Тесты по английскому языку для средних и младших классов
тест по английскому языку на тему

Фатыхова Лейсан Зуфаровна

Представлены тесты по английскому языку для четвертных контрольных  работ

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_9_s_3_ch.odt24.58 КБ
Файл test_9_2_ch.docx15.36 КБ
Файл 9_c-f_1_k_e.odt17.14 КБ
Файл test_7_s_3_ch.odt20.62 КБ
Файл test_7_2_ch.docx16.1 КБ
Файл 7_s-f_1_ch_k_e.odt20.03 КБ
Файл 7_s-_3_ch_-_2.odt22.79 КБ
Файл 6_c-a_1_k_e.odt17.7 КБ
Файл 6_c-a_1_k_e.odt17.7 КБ

Предварительный просмотр:

Test  9 form – III

1. Fill  in the words: generation, composer, develop, folk, dedicated, outstanding, participant, voluntary, confident, education, immortal,  vast, gradually.

1) Russia  is  a  ____ country. 2) Gorbachev  was an _____  person. 3) All  of  us  get a good  ____ at school. 4) I know so many  _____ comedies of nowadays. 5) He was  quite a _____ man. 6) Sara Sadykova  was a agreat ____. 7) I am so much  interested in a ___ music. 8) All  countries must be modern and ____   ____. 9) There was a movement  ______  to a religion. 10) Everyone  can be an active ____ of  a popular ______youth movement of his  own ____.

2. Translate the following: obedience, tramp, refer, birth, adult, complicate, manliness, accomodation, cast, suspicion, encourage, freedom, profound, notorious, climbers, flourish.

3. Match the words:

1) inherit             a) обеспечивать

2) corruption       b) бунт

3) similar            c) старая (б/у)

4) originate         d) распространяться

5) influence        e) восстания

6) cast-off           f) использование статуса для личной выгоды

7) spread             g) происходить из

8) provide           h) похожий

9) rebel                i) унаследовать

10) protests         j) влиять

4. Translate the words  in brackets and write down the sentences.

1) The Republic  of  Tatarstan (состоит) from 43 districts. 2) Russian army has got  (храбрые) (солдаты). 3) Gertrude Stein was  an (разносторонняя) personality. 4) What  is  your  (родная) country? 5) It  must  be  (мир) in the whole world, there mustn’t be (войны). 6) Men  should  (защищать) women. 7) Our  scientists  made a  huge  (вклад)  in the development of the (человечество). 8) There are many (пустыни) in such countries as Africa. 9) Eva’s sister  (окончила) the department of ecology of  Yale’s university. 10) I know that Bali is an (восхитительное) place  to rest.

Test  9 form – III

1. Fill  in the words: generation, composer, develop, folk, dedicated, outstanding, participant, voluntary, confident, education, immortal,  vast, gradually.

1) Russia  is  a  ____ country. 2) Gorbachev  was an _____  person. 3) All  of  us  get a good  _____ at school. 4) I know so many  _____ comedies of nowadays. 5) He was  quite a _____ man. 6) Sara Sadykova  was a agreat ____. 7) I am so much  interested in a ___ music. 8) All  countries must be modern and ____   ____. 9) There was a movement  ______  to a religion. 10) Everyone  can be an active ____ of  a popular ______youth movement of his  own ____.

2. Translate the following: obedience, tramp, refer, birth, adult, complicate, manliness, accomodation, cast, suspicion, encourage, freedom, profound, notorious, climbers, flourish.

3. Match the words:

1) inherit             a) обеспечивать

2) corruption       b) бунт

3) similar            c) старая (б/у)

4) originate         d) распространяться

5) influence        e) восстания

6) cast-off           f) использование статуса для личной выгоды

7) spread             g) происходить из

8) provide           h) похожий

9) rebel                i) унаследовать

10) protests         j) влиять

4. Translate the words  in brackets and write down the sentences.

1) The Republic  of  Tatarstan (состоит) from 43 districts. 2) Russian army has got  (храбрые) (солдаты). 3) Gertrude Stein was  an (разносторонняя) personality. 4) What  is  your  (родная) country? 5) It  must  be  (мир) in the whole world, there mustn’t be (войны). 6) Men  should  (защищать) women. 7) Our  scientists  made a  huge  (вклад)  in the development of the (человечество). 8) There are many (пустыни) in such countries as Africa. 9) Eva’s sister  (окончила) the department of ecology of  Yale’s university. 10) I know that Bali is an (восхитительное) place  to rest.



