Уроки английского языка
план-конспект урока по английскому языку на тему

Куртямова Татьяна Васильевна

Данный материал можно использовать для работы учителям иностранного языка на своих уроках и внеурочных занятиях.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_klass_uroki.docx42.43 КБ
Файл 6_klass_uroki.docx21.61 КБ
Файл 7_klass_uroki.docx18.26 КБ
Файл 8_klass_uroki.docx20.26 КБ
Файл 10_klass_uroki.docx14.22 КБ
Файл 11_klass_uroki.docx18.8 КБ

Предварительный просмотр:

  ПЛАНЫ УРОКОВ.

5 класс (Английский язык. Учебник для общеобразовательных учреждений. 5-6 класс. Биболетова М.З.)

Тема урока:  узнать больше друг о друге.

Цели урока: учебная – формирование лексических навыков говорения (задачи: овладение новыми словами в сочетании с усвоенными раннее; совершенствование орфографических навыков на базе новых слов); воспитательная – развитие интереса, любознательности.

Речевой материал: а) новые лексические единицы: student, interview, group, humour, square, correspondent, information, characteristic, musical, manage, serious, typical, independent, local, theatre; лексические единицы для повторения  …; орфограмма … .

Оснащение урока: …

Ход урока:

  1. 5 мин. – речевая подготовка. Активизировать уже известные слова по теме или близкие ей.
  • May I ask you a few questions?
  • Yes, certainly.
  • What foreign languages do you speak?
  • English.
  • What are your hobbies?
  • Computer and sport.
  • Do you play any musical instrument?
  • No, I do not.
  • Have you got a lot of friends?
  • Yes, lots, but only one close friend.
  • Have you got any foreign pen friends?
  • No, I have not.
  1. 10 мин – семантизация новых лексических единиц. Проводится в форме рассказа с элементами беседы, во время которой слова закрепляются в памяти. Попутно на доске записываются в столбик те несколько слов, в которых есть изучаемое орфографическое явление.
  • I am a correspondent. I want to interview you. Are you a doctor?
  • No, I do not. I am a student. I am a typical Russian student.
  • What would you say your class  is like?
  • Our class is musical. We like funny songs and humour.
  • Have you got close friends?
  • Yes, we have. They are understanding and independent.
  • Have you got a lot of friends?
  • Yes, I have.
  • How would  you describe yourself, I mean what are your main characteristics?
  • I think I am independent and serious.
  • What are your hobbies?
  • I like theatre, books. From books I get a lot of interesting information.
  •    What do you manage?
  • I manage to work on computer.
  1. 1 мин – обращается внимание на написание орфограмм.
  2. 5 мин – запись (на слух с однократного предъявления) микротекста, который представляет собой высказывание о своем классе и содержит новые слова.

I am a student. I am in the 5th form of local school. I have a lot of friends in my class. They are understanding and funny. I have close friends. They are independent and like humour. I have hobbies. I manage to work on computer. I manage to get a lot of information from computer. My main characteristics are responsibility and independence.

  1. 2 мин – предъявляется микротекст (на карточке).  Микротекст читают и сверяют правильность записи.
  2. 22 мин – автоматизация лексических единиц.
  1. Соответствует ли это действительности?
  • I am a student. – yes, I am a student.
  • I have a lot of friends. – yes, I have a lot of friends.
  • I  have close friends. –  yes, I have close friends.
  • They are understanding and and funny. – yes, they are … … … .
  • They are independent and like humour. – yes, they are … … … … .
  • I have hobbies. – yes, I have hobbies.
  • I manage to work on computer. – yes, I manage to work on comp.
  • My main characteristics are responsibility and independence. – my … … … … … … .
  1. Помогите мне закончить мысль, подскажите нужное слово.
  • I am a student .  I have a lot of friends. I have close friends. They are understanding and funny. They are independent and like humour. I have hobbies. I manage to work on comp. My main characteristics are responsibility and independence.
  1. Представьте себе, что вас попросили рассказать о себе.
  • … … …
  1. А что бы вы рассказали о своем друге?
  2. В вашем классе много друзей расскажите о них.
  1. Заключительный этап урока

Домашнее задание: стр. 41, упр. 3,4.

5 класс    урок 2  

тема:  «Hello! I am Linda»

Цель: предъявление знаков транскрипции; развитие умения читать с помощью транскрипции; предъявление речевого образца «I am Linda». «I am from England». Формирование произносительных навыков, перцептивных навыков аудирования и чтения по транскрипции, лексических навыков.

Ход урока

  1. Орг. Момент. Hello, children! I am glad to see you! Let s begin English lesson! Linda, Tom, Nelly and Wayne are British children. They are our guests.
  2. Take please your student s books! Open them at page 8, Ex. 1.

It is a song about English children. Listen to me and repeat after me!

3. It is a song about you. Let s sing together!

Hello, Lida, hello, Stepan. Hello, Gita, hello, Davlat.

Hello, Yulya and Danil. Hello, Alex and Karina.

We are glad you are here, we are glad you are here!

Hello, Anna, hello Tim. Hello, Zita, hello, Kirill!

Hello, Polina and Egor. Hello, Vitalik and Yuriy!

We are glad you are here, we are glad you are here!

  1. Now we shall talk about transcription! Page 8, Ex. 1. «Letters, Signs and Sounds». Буквы, знаки и звуки. Несоответствие между буквами и звуками.
  2. Perhaps we could begin by going over your homework! You see transcription s signs at the blackboard. Name please these sounds!

m- g- k-f-b-v-j-p-tsh           v-b-m-j-g-p-tsh-k-f       g-f-p-j-m-tsh-b-k-tsh

a-au-ai-e-eu-ei-ee-i-oi-ie-iii-ue            e-ei-ee-eu-iii-ie-i-ue-ai-a-au

mai-moi-mei-mi-me-mu      bai-boi-bei-bi-be-bu      fai-foi-fei-fi-fe-fu

kue-nau-veu-geu-jo-ja-ju-tsha-tahu-tshe-tshi

  1. Стр.9, упр. 2. gai-leuis-geil-eli-hai-sai-sesl-elsi-inge-seseli-lili-ele-heleu.
  2. Предъявление РО «I am Linda»  «I am from England». P. 10-12

Listen to my reading! Repeat after me!  Read please!

