Урок по теме "Holidays In Great Britain"
методическая разработка по английскому языку (10 класс) на тему

Баранцева Ольга Вячеславовна

Методическая разработка урока с целью обобщения знаний о праздников страны изучаемого языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_prazdniki_v_velikobritanii.doc59.5 КБ

Предварительный просмотр:

План урока

Тема: Праздники в Великобритании.

Цель урока: Развитие умения говорения

Задачи: 1.Развитие навыка монологической речи

           2. Развитие навыка обсуждения изученного материала и беседы по пройденной теме.

Языковой материал:  а) новый: слова и выражения из видеоматериала; б) старый: ранее изученный материал (слова и выражения по теме)

Учебные пособия: учебник, раздаточный материал, видеокассета с записью видеофильма «Holidays In Great Britain», телевизор, видеомагнитофон.

Ход урока:

I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности:

1. Приветствие.

2. Речевая зарядка. Учащиеся отвечают на вопросы:

- What’s the date today?

- Who’s absent? Where’s he/she? Is he/she ill?

- How are you?

- How was your weekend? What did you spend it?

II. Основная часть урока.

- Today we are going to continue studying the British holidays. We have already discussed practically all of them. But before we start watching the video about two more special days in Great Britain, let’s revise the information about the holidays we discussed at the previous lesson. Your home task was to be ready to speak about them.

- What holiday did we celebrate not long ago?

- What do you know about the history of this day?

- What legends do you know?

- Have you found the information about any other legend?

- How do you mark this occasion in your school?

Учащиеся отвечают на вопросы небольшими монологическими высказываниями.

- And one more day is the day which has recently been celebrated in Great Britain is Pancake Day. What do you know about it?

Учащиеся отвечают на вопрос монологическим высказыванием.

- Do we have a similar holiday in Russia?

- How is it called?

- How is it celebrated?

- Do you have any special traditions in your family connected with this holiday?

Учащиеся отвечают на вопросы, рассказывают о русской Масленице.

- And now today’s holidays. The first one is Hallowe’en. It is not typical of Russia at all, though lately it has been much spoken about. Let’s watch the video. While watching, try to learn as much information as possible and pay attention to these words:

pumpkin

witch

ghost

to frighten away evil spirits

broomstick

knock

pointed hat

cloak

- Now if you watched and listened attentively you’ll be able to complete the following text:

Учащимся выдается упражнение:

Complete the missing information:

In Great Britain and America, there are special celebrations on the night of the ….. of ……….. . It’s the night before …….. Day and it’s called Hallowe’en. The name comes from ‘All Hallows’ (an old name for this day) and ‘evening’.  It’s traditionally a night of magic, when all the …… and …….. and warlocks (male witches) come out, so now people dress up in ............ costumes and have parties.

On this day kids make special lamps out of a ……….. and put a candle in it. The lamp is placed in the window in order to ……………… They also play a game. They dress up as ghosts and witches and …….. at people’s doors and say: “…………………..”. The people in the house must give them a ‘………..’ (a sweet or a small present). If they don’t the kids play a ……….. on them.

Учащиеся выполняют упражнение в группах, совещаясь друг с другом, затем – проверка ответов.

- Do you mark this day with anything special at school?

- What do you do?

Учащиеся отвечают на вопросы.

 

- And the second day. It’s Guy Fawkes  Night. This day is purely British as it’s connected with British history. You have the same task. These are the words you’ll meet:

bonfire

firework display

to blow up

(to) plot

gunpowder

to execute

to let off fireworks

Учащиеся смотрят видеозапись.

- Answer the questions:

1. When is Guy Fawkes Night observed?

2. How do the people prepare for the Night? What do they make? What is it usually made of?

3. What do they do with the Guy when it is ready? What do they say to passers-by? What do they need the money for?

3. What do the people arrange in the back yard?

4. So What is done with Guy Fawkes on the 5th of November?

5. What happens at the end of the night?

6. Where is a big public festival held?

Учащиеся отвечают на вопросы.

 

- Do you remember the history of the holiday? Correct the statements:

  1. Guy Fawkes lived in the 19th century.
  2. Guy Fawkes  was a sailor.
  3. He was a protestant by religion while the king was a catholic.
  4. He and his friends plotted to blow up Buckingham Palace.
  5. Guy Fawkes  was a success and praised after that.

Учащимся выдается упражнение и они его выполняют.

