Полезная информация
методическая разработка по английскому языку (7, 8 класс) по теме

Гафиятуллина  Фарида Фирдависовна

Для использования на уроках английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tukay_1.pptx145.98 КБ
Microsoft Office document icon plan_uroka.doc40 КБ
Файл 8_klass_1variant.docx14.93 КБ
Файл 8_klass_2variant.docx17.6 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Gabtulla Tukai - a father of Tatar prose

Слайд 2

Gabtulla Tukai (1886-1913)- a f amous tatar poet

Слайд 3

Gabtulla Tukai knew Rossian perfectly Gabtulla Tukai is the a uther of the world famous p oem “ Shuralei ” He wrote 13 books for children

Слайд 4

A scene from the poem “ Shuralei ”



Предварительный просмотр:

 

Открытый урок в 8 «Б» классе по теме:

«Средства массовой информации: хорошо или плохо?»

УМК Биболетова М.З. «Английский с удовольствием» Enjoy English

                       

                       

  Учитель английского языка                                

МБОУ «Нижнесуньская СОШ»

 Мамадышского муниципального

района РТ

2014-2015 учебный год

Тема урока: Обобщающий урок по теме «Масс-медиа»

Задачи урока:

- обобщить и закрепить знания по теме «Средства массовой информации»

- тренировать навык аудирования

- тренировать навык устной речи до уровня СФЕ

- закрепить умения групповой работы

Средства обучения: ПК, мультимедиа проектор, раздаточный материал: личные карточки ученика, британская газета «The Guardian», конверты с иллюстрациями, клей, ножницы.

Ход урока.

I. Приветствие, орг. момент (2 мин)

Good day, boys and girls, ladies and gentlemen’s! Welcome to our lessons!

Today we will have a very unusual lesson as we’ve got a lot of guests. Let’s greet them first of all. (Good afternoon. How are you?)

At today’s lesson we are going to summarize the topic we were speaking about for a month and to answer the question that was given to us at the beginning of the term.. Who can tell me the topic and the question? (слайд №1) (Mass-media: good or bad?).

That’s the question you are going to answer at the end of the lesson.

First, you’ve got your own personal student’s cards at your desks. Please, write down your names and surnames in them. You will check these cards yourselves, changing them with your partner.  You should tick the correct answers, then sum up the right answers and score your results. Your mark for the lesson will depend on your score.

So, now we are ready to start! Let’s do it right now!

II. Вводная беседа (5 мин)

How many kinds of Mass media do you know?

What are they?

(слайд №2)

Radio

Television

The Internet

Press

Children, tell me please, what kind of M-m appeared earlier?

(слайд №3)

 (Radio)

Do you like radio?

What we can hear on the radio? (News, talk show, music, sport and cultural programmes)

Have we got a radio? (Yes we’ve got a lot of radio stations in Moscow.)

III. Аудирование (5 мин)

Now, you will listen to the English Radio programme of the Radio station “Voice of America” (VOA). You should choose the name of programme.

(слайд №4)

1. Terrible hurricane Irine

2. New-York has chosen Mayor

3. Welcome to  United States

4. Irine - the most popular name in the USA

(включается запись радиопрограммы, ученики делают выбор в своих персональных карточках)

Children, what kind of M-m is the most common in each family?

(слайд №5)

 (Television)

So, let’s talk about television now.

IV. Работа по карточкам (10 мин)

-You have to find the right word – you’ve got all these words in your personal cards (слайд №6) 

soap opera

talk show

game show

news

cartoon

comedy

horror

adventure film

advertisement

reality show

sport

to each picture (слайд №7)

Children, what kind of M-m prefer modern teenagers and others young people?

 The Internet (слайд №8)

V. Интернет (5 мин)

Look at the board and say. How do you use the Internet and what this unnecessary ?

(слайд №9)

Now, we`ll talk about press. (слайд №10)

VI. Чтение текста (5 мин)

 This is a real British newspaper. You should determine type of this newspaper.

(слайд №11)

  1. Newspaper or magazine
  2. Daily or weekly
  3. Tabloid or serious paper
  4. Children`s or adult`s
  5. Religious or political

Now, I suggest you make your own newspaper (8 мин)

(каждой группе выдается конверт с иллюстрациями, кусочками текста, заголовками, клей и ножницы)

At the end of our lesson, return to my question about your favorite type of M-m. And say why do you prefer one.

