London Sights
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Полина Татьяна Ивановна

Тренировка лексики по теме "Город Лондон" и грамматической структуры there is, there are.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon lesson_england_5_class.doc79 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка

« London Sights»,

5класс

 Используемый УМК : «New Millenniun English 5»,

  авторы: Н.Н.Деревянко, С.В. Жаворонкова и др., издательство « Титул», 2014г.

  Оснащение: применение ИКТ технологий, интерактивная доска, компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон,   программа Microsoft Power Point, макет города из картона, картинки.

Цели урока:

образовательные:  тренировка лексики по теме « Город» и грамматической структуры there is\ there are  

развивающие: развитие логического мышления,  развитие долговременной памяти, внимания, речевых навыков, коррекция произносительных навыков,  развитие поискового чтения.

воспитательные: воспитание  умения выслушивать собеседника, работать в команде.

При  подготовке к уроку учителем были использованы  ресурсы:

Е.М. Базанова, Т.С. Путиловская, «350 текстов, диалогов и упражнений по английскому языку для развития навыка устной речи», Москва, « Дрофа»- 2000г.

Н.Н. Деревянко, С.В. Жаворонкова и др, New Millennium English-5, Обнинск, Титул, 2005г.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hamleys_London.jpg

  http://www.euronet.nl/users/warnar/dam/paleis222.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hamleys_London.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/LONDON

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Palace_of_Westminster,_London_-_Feb_2007.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sdelpiombo1.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Westminster_Abbey_by_Canaletto,_1749.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:442px_-_London_Lead_Image.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:London_360_from_St_Paul%27s_Cathedral_-                 _Sept_2007.jpg

http://smiles.33b.ru/

собственные фотографии достопримечательностей Лондона

        

 

Lesson plan

« London Sights»

 Lesson objectives:

 Skills development:

рracticing words and grammar structure there is\ there are  according the  topic of the lesson:

reading for information;

deducing the meaning of unknown words;

expressing preferences.

Vocabulary:

Active: town, city, hospital, cinema, bank, market, post office, museum, theatre, bridge, park, market, shop.

New: castle, popular, wheel, swimming pool, queen, bell, tomb

Structures:

  Active:  there is \ there are

1. Warming- up.

Teacher: Good morning, children! How are you?

 Class:    Good morning.

        Teacher:        Today we have an unusual lesson; we are traveling to a capital of the UK – the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. You work in groups Yellow,   Red and Green.  What can we see in the town?(демонстрирую детям макет города с расположенными на нем различные картонные здания)

2. Practicing vocabulary:

      Class:     Each group gives examples:  a bank, an office, a hotel, a library, a bridge, a        theatre, a park, the zoo, a hospital, a bus stop, a river, a cinema, a café, and museum.

Teacher: So, let’s repeat these words like echo. (Children repeat words after the teacher 3 times like echo).

3. Practicing   the grammar structure   there is/there are.

Teacher:  Now listen to me very attentively (При проговаривании каждой строчки стихотворения показываю соответствующую картинку).

“The Key of the Kingdom”.

This is the key of the Kingdom,

In the Kingdom there is a city,

In the city there is a park,

In the park there is a street,

In the street there is a castle.

Teacher:  Скажите, а какую конструкцию из предыдущей темы мы здесь употребили?

Class: …there is/there are.

Teacher: (I pay attention to the grammatical structure there is/there are).

“What do you think we can see in London? Let’ make your own sentences. Look at the blackboard. This table will help you.”

Students make sentences using prompts from the visual support:

For example:                        There is a bookshop in the street.

                                               There are banks in the street.

I praise students for correct sentences.

Teacher: Now let’s do the next task.  It is a task for captains. I have a surprise for you. (Show them visuals)Look at the map for a minute. Then I cover it. Tell your group what there is in the city, using grammar structure there is/there are.

 Teacher: Well, now I see you are ready to travel to London. Listen and repeat after me.

Up, down, up, down,
Where is the way
To the London town?
Where? Where?
Up in the air.
 Close your eyes and you are there.

Teacher: So, it’s time for our traveling to London. Look at the whiteboard to learn some interesting facts about London.

(I demonstrate my presentation material about famous sights of London.)

4. Reading for information

Teacher:  Let’s come to the computers and do some activities.

Read and match:

1.  Big Ben

is

a)a shop

2. The  Tower of London

b)a  museum

3. Madame Tussaud`s

c)a wheel.

4. Hamleys

d)a castle.

5. Buckingham Palace

e)a bell.

6. The London Eye

f)a house of the Queen.

1

2

3

4

5

6

e

d

b

a

f

c

  1. True (+) or false (-)?
  1. There is a column to Queen Victoria in the middle of the Trafalgar square.
  2. Tourists  can see tombs of many British kings, queens and other  famous people in Westminster Abbey.
  3. Big Ben is the smallest bell in the clock tower in Britain.

A

B

C

FALSE

(-)

TRUE

(+)

FALSE

(-)

5. Practicing expressing preferences.

Teacher:  Do you like our excursion to London? What would you like to visit?

Complete the sentences:

 Example: I would like  to visit _____, because it is ____( I want to ______)

Teacher:   Let’s count points of each group and know the winner.

6. Reflection of the lesson.

 I offer Ss to analyze their progress during the lesson.

Ребята, как вы сами оцениваете свои успехи? (пусть каждый сам даст себе оценку и выставит отметку за урок)? Чтобы вы еще хотели узнать o Лондоне?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок London sights

Цели:повторить, углубить и систематизировать знания учащихся о настоящем совершенном времени; усвоить лексический материал по заданной теме; практиковать учащихся во всех видах учебной деятельно...

London sights

Урок я проводила для студентов первого курса технических специальностей,но подойдет и для учеников средней школы..он расчитан на 1.5 часа,.почти каждый пункт сопровождается слайдом,плюс моя презентаци...

конспект урока по теме London sights. Достопримечательности Лондона

конспект урока по теме London Sights  Достопримечательности Лондона для 5- 6 классов обучающихся по УМК Биболетова 5-6 с раздаточным материалом...

QUEST - London Sights

Наша школа проводила районное мероприятие «QUEST», которое предлагало участникам задания по страноведеческой  тематике. В рамках  которого  я готовила один из этапов, который назывался ...

Конспект урока "London sights"

Конспект урока "London sights"  ("Достопримечательности Лондона") по английского языку был составлен на основе учебника Биболетовой М.З., Enjoy English/Английский с удовольствием ...

Урок английского языка по теме "London sights"

Урок английского языка по теме "London sights" предназначен для студентов  старших курсов колледжа. Урок рассчитан на 80 мин. В данном уроке рассматривается грамматическая тема: "If" and "wh...

London Sights

Презентация на тему "Достопримечательности Лондона"....