  1. Sounds and signs. P.13, Ex. 3.
  2. Homework p.13, Ex. 4.      

5 класс –  тема 4 – урок 1 –  Лондон – столица Британии (М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева. Enjoy English 3)авыков

Цель: формирование грамматических и лексических навыков.

  1. Ситуация 1. Сейчас вы окажетесь в самых интересных местах города и выясните, что там можно увидеть.

        Прочитай предложения и переведи их на русский язык.

        Read the sentences and translate them into Russian.

  1. Cinema is a place where people watch films.
  2. Theatre is a place where people watch plays.
  3. Stadium is a place where people watch sporting events.
  4. Museum is a place where people can see collection of important things
  5. Art gallery is a place where people can see paintings and sculptures.

1)

2)

3)

4)

5)

2. Ситуация 2.

        Соотнеси слова и предложения. Match the words and sentences.

  1. museum  2) stadium  3) art gallery  4) theatre  5) cinema

  1. Theatre is a place where people watch plays.
  2. Stadium is a place where people watch sporting events.
  3. Cinema is a place where people watch  films.
  4. Art gallery is a place where people can see painting and sculptures.
  5. Museum is a place where people can see collections of important things.

  1. Ситуация 3. Ты – переводчик, тебе радостно от того, что ты правильно и быстро переводишь очень нужную для всех информацию.

        

  1. Кинотеатр это место, где люди смотрят фильмы.
  2. Стадион это место, где люди смотрят спортивные мероприятия.
  3. Театр это место, где люди смотрят спектакли.
  4. Музей это место, где люди могут увидеть коллекции важных вещей.
  5. Картинная галерея это место, где люди могут увидеть картины и скульптуры.

5 класс – тема 4 – урок 2 – Один из самых знаменитых и интересных городов.

1 ситуация: тебе предстоит общаться с англичанином. Постарайся запомнить  эти слова и проговори их многократно.

Has come – [хэз кам] – приехал(а);  how do you like [хау ду  лайк] – как тебе нравится …; it is beautiful [итс бьютифул] – она (он, оно) красивая;

Have you ever been to … [хэв ю эвэ бин] – ты когда-нибудь был(а) в …;

What is it like? [вот изит лайк] – какая (какой, какое) она (он, оно)?

It is one of the most famous [итиз ван оф зэ моуст фэймоз] – это один из самых знаменитых; interesting cities in Europe [интрэстин ситиз ин юэрэп] – интересные города в Европе;

There are lots of places [зэра лотс оф плэйсиз ] – есть много мест …

Yes, sure [йес шуэ  ] – да, конечно; it is a mixure of old and new buildings [итиз э микше оф оулд энд нью билдингс] – это смесь старых и новых зданий;

I would like [ай вуд лайк] – я бы хотел(а).

2 ситуация: ты хорошо поработал(а), запомнил(а) много слов и выражений и правильно проговариваешь всю информацию на английском языке.  Напиши по-английски.

Приехал мой друг. Приехала моя мама. Приехала моя сестра. Приехал Сэм.

Как тебе нравится Овгорт? Как тебе нравится Москва? Как тебе нравится Омск? Ты когда-нибудь был(а) в Москве? Ты когда-нибудь был в Туле? Ты когда-нибудь была в Берлине?  Это один из самых знаменитых людей Европы. Это один из самых знаменитых городов Европы. Это один из самых знаменитых музеев Европы.

3 ситуация: наконец-то, ты можешь пообщаться на английском языке со своими друзьми. Составь   диалог.

Oleg: Max, how do you like  … ?

Max: Oh, it is  … .  It is not like (он не похож на) London at all (совсем).

 

Oleg: Really (действительно)? Is it so different from (он отличается от) … ?

Max: yes, it  … . Oleg, have you ever  …  to London?

Oleg: No. what  …  it like?

Max: Oh, it is one of the most  …  and  …  cities in Europe. There  …  lots of places to visit  …  London: museums,  …  galleries, theatres … .

 

Oleg: There  …  also lots of cinemas, …  and parks in London, are not there?

Max: yes, sure. London …  one of my favourite cities. As you probably know (как ты возможно знаешь) it i … the capital (это столица) of the UK (). It is a mixture of …  and  …  buildings and there is a lot to see (увидеть)and learn (узнать) about.  

5 класс – тема 4 – урок 3 – Море отличается от реки.

1 ситуация: без этих слов ты не сможешь сравнить, например, речку с морем и т.д.  Выучи и запомни эти слова. Learn and remember these words.

sea                           море                             stormy  day                 штормовой день

 museum                музей                           quiet place                   тихое место

 stadium                 стадион                        shy person                   застенчивый  

what I have           что у меня есть           art gallery                     галерея

nice day                 прекрасный день        river                             река

noisy street           шумная улица            what I want to be        вот кем я хочу быть

frosty winter         морозная зима            hot summer                  жаркое лето

what am I              кто я …                       what I want to have    вот, что я хочу иметь

sociable person    общительный                park                               парк

2 ситуация: внимательно посмотри на этот список слов и найди соответствия и запиши их; match the pairs and write down.

Море –  река;     музей – галерея;           стадион – парк;      

  морозная зима – жаркое лето;      что у меня есть – вот, что я хочу иметь;        шумная улица – тихое место;       кто я – кем я хочу быть;        

общительный человек –  застенчивый человек.        

3 ситуация: проверь себя и напиши сравнения  по образцу.

Например: Море отличается от реки.

                      The sea is different from the river.

                     Музей отличается от галереи.

                      … … … … … … … .

                     Стадион отличается от парка.

                     … … … … … … … .

                     Морозная зима отличается от жаркого лета.

                     … … … … … … … .

                     Что у меня есть отличается от того, что я хочу иметь.

 … … … … … … … … … … … .

                      Шумная улица отличается от тихого места.

 … … … … … … … .

                     Кто я есть отличается от того, кем я хочу быть.

… … … … … … … … … … … .

                     Общительный человек отличается от застенчивого человека.

 … … … … … … … .

                                                     

   5 класс    урок 2

Цель: предъявление знаков транскрипции; развитие умения читать с помощью транскрипции; предъявление речевого образца «I am Linda». «I am from England». Формирование произносительных навыков, перцептивных навыков аудирования и чтения по транскрипции, лексических навыков.

