В мире сказок
методическая разработка по английскому языку на тему

Внеклассное мероприятие на английском языке  "В мире сказок" может быть использовано для проведения праздника на английском языке для 2-4 классов. В ходе мероприятия учащиеся повторяют английский алфавит, знакомятся с английскими сказками и разыгрывают небольшие сцены из них. Также это мероприятие может быть полезно для проведения  уроков в начальной школе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon В мире сказок61 КБ

Предварительный просмотр:

МОУ «Хужирская средняя общеобразовательная школа»

2-4 классы

Учитель: Грязева Н. Н.

Хужир 2008

Тип воспитательного мероприятия: познавательный.

Задачи: расширение кругозора учащихся, приобщение к культуре стран изучаемого языка, поддержание мотивации к изучению английского языка, развитие умений работать в группе.

Продолжительность проведения: 1 час.

Место проведения: кабинет английского языка.

Реквизиты: теремок, английский алфавит, маски животных, картинки с изображением продуктов питания, праздничный стол, накрытый скатертью, кружки.

Ход проведения воспитательного мероприятия

I. Teacher: Good afternoon, boys and girls! How are you? I’m fine. And you?

Pupils: I’m fine. I’m good. I’m not bad.

II. Teacher: Ребята, к нам сегодня приехали гости из Англии. Они узнали, что вы изучаете английский язык и хотят с вами познакомиться.

Появляются гости из Англии.

Guests 1, 2: Hello!

Guest 1: My name is Ann.

Guest 2: My name is Ben.

Guests 1, 2: We are from England.

Guests 1, 2: What is your name? (спрашивают учеников, ученики отвечают).

Guests 1, 2: What is your surname?

Guests 1, 2: How old are you?

Guest 1: Can you jump?

Guest 2: Can you swim?

Guest 1: Can you run?

Guest 2: Can you sit?

Guest 1: Can you fly?

Guest 2: Can you skip?

Guest 1: Can you play football?

Guest 2: Can you play hockey?

Guest 1: Can you play chess?

Guest 2: Can you play the piano?

Ученики отвечают на вопросы.

Guest 1: Nice to meet you.

Guest 2: We know your teacher. She says you can speak English, play games and talk about animals.

III. Guest 1: Do you know the ABC?

Teacher:  Ann спрашивает, знаете ли вы английский алфавит?

Pupils: Знаем.

Teacher: Мы знаем не только буквы, но еще и стишки про эти буквы. И сейчас мы расскажем алфавит в стихах.

Ученики выходят по очереди, держат в руках буквы, называют буквы, рассказывают стихи и выстраиваются в линию, чтобы получился  алфавит.

     

          A

 Arrows  here,

 Arrows   there,

 Arrows, arrows

 Everywhere

          B

Bounce! Bounce!

It’s my ball!

It doesn’t want

To stop at all!

          С

Clean the table,

Clean the floor,

Clean the window,

Clean the door!

          D

I am a dog.

My name is Jack.

My coat is white.

My nose is black.

          E

Good evening, good evening,

Good evening to you!

Good evening, good evening,

I am glad to see you.

          F

               Father Frost!

Bring many toys

For little girls and little boys!

          G

Goodbye, goodbye,

Goodbye, my doll.

Goodbye, goodbye,

Goodbye, you all.

          H

I have a mother,

I have a father,

I have a sister,

I have a brother.

          I

I like to read,

I like to play,

I like to study everyday.

I like to jump,

I like to run,

I like to play, it’s fun!

          J

My pretty blue jeans

Are ready already.

          K

My kite is white,

My kite is light.

My kite is in the sky.

          L

My pretty doll

Is very small.

I love my pretty

Little doll.

          M

The cow says “Moo, moo,

I have some milk for you.”

          N

               My name is Ann,

Her name is Nan,

His name is Ben,

Say it again.

          O

Please give me an orange,

Because I don’t like to eat

This hot and nasty porridge.

          P

One potato,

Two potatoes,

Three potatoes,

Four.

Five potatoes,

Six potatoes,

Seven potatoes more,

Bad one.

          Q

Lilies are white,

Rosemary’s green.

When you are king,

I will be queen.

          R

Rain, rain,

Go away!

Little children

Want to play.

Come again

Another day.

          S

                I see a pen,

I see a hen,

I see a cock,

I see a clock.

          T

Tommy, Tommy,

Take your seat.

Drink your tea

And eat your meat.

          U

Sun is shining

All day long.

Trees are full

Of birds and songs.

          V

Over the mountains,

Over the plains,

Over the rivers

Here come trains.

          W

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Why do you cry, Willy?

Why, Willy, why?

          X

Six, six, six,

I have a lot of sticks.

Six, six, six,

A lot of little sticks.

          Y

                It is yellow, it is brown.

You stand up and you sit down.

Is red, it is blue.

I see you, and you, and you.

          Z

We go, we go,

We go to the zoo.

There is a tiger there

And a zebra too.

IV. Guest 2: Thank you.

Guest 1: We have some riddles for you. Children, listen and guess.

Teacher: Наши гости хотят загадать вам загадки про животных. Слушайте внимательно.

Guest 2:  Gena is not a boy.

                He is big, long, green and funny.

                Gena is муке clever.

                He has a friend Cheburashka.

                                                         (a crocodile)

Guest 1:  Lariska is not a girl

                 She is red and sly.

                 Lariska likes hens, cocks and ducks.

