Методическая разработка внеклассного мероприятия "My First Steps in English"
методическая разработка по английскому языку на тему

Шамина Татьяна Ивановна

Данную методическую разработку можно использовать для учащихся 2-х классов для проведения праздника первых успехов в изучении английского языка

Скачать:


Предварительный просмотр:

My first Steps in English (Праздник первых успехов для учащихся 2 классов)

Задачи:

Образовательная: обобщение и систематизация полученных знаний в новой коммуникативной ситуации.

Развивающие: развитие творческих способностей учащихся, формирование навыков выразительного чтения и мотивации к  изучению английского языка, и литературы.

Воспитательные: развитие навыков общения на английском языке.

Оборудование: класс оформлен разноцветными воздушными шарами, на которых написаны по-английски разные слова; выставка детских книг на английском языке и выставка детских рисунков по пройденным на уроке темам.

Для праздника нужно подготовить фонограммы с песнями; игрушки (медвежонок, слон, лошадка, кот, самолет, кукла, кораблик); блюдо с яблоками и бутербродами; подарки для детей и памятные медальоны с надписью "The first step is the hardest”.

(Столы в классе стоят вдоль стен. У задней стены на столе устроена «Выставка игрушек». Дети сидят на стульях, поставленных полукругом так, чтобы середина класса была свободна  для выступающих. Здесь можно поставить небольшой столик и скамейку. Звучит мелодия песенки “ABC ”. На середину класса выходит учитель.)

Teacher:  Good afternoon, my dear children! We have been learning English since the first of September. You have taken your first steps in English. And our first дер was the English ABC. Let’s remember about it!

(На середину класса выходят два ученика.)

Pupil 1: Do you know the ABC?

Pupil 2: Of course, I do.

Pupil 1: Then tell me, please, which letter goes after A?

Pupil 2: All the others.

Teacher: And now all of you know the ABC, don’t you?

Pupil 3:

Алфавит - the ABC

Знают все_ кого ни спроси:

Немцы, французы, датчане,

И само собой, англичане.

И мы теперь знакомы с ним,

Его ещё раз повторим.

Pupil 4: AB - охоту полюби,

Pupil 3: CD - под кустиком сиди,

Pupil 4: EF - где-то рядом лев,

Pupil 3: GHI - ты его поймай,

Pupil 4: LKL - поймать его сумел,

Pupil 3: MNO - какой чудесный Лёва!

Pupil 4: PQRST - его на волю отпусти,

Pupil 3: UV — и больше не лови.

Pupil 4: XYZ - от Лёвы всем привет!

Teacher: Very good. You know that all the words are made from letters. And you know a lot of them. We have learned some rhymes to remember these words better.

(На середину класса выходят следующие участники.)

Pupil 5:

Thin - худой,

Упитанный - fat,

Mouse - мышка,

А кошка - cat.

Pupil 6:

Elephant - слон,

A bear - мишка,

Giraffe - большой,

A fly - коротышка.

Pupil 5:

Lovely - чудесный,

Nice - хорош.

Hedgehog - это ёж.

На кого он похож?

Teacher: I see you know some English words. And I know you like о play with your toys. Let’s have a toy exhibition and you will tell us about 'our favourite toys.

(Дети подходят к выставке игрушек, где «экскурсоводы» проводят «экскурсию».)

Pupil 6: My bear was dropped on the floor,

He has no.paw any more.

But I won’t part w ith my toy.

For he always gives me joy.

Pupil 7: The bear is in bed,

The hippo’s sleeping, too.

The elephant is standing,

He thinks what must he do?

Pupil 8: I’ll comb the hair of my horse.

Its mane and tail will shine

And then I'll ride along, across,

I visit friends of mine.

Pupil 9: The naughty' cat overturned my lorry.

"This habit is bad, I am so sorry”.

But then he ran from me away,

Because he didn’t want to play.

Pupil 10: We shall build an airplane!

And we shall fly so far away.

Above the forests and the plains,

And then we shall return again.

Pupil 11: My pretty doll is very smart,

Her dress is clean, her hair is cut.

She can go, she can talk,

I want to take her for a walk.

Pupil 12: I have got a sailor cap.

I'm a captain of the ship,

All my friends are very glad,

For we like sailing in the deep.

All the frogs are jumping here,

“Take us too”, I always hear.

Teacher: Thank you, it was great!

Children: Thank you.

(Все садятся на свои места.)

Teacher: I see you like to play with your toys very much. Do you like to sing and dance?

Children: Yes.

Teacher: Let’s sing the song “The Hokey Pokey” (Дети танцуют и поют песню.)

1.        You put your right foot in.

You put your right foot out,

You put your right foot in,

And shake it all about,

And then you do the hokey pokey

And you turn yourself about,

And that's what it’s all about. Hey!

2.        You put your left foot in...

3.        You put your right hand in...

4.        You put your left hand in ...

5.        You put you right shoulder in ....

6.        You put your left shoulder in ...

Teacher: It’s fun to sing  English songs! We can speak English and tell you about our families.