Ход урока

  1. Орг. Момент. Hello, children! I am glad to see you! Let s begin Englishlesson! Linda, Tom, Nelly and Wayne are British children. They are our guests.
  2. Take please your student s books! Open them at page 8, Ex. 1.

It is a song about English children. Listen to me and repeat after me!

3. It is a song about you. Let s sing together!

Hello, Lida, hello, Stepan. Hello, Gita, hello, Davlat.

Hello, Yulya and Danil. Hello, Alex and Karina.

We are glad you are here, we are glad you are here!

Hello, Anna, hello Tim. Hello, Zita, hello, Kirill!

Hello, Polina and Egor. Hello, Vitalik and Yuriy!

We are glad you are here, we are glad you are here!

  1. Now we shall talk about transcription! Page 8, Ex. 1. «Letters, Signs and Sounds». Буквы, знаки и звуки. Несоответствие между буквами и звуками.
  2. Perhaps we could begin by going over your homework! You see transcription s signs at the blackboard. Name please these sounds!

m- g- k-f-b-v-j-p-tsh           v-b-m-j-g-p-tsh-k-f       g-f-p-j-m-tsh-b-k-tsh

a-au-ai-e-eu-ei-ee-i-oi-ie-iii-ue            e-ei-ee-eu-iii-ie-i-ue-ai-a-au

mai-moi-mei-mi-me-mu      bai-boi-bei-bi-be-bu      fai-foi-fei-fi-fe-fu

kue-nau-veu-geu-jo-ja-ju-tsha-tahu-tshe-tshi

  1. Стр.9, упр. 2. gai-leuis-geil-eli-hai-sai-sesl-elsi-inge-seseli-lili-ele-heleu.
  2. Предъявление РО «I am Linda»  «I am from England». P. 10-12

Listen to my reading! Repeat after me!  Read please!

  1. Sounds and signs. P.13, Ex. 3.
  2. Homework p.13, Ex. 4.      

FIND YOUR  WAY AT THE AIRPORT

  1. Выполни упр. 2 на стр. 105.  Найди соответствия между английскими и русскими словами и выражениями.

1) Позвонить                                          to arrive in the country

2) Курить                                                 to leave the country

3) Перекусить в кафе                           to have a snack in a cafe

4) Приехать в страну                            to phone

5) Идти развлекаться                           to go out

6) Делать покупки                                 to get information

7) Получить информацию                   to check in

8) Поесть                                                  to take a taxi

9) Быть у стойки регистрации            to buy tickets

10) Купить билеты                                to eat

11) Взять такси                                       to do shopping

12) уехать из страны                            to smoke

Дай оценку своей работы! ………………

  1. Игра «Охота» - «Hant». На столе разложены карточки со словами. Учитель называет одно из имеющихся слов. Ученики должны быстро найти карточку с этим словом и забрать ее себе. Побеждает тот, кто соберет больше всех карточек. Учитываются только правильно выбранные каточки со словами. Дай оценку своей работы  …………

3. Внимательно слушаем учителя. Он называет сразу 3 слова или выражения. Надо повторить их за учителем, затем записать в тетради.

- to phone, to smoke, to go out.

-   to get information, to check in, to have a snack in a café.

- to arrive in the country, to leave the country, to eat. Дать оценку своей работы  

4. Игра   «Биатлон». Группа делится на 3 подгруппы. На доске вы видите 11 слов и выражений на английском языке. К доске выходят 3 ученика, по одному от каждой подгруппы. Затем остальные ученики включаются в игру.

Учитель называет слово на русском языке. Ученики находят нужное слово и «делают выстрел» как в биатлоне. Помощник учителя выставляет оценки за работу.  …………………………….    

5. Аудирование. Стр. 106, упр. 6. В аэропорту звучит большое количество объявлений. Прослушайте объявления и ответьте, в каком из них говорится: о погоде;  о рейсе в Россию; о том, что нельзя оставлять багаж без присмотра.  Дать оценку своей работы.

5 класс     Homereading « Bob, the Hedgehog, and his friends»  Part 6        

Опорная лексика к уроку:

Is going to town – отправляется в городок ,          does not know – не знает,

Nice surprise – прекрасный  сюрприз,        door of the car – дверь машины,

My birthday –  мой день рождения,  choose present – выбрать подарок, summer camp – летний лагерь,                     under my feet – под моими ногами,

cars, buses, huge houses – машины, автобусы, большие дома,

 something is wrong – что-то не так,              traffic jam – пробка на дороге,

  I can see – я могу увидеть,               are going shopping – собираемся в магазин.  

Дом.задание: с. 205-207, чтение  (запишите в дневник)

Цель урока:   Сегодня вы будете читать очень интересный рассказ. На уроке будете делать краткое сообщение и обсуждать содержание рассказа.

  1. Perhaps we could begin by  going over your homework.   (проверка дом. задания)                            (1     2      3      4       5       6       7      8      9     10     )

  1. Speech gymnastic. Answer my questions and ask questions to me and to your classmates.  (Ответь на вопросы и задай вопросы учителю и одноклассникам)

1)How are you?   2)How are your parents?  

3) What is your opinion about English?    4) What do you do at English lesson?    5) What do you do at Russian lesson?    6)What is your favourite school subject?   7)When is your birthday?       8) When is your mum s birthday?     9)What is your hobby?     10)Do you   like reading?   11)  Do you know the story about the hedgehog and the boy?       12)Do you want to read this story?                                             Оценка         _______________

  1. Let s read the text about hedgehog! Open your student s books on page 205. You see some questions to this story. Answer this questions. Make a small report. It is a plan. (сделать небольшое сообщение)

Begin so: (начните так)  Тhis story is about … (это рассказ о …) оценка__________    

 1)What is the hedgehog s name? 2)What is the boy s name? 3)Are they good friends?  4)Do they live in the city,  in the town or in the country?

  1. 20 May, Bob.   Use the wordlist on page 207. (используйте список слов на с. 207)   Find the keywords in this paragraph.  (Найдите ключевые слова в первом абзаце)

20 May, Tom.   (………………………………………………………………………………………….)

Прочитай сообщение и найди ошибки!      Исправь их!

The hedgehog is in the house. But Tom  know about it. He is sitting and dreaming about his friends at school. He is going to buy cap, T-shirt, trainers, shorts, some films. Oh what s this?  It is his friend in the box. It is a rabbit  Rob. He is going to school too.

