Открытый урок в 6 классе по теме: «Health is the greatest wealth»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Полянская Надежда Анатольевна

Урок по теме "Health is the greatest wealth"

(учебник английского языка для VI класса, авторы К.Кауфман.,   М. Кауфман.)

 

Цели урока:

·        образовательный аспект – совершенствование умений и навыков практического  владения английским языком по данной теме;

·        развивающий аспект – развитие креативных способностей обучающихся; развитие общего кругозора и словарного запаса обучающихся по теме;

·        воспитательный аспект – развития умений работать в коллективе и  самостоятельно.

Скачать:

Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com


Предварительный просмотр:

SPEAKING PRACTICE

I  

HEALTH IS NOT EVERYTHING, BUT EVERYTHING WITHOUT HEALTH IS NOTHING.

                     

II  Repeat these words:

[æ]

[e]

[3:]

[Λ]

bandage

headache

burn

stomachache

tablets

dentist

hurt

cut

cramp

temperature

herbal

honey

injection

onion

health

III Ex. A

Pupil A: Let’s go swimming

Pupil B: I’m sorry, I can’t. I’m not well.

Pupil A: What’s the matter?

Pupil B: I’ve got a sore throat.

Pupil A: Oh, no. You should drink hot milk. I hope you’ll feel better soon.

 

Prompts:  a) go for a walk, go to the cinema, listen to music.

                  b) a cold, a toothache, a headache.

                  c)  stay in bed and keep warm, go to the dentist, drink herbal tea and have a rest.

IV  Ex. B

Doctor

What’s the matter?

Can I go out and visit my friend?

I’ve hurt my leg.

You should have an X-ray first.

I’ve got a terrible headache.

You’ve broken your tooth.

I feel ill.

Stay in bed and take these tablets.

How can I help you?

I can’t walk.

I’ve got a temperature and stomachache.

I’m not well.

You’ve caught a cold.

Oh, don’t touch it, please.

Patient



Предварительный просмотр:

READING PRACTICE

It’s important to know what to do to feel better. Mrs Herb gives her advice. Let’s read it:

                                                                                           

                                                                                     

  1)                                                                                       2)          

                                                 

                        3)                                                      

                                                                     4)          

                                                                                   

                                                               

                                                                     6)

5)                    

                                                                                                   

                                                                                               

                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                                                   

                                                                   

POST-READING ACTIVITY

Complete the table:

Problem

Treatment

a   cold

keep warm, drink tea with lemon

a broken leg (arm)

hot milk with baking soda

a burn

drink a lot of water, sleep a lot

a small cut

call the doctor

                           

                                                                                                                                             



Предварительный просмотр:

LISTENING PRACTICE

I What’s the matter with Jake? Complete the sentences:

- I’m sorry. Jake can’t come to school.

- Oh, dear, what’s the matter?                                                        

- He’s ill. He’s got…………….

Jake’s got a……………

Jake’s got flu.

Jake’s got a …………….and stomachache too.                                        

He can’t go out.

He can’t go to school.        

He can’t do his homework.

And he thinks it’s cool, because

Jake can’t come to………

He’s ill.

Jake’s got a headache.

He’s staying home from school.

Jake’s got a temperature.

And he thinks it’s cool!

II Listen and answer: What’s the matter with Mike, Jane and Max?

1 Mike’s………..

2 Jane’s got……..

3 Max has……….

  1. a terrible toothache
  2. a cold
  3. hurt his leg

LISTENING PRACTICE

I What’s the matter with Jake? Complete the sentences:

- I’m sorry. Jake can’t come to school.

- Oh, dear, what’s the matter?                                                        

- He’s ill. He’s got…………….

Jake’s got a……………

Jake’s got flu.

Jake’s got a …………….and stomachache too.                                        

He can’t go out.

He can’t go to school.        

He can’t do his homework.

And he thinks it’s cool, because

Jake can’t come to………

He’s ill.

Jake’s got a headache.

He’s staying home from school.

Jake’s got a temperature.

And he thinks it’s cool!

II Listen and answer: What’s the matter with Mike, Jane and Max?

1 Mike’s………..

2 Jane’s got……..

3 Max has……….

  1. a terrible toothache
  2. a cold
  3. hurt his leg

 

 



Предварительный просмотр:

LEXICAL TEST

I Match the words with their definitions:

1 hospital

2 pill

3 doctor

4 prescription

5 health

6 ambulance

7 an eye

a) A sheet of paper with the help of which we take medicine at the chemist.

b) А car that takes a patient to the hospital.

c) A place where we get medical help.

d) A person who gives us medical help.

e) A part of a body that helps us to see the world.

f)  Small round things that we take to recover.

g) A state of being well.