(Учащиеся разыгрывают короткие скетчи. Выступающие выходят на середину класса по очереди.)

(Появляются два мальчика. Они могут сесть на стулья и начать беседу.)

Mike: Pete, what is your father?

Pete: My father is a teacher. He is a very good teacher.

Mike: He is a teacher, and your little sister can’t read and write.

Pete: Well. Mike, and what is your father?

Mike: Oh, my father is a dentist.

Pete: He is a dentist and your little brother has no teeth. He is not a good dentist then.

(Появляется девочка, играющая роль мамы, она несет блюдо с яблоками. Ей навстречу выбегает «дочка».)

Ann: Oh. Mum, give me an apple!

Mum: Oh, Ann you must be polite! What must you say?

Ann: Give me one more, please.

(Девочка сидит на скамейке и читает книгу. К ней подходит другая девочка, обе разыгрывают сцену знакомства.)

Lena: What is your name?

Kate: My name is Kate. And you?

Lena: I’m Lena. Do you live here?

Kate: Yes, I do. I live with my Mum, Dad and my little sister. Have you got a little sister, too?

Lena: No, But I have two brothers. And they have a sister - that's me.

(У стола стоит «Тетя» и делает бутерброды. Входит «Племянница» и обращается к «Тете».)

Polly: Dear Aunt! Let’s go to the Zoo!

Aunt: I am sorry, but I can’t. I am cooking lunch.

Polly: Then let's play Zoo.

Aunt: But what way? We are at home!

Polly: I can be a little monkey. I can jump.

Aunt: Well. And what must I do?

Polly: You can be the lady who gives me bananas and sweets.

Teacher: You see speaking English makes great fun, too. And now we can play a funny game. Who wants to play? Oh, so many children! I can’t count you so quickly. So, the first players will be pupils who can recite a rhyme with numbers. (Учащиеся рассказывают рифмовки, в которых есть числительные.)

Pupil 1:

One, one, one,

Little dogs run.

Two, two, two,

Cats see you.

Three, three, three.

Birds in a tree.

Four, four, four,

Rats on the floor.

Pupil 2:

One, two,

What must I do?

Three, four.

Close the door!

Five, six.

Give me some sticks!

Seven, eight,

Wash the plate!

Nine, ten.

Bring me a pen!

Pupil 3:

My hands upon

My head I place,

On my shoulders,

On my face,

Then put them In front of me,

And gently clap:

One, two, three.

Pupil 4:

Nine and one –

Fun in the bright sun,

Nine and two –

Fun for Nick and you.

Nine and three –

Fun by the green tree.

Pupil 5:

One from three –

Two books for me.

One from two –

One book for you.

One from one –

And we have none.

Pupil 6:

One little apple on a tree,

Two apples for you and me,

Three apples by the door.

And four apples on the floor.

The apples are good and sweet,

Can you count them all, Pete?

Teacher: Well, you are the players. Вы все внимательные? Давайте я буду задавать вопросы, а вы на них отвечайте “I do”, а, если нет - просто промолчите.

Например: Who likes milk? - I do!

Who eats chocolate? Who eats sandwiches? Who eats jam? Who eats a pen? Who eats oranges? Who eats pencils? Who eats bananas? Who eats bags? Who eats sweets? Who eats crocodiles? И т.д.

(Тот, кто дал неправильный ответ, выбывает из игры.)

Teacher: Well done! Now we know the ABC, we know a lot of English words and we can read interesting books in English.

Oh, to read is quite great fun!

This can master everyone!

Don’t ask Mother, Father, brothers,

Nor your friends or all the others,

Take the book from your bookshelf

Just sit down and read yourself!

We can read fairy tales and we can tell our friends about what we have read. (Учащиеся показывают инсценировку сказки “Turnip”.

Characters:

Joe

Rosie

Jack-the-Dog

Pussy-the-Cat

Lizzie

Mouse

Clocks (2 Children)

(Звучит веселая музыка в стиле кантри. На сцену выходит Ковбой Джо. Он одет в джинсы, клетчатую рубашку, не шее завязан яркий таток. В центре сцены сидит актер в костюме Репки.)

Joe: Hello, my паше is Joe. In May I planted a turnip and now it's high time to pull it out.

(На сцену выбегают двое детей. На груди у них вырезанные из картона циферблаты часов без стрелок. Они вращают руками, изображая движения стрелок. Произнеся свою реплику, они убегают со сцены.)

Clocks: Tick-tock, tick-tock, tock-tock, tock-tickly. What you have to do, do quickly.

Joe (подходит к Репке, наклоняется к ней и пытается вытащить её из земли): The turnip is too big. (Хлопает в ладоши.) One, two, three. I love my wife and my wife loves me. Rosie, Rosie, please, help me!

(На сцену медленно выходит Рози. Она подходит к Репке и оглядывает её со всех сторон и удивляется её размерам. На сцену выбегают Часы. Они вращают руками, изображая движения стрелок.)