Предварительный просмотр:

Test  9  form  

2 quarter

  1. Translate  the  following:

Skilled  artists, military  arts, grouped  into  tribes, spiritual  life, better  society, claim, constantly, broadcaster, doctorate, hardships, explore, superiors, primary task, flood, famine, refugees.

  1. Fill  in  the  following  words: collective, resolve, human, conserve, Secretary, security, promote, general, Sovet Union.
  1. Kofi  A. Annan  was  elected  ______ General  in 1997.
  2. UNO  worked  in  the areas  of  ______, peace  and  advocating ______ rights.
  3. The  aim  of  the  Carter  Center  was  to  ____ conflicts, _____ democracy.
  4. Wangari  Mathai  wanted  to ____ the  environment.
  5. Charles  de  Gaulle  was  a  French  ____  and  politician.
  6. Mikhail  Gorbachev  was  President  of  the  ___ ___.
  7. His  father  was  a  mechanic  on  a  _____ farm.

  1. Translate:

Член парламента, бедность, образование, опубликовано, закон, права, борьба, карьера, крестьянин, квалифицированная, служил, гражданин, голосование.

  1. Make  up  3  sentences.
  1. Society, hunger
  2. Opinion, view
  3. Property, throne



Предварительный просмотр:

Test  № 1  - 9 form

1. Translate the words from English  into Russian:

   civilization, caves, architecture, trade, reign, deserts, fascinate, scholars, historians, king, cradle, ancient, dip, heel, ancestors, apeman.

2. Fill  in the gaps with the following words- protect, soil, rise, warrior, source, wounds, gulf.

1) It  was  its  main ____ of  life.

2) ____  was  very  rich  with  silt.

3) Achilles  was  a  great  _____ .

4) The  _____  between   rich  and  poor.

5)  She  wanted  to  _____  him  from  deadly  ____.

3. Put  in  Present  Simple  or Present Progressive  and  translate:

1) The  train  (sails/ is sailing) in 5 minutes.

2) You (are coming/ come) tonight?

3) The film  (begins / is beginning) at  12.45.

4) He  (writes/ is  writing)  his  book.

5) They always  (are arriving / arrive) late!

6) Will we  (arrange/ are arranging) a party?

4. Put  in  the articles: the, a, an, - :

1) Chuck , __ bus  driver, gave me __ sign.

2) We live in __ Russia, ___ best  country in __ world.

3) __Musa Djalil, ____ famous  tatar  writer, died  in __Berlin.

4) It  was ___ play  that  we watched a week ago.

5) We  must  think  about  ____ planet, ___ water, ___ nature.

6) There  was  ___ strange man  of  40.



Предварительный просмотр:

Test  7 form  - III

1. Fill  in  the  words: caring, twins, editor, published, selfish, stranger, headmaster, tangerine, famous, alike, thistles, honey.

1) He  was  a  _____  in  a  High  School. 2) She  ____    a  book  with  a ____ work. 3) I  was  a  _____ writer  that time. 4) My  uncle worked  as  an  _______ in  the  journal. 5) My  nephew  loves  _____ and  a  tasty  ____. 6) The national symbol  of  Scotland  is ______. 7) My neighbours were  ______. They  were  so much  _____ to  each  other. 8) Suddenly  a  _____ came  into  the  room. 9) I want  to be a _____ mother. 10) He  was  so  ____ that  nobody  liked  him.

2. Translate  the  words:

in honour, imaginary, chimney, moody, Christmas  tree, smart, message, presents, decorate, meal, nasty.

3. Match the words.

1. differently        a) носок

2. believe             b) черты

3. tradition           c) деятельность

4. shapes              d) мода

5. main                e) верить

6. sock                 f) общаться

7. activity            g) традиция

8. moody             h) неприятный

9. fashion            I) разнообразно

10. socialize        j) главный

4. Translate and write down  the  sentences.

1) Americans (пекут) cookies. 2. Typical  meal  is  (индейка). 3. To  give  presents  is  (важно). 4. Many people (проводят) Christmas  with  their  family. 5. Santa  makes toys in his  (мастерская). 6. He  was  (благодарный). 7. Santa Claus  goes  on (сани)  with  (олени).