  1. Третий абзац: «BOB».    It  is going to town. It is in the car. Bob sees cars, buses, huge houses. Bob wants to know what is the traffic jam. Is it tasty? Ответь на этот вопрос!                                            Оценка______________

  1. Let s discuss this situation!  Tell about the going to town, please.(Давайте обсудим эту ситуацию. Расскажите о поездке в городок)  Используйте данную опору.  Вставьте пропущенные слова.

  1. Tom has a b……. .                                       2) He wants to  … … .

 

 3) He wants  …, …, …, … and … .              4) In summer he will … … … … .

 

 5)  Now Tom is going to …   by … .  6)His friend the …  is going to … too.

  7) The door of the car is open and the … comes into the … .

 8)  What s a nice … !                                                   9) Tom and … in the … .  

10) they see … , … , … … (blocks of …).  

25 апреля                            We are preparing for Easter (page 215)

  1. Today you will speak about holiday called Easter. Open  your books on page 215. Ex. 1 please!  Listen to the words and expressions and repeat them after the speaker.
  2. Listen to the text and answer the questions  (page  215? Ex. 2)

What are Easter symbols in Britain?

What are Easter symbols in Russia?

  1. Read the text and guess the meaning of the underlined words, expressions and situations. (page 215,  Ex. 3)
  1. Find key words and write down from the first paragraph!

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Complete sentences with these words!

__________________________________________________________________________________________________________

  1. Find key words and write down from the second paragraph!

  1. Сomplete sentences with these words!

_______________________________________________________________________________________________________

   

  1. Отрицательные предложения в Present Progressive Tense (page 216.   Grammar corner)  Прочитайте правило.
  2. Page  217, Ex. 6 (1…   2…   3…   4…   5…   6…   ) Выполните задание!

   

          План урока «Распорядок дня. Дни недели»

Цели: формирование лексических и грамматических навыков; развитие умений аудирования, чтения, говорения и письма.

Лексика: 1) Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday, a timetable, days of the week 2) first, second, third, fourth, fifth, sixth, seventh,3) play computer games, play sports, watch TV, go for a walk, have a picnic, tobbogan, skate, ski, fish, read, go shopping, go to the musical school, dance circle, go to the sport section, visit relatives and friends, do putting in order,..

Оборудование: карточки-опоры, оценочные листы

Ход урока

  1. Орг. Момент    Today we speak about days of the week. We discuss problem  My favourite day of the week    You have chance to speak English. What will you do at the English lesson?

We will read dialogues. We will write words and sentences. We will write a story about our favourite days of the week.

Of course, right you are.

ОЦЕНОЧНЫЙ ЛИСТ

На уроке обсуждаем проблему «Мой любимый день недели». Учим новые слова (стр. 133, у. 4). Учимся слушать и понимать английскую речь. Стараемся отвечать на вопросы. Делаем записи на английском и русском языках. Записываем  все, что слышим. В конце урока составляем диалоги.

  1. Главные персонажи нашего учебника члены семьи Ининых и члены семьи Мак Визардов. Расскажите немного о них на английском языке.

Выберите себе персонаж и прочитайте его рассказ.

  1. I am a Russian student. My name is Misha. My surname is Inin. I am in class 5. I study English at school. I am from Obninsk. It is a small town near Moscow.

  1. I am MIshas mum. My name is Anna Inina. I am 40. I am a doctor. My hobby is ballet.

  1. I am Mishas dad. My name is Alex Inin. I am 42. I am a driver. My hobby is football.

  1. Hi! I am Mishas sister. My name is Masha. I am a student at the Moscow State University. My hobby is travelling.

  1. Hello! I am Mishas cat. My name is Pafnutiy. I get up at 5 o clock. I always sit by the window  and look at the people in the street.

  1. Hello! I am Mishas Grandma. My name is Arina. I am 60. I am a shop assistant. My hobby is gardening.

  1. Hi! I am Robin Mac Wizard. I am from Britain. I am Scottish.  My home town is Tunbridge Wells. I am good at languages at computers.

 

  1. Hi! I am Robin s mum. My name is Betsey. I am 41. I am a housewife. My hobby is music.

  1. Hi! I am Robin s dad. My name is James. I am from Scotland. I am 40. I am a bank manager.

  1. Hi! I am Robin s sister. My name is Rose. I am 16. I am in class 6. I have a lot of friends. I like sport, languages and music.

  1. Hello! I am Robin s brother. My name is Mark. I am in class 3. I am 13. My hobby is sport.

  1. Hi! I am Robin s Grandma. My name is Edina. I am 56. I am an opera singer. I am from Scotland. I have a house. It is old and big.

  1. Hi! I am Robin s Grandad. My name is  Arthur. I am a teacher. My hobby is Scottish history. I have three horses, two dogs and six cats.

Поставить себе оценку за рассказ _____________________________

  1. Для обсуждения проблемы урока нам нужны новые слова.  Выполняем у. 4 на с. 133. Аудиозапись. Слушаем и повторяем.
  2. На доске слова на английском и русском языках. Подберите пары слов.
  3. Слушаем, повторяем и только потом записываем слова в тетрадь.

Поставить себе оценку _________________________________

  1. Игра «Веселые стулья».   Все усаживаются на стулья. У каждого карточка, на которой записан день недели на английском языке. В игре побеждает тот, кто ни разу не был ведущим.
  2. Диалог
  1. Hello!   How are you?
  2. Hello! I am OK, thanks. How are you?
  1. I can t  complain, thanks. What is your opinion about days of the week?
  2. My favourite day is Sunday. On  this day I don t go to school. On this day I play computer games. On this day I can skate, ski and play sports.  What about you?
  1. From my point of view all days are good. On Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday and Saturday I go to school. I like to study. On Sunday I have a rest.
  2. Really? On Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday and Saturday I have a rest. On Sunday I go to school.

Поставить себе оценку ________________________________

  1.  Составьте диалог по аналогии. Измените некоторые детали.

Поставить себе оценку __________________________

  1. Заключительный этап урока.

         



Предварительный просмотр:

6 класс    

тема 1. Как ты выглядишь? (Английский язык. Учебник для общеобразовательных учреждений.  В.П.Кузовлев)

Урок 1.

Цель: формирование лексических навыков по новой теме; развитие умений аудирования, чтения, говорения с опорой.

