My first steps in English
методическая разработка на тему

Внеклассное мероприятие для учащихся 2х классов

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon my_first_steps_in_english.zip10.63 КБ

Предварительный просмотр:

My first steps in English

Праздник первых успехов для учащихся 2 классов

Задачи:

Образовательная: обобщение и систематизация полученных знаний в новой коммуникативной ситуации.

Развивающие: развитие творческих способностей учащихся, формирование навыков выразительного чтения и мотивации к изучению английского языка, литературы.

Воспитательные: развитие навыков общения на английском языке.

Оборудование: зал оформлен детскими рисунками по пройденным на уроках темам,

воздушными шарами, памятные медальоны с надписью "The first step is the hardest", почетные грамоты за лучшие рабочие тетради и за особые успехи в изучении английского языка. —

Подготовили:

Седова Т.В., учитель иностранного языка


Ход праздника.

Ведущий: Good afternoon, dear children! Здравствуйте, дети! You have been learning English since the first of September. С 1 сентября вы начали изучать английский язык. You have taken your first steps in English. Вы уже сделали свои первые шаги в английском. And the first step was the English ABC. Let's remember it! И первым шагом стало изучение английского алфавита. Давайте вспомним его!        

Р1:

Алфавит — the ABC

 Знают все, кого ни спроси:

Немцы, французы, датчане,

И само собой,   англичане

И мы теперь знакомы с ним

Его еще раз повторим.Р2:

АВ - охоту полюби,

CD - под кустиком сиди,        

EF - где-то рядом лев,

GHI - ты его поймай.

Р3:

JKL - поймать его сумел,

MNO - чудесный Лёва!

PQRST - его на волю отпусти,        

UV - и больше не лови.        

XYZ - от Лёвы всем привет

Р4:

A begins the Alphabet,

Can you say it from A to Z?

Р5

 В is for a big balloon,

It is yellow like the moon.

Р6:

С is for my funny cat,

He always sleeps on my green mat.

Р7:

D is for a doll,

She is pretty and small.

Р8:

E is for eleven and eight.

Nineteen plums are on the plate.

Р9:

F is for flowers, red and blue,

White and yellow and а purple, too

Р10:

G is for girls, аs you can see,

They are in the garden under the tree.

 Р11:

H is for hands for work and play,

They are busy the whole day.

Р12:

I is for ice-cream that I like to eat.

Ice-cream is tasty, it is so sweet!

Р13:

В is for jam, for sweet apple jam,

I like it with bread, and so does Sam.

Р14:

К is for kite, ready to flight,

It is green and yellow, it is very light.

Р15:

L for little bunny and kitten.

They like to hop without stop.

Р16:

M is for mouse.

This hole is his house.

Р17:

N is for nut, for name and for nose,

I like to eat nuts and the smell of the rose.

Р18:

О is for one, for old and OK,

I am very fine, I can sing and play.

Р19:

P is for pilots, who fly very high,

Can you see planes in the endless blue sky?

 Р20:

Q is for questions, I like them a lot,

I always ask you: where, why, who and what.

Р21:

R is for run, we run a race,

We have such fun on sunny days!

Р22:

S is for streets where buses run,

Two by two, or one by one.

Р23:

T is for tea with tasty treat,

That my Granny gives me to eat.

Р24:

U is for umbrella,that gives me my Granny,

When autumn days are cloudy and rainy.

Р 25:

V for violets which smell so sweet,

They're a nice present from my brother Pete.

Р26:

W for winter, when snow is white,

Skiing and skating likes every child.

Р27:

I am in six; I am in a fox,

I am in a Xerox, i am in a box.

P28:

У is for yard, where we like to play,

In summer we play in the yard every day.

Р 29:

Z is for in the Zoo,

A funny zeby lives there, too.

Ведущий: Very good! You know all the letters! Прекрасно! Вы знаете все буквы. Now let's play a little! А теперь давайте поиграем.

(Дети делятся на две команды. Ведущий показывает первой команде картинку с изображением бутылки молока «milk» и пироженого «саке». Дети по картинке угадывают слово и встают в порядке следования букв в слове. Дети в зале хором читаю слова.)

Ведущий: Thank you! Take your seats, please! Спасибо, ребята, садитесь. You know that all the words are made from letters. Вы знаете, что все слова состоят из букв. We have learned some rhymes to remember these words better. Мы разучили стихи, чтобы лучше запомнить слова.

Р30:

Thin – худой, Упитанный - fat,

Mouse — мышка, А кошка -  cat

Р31:

Elephant - слон, a bear - мишка,

giraffe — большой, a fly - коротышка.

Р32:

Lovely - чудесный        "г

Nice - хорош,

Hedgehog - это ёж,

На кого он похож?

Ведущий: I see you know some English words. Я вижу, вы знаете английские слова. AI know you like to play with your toys. Please tell us about your favourite toys. А я знаю, что вы любите играть в игрушки. Пожалуйста, расскажите нам про ваши любимые игрушки.

(На сцену выходят дети с игрушками в руках).

Р33

I like to go to the Zoo,

To the Zoo, to the Zoo.

