Главные вкладки

    План-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме:
    Урок в 5 классе - английский язык на тему "Мы говорим о правилах для учителей и учеников"

    Сухоносова Жанна Валерьевна

    Достаточно интересный подбор материала к уроку. Есть приложения к уроку (таблицы, опоры). Коллеги, буду рада, если вы что-то возьмете для своей работы!

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Открытый урок по теме:

    Мы говорим о правилах для учителей и учеников»

    5 Б класс

    Сухоносова Жанна Валерьевна

    1. Начало урока. (Орг. момент)
    2. Good morning, children!
    3. Sit down, please.
    4. 1.How are you today?.
    5. 2.What date is it today?
    6. 3. What day of the week is it today?

    II. . Этап мотивации (самоопределение) к учебной деятельности

    Let’s start our lesson.

    We work in  groups. The first group is “Rabbits”. The second group is “ Cats”.

    Look at the screen and at the blackboard. There are many pictures for our topic. Tell me please: What is our topic about?   ( высказывают предположения)

    Try to guess our topic  after listening the song “I can follow the rules” Look at the screen.

    Our topic is «We speak  about  rules for students and teachers»

    We will speak, read about  rules for students and teachers. Be attentive and active. Good luck!

    III. Фонетическая зарядка:

    Children! We work in groups . Look at the screen. Your task is to match the transcription of sounds and the words to our topic. Work in your groups. Who is faster?

    [i:], [ju:],[e],[ә],[ai],[u:]

    teacher, students, polite, rule, kind, helpful.

    The second group can help us.

    IV. Речевая разминка:

    Children! Let's  repeat the words to our topic.

    Look at the blackboard we have a big schoolbag with words . Let's collect  this words. (Раздаю сумку со словами, которые нужно собрать)

    go to school, ask and answer the questions, get good marks,be attentive, during the lesson, ideal teachers, should / shouldn”t  do, learn by heart, work hard, talk loudly, give good and bad marks, give nicknames.

    Be attentive.I give you 3 Minutes for this work.

    Let's check your work.

    V. Этап актуализации  пробного учебного действия

    Children! We have guests from other school. Your task is to listen to the dialog about school and answer my questions:

    -Hello, Wowa!

    -Hello, Alice!

    -How are you today?

    -Thank you. Good.

    -And you?

    -I’m fine thank you.

    -Do you like to go to school?

    -Oh, yes. I like to go to school every day.  

    -What’s your favourite subject?

    -I have a lot of favourite subjects. My favourite subjects are English, Russian, Literature and Physical Education.

    -How many lessons do you usually have?

    - I have 6 lessons every day.

    -What do you usually do on English lessons?

    -We read and translate interesting texts, learn poems by heart, sing and play. I like my English lessons.

    -Thank you for your interview.

    -Please.

    -Bye.

    -Bye.

    Вопросы для контроля понимания:

    1.Does Vova like to go to school?

    2.What is Vova's favourite subject?

    3. How many lessons does Vova have every day?

    4.What does Vova do on the English lessons?

    Физкультминутка:

    You like me,

    And I like you,

    Green and yellow,

    White and blue.

    VI. Работа в группах с разными видами деятельности

    Children, we work in groups!

    1. The first group, works  with computer. You must watch the video and write the rules for students. (учитель дает листы)

    1. The second group – I give you some rules for teachers. Your task is - to read rules for teachers and write the most important rules.

              (учитель дает листы)

                Проверка работы:

    (ответы на мои вопросы)

    1. What kind of rules did you write for   students?

    2. What kind of  rules did you write for  teachers?

     (слайд на доске с ассоциограммой)

    1. Этап заполнения колонок дополнительными выражениями и посторенние собственных высказываний по теме.

    Цель: Выявить неиспользованные выражения из упражнения в устных высказываниях и дополнить ими 2 колонки, которые раздает учитель.

    1.Children! We  continue our work. And now open your books p.37, ex, 127.

     read the task. You work in groups. I give you 2 columns.

    (Обучающиеся при проверке  устно дополняют колонки с частичным переводом)

    Teachers  do

    Students  do

     

     

    2.Характеристика учеников, учителей.

     Повторение выражения should / should'nt. Children! Let’s remember our grammar rule: should / shouldn't.

    (заполнение ассоциограммы: идеальный учитель, ученик)

    Let's comlete the word-web :

    1) Ideal teacher should / shouldn't …

    2) Ideal student  should / shouldn't ….

