Конспект урока по английскому языку в 9 классе «Путешествие как способ познать мир»
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Севян Наира Кареновна

Конспект урока по английскому языку в 9 классе «Путешествие как способ познать мир»

учебник Биболетова М. З., Трубанева Н.Н. Учебник «Английский язык» для 9 классов

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл puteshestvie_kak_sposob_poznat_mir.docx984.6 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока Севян Наиры Кареновны,

учителя английского языка МБОУ СОШ №7 имени Кошевого Ф.А.

 в 9 «Б» классе

Дата: 18.11.2015 год

Тема: «Путешествие как способ познать мир»

Цели и задачи:

- совершенствование грамматических навыков по теме «Модальные глаголы»;

 -развитие навыков аудирования на основе диалога;

-активизация навыков техники чтения вслух и орфографических навыков.

Оборудование: учебник Биболетова М. З., Трубанева Н.Н. Учебник «Английский язык» для 9 классов, аудиозапись А.U2S2ex49, таблица «Модальные глаголы», Microsoft® Encarta® 2009 [DVD].

Типы, виды урока

Ход урока

I.  Создание атмосферы иноязычного общения

1. Орг.момент

2. Фонетическая зарядка

3.Речевая зарядка

II. Показ функционирования и использование усваиваемого материала

1. Совершенствование грамматических навыков по теме «Модальные глаголы»

2. Активизация введенного грамматического материала в устной речи

Физ.минутка

III. Управление тренировкой в овладении материалом

1.Совершенствование навыков устной речи

2.Формирование навыков диалогической речи

Д\з

Good morning, my dear boys and girls!

Good morning, good morning! Good morning to you! Good morning, dear children! I am glad to see you!

-  We know a lot of words on the topic "Travelling". But can you write them? Look at the blackboard and find the mistakes in the following words. Then write down the words in your exercise-books. Who can correct all the mistakes in the words? Do you agree with Mike? Let's read the words all together.

Ekspeditin {Expedition.)Tickit {Ticket)Pasenjer {Passenger)Flaight {Flight)

Trevellin {Travelling) Aersick {Airsick) To Have for {To leave for.) To chang {To change.)

-  Now we shall play a game and you will make up the word combinations with the words on the blackboard.

То leave for St Petersburg, to change trains, to be airsick, travelling by plane, the first expedition, a ticket to London, a plane ticket, tickets for the flight, a lot of passengers.

-  It's time to practice grammar and remember the modal verbs. Open your textbooks, pages 74-75, exercise 46. Let's read the information about some modal verbs and the examples with them.

-  Turn over the page in your textbooks, please. Let's read the task of exercise 47, page 76. Complete the sentences using the modal verbs and their equivalents.

-Let’s have a rest and do some exercises.

I can show you my face

(обводим пальцем несколько раз вокруг лица)

Where everything is on its place

With my nose I can smell

(нюхаем носом)

Many objects very well.

(показываем на предметы вокруг себя)

With my eyes I look around,

(прикладываем ладонь ко лбу козырьком и всматриваемся вдаль)

Watch my feet and stamp the ground.

(смотрим, как топают наши ноги)

With my ear I can hear

(прикладываем ладонь к уху и прислушиваемся, что делает наш сосед рядом)

What my friend is doing near.

With my mouth I can eat

(движение, как будто едим ложкой суп)

Everything that’s very sweet.

(улыбаемся довольно и гладим рукой по животу, как будто съели что-то вкусное)

- Today we are going to visit England. I want to see England very much. I think that you are very happy too. But one moment! What I hear! Ohh, no! Our bus has just broken and we can’t go to England. It’s pity! But my assistance says that three of you can drive by car. I need three people who will be journalists today and they will describe all that they will see. Who wants to be a journalist?

T - The first place where we will be is the Thames River and the Houses of Parliament. You should describe everything that you see there.

T - Ok, our journalists have already been there. Tell me please what you see?

P – The first that I see is Big Ben. This is a very beautiful clock. Now it’s ten o’clock. It looks very old. When you are there it seems that you are in the past. Gothic-style buildings remind you the mid-19th century, the site has been a royal palace since the 11th century. Big Ben, the bell in the clock tower, rings every hour. Also you can see The Thames River and a lot of ships there. Near Big Ben you see a lot of old buildings. You see the bridge over the Thames River, where cars can drive. On other side of this place we see a lot of new buildings.

T - Thanks for your presentation. And our next journalist. You are in Piccadilly Circus. Please, describe your place.

P – I’m in Piccadilly Circus. It is a beautiful and old place. The first that bursts upon the eye is a winged statue of Eros. It is the Greek god of love. This statue rises in Piccadilly Circus. There are a lot of buildings around Piccadilly Circus. Also there are stairs around the statue, where people can sit. There is a railing around Piccadilly Circus.  I think that the brightest building with the title “Sanyo” is the shopping centre. In this view we can see that there are a lot of double-decker buses. And I think that the other buildings are dwellings.

T - Thank you for your presentation. It was very informative. And the last place that we will visit today is Trafalgar Square.

P – At first I want to say that Trafalgar Square is one of the most popular meeting spots in London. The square was built as a monument to British naval hero Viscount Horatio Nelson and his victory at the Battle of Trafalgar in 1805. A statue of Nelson sits atop a tall column rising above the square. It is very higher monument that I have ever seen. Also there are a lot of pigeons in this square. You can see two fountains around this monument, where people can sit. There are a lot of buildings around Trafalgar Square. The National Gallery houses paintings, some of which date from the 13th century.  There are small columns around the square.

T - Thank you very much. It was very interesting. I think that our journalists are not tired. We will wait for their returns.

-  Let's work in pairs and read the dialogue on page 76. Firstly, listen to Natalie and Paul’s conversation. What are they arguing about? What does Paul sound ironic?

-Open your record books and write down your hometask.

Wb p.29, ex.3,4

-  The lesson is over. Good-bye, my dear friends!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»

5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...

Конспект урока по английскому языку по теме «Путешествие в Англию» по ФГОС.

Обобщающее повторение изученного материала по теме «Любишь ли ты  путешествовать?» Развитие коммуникативных навыков в говорении, аудировании, чтении, письме....

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...

Конспект урока по английскому языку по теме "Путешествие по англо-говорящим странам" 9 класс.

Конспект урока по английскому языку в 9 классе Тема: Путешествие по англо-говорящим странам Цель: Активизация лексических единиц страноведческого характера (названия стран, столиц, символов)...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...