- As it has already been mentioned, Guy Fawkes  Night appeared in Great Britain and is celebrated only there. What about Russia. Can you think of a holiday which is celebrated only in Russia?

- What holiday is celebrated on the 4th of November?

- Is it an old holiday?

- Did anything special happened in our city to mark the occasion?

- And, of course, we can’t but mention about the last holiday we had. What was it? How did you mark it?

Учащиеся отвечают на вопросы отдельными предложениями или небольшими высказываниями.

- And finally, to sum everything up, today we finish discussing British holidays. I’d like to learn how well you remember all of them. Say what holiday these words refer to:

1. painted eggs                                                   16.  a thistle in the buttonhole

2. maypole                                                         17. a procession of flower-carriers at Stratford                          

3. steel bands                                                     18. Big Ben striking midnight      

4. Auld Lang Syne                                             19. the custom of ‘first-footing’  

5. Christmas tree                                                20. Good Friday

6. haggis                                                             21. paper hats

7. cards and gifts                                                22. firework display  

8. a daffodil or a leek on the jacket                    23. pumpkin

9. pancakes                                                         24. Trafalgar   Square

10. a rose on the jacket                                       25. turkey with vegetables and gravy

11. top-crossed buns                                           26. gunpowder

12. military display                                            27. dancing with bells and handkerchiefs

13. Mystery plays                                               28. Notting Hill Street

14. West Indian costumes                                   29. a black pointed hat and a black cloak

15. bonfire                                                           30. hanging stockings

III. Заключительный этап. Подведение итогов, объяснение домашнего задания.

- Be ready to speak about your favourite holiday, either Russian or British.

Приложение 1

pumpkin

witch

ghost

to frighten away evil spirits

broomstick

knock

pointed hat

cloak

Приложение 2

Complete the missing information:

In Great Britain and America, there are special celebrations on the night of the ……... of ……………….….. . It’s the night before ………….. Day and it’s called Hallowe’en. The name comes from ‘All Hallows’ (an old name for this day) and ‘evening’.  It’s traditionally a night of magic, when all the ……………..… and …………………... and warlocks (male witches) come out, so now people dress up in ............................... costumes and have parties.

On this day kids make special lamps out of a ……………………….. and put a candle in it. The lamp is placed in the window in order to …………………………………………………………..………… They also play a game. They dress up as ghosts and witches and ……………………….. at people’s doors and say: “………………………………………..”. The people in the house must give them a ‘……………..……..’ (a sweet or a small present). If they don’t the kids play a ……………….….. on them.

bonfire

firework display

to blow up

(to) plot

gunpowder

to execute

to let off fireworks

             

Приложение 3

Correct the statements:

  1. Guy Fawkes lived in the 19th century.
  2. Guy Fawkes  was a sailor.
  3. He was a protestant by religion while the king was a catholic.
  4. He and his friends plotted to blow up Buckingham Palace.
  5. Guy Fawkes  was a success and praised after that.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок по английскому языку «Great Britain» (6 класс)

Тема урока – «Great Britain» (6 класс). Это заключительный урок по данной теме, в процессе изучения которой, у учащихся формируются навыки диалогической и монологической речи, умени...

План-конспект интеллектуальной игры. Название темы урока: Do you know Great Britain?

Цель урока:1.     Повышение мотивации учащихся в изучении английского языка;2.     Закрепление знаний учащихся по теме урока;3.     Ос...

Презентация к уроку "Do you know Great Britain?"

Данная презентация является дополнением к одноименному уроку, ориентированному на систематизацию знаний учащихся о стране изучаемого языка....

Урок "Haunted Castles of Great Britain"

Тип урока: комбинированныйМетоды: метод беседы, самостоятельная частично – поисковая работа учащихся, наглядно – визуальный метод, видеометод.Тема: Is Great Britain a country of Ghosts? Haunted ...

Конспект урока английского языка "Opening Great Britain"

Урок страноведения в 9-м классе, на котором с помощью компьютерной презентации рассказывается о Великобритании, ее географическом положении, странах и эмблемах, флаге и гимне Великобритании, националь...

Презентация к уроку "Christmas Traditions in Great Britain"

Презентация к уроку "Christmas Traditions in Great Britain"...

Урок закрепление по теме Great Britain

Данный урок дает возможность закрепить имеющиеся знания у учащихся по стране изучаемого языка. Развивать все аспекты языка. Воспитывать уважение и любовь к иноязычной культуре...