Test  7 form  - III

1. Fill  in  the  words: caring, twins, editor, published, selfish, stranger, headmaster, tangerine, famous, alike, thistles, honey.

1) He  was  a  _____  in  a  High  School. 2) She  ____    a  book  with  a ____ work. 3) I  was  a  _____ writer  that time. 4) My  uncle worked  as  an  _______ in  the  journal. 5) My  nephew  loves  _____ and  a  tasty  ____. 6) The national symbol  of  Scotland  is ______. 7) My neighbours were  ______. They  were  so much  _____ to  each  other. 8) Suddenly  a  _____ came  into  the  room. 9) I want  to be a _____ mother. 10) He  was  so  ____ that  nobody  liked  him.

2. Translate  the  words:

in honour, imaginary, chimney, moody, Christmas  tree, smart, message,  presents, decorate, meal, nasty.

3. Match the words.

1. differently        a) носок

2. believe             b) черты

3. tradition           c) деятельность

4. shapes              d) мода

5. main                e) верить

6. sock                 f) общаться

7. activity            g) традиция

8. moody             h) неприятный

9. fashion            I) разнообразно

10. socialize        j) главный

4. Translate and write down  the  sentences.

1) Americans (пекут) cookies. 2. Typical  meal  is  (индейка). 3. To  give  presents  is  (важно). 4. Many people (проводят) Christmas  with  their  family. 5. Santa  makes toys in his  (мастерская). 6. He  was  (благодарный). 7. Santa Claus  goes  on (сани)  with  (олени).



Предварительный просмотр:

Test  7  form

2 quarter

  1. Translate

The  foundations  of  buildings, complete  isolation, a rising  intonation, to be helpful, mother  tongue, a grammar  drill, a good interpreter, to practice  English, related  words, up-to-date  cloth, realize, to disappoint somebody.

  1. Fill  in  the  words: caught, fire, decorated, throne, plot, crown, carriage, swans, Ages. 
  1. May  1st  was  an  important  day  in  the  Middle  ____ .
  2. People  ______  houses  and  streets.
  3. A lot of  ______ belong  to  the  King  or  the Queen.
  4. Queen  travels  in a gold _____ .
  5. She  sits  on a _____ .
  6. She  wears  a  _____ .
  7. People  build  wood  ___  on  top  of which  is  a  guy.
  8. The  ____ failed, Fawkes  was ____ .

  1. Make  up  the  sentences  in  Present Perfect, Past  Perfect  or  Future  Perfect.
  1. He  (be)  to  many  countries  already.
  2. Yesterday  she  (finish)  her  article  by  8  p.m.
  3. Tomorrow  we  (feed) the pets  by  12  p.m.
  4. They  (work)  in Japan  before  the  arrived  to France last  year.
  5. You  (publish)  the  book  by next  Monday.
  6. Alan  (see)  his   friend  before  the  meeting.

  1. Fill  in the  articles  the, a, an,   where  it’s  necessary.
  1. Close  ____ books!
  2. Jill  has  __ cat. ___ cat  is  white.
  3. Look  at  __ sky!
  4. ____ was  a  big  bird  that  couldn’t  fly.
  5. _____  man   near  ____  shop  is  my  uncle.
  6. Grandfather  is  in  ____ yard.



Предварительный просмотр:

Test  №1  -  7  form

1. Fill in the sentences with the following words:

composed, love, ecological, republics, caviar, honey, religious.

1) There  are 21  ____ in the Russian  Federation.

2) The  ____ situation  in Russia  is  not  very safe.

3) The  greatest  _____  of Russians  is  for  tea.

4) Usually  rich  tourists  in  Russia  buy  amber, furs  and ____ .

5) Pancakes  are served  with  ____  or  sour  cream.

6) Many  Russians  are  _____  people.

7) Peter Tchaikovsky ______  a  lot  of  symphonies.

2. Make  up  Present  Simple, Past  Simple  or  Fiture  Simple.

1) I  (call) you  tomorrow.

2) Jane  (learn) French  last  year.

3) You  (play) the  violin every  day?

4) Andrea  (get) up  at 6.30  every  morning.

