Урок, направленный на формирование навыков креативного письма
план-конспект занятия по английскому языку (10, 11 класс) на тему

Новикова Элла Львовна

На основе предложенной картины учащимся предлагается  повторить грамматические времена и конструкции, средства логической связи. В ходе урока учащиеся учатся проникать в душу своих героев, чувствовать их переживания, стремления. Данный урок может быть использован как основа для работы с другими картинами или фотографиями в зависимости от изучаемой темы.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon nighthawks_lesson_doc_66625.doc37.5 КБ
Office presentation icon night_hawks_ppt_36285.ppt285.5 КБ

Предварительный просмотр:

Interesting ideas for lessons

Teaching English with images

A lesson on Creative Writing

Students’ age: 9-11 formers

Language to practice:

  • Tenses – the Present Continuous, the Present Perfect, the Past Simple, the Present Simple, The Future Simple;
  • Linking words.

Skills to practice:

  • Teach Ss use images as a source of information;
  • Feel what other people feel, read their thoughts and ideas;
  • Create your own piece of writing.

Lesson plan

Teacher’s activity

Ss's activity

  1. Good morning, students. I am very glad to see you today.
  2. Lead-in.

Today we are going to work on creative writing and by the end of the lesson you will have created your own stories.

But is it easy to write stories? What must a good story have?

Thanks.

  1. Today we will focus on characters and their thoughts, problems and ideas, hopes and feelings.

Look at the board, please. Here you can see a picture by Edward Hooper called “Nighthawks”. Please, look at the picture.

Answer my questions:

How many people can you see?

Where are they?

What part of the day is it?

  1. So, there are 4 people in a bar late at night. They all have their own reasons to be there at that time.

Now, I’d like you to choose one person from the picture. Look at him/her. Try to imagine what his/her life is. And why he/she is there, at the bar.

Now you’ll write a short story which will describe your character. You should feel what your character feels.

In your writing answer the following questions:

  • What’s my name?
  • What’s happening now?
  • What’s happened?
  • What am I feeling?
  • How do I relate to other people here?
  • What will happen next?
  • What do I regret or what am I looking forward to?
  • What do I wish most of all in the world?

After the Ss complete the task the teacher asks the students to read their stories out loud. The class can be divided into halves in case there are too many students in it and reading can turn into a long part of the lesson.

CONCLUSION:

Thanks a lot for your work at the lesson. I really enjoyed your stories. Did you like the activity?

Can you create a real character knowing this person’s feelings, life story, emotions?

Please use it when you need to create a story of your own.

Thanks for the lesson.

Ss greet the teacher.

It’s not easy.

A story must have a plot and characters with interesting life stories.

There are four people.

They are in a bar.

It is night.

The Ss are given 15 minutes to complete their writing task.

The Ss read their stories to other Ss. They identify the character. And at the end they can be offered to discuss whose stories they like best and why.

In case when Ss are divided into groups to listen to their stories, they can choose one or two stories from their group to be read in front of the class.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Обобщение опыта "Формирование навыков грамотного письма на уроках русского языка у обучающихся 2 ступени через рациональные приемы умственной деятельности"

Актуальность данного опыта определяется необходимостью создания условий для формирования навыков грамотного письма у обучающихся через рациональные приемы умственной деятельностиЕжегодно повышаются тр...

Система работы на уроке, направленная на формирование навыков безопасного поведения на улицах и дорогах

Состояние учебно-воспитательной работы школы на сегодняшний день можно характеризовать как становление воспитательной системы социальной ориентации, под которой подразумевается особая среда, где проис...

Комплект методических разработок для уроков русского языка, направленных на формирование навыков восприятия и анализа научно-популярных текстов в 5-6 классах

Предлагаемая серия разработок текстов с заданиями по восприятию и пониманию текста способствует формированию у учащихся навыков выделения главной информации, отслеживания логических связей между микро...

УЧЕБНЫЕ ЗАДАНИЯ, НАПРАВЛЕННЫЕ НА ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО ПРИОБРЕТЕНИЯ, ПОПОЛНЕНИЯ, ПЕРЕНОСА И ИНТЕГРАЦИИ ЗНАНИЙ НА УРОКАХ ГЕОГРАФИИ

Формирование навыка самостоятельного приобретения и практического применения знаний, а также их интеграция с другими дисциплинами в рамках требований образовательных стандартов второго покол...

Развитие орфографической зоркости учащихся на уроках русского языка, как важнейший фактор формирования навыков грамотного письма.

Данная презентация может быть использована учителями и учителями-логопедами. Здесь вы найдете не только теоретические  знания, но практический материал....