea. A lot of rubbish .......... into the sea. Sea animals, fish and birds are .......... . Some animals try to eat the ........... , they die. Oil from the ships, chemicals and waste ........... the sea and kill whales and dolphins, fish and sea birds. Luckily, many people realize now that we must look after the sea and .......... it. They say polluting the sea should be strictly........... Groups of people who care about the .......... spend their free time clearing up litter from the beaches. People collect ........... , bottles and .......... and put them into different .......... for further recycling.

Слайд 9

Упражнения на проверку знаний

Слайд 10

Упражнение на исправление ошибок Don’t off swim animals country right All these signs are not right. Correct them. Choose the necessary words from the box.

Слайд 11

Грамматические задания These species are in danger. Match the descriptions with the pictures. Fill in the sentences with the correct forms of the verbs. Example: 1) – a) 8 big cats are killed to make one fur coat.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проект. «Всё меньше – окружающей природы. Всё больше – окружающей среды». Проблемы экологии языком поэзии и живописи

Цель проекта: показать, как в литературе ставились и решались проблемы единства человека и природы, научить учащихся чувствовать и понимать, что музыка природы – это вечность, бессмертие человека, обо...

Мультимедийный урок английского языка в 7 классе по теме "Человек и окружающий мир", учебная ситуация "Загрязнение окружающей среды"

Данный урок разработан для учащихся 7-го класса в рамках темы “Человек и окружающий мир” (“Man and the Natural World”), учебная ситуация “Загрязнение окружающей среды” (“Pollution”), на основе УМК “Ан...

Подстановочное упражнение по теме "Окружающая среда"

Данное упражнение предназначено для закрепления лексики по теме "Окружающая среда". Отрабатываемая лексика: rubbish, recyclable, plastic, glass, throws away, recycle, environment....

Упражнение в формате ГИА по теме "Окружающая среда"

Упражнении на словообразование можно использовать для закрепления следующих слов: prohibit, pollute, danger, environment, use, recycle, pack, predict....

Интерактивные упражнения по английскому языку: "Защита окружающей среды"

Интерактивные упражнения по английскому языку: "Защита окружающей среды" в системе learningapps.org...

Методическая разработка факультативного занятия курса "Химия окружающей среды". Занятие 3: «Роль окислительно-восстановительных реакций в загрязнении окружающей среды."

В рамках внеурочной деятельности по химии для учеников 8-9 классов  проводится факультатив "Химия окружающей среды". Материал его занятий включает интересную информацию о роли различных...