5) Mr. and  Mrs. Connor  (invite) their  friends  next week.

6) Her  relatives  (come) late 3 days ago.

3. Make up  Present Continuous, Past Continuous or Future  Continuous.

1) I  (listen) to stories  for  2  hours  yesterday

2) Jack  and  Lanny (play) basketball  during  5  hours  last  month.

3) Oliver  (study)   at the university  for  4 years  in a year.

4) Where  you (go) now?

5) Max  (walk) with  his  dog  for  an  hour  tomorrow.

6) My  sister  (knit) a sweater  now.

4. Answer  the  questions:

1) What  are the  most  popular  activities  among  Russians?

2) What  is  the  most  popular  TV  programme  in  Russia?

3) When  and  where  were  you  born?

4) What  are  your  three  greatest  wishes?

5) What do you know  about  Moscow?



Предварительный просмотр:

7 form – III

1. Fill in: impressed, fascinating, cosy, pick, household, transport, spoiled, chatterbox, search, storytellers.

1) Washing  the plates  is  one  of  my ____ duties. 2) Charles  Dickens  was  one  of  the  best  ____in the history  of  literature. 3. They  _____ fresh  fruit  to  Kazan. 4. He  spent  a  lot  of  time  in  ____  of his  car. 5. She  left  ____ in  the  armchair. 6. I  ____  the  soup by  salt. 7. Could  you  ____ the flowers  for  me? 8. It  was  a  _____ idea. 9. Lizzy  is  a  ____, because  she  talks  a  lot. 10. This  song _____ Diana  very  much.

2. Translate: introduce, edition, contain, refuse, volume, local, medieval, ancient, plot, character, adventure, advice, local library, folktale,  exciting, science fiction, war novel, a humorous story, author, modern, true-to-life.

3. Describe  your  favourite  book (5-6  sentences).

4. Translate. Роман, сказка, детектив, ужасы, исторический роман, детский писатель, подлинная книга, остроумные истории, заимствованная, легко читаемая, забавный, приятный, древний, том.

7 form – III

1. Fill in: impressed, fascinating, cosy, pick, household, transport, spoiled, chatterbox, search, storytellers.

1) Washing  the plates  is  one  of  my ____ duties. 2) Charles  Dickens  was  one  of  the  best  ____in the history  of  literature. 3. They  _____ fresh  fruit  to  Kazan. 4. He  spent  a  lot  of  time  in  ____  of his  car. 5. She  left  ____ in  the  armchair. 6. I  ____  the  soup by  salt. 7. Could  you  ____ the flowers  for  me? 8. It  was  a  _____ idea. 9. Lizzy  is  a  ____, because  she  talks  a  lot. 10. This  song _____ Diana  very  much.

2. Translate: introduce, edition, contain, refuse, volume, local, medieval, ancient, plot, character, adventure, advice, local library, folktale,  exciting, science fiction, war novel, a humorous story, author, modern, true-to-life.

3. Describe  your  favourite  book (5-6  sentences).

4. Translate.

Роман, сказка, детектив, ужасы, исторический роман, детский писатель, подлинная книга, остроумные истории, заимствованная, легко читаемая, забавный, приятный, древний, том.

7 form – III

1. Fill in: impressed, fascinating, cosy, pick, household, transport, spoiled, chatterbox, search, storytellers.

1) Washing  the plates  is  one  of  my ____ duties. 2) Charles  Dickens  was  one  of  the  best  ____in the history  of  literature. 3. They  _____ fresh  fruit  to  Kazan. 4. He  spent  a  lot  of  time  in  ____  of his  car. 5. She  left  ____ in  the  armchair. 6. I  ____  the  soup by  salt. 7. Could  you  ____ the flowers  for  me? 8. It  was  a  _____ idea. 9. Lizzy  is  a  ____, because  she  talks  a  lot. 10. This  song _____ Diana  very  much.

2. Translate:

introduce, edition, contain, refuse, volume, local, medieval, ancient, plot, character, adventure, advice, local library, folktale,  exciting, science fiction, war novel, a humorous story, author, modern, true-to-life.

3. Describe  your  favourite  book (5-6  sentences).

4. Translate. Роман, сказка, детектив, ужасы, исторический роман, детский писатель, подлинная книга, остроумные истории, заимствованная, легко читаемая, забавный, приятный, древний, том.