Языковой материал: beautiful, handsome, pretty, good-looking, attractive, ugly, medium height, tall, short, plump, slim, hair, fair, dark, long, wavy, straight, eye, nose, turned-up, to look like.

Речевой материал: what do you look like? What does Jane look like? How tall is she? What is her hair like? What are your eyes like? She is …   her hair is …    she has got … hair . she is a girl with … hair . her eyes are …  

Базовый текст

It is a girl. Her name is Linda. She is from Britain. Linda is a student of the second form. She is 12. She speaks English well. Her favourite school subjects are PE and History.

Linda is medium height and a bit slim. She has got long brown hair and big blue eyes. Linda s nose is straight. I think she is good-looking.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент. Сегодня на уроке вы научитесь рассказывать о внешности ребят. Вам помогут новые слова. Вам надо быть очень внимательными, старательными. Не бояться делать ошибки. В конце урока мы услышим несколько рассказов о том , как выглядят британские дети. Вам придется делать шаги по пути к этим рассказам. Это упражнения-шаги. Желаю удачи!
  2. Ситуация 1 «Я знаю эти слова и выражения».

Nose, hair, eyes, height, head, ears, mouth, chin, neck, arm, hand, leg, foot.

(с помощью рисунков выясняем значение слов). Фонетическая отработка.

Рисуем человечков, записываем английские слова по теме.

  1. Ситуация 2 «Кто победит?»

Вызываются 4 ученика. Они под диктовку записывают произносимые  учителем слова. Разрешается пользоваться опорой (список слов на доске).

  • Neck, head, nose, hand, hair, leg, ears, eyes, chin, foot, height, mouth, arm.
  1. Ситуация 3 «Услышь, найди и выпиши новые слова».  Открываем учебники на стр. 6 упр. 1.
  • Good-looking, beautiful, slim, handsome, ugly, pretty, plump, medim height, red, dark, straight, fair, wavy, long, green, blue, grey, brown, turned-up, appearance (20  words).
  1. Ситуация 4 «Проверяем работу!». Ученики получают работы, ручки с красной пастой. На доске образец. Ребята оценивают работы, подсчитывают количество правильно написанных слов. Ассистент записывает на доске результаты работы.
  2. Ситуация 5 «Читаем и учимся описывать внешность Линды».

Диалог: первый ученик задает вопрос, второй отвечает, пользуясь опорой.

Предварительно учитель дает образец диалога. Ученики могут записывать его под диктовку.

  • What does Jane look like?                          She is good-looking.
  • How tall is she?                                          She is medium height and slim.
  • What is her hair like?                                 Her hair is long and brown.
  • What are her eyes like?                              Her eyes are black.
  • What is her nose like?                                Her nose is straight.
  1. Ситуация 6 «Рассказ о внешности Джейн». Пользуясь опорами-вопросами учимся рассказывать .
  2. Ситуация 7 «Я умею описывать внешность»
  3. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока (оценивание работы на уроке, подсчет заработанных баллов)
  4.  Домашнее задание: стр. 7, упр. 3.

6 класс

 тема 3  урок «Ты помогаешь дома?» (Английский язык. Учебник для общеобразовательных учреждений . В.П.Кузовлев)

  1. Оргмомент.

  1. Стр. 51, упр. 1  Предъявление новых слов.

To wash the dishes, to cook tasty meal, to water flowers, to sweep the paths, to do the washing, to repair the things, to clean the house, to do the shopping, to work in the garden, to feed pets, to sew.

  1. Listen my story about English boys! Answer the question! How do children help their parents?

The boys s names are John, Jack and Tom.  John is 12. He is from Wales. He speaks English and Welsh. Jack is 11. He is from Scotland. He speaks English and Scottish. Tom is 10. He is from England. He speaks English and Russian. The boys help parents at home. John works in the garden. Jack sweeps the paths. Tom feeds the pets.

  1. Tell me please how do you help your parents.

It is a plan of your story.  My name is …     I am   …   I live in … I can … … … …

I like … … …

  1. Listen to my speech. Repeat after me. Write the words.
  • To cook tasty meal, to wash the dishes, to feed pets.
  • To water flowers, to do the washing, to clean the house.
  • To work in the garden, to sweep the paths.
  • To do the shopping, to repair things.

  1.  Present Perfect. Page 51-52, Ex. 2

What have they done?

  1. Grammar material about Present Perfect on page 52.

  1. Home work  page 52, Ex. 3

6 класс     тема 1. Как ты выглядишь?

Урок 1.

Цель: формирование лексических навыков по новой теме; развитие умений аудирования, чтения, говорения с опорой.

Языковой материал: beautiful, handsome, pretty, good-looking, attractive, ugly, medium height, tall, short, plump, slim, hair, fair, dark, long, wavy, straight, eye, nose, turned-up, to look like.

Речевой материал: what do you look like? What does Jane look like? How tall is she? What is her hair like? What are your eyes like? She is …   her hair is …    she has got … hair . she is a girl with … hair . her eyes are …  

Базовый текст

It is a girl. Her name is Linda. She is from Britain. Linda is a student of the second form. She is 12. She speaks English well. Her favourite school subjects are PE and History.

Linda is medium height and a bit slim. She has got long brown hair and big blue eyes. Linda s nose is straight. I think she is good-looking.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент. Сегодня на уроке вы научитесь рассказывать о внешности ребят. Вам помогут новые слова. Вам надо быть очень внимательными, старательными. Не бояться делать ошибки. В конце урока мы услышим несколько рассказов о том , как выглядят британские дети. Вам придется делать шаги по пути к этим рассказам. Это упражнения-шаги. Желаю удачи!
  2. Ситуация 1 «Я знаю эти слова и выражения».

Nose, hair, eyes, height, head, ears, mouth, chin, neck, arm, hand, leg, foot.

(с помощью рисунков выясняем значение слов). Фонетическая отработка.

Рисуем человечков, записываем английские слова по теме.

  1. Ситуация 2 «Кто победит?»

Вызываются 4 ученика. Они под диктовку записывают произносимые  учителем слова. Разрешается пользоваться опорой (список слов на доске).