Clocks: Tick-tock, tick-tock, tock-tock, tock-tickly. What you have to do, do quickly. (Произнеся свою реплику, они убегают со сцены.)

Rosie (пытается вместе с Джоном вытащить Репку):

The turnip is too big.

Joe (выпрямившись и вытерев пот со лба):

One, two, three. (Хлопает в ладоши.)

I like me dog and my dog likes me. Doggie, doggie, please, help me.

(На сцену выбегает Собака. Она подбегает к Репке и оглядывает её со всех сторон.)

Jack-the- Dog:

I am a dog.

My name is Jack.

My ears are white.

My head is black.

(На сцену выбегают Часы. Они вращают руками, изображая движения стрелок.)

Clocks: Tick-tock, tick-tock, tock-tock, tock-tickly. What you have to do, do quickly. (Произнеся свою реплику, они убегают со сцены.)

(Джон, Рози и Джек пытаются вытащить Репку. У них ничего не получается.)

Jack-the- Dog: The turnip is too big.

Rosie (хлопает в ладоши): One, two, three. I love me granddaughter and she loves me. Lizzie, Lizzie, please, help me.

(На сцену выбегают Часы. Они вращают руками, изображая движения стрелок.)

Clocks: Tick-tock, tick-tock, tock-tock, tock-tickly. What you have to do, do quickly.

 (На сцену выходит Лиззи с книгой в руке.)

Lizzie: I'm sorry. I can't help you. I have to study my English.

(Лиззи уходит.)

Rosie (хлопает в ладоши): One, two, three. I like my cat and my cat likes me. Pussy, Pussy, please, help me.

(На сцену выбегает Кошка с мягкой игрушкой- мышкой.)

Pussy:

I'm Pussy-the-Cat.

I'm a little bit fat.

I don't like fat rats When they sit on the mats.

(Бросает игрушку на пол. На сцену выбегают Часы. Они вращают руками, изображая движения стрелок..)

Clocks: Tick-tock, tick-tock, tock-tock, tock-tickly. What you have to do, do quickly.

(Все пытаются вытянуть Репку.)

Pussy:

The turnip is too big.

One, two, three.

(Хлопает в ладоши.)

I like mice.

Mice don't like me.

But Mouse, Mouse, please, help me.

(На сцену маршируя, выходит Мышка.)

Mouse:

I am a brave and funny Mouse.

I am marching through the house.

All day long I dance and sing,

I'm not afraid of anything.

(Мышка удивляется, увидев Репку. Джо, Рози, Собака, Кошка и Мышка пытаются вытащить репку из земли.)

Joe: The turnip is too big. Let’s try again.

(Джо, Рози, Собака, кошка и мышка вытаскивают репку)

Rosie: Wow! We have done it! Let’s have fun together!

Teacher: You have taken your first steps in English. I hope you love English and you can get more and more knowledge every lesson, because we can do it together. Let’s sing the song “ The more we get together”

1.        The more we get together, together, together,

The more we get together, the happier we’ll be.

For your friends are my friends

And my friends are your friends:

The more we get together, the happier we’ll be.

2.        Oh, how’s forgetting friendly, quite friendly, real friendly?

Oh, how’s for getting friendly, both your friends and mine?

If your friends like my friends

And my friends like your friends:

We’ll be friends together, now won’t that be fine!

Teacher: I would like you to remember our festival and I would like to give you special medals with the words: “The first step is the hardest” - «Лиха беда - начало».

(Учитель вручает каждому ученику памятную медаль)

Your parents hope you to learn English with pleasure and they have prepared presents for you, too.

(Родители вручают подарки детям.)

Использованная литература:

  1. Лебедева Г.Н. Внеклассные мероприятия по английскому языку в начальной школе. Москва.: Глобус, 2008
  2. Материалы газеты «Первое  сентября. Английский язык» https://eng.1september.ru/


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

My first steps in English

Внеклассное мероприятие для учащихся 2х классов...

Our first steps

Материал подготовлен для учащихся, изучающих иностранные языки первый год...

Пособие по английскому языку "First steps"

Это пособие предназначено для учащихся 6 классов. Пособие содержит схемы-кластеры по грамматике, грамматические упражнения,  тексты и задания к ним, тесты и список неправильных глаголов....

«Вводный курс делового письма» First Steps to Creative Business Writing

Данное учебное пособие предназначено для студентов  колледжадля специальностей:08.02.05 Строительство и эксплуатация автомобильных дорог и аэродромов08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и...

«First steps in the world of profession»

Название программы: «First steps in the world of profession »Статус программы: Дополнительная программа по техническому английскому языку.Направленность: социально-педагогическаяЦель прогр...

Spotlight First steps to reading

Данное учебное пособие поможет быстро обучить чтению по учебнику Spotlight 2(пробная версия)...

Игра "First steps to reading" (Spotlight 2).

Игра (с магнитами на доске). Учитель фиксирует на доске транскрипционные знаки, раздаёт детям карточки со словами, в которых подчёркнуты определённые буквы и буквосочетания. Задача детей - соотнести с...