Главные вкладки

    внеклассное мероприятие "Путешествие в страну сказочных героев А.Милна
    методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

    Кислицына Нина Михайловна

    Внеклассное мероприятие предусмотрено по тематическому планированию  в 5 классе по учебнику  Афанасьевой О.В и Михеевой К.М. на уроке внеклассного чтения знакомимся с произведениями  А.Милна. Мероприятия включает в себя не только познавательный материал, но и игровой. С помощью игры ребята повторяют все, что узнали на  мероприятии или  уже раньше знали .такого рода занятия помогают вовлечь в работу большое количество ребят и являются стимулом для изучения предмета.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл otkrytoe_meropr.docx38.1 КБ

    Предварительный просмотр:

    «Путешествие в мир сказочных героев Алана Милна»

    Верь, друг мой, сказкам. Я привык

    Вникать в чудесный их язык

    И постигать в обрывках слов

    Туманный ход иных миров…

    А. Блок «О чем поет ветер»slide1

    Дата28. 02.2018

    Класс: 5Б

    Форма проведения мероприятия: внеурочное мероприятие

    Цель: знакомство с творчеством Алана Милна

    Задачи:

    Образовательные:

    -Познакомиться с биографией автора.

    -Рассмотреть творчество Алана Милна, его известные произведения

    Воспитательные:

    - расширять кругозор учащихся.

    Развивающие:

    -развивать сообразительность и внимательность у обучающихся.

    Планируемые результаты :

    •        личностные (по материалам ФГОС НОО):

    - развитие мотивов учебнойдеятельностии формирование личностного смысла учения.

    •        предметные

    - Познакомиться с биографией автора

    -Рассмотреть творчество Алана Милна

    •        метапредметные

    1.        регулятивные:

    - работа по предложенному учителем плану;

    2. познавательные:

    - осознанно строят речевое высказывание в устной форме;

    - делают совместные выводы в результате совместной и индивидуальной работы класса.

    3. коммуникативные:

    - слушают и понимают речь учителя и одноклассников.

    Используемые методы: словесный, наглядный, практический

    Оборудование мероприятия: презентация, саундтреки к мультфильмам о Винни-Пухе, картинки с персонажами мультфильмов о Винни Пухе,видеофрагмент мультфильма,

    портрет А.А. Милна, выставка книг Милна, костюмы к сценкам.

    На стенах – рисунки детей к произведению писателя.

    Музыка(Three cheers for Pooh 1-2)

    1.Good morning, dear children. Glad to see you. Ch: Good morning. Glad to see you too                        

    2 .Let’s greet our guests.Ch: Good morning, guests

    1.Hello, dear friends. It’s so nice that we have gathered here today. We shall try to get into the wonderful world of English books together. The books read in childhood are staying with us lifelong. Theyareourtrueandbestfriends.

    2. I suggest you to  listen to some English and  Russianpoems recited by the students and guess the author of them.

                                             

    Isn’t it funny

    How a bear likes honey?

    Buzz! Buzz! Buzz!

    I wonder why he does?

    It’s a very funny thought,

    That, if bears were bees,

    They’d build their nests

    At the bottom of trees

    And that being so

    If the bees were bears,

    We shouldn’t have to climb up

    Allthesestairs.

    Мишка очень любит мед!        

    Почему? Кто поймет?

    В самом деле, почему

    Мед так нравится ему?

    Если б мишки были пчелами,

    То они бы нипочем

    Никогда и не подумали

    Так высоко строить дом;

    И тогда ( конечно, если бы

    Пчелы - это были мишки!)

    Нам бы, мишкам, было незачем

    Лазить на такие вышки!

                                               

    How sweet to be a Cloud

    Floating in the Blue!

    Every little cloud

    Always sings aloud

    “How sweet to be a Cloud

    Floating in the Blue!”

    It makes him very proud

    To be a little cloud!

    Я Тучка, Тучка, Тучка,                                    

    А вовсе не медведь,

    Ах, как приятно Тучке

    По небу лететь!

    Ах, в синем-синем небе

    Порядок и уют.

    Поэтому все Тучки

    Так весело поют!

                             

    It’s very, very funny,

    ‘Cos I know I had some honey;

    ‘Cos it had a label on,

    Saying HUNNY,

    A goloptious full-up pot too,

    And I don’t know where it’s got to

    No, I don’t know where it’s gone…

    Well, it’sfunny

    Куда мой мед деваться мог?                    

