Урок-игра в 3-м классе
план-конспект урока по английскому языку на тему

Хабибулина Елена Сергеевна

План-конспект урока в 3-м классе по тема "Животные, который час, притяжательный падеж"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon план-конспект урока68 КБ

Предварительный просмотр:

Lesson “On the textbook’s pages”

Цели и задачи:

  1. Обобщение лексического материала по теме “Who lives in fairy-tales”.
  2. Тренировка лексико-грамматического материала по теме.
  3. Развивать устойчивую мотивацию к изучению иностранного языка посредством расширения словарного запаса и эмоционального воздействия на учащихся.
  4. Воспитание чувства товарищества, коллективизма, способствовать социализации ученического коллектива.

Оборудование:

  1. Жетоны
  2. Картинки по теме «Животные»
  3. Раздаточный материал
  4. Презентация к  уроку
  5. Кроссворд

Ход урока

  1. Организационный момент

Teacher:  Good morning, children!

Today we have a special lesson. It’s a game-lesson “Jungle Call”. Today you’ll recite poems, guess riddles and crossword and do other interesting tasks. I hope the lesson will be interesting for you and you’ll enjoy it. Look, please, there is our jury. And now let’s start our lesson. Look, what I see??? I see you can divide into two teams. Please, teams, take you places, we start our travel. We’ll travel by ships on the sea. We visit different Islands.  Look at maps you have.

  1. The first Island is “Presentation”

Well, children, the first Island is Presentation. You must present you team and you captain. Who wants to be the first?

We are “Animals”. We are clever, cunning, brave, and strong. In our team we have: Wolf – Kolya, Crocodile – Stas, Squirrel - Ira, Hare – Ira, Tiger – Margarita, Lion – Oleg. Our captain is Fox – Alina.

We are “Flowers”. We are energetic, brave, clever, nice. In our team we have: Chamomile – Ruslan, Daisy – Lera, Narcissus – Milana, Tulip – Masha, Bluebell – Zhenya, Dandelion – Mussa, Cornflower – Olya. Our captain is a beautiful Rose – Karina.

Well, I see you are ready to competitions.

  1. Riddles

The next Island is Riddles Island. Let’s see how you know to guess different riddles. Please, start.  

  1. This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It likes to eat carrots and it is afraid of fox and a wolf.
  2. This animal is very big. It has a very  long nose. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves.
  3. This animal lives at home or in the street. It’s man’s friend. It can run, but cannot fly and climb.
  4. This animal lives in the river or near the water. It’s green. It can jump and swim, but it can neither run nor climb.
  5. Clean, but not water, white, but not snow, sweet, but not ice-cream. What is it?
  6. Cold, snow. What season is it?
  7. I haven’t wings, but I fly, I haven’t eyes, but I cry. What am I?
  8. It has one face, two hands, it goes, but it stands?
  9. Where we can see roads without cars, forests without trees, cities without houses?
  10.  What it always coming, but never arrives?

Well, done. I see you know different riddles. You are rather cute and clever children.

 

  1. The next Island is Grammar Island

Now, children I want to see how you know the difference between much and many. Look at pictures on the blackboard and say: Much or many.

Very good, children!

  1. Time Island

 And now, look, the next Island is Time Island. Here you must say us: What time is it? By turns. Look at the blackboard, please.

 

8:30

15:15

10:55

3:00

17:20

19:45

Well done, children.

  1. Actor Island

Teacher:  I see you are tired a little. Now we’ll have a rest. Look! We are on Actor Island.  I know you like animals. The following task is to show us an animal from the pictures you have. You mustn’t say any word.  And the other team try to guess the animal.

Well, I see you are very good actors.  

  1. Poem Island

Teacher: The next island is Poem Island. You must recite poems you know.

Well, children. You know many English poems.

  1. Translator Island

The next island is Translator Island. Let’s remember, children как мы говорим по-английски когда нужно сказать, что вещь принадлежит кому-то. Правильно. Сначала мы говорим чья вещь, а потом называем саму вещь и не забываем об запятой с «с». Look at the blackboard and try to translate

 

Card 1

Card 2

  1. Мамин конверт
  2. Написать письмо
  3. Зеленые глаза
  4. Красивое лицо
  5. Отправить письмо
  6. Дом почтальона
  1. Карандаши Хоббита
  2. Получить открытку
  3. Маленькие уши
  4. Большой нос
  5. Хитрые глаза
  6. Плакаты друзей

Well done, you are clever children.

  1. Crossword Island  

Teacher: Look! It’s a Crossword Island. Let’s guess the crosswords and know the keywords. You must go to the blackboard and write a word. One by one.

карандаш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

книга

 

 

 

 

 лицо

звезда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

адрес

роза

 

 

 

 

 

 

 

 

 нос

 

 

 

 

 

 

 

 

день рождения

торт

 

 

 

 

 

 

 

 

игра

 

 

 

 

 

счастливый

плавать

 

 

 

 

Very good, children. Now I know you are very cute, clever, good children.

Подведение итогов.

Teacher: It’s time to count our cards and to know who was won. You see, that cards are of different color.  Every color has its number. Look and count.

Команды подсчитывают жетоны.

Teacher: How many points has “Animals”?

“Jury”: The team has 20 poins.

Teacher: How many points has “Flowers”?

“Jury”: The team has 18 points.

Teacher: The winner of our game is the team “Animals”. Congratulate the team “Animals”. Each participant receives a present.

Teacher: Thank you for the lesson. I satisfied by your work.  Please, say me:

  • Do you like the lesson?
  • Yes,  I like
  • Do you like your work at the lesson?
  • Yes, I do
  • Do you want to have such lessons more often?
  • Yes, we do.

Teacher:  Good bye, boys and girls.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - игра по математике для 5 класса. (Конспект урока, презентация для проведения урока).

Первый урок математики в 5 классе проводится в форме игры  для мотивации учащихся на изучение математики и повторения  изученного в начальной школе. К  разработке урока прилагается през...

Обобщающий урок-игра по физике в 7 классе по теме «Механическое движение. Масса тела. Плотность вещества».

Этот урок я провел в 7 классе. Разнообразные формы работы помогают детям увлекательно повторить материал и не устать....

Урок-игра для учащихся 4-х классов "Турнир роботлашек"

Урок - закрепление материала по теме "Логика". Данный урок можно провести как в декаду информатики, так и в конце учебного года или четверти. В конце урока можно вручить призы или грамоты победителям....

Урок-игра по биологии в 7 классе "Тип Моллюски"

Данная разработка включает в себя различного рода задания, ребусы, кроссворды, позволяющие обобщить и закрепить полученные учащимися знания по теме "Тип Моллюски"....

Открытый урок-игра по информатике в 6 классе "Путешествие в страну информации"

Урок-игра с презентацией по УМК Л. Босовой. Повторение и обобщение изученного материала по теме «Кодирование информации. Единицы измерения информации», подготовка к контрольной работе 6 класс....

Урок-игра "Большое космическое путешествие" 5 класс

Урок-игра "Большое космическое путешествие" в форме познавательной игры позволяет закрепить и обощить знания по теме "Вселенная" в курсе Природоведения в 5 классе....

Обобщающий урок - игра по физике в 7 классе.

Закрепление изученного материала в игровой форме....