Children, answer our main question: M-m good or bad?  (слайд №12)

 



Предварительный просмотр:

8 класс

Вариант 1

  1. Look, he tree is falling! It ………..that car.

1.will hit

2.is going to hit

3.hits

4.isn’t hitting

  1. My motorbike goes …………than yours.

1. faster

2. fastest

3.fast

4. more fast

  1. Our team …………for 40 minutes. They ………..yet.

1.are playing/ haven’t finished

2.are playing/ didn’t finish

3.have been playing/ haven’t finished

4.play/ don’t finish

  1. They …………….their homework before they …………..out to play yesterday afternoon.

1.have done/ went

2.do/ go

3.did/ went

4.had done/ went

  1. The floor ………….yet.

1.hasn’t been cleaned

2.wasn’t cleaned

3.isn’t cleaned

4.hasn’t cleaned

  1. An invitation …………to Mr.Brown last week.

1.was send

2.was sent

3.sended

4.sent

  1. They said they …………..a dog for a walk that evening.

1.take

2.are taking

3.were taking

4.will take

  1. I don’t like those chairs. They’re really ………….

1.discomfortable

2.uncomforting

3.uncomfortable

4.incomfortable

  1. There was a very strong wind. Many trees were destroyed because of the ……….

1.earthquake

2.hurricane

3.flood

4.famine

  1.  It’s better to set …………before it gets dark.

1.off

2.in

3.up

4.aside

№ вопроса

ответ

№ вопроса

Ответ

1

2

6

2

2

1

7

3

3

3

8

3

4

4

9

2

5

1

10

1



Предварительный просмотр:

8 класс

Вариант 2

  1. It’s hot in here. I ………..my sweater.

1.take off

2.am taking off

3.will take off

4.am going to take off

  1. I work ……….than Paul.

1. harder

2.hard

3.hardest

4.more  hard

  1. Sarah ………..for two hours. She …………50 pages since then.

1.is reading/ read

2.has been reading/ has read

3.has read/ has read

4.has been reading/ has been reading

  1. When Henry …………at the theatre, the play …………..

1. arrived / started

2. arrived/ had already started

3. has arrived/ starts

4. arrived/ has already started

  1. That house …………last year.

1.was built

2.builded

3.is built

4.builts

  1. Look! The trees …………in the garden.

1.are planted

2.are planting

3.are being planted

4.are plant

  1. She said she …………to go out with her friends.

1.wants

2.will want

3.is wanting

4.wanted

  1. If customers are ………..to me, I just put the phone down.

1.inpolite

2.impolite

3.unpolite

4.dispolite

  1. Because of a sudden …………last night the buildings fell to the ground.

1. earthquake

2. hurricane

3. cyclone

4.avalanche

  1.  They called ……….the game because of bad weather.

1. up

2. for

3. off

4.in

№ вопроса

ответ

№ вопроса

Ответ

1

3

6

3

2

1

7

4

3

2

8

2

4

2

9

1

5

1

10

3


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

мастер-класс:полезная информация

Для подготовки к занятию полезно знать об основных этапах и правилах этого мероприятия.Из инета....

Полезная информация для учащихся и их родителей.

Полезные материалы по Истории и культуре Санкт-Петербурга и ссылки в интернете.1.Образовательные видеофильмы " Русский музей-детям"2.Бесплатное посещение музеев в Санкт-Петербурге.3.Информационно-спра...

Полезная информация для родителей

Представленный материал включает в себя:1. Устав школы2. Сроки 2017-2018 учебного года3. Содержание учебного курса Информатики в начальной школе 1-4 классы4. Содержание учебного курса Информ...

Полезная информация для родителей

Советы родителям и детям...

Уважаемые родители, эта страница для вас. Здесь вы сможете найти для себя много полезной информации.

Не жалейте время на детей,Разглядите взрослых в них людей,Перестаньте ссориться и злиться,Попытайтесь с ними подружиться. Постарайтесь их не упрекать,Вовремя послушать и понять,Обогрейте их...

Полезная информация для родителей

Закон СК №52 -кз "о некоторых мерах по защите прав и законных интересов несовершеннолетних"...

Полезная информация для родителей

Переход ученика из начальной школы в среднюю школу совпадает со своеобразным концом детства – стабильным периодом развития в жизни ребёнка. В пятом классе ребёнка ждет новая система обучения: кл...