There is a lion there,

And elephant, too,

A bear and a monkey,

And a kangaroo.

Р34

I have a cat.

My cat is fat.

My cat says: “Meow”.

I love my cat.

Р35

I've got a bunny,

My bunny looks so funny.

She nibbles on the flowers.

She hops around for hours.

I love my bunny,

Because she is funny.

Р36:

I've got a frog.

He lives in a bog.

He croaks at the log.

He used to be a pollywog,

But now he's my jolly frog

Р37:

My bear was dropped on the floor,

He has no paw any more.

But I won't part with my toy,

For he always gives me joy.

Р38:

 The bear is in bed?

The hippo's sleeping, too.

The elephant is standing,

He thinks what must he do?

Р39:

I'll comb the hair of my horse,

Its mane and tail will shine

And then I`ll ride along across,

I visit friends of mine.

Р40:

The naughty cat overturned my lorry,

“this habit is bad, I am so sorry”.

But then he ran from me away,

Because he didn't want to play.

Р41:

We shall build an airplane!

And we shall fly so far away.

Above the forests and the plains,

And then we shall return again.

Р42:

My pretty doll is very smart,

Her dress is clean, her hair is cut.

She can go, she can talk,

I want to take her for a walk.

Р43:        

I have got a sailor cap.        

I'm captain of the ship,

All my friends are very glad,

For we like sailing in the deep.

All the frogs are jumping here,

“Take us too”, I always hear.

Ведущий: Thank you very much! Большое спасибо! Now let's play a little! А теперь давайте поиграем. На листах ватмана нарисованы фрагменты животных. Вам нужно дорисовать их и подписать по-английски.

(Дети делятся на две команды. На листах ватмана нарисованы фрагменты животных (кошка и собака). Дети должны дорисовать их и подписать по-английски.)

Ведущий: So, I see you know many English words. Вы действительно знаете много английских слов. But can you count? Но умеете ли вы считать?

Р44:

One, one, one Little dogs run Two, two, two Cats see you

Р45:

Three, three, three Birds in a tree Four, four, four Rats on the floor

Р46:

One, two

What must I do?

Three, four

Close the door!

Five, six

Give me some sticks!

Р47:

Seven, eight Wash the pflate! Nine, ten Bring me a pen!

Р48:

 My hands upon My head I place On my shoulders On my face Then put them In front of me And gently clap One, two, three.

Р49:

Nine and one - Fun in the bright sun

 Nine and two - Fun for Nick and you

Nine and three - Fun by the green tree.

Р50

One from three - Two books for me One from two -

One book for you One from one -

And we have none.

Р51

One little apple on a tree

Two apples for you and me

Three apples by the door

And four apples on the floor

The apples are good and sweet

 Can you count them all, Pete?

Ведущий: Well done! Now you know the ABC, you know a lot of English words and you can read interesting books in English. Отлично! Теперь вы знаете английский алфавит, много английских .слов и можете читать интересные книги на английском языке!

Р52

Oh, to read is quite great fun!

This can master everyone!

Р53

Don't ask Mother, Father, brothers,

Nor your friends or all the others        *

Р54

Take the book from your bookshelf Just sit down and read yourself!

Ведущий: А сейчас слово предоставляется учителям английского языка.

(Вручение медалей и почетных грамот).

Ведущий: You have taken your first steps in English. Итак, вы сделали свои первые шаги в английском. I hope you love English and you can get more and more knowledge every lesson, because we can do it together. Я надеюсь, вы полюбили этот язык и сможете получать все больше знаний на каждом уроке, потому что мы сможем это делать вместе. Let's sing the song “The more we are together”. Давайте споем песню «Мы вместе»

(исполнение заключительной песни)

По материалам интернет


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Our first steps

Материал подготовлен для учащихся, изучающих иностранные языки первый год...

Пособие по английскому языку "First steps"

Это пособие предназначено для учащихся 6 классов. Пособие содержит схемы-кластеры по грамматике, грамматические упражнения,  тексты и задания к ним, тесты и список неправильных глаголов....

Методическая разработка внеклассного мероприятия "My First Steps in English"

Данную методическую разработку можно использовать для учащихся 2-х классов для проведения праздника первых успехов в изучении английского языка...

«Вводный курс делового письма» First Steps to Creative Business Writing

Данное учебное пособие предназначено для студентов  колледжадля специальностей:08.02.05 Строительство и эксплуатация автомобильных дорог и аэродромов08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и...

«First steps in the world of profession»

Название программы: «First steps in the world of profession »Статус программы: Дополнительная программа по техническому английскому языку.Направленность: социально-педагогическаяЦель прогр...

Spotlight First steps to reading

Данное учебное пособие поможет быстро обучить чтению по учебнику Spotlight 2(пробная версия)...

Игра "First steps to reading" (Spotlight 2).

Игра (с магнитами на доске). Учитель фиксирует на доске транскрипционные знаки, раздаёт детям карточки со словами, в которых подчёркнуты определённые буквы и буквосочетания. Задача детей - соотнести с...