  • Neck, head, nose, hand, hair, leg, ears, eyes, chin, foot, height, mouth, arm.
  1. Ситуация 3 «Услышь, найди и выпиши новые слова».  Открываем учебники на стр. 6 упр. 1.
  • Good-looking, beautiful, slim, handsome, ugly, pretty, plump, medim height, red, dark, straight, fair, wavy, long, green, blue, grey, brown, turned-up, appearance (20  words).
  1. Ситуация 4 «Проверяем работу!». Ученики получают работы, ручки с красной пастой. На доске образец. Ребята оценивают работы, подсчитывают количество правильно написанных слов. Ассистент записывает на доске результаты работы.
  2. Ситуация 5 «Читаем и учимся описывать внешность Линды».

Диалог: первый ученик задает вопрос, второй отвечает, пользуясь опорой.

Предварительно учитель дает образец диалога. Ученики могут записывать его под диктовку.

  • What does Jane look like?                          She is good-looking.
  • How tall is she?                                          She is medium height and slim.
  • What is her hair like?                                 Her hair is long and brown.
  • What are her eyes like?                              Her eyes are black.
  • What is her nose like?                                Her nose is straight.
  1. Ситуация 6 «Рассказ о внешности Джейн». Пользуясь опорами-вопросами учимся рассказывать .
  2. Ситуация 7 «Я умею описывать внешность»
  3. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока (оценивание работы на уроке, подсчет заработанных баллов)
  4.  Домашнее задание: стр. 7, упр. 3.

.



Предварительный просмотр:

7 класс

Тема: WHO ARE YOU PROUD OF?     КЕМ ВЫ ГОРДИТЕСЬ? (Английский язык. В.П.Кузовлев)

Цели: учебная – формирование лексических навыков говорения.

Речевой материал: an inventor, to invent, a machine, a century, space, an example to follow, a scientist, to develop, a hero, a leader, to commemorate, heroic, an action, courage, to treat, a disease,, trouble.

Ход урока:

  1. 5 мин – речевая подготовка. Проводится с использованием упр. на стр. 125. Цель – активизировать уже известные слова по теме или близкие к ней.
  • May I ask you a few questions?
  • In Russia Olympic Games were organized. Were these OG winter or summer OG?
  • Do you know Olympic heroes?
  • Do you know leaders of Russian Olympic team?
  • They showed heroic actions and courage, did not they?
  • Who is your Olympic hero?
  • Who is your example to follow?
  1. 10 мин – семантизация новых лексических единиц.
  1. Let s imagine space! This word was eaten by terrible spider.

Space

Space

A machine                                    to invent                          an astronaut        

An inventor                                  a scientist                        a cosmonaut

Let s imagine  20th  century! This word was eaten by spider.

Century

Of space                         of computer                       of machine

Of heroes                       of inventors                        of scientists

  1. Let s play! You see chairs near the blackboard. Take your seats on chairs. Everybody has a card with word. I have no chair. But I try to take place on chair. I will name the words. You must change your places. Do it quickly! I can take your place.
  1. 1 мин – обратить внимание учащихся на написание орфограмм в словах: a hero, heroic, to treat, disease, a scientist, a machine, a century, an action, trouble, a leader, to commemorate …
  2. 5 мин – запись (на слух с однократного предъявления) микротекста, который представляет собой высказывание о герое и содержит новые слова.
  • Admiral Nelson is the greatest national hero and real wartime leader. He won the important battle at Trafalgar. He is commemorated for his heroic actions and his courage (28 words).
  1. 2 мин – предъявляется микротекст (в учебнике на стр. 124). Микротекст читают и сверяют правильность записи.
  2. 22 мин – автоматизация лексических единиц.
  1. Соответствует ли это действительности?

Gagarin is a real hero.  Suvorov is a real hero too. Brave people do heroic actions. Cosmonauts are real heroes too. They are in the space. They have courage to be in the space.

  1. Помогите мне закончить мысль, подскажите нужное слово.

Kalashnikov is a great (inventor). He invented (gun). He is not a scientist, he is a (an inventor). He developed his (machine). His invention is the invention of the 20th (century). He is an example to follow. We commemorate Kalashnikov.

3. представьте себе, что вы должны рассказать нам о настоящем герое, который является примером для подражания.

I would like about heroic (people). … … … … … …

  1. А что бы вы рассказали нам о героях-олимпийцах тем, кто не смотрел Олимпиаду?
  2. Сколько героев-олимпийцев были награждены Президентом В.В.Путиным в Москве?
  1. Заключительный этап урока

Домашнее задание: стр. 124, упр. 1.

8 класс (Английский язык В.П.Кузовлев)

Тема: OLYMPIC GAMES.

Цели урока: учебная – формирование лексических навыков говорения (задачи: овладение новыми словами в сочетании с усвоенными раннее); воспитательная – развитие интереса, любознательности.

Речевой материал: the Olympic Games, sport event, athletes, to win gol



Предварительный просмотр:

8 класс (английский язык)

Система упражнений для формирования лексических навыков по теме 1 «Britain and its people at a glance». Урок 1.

  1. Ситуация: Read, translate into Russian!

I know … (я знаю …)

People (люди), countries, Britain, England, Wales, Scotland, Northern Ireland, London, British, to think of, to imagine, when, island, Queen, Tower, Big Ben, Buckingham Palace, red rose, daffodil, Edinburgh, Parliament, Wimbledon, Shakespeare, Loch Ness Monster,  capital, Trafalgar Square, Robin Hood, beautiful, Windsor Castle, newspaper, news, television, from all over the world, picture, to picture, to bring, to start, to build up, mind, is made up of, can, typical, what, English, to speak, to read, to listen, to write, to understand, to answer, to ask question, to translate, usually, foreign, different (56 words).

  1. Ситуация: When people think of a foreign country they picture in their minds different things. What do you usually think of when you think of a country? (anticipating)

Make a list of things. Compare your list with your partner s. Complete Word Web.

                                          Big Ben

England

Scotland                                                                                        English

Wales

 

Britain

London                                                                                          country

Tower                                                                                            Parliament

                  Buckingham Palace                              Queen Elizabeth 2nd

  1. ситуация: Countries often have national symbols or emblems. Match the descriptions of the British symbols with the pictures  on page 6. Ex. 2, p. 7.

  1. Ситуация: In your culture. What national emblems and colours does your country have?

Listen to the text!