II Disagree and correct the sentences:                                                             ambulance

1 When I am ill I go to see a teacher.

2 I broke my leg while I was playing chess.

3 A person is healthy when he has got a bad cough.

4 I had a stomachache, so I went to the dentist.

5 I took medicine because I was well.

III Use will or won’t:

1 If I have a headache, I (listen to music).

2 If I get a cold, I (stay in bed).

3 If I get flu, I (go to school).                                                                  

4 If I have a high temperature, I (take a hot bath).

5 If I am ill, I (be happy).                                                                                              Doctor                                           

6 If I have a sore throat, I (drink cold water).                                                                                                              

7 If I have a burn, I (put my arm under cold running water).

IV Translate into English:

1 У меня болит голова.

2 У него болит живот.

3 У моей сестры болит зуб.

4 У моего друга грипп.

5 Когда я болел, мне пришлось принимать таблетки.

6 Когда я болел, я не мог ходить в школу.

7 Богатство ничто без здоровья.


Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

Подписи к слайдам:

Слайд 1

Welcome to our lesson: HEALTH IS THE GREATEST WEALTH

Слайд 2

“ Health is not everything, but everything without health is nothing” REMEMBER:

Слайд 3

Repeat these words : [æ] b a ndage t a blets cr a mp [e] h ea dache d e ntist t e mperature inj e ction h ea lth [3:] b ur n h ur t h er bal [Λ] st o machache c u t h o ney o nion

Слайд 4

What’s the matter? He/She has… ( a cold)

Слайд 5

Headache

Слайд 6

Fever

Слайд 7

Sore throat

Слайд 8

Cough

Слайд 9

Stomach ache

Слайд 10

Earache

Слайд 11

Runny nose

Слайд 12

Stuffy nose

Слайд 13

Sunburn

Слайд 14

Toothache

Слайд 15

Cut

Слайд 16

Cramp

Слайд 17

Broken leg

Слайд 18

Bruise

Слайд 19

What does the doctor do when he comes to visit us? He usually…… listen to our chest and lungs take our temperature feel our pulse tell us to take the medicine regularly

Слайд 20

Doctor Patient Can I go out and visit my friend? I’ve hurt my leg. I’ve got a terrible headache. I feel ill. I can’t walk. I’ve got a temperature and stomachache. I’m not well. Oh, don’t touch it, please. What’s the matter? You should have an X-ray first. You’ve broken your tooth. Stay in bed and take these tablets How can I help you? You’ve caught a cold.

Слайд 21

What’s the matter with Jake? - I’m sorry. Jake can’t come to school. - Oh, dear, what’s the matter? - He’s ill. He’s got FLU Jake’s got a HEADACHE Jake’s got flu. Jake’s got a TEMPERATURE and stomachache too. He can’t go out. He can’t go to school. He can’t do his homework And he thinks it’s cool, because… Jake can’t come to SCHOOL He’s ill.

Слайд 22

What’s the matter with Mike, Jane and Max? Mike’s hurt his leg. Jane’s got a terrible toothache. Max has a cold.

Слайд 23

Problem Treatment a cold keep warm, drink tea with lemon a broken leg put a bandage on it a sore throat drink hot milk with baking soda a burn put your arm under cold running water a small cut wash and put plaster on it a bad cut call the doctor

Слайд 24

Laughter is the best medicine Let’s sing a song: … .So the walls come tumbling down And you laughed sad long at the door All is gone and seems too hard to hold on Chiquitita, tell me the truth There is no way you can deny it I see that you’re all so sad, so quiet Chiquitita, you and I know How the heartaches come and they go And the scars they’re leaving You’ll be dancing once again And the pain will end You will have no time for grieving Chiquitita, you and I cry But the sun is still in the sky and shining above you Let me hear you sing once more like you did before Sing a new song, Chiquitita Try once more like you did before Sing a new song, Chiquitita.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие для 6 класса по теме "Health is better than wealth"

Цель: пропаганда здорового образа жизни...

Урок в 10 классе по теме "Health is above wealth"

Урок в 10 классе по теме "Health is above wealth"...

Разработка урока "Health is the Greatest Wealth"

Методический замысел урока строится на основе технологии"Постановка целей на уровне наблюдаемых действий учащихся", с позиции развивающего обучения и системно-деятельностного подхода....

Учебный дистанционный курс "Health is the Greatest Wealth"

Учебный курс создан для уроков английского языка в 5 ( углубленное обучение) - 8 классах общеобразовательной школы по теме "Здоровье. Здоровый образ жизни". Учащиеся выполняют лексико-грамматические у...

Интегрированный урок английского языка и обществознания на тему «Здоровье – величайшее богатство» “Health is the greatest wealth”.

Цели  урока:-систематизирование знаний по основополагающим понятиям темы «Здоровый образ жизни»;-совершенствование  коммуникативной компетенции учащихся на основе навыков владения лекс...

Материалы к открытому уроку по теме: “Health is the best wealth" ("Здоровье – лучшее богатство")

22 марта 2013 г. я провела открытый урок по теме  “Health is the ‘best wealth’’ ("Здоровье – лучшее богатство").Цель урока: применение изученной лексики по темам: «Еда», «Здоровье», «Спорт» в нов...

Презентация "HEALTH is the greatest WEALTH"

"HEALTH  is the greatest  WEALTH"...