План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Do you Know English well?"
материал по английскому языку (5 класс) на тему

План-конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Do you Know English well?" в 5 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vnek_meropr_do_you_know_english_well.doc55 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса

«Знаешь ли ты английский язык?»

“Do you know English well?”

Цель: повысить интерес учащихся к изучению иностранного языка  и  стране изучаемого языка.

Задачи:
1.Образовательные:
Расширение лексического запаса учащихся;
Расширение лингвистического кругозора и эрудиции учащихся;

Ознакомление с идиомами сравнения в английском языке.
2.Практические:
Активизация и закрепление лексики по темам School, Professions;
Выявление уровня знаний, умений и навыков по пройденным темам;
Повторение грамматического материала по темaм Present Simple, Present Continuous;
3.Развивающие:
Развитие языковой догадки, внимания и логического мышления;
4.Воспитательные:
Воспитание умения работать в команде;
Воспитание чувства взаимопомощи;
Воспитание уважительного отношения к соперникам;
Воспитание культуры общения.
Оборудование:
шарики, карточки с заданиями, интерактивная доска, карточки для конкурсов “Lazy Sentences”,“Captains’, “Actors”, музыкальное сопровождение, оценочный лист, классная доска, мел, грамоты и дипломы.
Литература:
Кауфман К.И, Кауфман И.Ю. Happy English.ru
Биболетова М. З., Трубанева Н. Н. Enjoy English 3 книга для ученика;
Трофимова М. А. Внеклассные мероприятия по английскому языку для учащихся 5-8 классов;
Клементьева Т. Б. Happy English;
www.laem.ru.

Ход мероприятия:
I.Организационный момент.
- Good afternoon, children! Today we have a game lesson “Do you know English well?” Let’s see who the best in English is.

Do you like English?

Do you know many English words?

Let me introduce our teams, the team “Bears” and the team “Rabbits”. The captain of the team “Bears” is Anya. The captain of the team “Rabbits” is Olya. Masha and Misha are judges.

Contest 1. “Introduction”

Dear captains, introduce yourself and the members of your teams.

Капитаны команд представляют себя и членов своих команд, рассказывают об их увлечениях и интересах по схеме:

  • Name
  • Age
  • Address
  • Favourite school subjects
  • Hobby
  • Likes/dislikes
  • Friends

T: Well done.

Contest 2 “My dear school”
-Your task is to name as much things connected with school as possible.
The difficulty is that you shouldn’t repeat one and the same word two times.
-Ready, steady, go!!!
(Нужно перечислить слова (существительные), связанные с темой Школа).
Contest 3 ”Lazy Sentences”
-Let us do one more task. Now we will give you some cards with 5 sentences. But be careful! The words in the cards are put into wrong positions. You are to correct the mistakes. Start doing the task. You are given 2 minutes.
(Нужно записать предложения, расставляя слова в правильном порядке).
-Cooking, is, she, now ___________________________________________
-Football, Peter, is, at the moment, playing ____________________________________
-My, is, mother, TV, watching ____________________________________
-Alice, homework, doing, is, her ___________________________________
-Are, what, doing, you? __________________________________________
Contest 4 “Who is quicker?”

The next contest is “Who is quicker?” Your task is to guess the word quicker than others. Ready, steady, go!!!
1. The first day of the week…

2. The colour of the sun…

      3. You drink this when you are thirsty…

      4. Move quickly…

      5.The month that follows October…

      6. A bright colour…

      7. A domestic animal…

      8. You grow flowers in a…

      9. Eight plus one is…

      10. A very big animal…

      11. A spring red flower…

      12. Boys and girls at school are…

(Answers: Sunday, yellow, water, run, November, red, dog, garden, nine, elephant, tulip, pupils.)

Contest 5. “Captains’ contest”.

 Dear captains, this contest is for you. You know a lot of words, you can read and write. And what about grammar? Correct the mistakes. (Капитанам команд даются карточки, в которых они исправляют ошибки. В это время проводится следующий конкурс.)

