Фрагмент урока по английскому языку в 8 классе по теме "Virtual reality"
план-конспект занятия по английскому языку (8 класс) на тему

Загидуллина Роза Фердаусовна

Фрагмент урока по английскому языку в 8 классе по теме "Virtual reality". Фрагмент для активизации лексики и развития навыков говорения. Предусмотрены разные виды деятельности, есть презентация.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon fragment_uroka_virtual_reality.doc54.5 КБ
Office presentation icon virtual_reality.ppt514.5 КБ

Предварительный просмотр:

Ход урока

I Начальный этап

  1. Приветствие
  2. Знакомство с целями урока/Мотивация

Teacher: Look at the screen. You can see 4 pictures. Think for a moment and find the word that can connect this pictures. I’ll give you a hint.

ANSWER: VIRTUAL REALITY.

Teacher: You are right. We continue to speak about science and technology. Technology is an important part of our life. A lot of people can’t imagine their life without a computer or Internet. By the way pupils, let’s speak about the past of the computers. Listen to the dialogue and say if the statements are true or false.

Аудирование. Правда или ложь. Упр 1 с 46 РТ.

После прослушивания – обсуждение предложений по структуре Timed pair share.

Teacher: Let’s revise our active vocabulary. Take shits of a paper. Write down the words that you canremember on topics computer, internet, virtual reality. (30 секунд). Проговаривают, пишут, складывают.

Make up sentences using these words. Каждый по одному предложению. Друг другу – сингл раунд робин. Лучшее предложение вслух.

Teacher: Most of you are active users of computers and the Internet. But I am sure you know that there are a lot of disadvantages of virtual reality as well as advantages. Let’s discuss this topic.

Обсуждение темы  “ Advantages and disadvantages of Virtual Reality”

  1. “Stir the class” structure

Teacher: Take a piece of paper. Draw two columns: advantages and disadvantages of Virtual Reality. Write your ideas.  Draw a line. Move around the class to find out more ideas. Discuss your results in the group (Continuous Round Robin). Count advantages and disadvantages in your list. Whose list is the longest? Read and the rest add the information into your list.

Пояснение: Учащиеся передвигаются по классу для того, чтобы добавить как можно больше идей участников к своему списку.

Пример:

Virtual Reality

Advantages

Disadvantages

You can learn the latest news

Access useful information

Communicate with friends

Watch films

Doctors can practise operations on different parts of human bodies

Can spread violence, pornography and advertising

Exercises in killing rather than in thinking

People can mix the real world with the virtual one

Do much harm to our health

Teacher: imagine that you are participants of tok-show «Пусть говорят».

Let’s listen to the problem.

Mother (учитель): I’m worried about my son. Hi is sitting before the computer day and night. I suspect that he is becoming addicted. Will you give me some piece of advice? What should we do?

I’ll give you the roles:

1. A teenager

        2. A doctor

        3,4. Friends

        5,6. Sportsmen

        7. A schoolteacher

        8. A journalist

        9. A professor of the famous university

        10. A dancer, a musician …. (роли по количеству учеников, по интересам)

Think 1 minute and give your advice.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

V I R T U A L R E A L I T Y

Слайд 2

VIRTUAL REALITY

Слайд 4

Virtual Reality Advantages Disadvantages 1. 2. 3. … 1. 2. 3. …

Слайд 5

Virtual Reality Advantages Disadvantages

Слайд 6

VIRTUAL REALITY

Слайд 7

I advise you to… It’s better to… You must/mustn’t… Let’s…. It is impossible… It is important… Harmful – вредно Impossible – невозможно Important – важно Useful – полезно To waste time – терять время To make harm – наносить вред To develop – развивать Real friends, pay attention, read books, do sports, do experiments, travel, go in for sports, develop yourself.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тематическое планирование уроков по английскому языку 6 класс (2 язык)

Тематическое планирование уроков по английскому языку в 6 классе (2 год обучения). Учебники  - “English 6”, О.В. Афанасьева, И. В. Михеева. М., Просвещение, 2008 год,...

Фрагмент урока по английскому языку "Scotland the beautiful"

Фрагмент урока составлен по УМК "English VI"....

Фрагменты уроков по английскому языку по грамматике 5-6 классы.

Мною были разработаны фрагменты урокf по английскому языку по грамматике по темам  "The Present Simle Tense", " Article", "Numerals", "The verb to be"...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...

Фрагмент урока по английскому языку для 5 класса по теме "Животные" к учебнику О.В. Афанасьевой

Данный фрагмент урока нацелен на развитие навыков аудирования...

Конспект урока по английскому языку 7 класс Тема: «В. Шекспир – великий английский поэт и драматург»

Конспект урока по английскому языку 7 классТема: «В. Шекспир – великий английский поэт и драматург»...