    VIII. Этап  включения в систему знаний  повторения изученного материала

    Children! Lets open your workbooks and read the text about english teacher Barbara Grey. And then, answer my questions:

    1.Чтение текста «Typical working day of  Barbara Grey»

    2.Ответ на вопрос : What does Barbara do to be ideal teacher?

    (поисковое чтение) Barbara …

    3. What should you do to be ideal students?

    Опора: I should/ should'nt…

    IX. Этап рефлексии учебной деятельности на уроке (карточки)

    Let”s give marks to the work of groups.

    You have special cards on your desk. 

    Exelent work is red, good work is green.

    Show me please: How did this group work?

    X.                       Итоги урока:

    1.What do you think about rules for teachers and students?

    2. Are they interesting  for us?

    3. Are they important for us?

    Сhildren!

    The lesson is over.

    XI. Домашнее задание:

    Open your diaries and write down the homework for the next lesson. Do exercise 20 page  46

    (обязательное задание).

    Ex.132. Create a poster with “Rules for students” and the “Rules for teachers”.

    (перспективное задание – выполняется в течение недели.)

    Thank you for the lesson.

    I'm very pleased with your work.

    Your marks for the lesson…

    You may be free.

    Good-bye, dear friends.



    Предварительный просмотр:

    Опоры, составление предложений, ассоциограммы для урока:

    Match the transcription of sounds and the words

    [i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

    teacher    student    homework  rule   kind    helpful

    Match the transcription of sounds and the words

    [i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

    teacher    student    homework  rule   kind    helpful

    Match the transcription of sounds and the words

    [i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

    teacher    student    homework  rule   kind    helpful

    Match the transcription of sounds and the words

    [i:]            [ju:]            [e]           [əʊ]           [ai]            [u:]

    teacher    student    homework  rule   kind    helpful

    Сollect the words

    Go

    to school

    ask and

    answer the questions

    be

    attentive

    during

    the lesson

    ideal

    teachers

    should /

    shouldn't  do

    learn by

    heart

    work

    hard

    talk

    loudly

    give good and

    bad marks

    be

    polite

    give

    nicknames

    Go

    to school

    ask and

    answer the questions

    be

    attentive

    during

    the lesson

    ideal

    teachers

    should /

    shouldn't  do

    learn by

    heart

    work

    hard

    talk

    loudly

    give good and

    bad marks

    be

    polite

    give

    nicknames

    Rules for teachers

    Make your students happy.

    Give only good marks to your students.

    Don't give your students any homework.

    Give good and bad marks.

    Be nice.

    Be very polite with your students.

     Don’t  be angry.

    Smile .

    Be kind.

    Play active games during breaks with children.

    Rules for teachers

    Make your students happy.

    Give only good marks to your students.

    Don't give your students any homework.

    Give good and bad marks.

    Be nice.

    Be very polite with your students.

     Don’t  be angry.

    Smile.

    Be kind.

    Play with children.

    Play active games during breaks with children.

    Заполнение колонок

    What teachers  do

    What students  do

    What teachers  do

    What students  do

    Word-web

       

            

    _________________________________________________________________


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Презентация к открытому уроку"Путешествие" 5 класс английский язык Ильясова Лилия Адиулловна

    Презентация используется к открытому уроку"Путешествие" 5 класс английский язык. Возможны и другие варианты использования презентации: мероприятия, конкурсы....

    Открытый урок"Путешествие"5 класс английский язык Ильясова Лилия Адиулловна

    "Путешествие"-открытый урок, грамматика Present Perfect 5 класс английский язык, урок с презентацией....

    Внеурочная деятельность в 5 классе - английский язык.

    Уважаемые коллеги!Позвольте представить вам программу внеурочной деятельности «Забавный Английский»- реализующую стандарты нового поколения в 5 классе посредством УМК «Английский в фокусе».Реали...

    Открытый урок Литература 5 класс Тема: А.С.Пушкин «Сказка о мёртвой царевне и семи богатырях. История рождения сюжета. Система образов с инсценирование фрагментов сказки. Добро и зло. Система образов.»

    Цели: рассказать об истоках рождения пушкинской сказки; выявить систему образов сказки; развивать навыки  сопоставительного анализа ; воспитывать эстетическое восприятие художественного произведе...

    Конспект урока в 5 классе "Решение задач на части и уравнивание", учебник Г.В. Дорофеева. Презентация

    Повторительно обобщающий урок по теме "Решение задач на части и уравнивание"...