I live in Russia. My country is big and fine. The symbol of Russia is the Moscow Kremlin. It attracts many people from all over the world. The Kremlin is a political and cultural centre of Russia. On the territory of the Kremlin tourists can see the Tsar-Cannon and the Tsar-Bell. When people think of Russia they usually imagine only Moscow. When I think of Russia and its people I imagine Matryoshka, Kokoshnik, snow, white birches. When I think of Russian great Russian poets, writers such as Pushkin, Tolstoi, Dostoevskiy, Tchekhov come into my mind. With Russia people associate people who are hard-working and hospitable. I think of Russia as a place with a lot of different landscapes. Russia is famous for the Volga, Baikal, the Urals. I ve always had the idea that Russian people are tolerant, helpful and kind. I picture them as brainy, loyal, supportive, responsible and considerate.

  1. Ситуация: Answer these questions and tell your classmates about symbols of Russia.
  1. What is the symbol of Russia?
  2. What can you see on the territory of the Moscow Kremlin?
  3. What is Russia famous for?
  4. What do you imagine when you think of Russia?
  5. What things do come into your mind when you think of Russia?
  6. What do people associate with Russia?

  1. Ситуация: Listen to the dialogue and answer the questions below.
  • Hi! My name is Susan. I am from Britain. Where are you from? What is your name?
  • Hi! My name is Oleg. I am from Russia. When I think of Britain and its people I imagine Big Ben, Trafalgar Square and the Tower.
  • Oh, yes. There are many magnificent places in London. People associate Britain with ancient castles, green valleys and the Scottish with bagpipes and in kilts.
  • I ve heard about British national emblems. The different parts of Britain have their own emblems. They are all plants. It is a red rose, a daffodil, a thistle and a shamrock. What symbols of Britain can the British name?
  • When I think of Britain, I think of two main areas, Scotland and England. With Scotland some people associate  

8 класс (Английский язык В.П.Кузовлев)

Тема: OLYMPIC GAMES.

Цели урока: учебная – формирование лексических навыков говорения (задачи: овладение новыми словами в сочетании с усвоенными раннее); воспитательная – развитие интереса, любознательности.

Речевой материал: the Olympic Games, sport event, athletes, to win gold, silver, glory, important symbol, symbol of hope, peace and friendly cooperation between nations, to take place in … , the Olympic flag, the Olympic flame, the Olympic motto, the Olympic awards, the mascot.

Ход урока:

  1. 5 мин – речевая подготовка.
  •  I think all of you like sports. So am I. Sports give us a lot of joy, impressions. Remember the 22nd Olympic Games in Sochy.
  • Did you watch TV programmes about Olympic Games in Sochy?
  • What was the most interesting for you in Sochy?
  • How many medals have Russian team won?
  • How many gold medals have Russian sportsmen won?
  • What countries did the 22nd OG take place in&
  • What place did Russia win?
  1. 10 мин – семантизация новых лексических единиц.
  1. OLYMPIC GAMES

SPORT EVENT               COMPETITION        CHANCE TO WIN

SYMBOL OF HOPE, REACE AND FRIENDLY COOPERATION

FLAG                               MOTTO                        FLAME

      COUNTRIES                   MEDALS                       SPORTSMEN

      MASCOT                        PROGRAMME              TRAINERS

     

  1. LET S PLAY!   YOU MUST WRITE words on your sheets of paper. Then take your place on chair and be attentively. I will name words you must change your places when you hear your word.
  1. 1 мин – обратить внимание на написание новых орфограмм.
  2. 5 мин – запись (на слух с однократного предъявления) микротекста, который представляет собой высказывание о 22 Олимпиаде  и содержит новые слова.

The OG are the world s number one sport event. For thousands of athletes they mean a chance to win gold and glory – but that is not all the Games stand for. They are also an important symbol for billions of people around the globe – a symbol of hope, peace and friendly cooperation between nations.

  1. 2 мин – предъявляется микротекст (в учебнике на стр. 135 перед упр. 1). Микротекст читают и сверяют правильность записи.
  2. 22 мин – автоматизация лексических единиц.
  1. Соответствует ли это действительности?
  • The 22nd OG took place in Sochy.
  • The 22nd OG took place in Russia.
  • The 22nd OG in Sochy are the world s number one sport event.
  • It is a chanсe to win gold and glory.
  • It is an important symbol for all people.
  • It is a symbol of hope, peace and friendly cooperation between nations.
  • What re the Olympic awards?
  1. Помогите мне закончить мысль, подскажите нужное слово.
  • The 22nd OG …
  • The 22nd OG …
  • The 22ndOG …
  • It is a chance …
  • It is an important symbol …
  • It is a symbol of …
  •  The Olympic awards are …
  1. представьте себе, что вы вернулись с Олимпиадыи начинаете                                                 рассказывать об этом.
  2. А что бы вы рассказали самого интересного о Сочинской Олимпиаде



Предварительный просмотр:

РОЛЕВАЯ ИГРА «СУД НАД ПОДРОСТКАМИ»

(стол, накрыт красной скатертью; судья в черной мантии и судейском головном уборе; на столе лежит молоток)

Judge:  we have today complaint of teacher s about broken rules by students. Please, introduce yourself.

Plaintiff:  Let me introduce myself. My name is Miss Agatha Christie. I am a  History teacher.

Judge: Explain, please, your complain.

Plaintiff: – I am not a person who usually complains, but I wish to complain about Sandra Akers who misses lessons. This year it passed two semesters. Estimates aren’t  present ,probably there is no knowledge of the missed lessons.

Judge: Who can confirm this fact?

Plaintiff:  The Physical Education teacher and Physics teacher.

Judge:   Please, introduce yourself.

Defendant:  Let me introduce myself. My name is Sandra Akers. I am 16.

Judge: What can you say  for your protection?

Defendant:  I  have no time for school. I have my own personal life, I have to  work the whole  day, earn money. I with my Granny need money.  Why I must study at school, when life will teach me. I cannot wait for when I leave school.

Judge:  Why have you broken the rules??

Defendant: I think I do not need education because I marry a rich man, I will provide it. In my opinion the most important is not education. I know a lot of people who live well. They have no good education.

Plaintiff:  I am sure that it is necessary to graduate school, pass exams and get Sertificate. You must be an educated person. Time claims it.

Judge: In conclusion, I want to stress that teenagers will really benefit from having a part-time job. Nevertheless, they should not forget that their main task is to get education therefore their part-time jobs must not distract them from studying. Also, the Court has desided that student Sandra Accers is guilty. The case is shut.  