Correct the mistakes

  1. My brother like fruit pie.
  2. Does you eat a lot of bread?
  3. They do not drink hot milk.
  4. Does your mother reads books?
  5. British people likes tea?
  6. Does you like chocolate? – Yes, I like.
  7. My friends doesn’t like meat. They eats only vegetables.
  8. John likes fish and carrots but he doesn’t like onion.

Contest 6. “Professions”.

While the captains are doing their tasks match the professions of people and the places where they work.

Professions

Places of work

The right answers

1.

A housewife

A farm

A house

2.

A librarian

A hospital

A library

3.

A teacher

A theatre

A school

4.

A doctor

A canteen

A hospital

5.

A computer programmer

A factory

An office

6.

A driver

A school

A car

7.

An actor

A house

A theatre

8.

A farmer

A library

A farm

9.

An engineer

A car

A factory

10.

A  cook

An office

A canteen

Contest 7 “Who is the best interpreter?”

You had the homework to prepare the text for the contest “Interpreters”. Now let’s listen to you and the other team will try to translate it. Who is the best interpreter?

Text 1

 This is a brown bear. It is an English bear. Its name is Winnie-the Pooh. It is little and fat. The bear likes honey and jam. This bear is very good and funny.

Text 2

This is a girl. Her name is Little Red Riding Hood. She has got a mother and a grandmother. Now her Granny is ill. The girl has got flowers and a yellow bag in her hands. She is a nice girl.

  • Thank you for the game. In some minutes our judges will say which team is the best one.
  • Today the winner is the team…

Thanks to our jury for their work. Good bye!

Оценочный лист

Название конкурса

“Bears”

“Rabbits”

1

Contest 1. “Introduction”

( the maximum points – 5)

2

Contest 2 “My dear school”

( the maximum points – 5)

3

Contest 3 ”Lazy Sentences”

( the maximum points – 5)

4

Contest 4 “Who is quicker?”

( the maximum points – 12)

5

Contest 5. “Captains’ contest”.

( the maximum points – 8)

6

Contest 6. “Professions”.

( the maximum points – 10)

7

Contest 7 “Who is the best interpreter?”

( the maximum points – 5)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

внеклассное мероприятие по английскому языку "Improve your English"

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5-6 классов, можно использовать, как обобщающий урок или викторину....

План-конспект открытого внеклассного мероприятия "Веселые старты"

План-конспектоткрытого внеклассногомероприятия"Веселые старты"...

План-конспект открытого внеклассного мероприятия" Пасха.Светлое Христово Воскресение "

Это самый важный праздник в христианском календаре. Вам, конечно, известен обычай обмениваться на Пасху крашеными яйцами и троекратно христосоваться. Протягивает тебе кто-нибудь яйцо и говорит:...

План-конспект открытого внеклассного мероприятия

Цели и задачи:Популяризация физической культуры, привлечение учащихся к занятиям физической культурой, воспитание чувства коллективизма и товарищества....

План-конспект интегрированного внеклассного мероприятия (классного часа), приуроченного ко Дню памяти жертв политических репрессий

Данный интегрированный классный час был проведён 29 октября 2015 года длястудентов I и II курсов ГАПОУ «Чебоксарского техникума технологии питания икоммерции» Минобразования Чувашии. Время проведения ...

План-конспект интегрированного внеклассного мероприятия (классного часа), приуроченного ко Дню памяти жертв политических репрессий

Данный интегрированный классный час был проведён 29 октября 2015 года длястудентов I и II курсов ГАПОУ «Чебоксарского техникума технологии питания икоммерции» Минобразования Чувашии. Время проведения ...

План-конспект открытого внеклассного мероприятия Математический бой для 5 класса

Математический бой для 5 класса.Цель: развитие математических способностей и интереса к математике.Оборудование: ...