                                                         ( a fox)

Guest 2:    Micky is grey and funny.

                  Micky has small eyes and a long tail.

                  Micky is very clever.

                                                           ( a mouse)

Guest 1:     I am grey. I am big.

                  I live in the jungle.

                  You can see me at the zoo, too!

                  You can see me at the circus.

                   I like bananas. I like fruit.

                                                               ( an elephant)

V. Teacher: Thank you very much, Ann and Ben. We want to show you 2 stories about animals: “A house in the wood” and a story about Winnie-the-Pooh.

Ученики 3-го класса показывают сценку “Теремок”.

A house in the wood.

Звучит музыка. Появляется танцующая мышка.

Teacher: There is a beautiful house in the wood. The weather is fine. The sun is shining.

Mouse: Who lives in the house? Then I shall live there.

Frog: Who lives in the house?

Mouse: I do. I am a mouse and I live in this house.

Frog: And I am a frog. May I live in this house?

Mouse: Yes, you may. Come in, please.

Cock: Who lives in the house?

Mouse, frog: We do.

Frog: I am a frog.

Mouse: I am a mouse. And who are you?

Cock: I am a cock. May I live in your house?

Mouse, frog: Yes, you may. Come in, please.

Hare: Who lives in the house?

Mouse, frog, cock: We do.

Frog: I am a frog.

Cock: I am a cock.

Mouse: I am a mouse. And who are you?

Hare: I am a hare. May I live in your house?

Mouse, frog, cock: Yes, you may. Come in, please.

Fox: Who lives in the house?

Mouse, frog, cock, hare: We do.

Mouse: I am a mouse.

Frog: I am a frog.

Cock: I am a cock.

Hare: I am a hare. And who are you?

Fox: I am a fox. May I live in your house?

Mouse, frog, cock, hare: Oh, no. You are a bad fox. Go away.

Ученики 4-го класса показывают сценку “Крошка Ру и Тигра завтракают ”.

Little Roo and Tiger Have Breakfast

Звучит фонограмма английской песенки.

Teacher:  Крошка Ру  и его друзья решили пригласить в гости Кристофера Робина. Вы знаете, кто это, ребята?

Pupils: Знаем (друг всех животных из сказки про Винни- Пуха).

Teacher: Но никто, даже Мама Кенга, не знают, чем угощать гостя. Поэтому каждый решил принести то угощение, которое считает самым лучшим. Постарайтесь назвать, что приносят к столу.

Mother Kanga: I like… (показывает зрителям яблоки).

Дети: Apples!

Little Roo: I like… (показывает зрителям конфеты и банан).

Дети: Sweets and bananas!

Tiger: I like… (показывает зрителям молоко и бутерброд с маслом).

Дети: Milk! Bread and buter!

Owl: I like… (показывает зрителям колбасу).

Дети: Sausage!

Winnie: I like… (показывает зрителям мед).

Дети: Honey!

Piglet: I like… (показывает зрителям пирожные и картофель).

Дети: Cakes and potatoes!

Rabbit: I like… ( показывает зрителям капусту и помидоры).

Дети: Cabbage and tomatoes!

Eyore: I like… (показывает зрителям морковь).

Дети: Carrots!

Mother Kanga (зрителям): And what do you like?

Первый зритель: I like carrots!

Eyore: Here you are!  

Первый зритель: Thank you!

Eyore: You are welcome!

Второй  зритель: I like cakes!

Piglet: Here you are!  

Второй  зритель: Thank you!

Piglet: My pleasure!

Tiger: Mum Kanga, I am hungry. May I have a potato?

Mother Kanga: Sit down, please. Help yourself.

Christopher: Hello, dear friends!

Все герои: Hello, Christopher! We are glad to see you!

Mother Kanga: Sit down, please. Help yourself.

Christopher: Thank you! I am not hungry. I want to play and dance with girls and boys! Do you want to play with me?

Кристофер Робин проводит игры с детьми.

VI. Гости из Англии благодарят детей, прощаются с ними.

Guest 2: Thank you.

Guest 1: Thank you very much.

Guest 2: It was a pleasure for us.

Guests 1, 2: Goodbye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

В мире сказок

Отрабатывать навыки анализа художественного произведения; развивать творческие способности учащихся; воспитывать уважительное отношение к устному народному творчеству....

Открытый урок "В мире сказок Шарля Перро"

Сценарий праздника для 6 класса...

В мире сказок Х.К.Андерсена

Тема урока: В мире сказок Х.К. АндерсенаМесто урока в системе уроков: заключительныйЦели урока:- закрепить и  обобщить полученные знания учащихся по сказкам Х.К.Андерсена;Задачи:   ...

Программа кружка "В мире сказок"

Пояснительная  запискаПотребность в удовлетворении духовных запросов каждого человека определяется духовными запросами общества. Однако в наш век, в век дефицита общения и приоритета во вре...

Программа кружка "В мире сказок" для учащихся 5-6 классов

Потребность в удовлетворении духовных запросов каждого человека определяется духовными запросами общества. Однако в наш век, в век дефицита общения и приоритета во времяпрепровождении детей и по...

Викторина "В мире сказок"

Викторина для 4-5 классов на знание сказок (герои, авторы0, развивающие и  логические задания....

Внеклассное мероприятие "В мире сказок"

Внеклассное мероприятие для обучающихся 5-6 классов, на котором в театрализованной форме дети вспоминаю сказки....