Конспект урока по английскому языку в 4 классе по теме "Спорт"
план-конспект урока по английскому языку по теме

Тема урока « Спорт»

 

Задачи:

Образовательные:

—   тренировать и закреплять в речи учащихся лексические единицы по теме;

—   формировать речевые навыки, обеспечивающие познавательно-коммуникативные потребности обучающихся;

__  формировать навыки поискового чтения

—   использовать новые слова по теме в устной речирасширять словарный запас

Развивающие:

—   развивать языковые способности и устойчивый интерес к изучению английского языка;

—   расширять кругозор обучающихся

Воспитательные:

—   способствовать воспитанию толерантного отношения к спорту,

—   способствовать воспитанию сотрудничества при коллективной работе;

—   способствовать обогащению внутреннего мира учащихся.

                     

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 4_klass_sport_way_ahead_3_unit_4.docx235.29 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока « Спорт»

Задачи:

Образовательные: 

—   тренировать и закреплять в речи учащихся лексические единицы по теме;

—   формировать речевые навыки, обеспечивающие познавательно-коммуникативные потребности обучающихся;

__  формировать навыки поискового чтения

—   расширять словарный запас

Развивающие: 

—   развивать языковые способности и устойчивый интерес к изучению английского языка;

—   расширять кругозор обучающихся

Воспитательные:

—   способствовать воспитанию толерантного отношения к спорту,

—   способствовать воспитанию сотрудничества при коллективной работе;

—   способствовать обогащению внутреннего мира учащихся.

                     

                      Ход урока.

I.  Организационный момент.

T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. Sit down, please.  I’m sure we’ll have a great time together. Let’s start our lesson.

P: Good morning, teacher! We are glad to see you too.

II. Вводная беседа.

Задача: мотивировать учащихся на работу по теме «Спорт», активизировать в речи ранее изученную лексику.

T: Today we have an interesting topic for speaking.  Look at the pictures and    tell me what we are going to speak about.

P: We are going to speak about different kinds of sports.

T: Let’s listen to the poem «Sports».

P: Sport is fun for girls and boys.

     It’s much better than the toys.

     You can sledge and ski and skate

     And play snowballs with Kate.

     You can swim and play football,

     Hockey, tennis, basketball.

     You can jump and you can run.

     You can have a lot of fun.

III. Активизация изученной ранее тематической лексики.

  1. T: What sport is it?

     P: Skiing

     T: Find the word card and put it next to the picture. Etc.

b) T: Look at word cards. Some letters are missing. Fill in the missing letters

   t – nn - s, s – imm - ng, f- -tb - ll, b – sk – tba –l, v - lle –ball, ho – ke -,  

   sk – t – ng, r – ding a b – k –

  1. T: Let’s play a game called «Pantomime». Mime the activity, the class tries to guess.
  2. Групповая работа. “Любимый вид спорта”

T. I know that you like sports and I’d like to find out the favourite kind of sport in your group. Interview your classmates, complete the table and report the results. Use the model:

     Dima likes football, tennis and hockey.

     Ann’s favourite sport is swimming

 

 

 

 Do you like…?

 Ann

 

 

football

 no

 

 

swimming

 yes

 

 

roller-skating

 no

 

 

tennis

 no

 

 

basketball

 no

 

 

volleyball

 no

 

 

riding a bike

 no

 

 

hockey

 no

 

 

IV. Отработка употребление  структур

        I like/ don’t like sports. She    likes/ doesn’t like sports.

  1. (the teacher points to the pictures, make statements about yourself and write  the example sentences on the blackboard)

            T: I like tennis but I don’t like football. Etc.

  1. children read the example sentences

T: Read the sentences aloud

  1. (bring a child forward to do the same, write example sentences on the blackboard: She likes tennis but she doesn’t like swimming.

P: I like tennis. I don’t like football.

T:  She likes tennis but she doesn’t like swimming.

(bring two more children forward, elicit sentences from the class)

P1: I like fishing but I don’t like basketball.

P2: He likes fishing but she doesn’t like basketball. Etc.

  1. Jazz chant «Couch Potato»

T: Look at this man. Does he like sports?

P: No, he doesn’t.

T: What does he like?

P: He likes watching TV.

T: Let’s sing a song about a couch potato.

      Do you like to swim?

      Do you like to ski?

      I’m a couch potato

      I like TV.

      Does he like to swim?

            Does he like to ski?

            He’s a couch potato

            He likes TV.

            He doesn’t like to swim.

      He doesn’t like to ski.

            He’s a couch potato

            He likes TV.

V. Физкультминутка

T: Now I see that you are a little bit tired. Let’s have a rest. Listen and do.

    You are walking along the street. You are carrying a school bag. The day is frosty. Your nose and cheeks are cold. You are rubbing them. Suddenly you see a boy playing snowballs. You put down your bag, pick up some snow, make some snowballs and throw them. One, two, three. It’s funny! You are laughing. Oh! You have forgotten about your school. You look at your watch, pick up your bag and run quickly to school. You open the door, come in, wave your friends “hello”. You are not late. Sit down!

VI. Работа с текстом ( поисковое чтение)

  1. Ex.1, p.24 (работа в парах)

T: Read and match the texts to the pictures of the children.

  1. Ex.2, p.24 (работа в парах)

     T: Read the texts again to find out what each child likes and doesn’t like and  

           mark the chart in your books.

  1. Ex.3, p. 24 ( мини-диалоги: обмен репликами)

T: Read the example statements. Make statements about what the children like and don’t like using the chart.

P1: Emma doesn’t like swimming.

P2: She likes computer games. Etc.

VII. Грамматическая игра

      T: Look at this wheel. It shows how often the characters do various things.

             The colours match the adverbs above: “often” is green; “sometimes” is  

             red; “never” is blue. The characters have signed their names under the

             things they like to do and don’t like.

  1. T: Listen and say who it is.
  1. She sometimes swims (Jill)
  2. She never plays tennis (Emma)
  3. He often goes fishing (Ned)
  1. children make statements about the characters

P: He never plays football.

Cl: It’s Ned. Etc.

  1. ex.2,p.25

     children make statements about themselves and one of the characters

on the same band as in the example

T:  I like tennis.

      Emma never plays tennis  

                           I sometimes play tennis

                     P:  Jill often plays basketball.

                           I never play basketball. (writes his/her name)Etc.

C:\Users\Галина\Desktop\Открытый урок 4-й класс\DSC04312.JPG

VIII. Подведение итогов урока, рефлексия

T: Our lesson is coming to the end. You have worked extremely well today.

T: Was the lesson boring or not?

      Take some cards and put them on the blackboard if you like the lesson or not.

       (Берут смайлики и вешают их на доску)

IX. Домашнее задание

      Workbook p.22-23


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»

5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...

План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман

Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:·         Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...

План-конспект урока по английскому языку 11 класс. Уроки № 8, 9 Тема: Cambridge & Oxford. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Тема: Cambridge & OxfordЦели и задачи урока:·         Познакомить учащихся с лексикой по теме „Университеты Англии" и обеспечить ее отрабо...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок № 3. Тема: Дни недели Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урок комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1. Познакомить с новой лексикой по теме „Еда“ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать произносительны...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...