6 класс. Module 9. Food and refreshments. Упражнения для совершенствования лексико-грамматических навыков.
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) на тему
Дополнительные упражнения для отработки лексико-грамматического материала по теме "Food and Refreshments". Spotlight 6, Module 9. Лексика: Еда, напитки, емкости и упаковки, меню в ресторане,кафе. Грамматика: исчисляемые/неисчисляемые существительные; неопределенные местоимения и местоименные прилагательные: some/any; much/many; (a) few/ (a) little.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
6 класс, упражнения. | 28.72 КБ |
Предварительный просмотр:
Module 9. Food and refreshments
9 A. Food and Drink
1. Odd one out. Circle out the odd word and explain your choice.
- milk juice water oil
- onion banana garlic tomato
- fish yoghurt milk sour-cream
- meat lamb beef pork
- apple orange carrot grape
2. Put the words into the correct column.
Sugar, tomato, coffee, cup, oil, biscuit, bread, cottage cheese, strawberry, apricot.
countable | uncountable |
3. Match the words in two columns to get expressions with containers and quantities.
A bottle of | cereal |
A carton of | olive oil |
A box of | potato |
A packet of | milk |
A piece of | chocolate |
A kilo of | crisps |
A jar of | bread |
A bag of | jam |
A loaf of | cheese |
A bar of | rice |
What did you buy from this list last time you went shopping?
4. Use much or many.
- Did you buy __________ food yesterday?
- There aren’t __________ oranges left in the fridge.
- Nick hasn’t got __________ money.
- We haven’t got __________ olive oil.
- How __________ milk do you want in your coffee?
- How __________ chocolate bars are there on the table?
- How __________ bread did you buy?
5. Use little/a little/few/a few.
- There was __________ food in the fridge. It was nearly empty.
- Do you want sugar in your cocoa? – Yes, ___________, please.
- There’s very __________ rice left for pilaw (плов).
- Would you like some soup? – Yes, __________, please.
- You don’t need to buy bread. We’ve got _________ loafs of bread.
- There’re _________ carrots in the fridge. We need to buy some.
9 B. On the menu
6. Let’s arrange the menu in the form of a spidergram. Use the words below to complete it.
- Main course, Starters, Desserts, Drinks.
- Fruit, banana, grape, kiwi, peach, strawberry, vanilla, choc-ice, sorbet, tea, white coffee, black coffee, fruit juice, noodle soup, chicken soup, tomato soup, chef’s salad, Caesar salad, mashed potatoes, chips, cabbage, trout, tuna, salmon, lamb, roast beef, chicken curry, roast turkey.
7. Put the words in the correct order.
- still/fizzy/water/or/mineral? ____________________________________
- I/ like/would/the/pate. _______________________________________
- ready/you/are/order/to? ______________________________________________
- I’d/chicken/for/like/main/the/course. ____________________________________
- What/would/you/vegetables/like? ________________________________________
8. Use the sentences in exercise 4 to complete the dialogue. Role-play it.
A: ________________________________________________________________
B: Yes. ____________________________________________________________
A: Yes, sir.
B: And then, ________________________________________________________
A: Certainly. ________________________________________________________
B: Potatoes and peas, please.
A: How about drinks? Would you like some juice?
B: No, thanks. Some mineral water, please.
A: ________________________________________________________________
B: Still, please.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация по теме I love food (тренировка лексики по теме, отработка лексико-грамматического материала (специальные вопросы в Present Simple и Progressive)
Данная презентация разработана для преподавателей английского языка в 6 классах. Идет отработка лексики по теме "I love food" и употребления специальных вопросов в Present Simple/Progressive...
Конспект фронтального занятия по совершенствованию лексико - грамматической компетенции в подготовительной к школе группе для детей с ОНР
Конспект занятия по совершенствованию лексико-грамматической компетенции у детей с ОНР...
Сборник интерактивных упражнений для совершенствования лексико-грамматических навыков
Медиапособие для организации самостоятельной работы студентов 1 курса по дисциплине БД.03 Иностранный язык (английский)...
You are what you eat! Упражнения для совершенствования лексико-грамматических навыков.
Spotlight 7; Module 9; Упражнения для отработки лексико-грамматических навыков по теме "You are what you eat"....
Система упражнений для развития лексико- грамматических навыков при подготовку к ЕГЭ по английскому языку
Система упражнений для развития лексико- грамматических навыков при подготовку к ЕГЭ по английскому языку...
Технологическая карта урока английского языка по теме «Совершенствование лексико-грамматических навыков: Module 3 Revision» (ФГОС) 8 класс
Урок закрепления и повторения материала по окончанию изучения Модуля...
Технологическая карта урока Учебная дисциплина: Английский язык Группа: 101 Преподаватель: Кудряшова С.В. Тип урока: урок совершенствования лексико-грамматических навыков
Тема урока «Виды спорта»Цель урока создать условия для совершенствования лексико-грамматических навыков, способствовать осознанному выбору жизненной позиции учащихся в контексте изучения т...