Предварительный просмотр:

Test  № 1   -  6  form

1. Translate  the  sentences:

1) It’s cold and  windy  today. 2) It was  frosty  yesterday. 3) It  will  be  raining  tomorrow. 4) It’s  misty  and  wet  today. 5) A weatherman forecasts the weather on TV. 6) They  influence on a human.

2. Put the sentences in Present Simple or Present  Continuous.

1) I  (learn) the rule now.

2) Steven  (wash) his car  every  day.

3) The  mice  (eat) cheese  now.

4) Mrs. Smith (wear)  a warm blue  coat  in spring.

5) Sue  (ride) a horse in the village  now.

3. Put  the sentences  in  Past Simple  / Past  Continuous / Present Perfect.

1) I (prepare) dinner yesterday.

2) Miss Brown  (fly) recently.

3) Paul (build) his house  for two years.

4) We (climb) the trees  last  summer.

5) Mike and Liz (sweep) the floor for  2 hours  last week?

6) You (feel) yourself  bad  3 days  ago?

7) They  (feed)  the rabbits already?

4. Make up the sentences in  Passive Voice

1) The bus  (stop)  every  morning at the bus station.

2) The  best  pictures  (collect) last  year.

3) The  bread  (buy)  tomorrow.

4) A  sweet  (eat) a week  ago.

5) Our  grandparents  (take) care  every  time by us.

6) The  announcement (hear)  in 4 days.

7) I (bring)  by car  every  Saturday.



Предварительный просмотр:

Test  № 1   -  6  form

1. Translate  the  sentences:

1) It’s cold and  windy  today. 2) It was  frosty  yesterday. 3) It  will  be  raining  tomorrow. 4) It’s  misty  and  wet  today. 5) A weatherman forecasts the weather on TV. 6) They  influence on a human.

2. Put the sentences in Present Simple or Present  Continuous.

1) I  (learn) the rule now.

2) Steven  (wash) his car  every  day.

3) The  mice  (eat) cheese  now.

4) Mrs. Smith (wear)  a warm blue  coat  in spring.

5) Sue  (ride) a horse in the village  now.

3. Put  the sentences  in  Past Simple  / Past  Continuous / Present Perfect.

1) I (prepare) dinner yesterday.

2) Miss Brown  (fly) recently.

3) Paul (build) his house  for two years.

4) We (climb) the trees  last  summer.

5) Mike and Liz (sweep) the floor for  2 hours  last week?

6) You (feel) yourself  bad  3 days  ago?

7) They  (feed)  the rabbits already?

4. Make up the sentences in  Passive Voice

1) The bus  (stop)  every  morning at the bus station.

2) The  best  pictures  (collect) last  year.

3) The  bread  (buy)  tomorrow.

4) A  sweet  (eat) a week  ago.

5) Our  grandparents  (take) care  every  time by us.

6) The  announcement (hear)  in 4 days.

7) I (bring)  by car  every  Saturday.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тесты по английскому языку для учащихся старших классов

Тесты построены с учетом программы для школ с углубленным изучением английского языка и могут быть использованы в рамках предпрофильной подготовки учащихся общеобразовательных классов....

Входной тест по английскому языку для учащихся 4 класса

Входной тест по английскому языку для учащихся 4 класса составлен на основе материалов УМК «Английский  язык: Милли» для 3 кл., авторы: С.И. Азарова, Э.Н. Дружинина, Е.В. Ермолаева и др....

Тест по английскому языку для 10-11 классов (Группы настоящих и прошедших времен английского языка)

Тест по английскому языку для 10-11 классов (Группы настоящих и прошедших времен английского языка)...

Рабочая программа учебной дисциплины «Английский язык», Среднее общее, X класс, 105 часов, Седова Р.С., учитель английского языка

Составлена на основании авторской программы  (Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.) курса английского языка к УМК «Enjoy English» для учащихся 2-11х классов общеобразовательных учреждений. -  Обн...

Правила по английскому языку для учащихся младших классов

Формирование грамматических навыков на иностранном языке уже на начальном этапе целесообразно проводить с опорой на ориентировочную основу деятельности, то есть на правила, алгоритмы....

Тесты по английскому языку для учащихся младших классов

представлены тесты для учащихся начальных классов в помощь учителям...