Second situation

Judge

Plaintiff

Judge

Plaintiff

Judge

Plaintiff

Judge

Defendant



Предварительный просмотр:

11 класс.

тема 5 «Значение и роль английского языка для развития мировой цивилизации». Урок 1.

Цель: совершенствование лексических навыков, развитие умений аудирования, чтения, письма.

Языковой и речевой материал по пройденным в 10 классе темам.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент. 9 лет Вы изучали английский язык. Я думаю, что многому научились. А может как Сократ, Вы хотите сказать: «Я знаю, что я ничего не знаю». Класс делится, естественно, на две группы: знатоков и сократовцев. Интересно посмотреть, как это будет выглядеть. Итак, выполняем работу в два варианта.

  1. Ситуация 1 «Я знаю слова …»

Not a bad Idea!   Sorry, but …   humour, change, to change, exchange, intelligent, sociable, creative, loving, independent, bright, clever, friendly, unusual, happy, pleasant, famous, impossible, polite, impolite, lucky, unknown, talkative, curious, funny, hospitable, caring, librarian, lawyer, French, holidays, Summer, school, language, foreign, to study, exercise, subjects, new. (40 слов)

  1. Ситуация 2 « seabattle»   ( по очереди задают друг другу английские слова, правильный перевод- балл)

  1. Ситуация 3 «English-speaking countries».

Сделать презентацию одной из англоязычных стран (30 предложений)

Устно или письменно. Работа в группах.

  1. Ситуация 4 «I want to go to … .»

Письмо (100 слов)

  1. Ситуация 5 «Who is who?»     Аудирование

It is British. He was famous for his seabattles. He was a real hero and leader of British Army. There is a monument to this man on the Trafalgar  Square. Who is it?   It is Admiral Horatiou Nelson.

  1. Заключительный этап урока.

Подведение итогов урока.

Домашнее задание: письмо «I want to go to …».        

5 класс    урок 2  

тема:  «Hello! I am Linda»

Цель: предъявление знаков транскрипции; развитие умения читать с помощью транскрипции; предъявление речевого образца «I am Linda». «I am from England». Формирование произносительных навыков, перцептивных навыков аудирования и чтения по транскрипции, лексических навыков.

Ход урока

Орг. Момент. Hello, children! I am glad to see you! Let s begin English lesson! Linda, Tom, Nelly and Wayne are British children. They are o

11 класс. тема 5. Урок 1.

Цель: совершенствование лексических навыков, развитие умений аудирования, чтения, письма.

Языковой и речевой материал по пройденным в 10 классе темам.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент. 9 лет Вы изучали английский язык. Я думаю, что многому научились. А может как Сократ, Вы хотите сказать: «Я знаю, что я ничего не знаю». Класс делится, естественно, на две группы: знатоков и сократовцев. Интересно посмотреть, как это будет выглядеть. Итак, выполняем работу в два варианта.

  1. Ситуация 1 «Я знаю слова …»

Not a bad Idea!   Sorry, but …   humour, change, to change, exchange, intelligent, sociable, creative, loving, independent, bright, clever, friendly, unusual, happy, pleasant, famous, impossible, polite, impolite, lucky, unknown, talkative, curious, funny, hospitable, caring, librarian, lawyer, French, holidays, Summer, school, language, foreign, to study, exercise, subjects, new. (40 слов)

  1. Ситуация 2 « seabattle»   ( по очереди задают друг другу английские слова, правильный перевод- балл)

  1. Ситуация 3 «English-speaking countries».

Сделать презентацию одной из англоязычных стран (30 предложений)

Устно или письменно. Работа в группах.

  1. Ситуация 4 «I want to go to … .»

Письмо (100 слов)

  1. Ситуация 5 «Who is who?»     Аудирование

It is British. He was famous for his seabattles. He was a real hero and leader of British Army. There is a monument to this man on the Trafalgar  Square. Who is it?   It is Admiral Horatiou Nelson.

  1. Заключительный этап урока.

Подведение итогов урока.

Домашнее задание: письмо «I want to go to …».        

5 класс    урок 2

Цель: предъявление знаков транскрипции; развитие умения читать с помощью транскрипции; предъявление речевого образца «I am Linda». «I am from England». Формирование произносительных навыков, перцептивных навыков аудирования и чтения по транскрипции, лексических навыков.

Ход урока

  1. Орг. Момент. Hello, children! I am glad to see you! Let s begin Englishlesson! Linda, Tom, Nelly and Wayne are British children. They are our guests.
  2. Take please your student s books! Open them at page 8, Ex. 1.

It is a song about English children. Listen to me and repeat after me!

3. It is a song about you. Let s sing together!

Hello, Lida, hello, Stepan. Hello, Gita, hello, Davlat.

Hello, Yulya and Danil. Hello, Alex and Karina.

We are glad you are here, we are glad you are here!

Hello, Anna, hello Tim. Hello, Zita, hello, Kirill!

Hello, Polina and Egor. Hello, Vitalik and Yuriy!

We are glad you are here, we are glad you are here!

  1. Now we shall talk about transcription! Page 8, Ex. 1. «Letters, Signs and Sounds». Буквы, знаки и звуки. Несоответствие между буквами и звуками.
  2. Perhaps we could begin by going over your homework! You see transcription s signs at the blackboard. Name please these sounds!

m- g- k-f-b-v-j-p-tsh           v-b-m-j-g-p-tsh-k-f       g-f-p-j-m-tsh-b-k-tsh

a-au-ai-e-eu-ei-ee-i-oi-ie-iii-ue            e-ei-ee-eu-iii-ie-i-ue-ai-a-au

mai-moi-mei-mi-me-mu      bai-boi-bei-bi-be-bu      fai-foi-fei-fi-fe-fu

kue-nau-veu-geu-jo-ja-ju-tsha-tahu-tshe-tshi

  1. Стр.9, упр. 2. gai-leuis-geil-eli-hai-sai-sesl-elsi-inge-seseli-lili-ele-heleu.
  2. Предъявление РО «I am Linda»  «I am from England». P. 10-12

Listen to my reading! Repeat after me!  Read please!

  1. Sounds and signs. P.13, Ex. 3.
  2. Homework p.13, Ex. 4.      

   


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"

Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11-  Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся  ...

Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.

Данная разработка урока представляет собой  в соответствии  с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...