    Ведь был полнехонький горшок!

    Он убежать никак не мог

    Ведь у него же нету ног!

    Не мог уплыть он по реке

    (Он без хвоста и плавников),

    Не мог зарыться он в песке…

    Не мог, а все же – был таков!

    Не мог уйти он в темный лес,

    Не мог взлететь под небеса…

    Не мог, а все - таки исчез!

    Ну, это прямо чудеса!

    On Monday, when the sun is hot

    I wonder to myself a lot:

    “Now is it true, or is it not,”

    “That what is which and which is what?”

    On Tuesday, when it hails and snows,

    The feeling on me grows and grows

    That hardly anybody knows

    If those are these and these are those.

    On Wednesday, when the sky is blue,

    And I have nothing else to do,

    I sometimes wonder if it’s true

    That who is what and what is who.

    On Thursday, when it starts to freeze

    And hoar-frost twinkles on the trees,

    How very readily one sees

    That these are whose – but whose are these?

    На днях, не знаю сам зачем,                        

    Зашел я в незнакомый дом,

    Мне захотелось Кое с Кем

    Потолковать о Том о Сем.

    Я рассказал им, Кто, Когда,

    И Почему, и Отчего,

    Сказал Откуда и Куда,

    И Как, и Где, и для Чего;

    Что было Раньше, что Потом,

    И Кто Кого и Что к Чему,

    И что подумали о Том,

    И если нет, то Почему?

    Когда мне не хватало слов,

    Я добавлял то «Ах», то «Эх»,

    И «Так сказать», и «Будь здоров»,

    И «Ну и ну!» и «Просто смех!»

    Когда ж закончил я рассказ,

    То кое-кто спросил: «И все?

    Ты говорил тут целый час,

    А рассказал ни то ни се!»

    Хорошо быть медведем, ура! Хорошо быть медведем, ура!
          Побежу...
          Нет, победю!)
          Победю я и жару и мороз,
          Лишь бы мёдом был вымазан нос!
          Победю...
          (Нет, побежду!)
          Побежду я любую беду,
          Лишь бы были все лапки в мёду!..
          Ура, Винни-Пух!
          Ура, Винни-Пух!
          Час-друтой пролетит, словно птица,
          И настанет пора подкрепиться!

    Что делать с бедным Тигрой?
          Как нам его спасти?
          Ведь тот, кто ничего не ест,
          Не может и расти!
          А он не ест ни мёду,
          Ни вкусных желудей —
          Ну ничего, чем кормят
          Порядочных людей!
          Он даже отказался
          Жевать чертополох,
          Чем вызвал в нашем Обществе
          Большой переполох!
          Так что ж нам делать с Тигрой?
          Как нам его спасти?
          ВедьТигре очень нужно
          Немного подрасти!

    They all went off to discover the Pole

    Owl and Piglet and Rabbit and all;

    It’s a Thing you discover, as I’ve been told

    By Owl and Piglet and Rabbit and all.

    Eeyore, Christopher Robin and Pooh

    And Rabbit’s relations all went too…

    And where the Pole was none of them knew…

    Sing Hey! For Owl and Rabbit and all!

    Все вышли в ИСКПЕДИЦИЮ            

    (Считая и меня).

    Сова, и Ру, и Кролик,

    И вся его родня!

    Вся наша ИСКПЕДИЦИЯ

    Весь день бродила по лесу,

    Искала ИСКПЕДИЦИЯ

    Везде дорогу к Полюсу.

    И каждый в ИСКПЕДИЦИИ

    Ужасно был бы рад

    Узнать, что значит Полюс

    И с чем его едят!

          Опять ничего не могу я понять.
          Опилки мои — в беспорядке.
          Везде и повсюду, опять и опять
          Меня окружают загадки.
          Возьмём это самое слово о п я т ь.
          Зачем мы его произносим,
          Когда мы свободно могли бы сказать
          «Ошесть».и «осемь» и «овосемь»?
          Молчит этажерка, молчит и тахта —
          У них не добьёшься ответа,
          Зачем это хта — обязательно та.
          А жерка. как правило, эта!
          «Собака кусается»... Что ж, не беда.
          Загадочно то, что собака,
          Хотя и кусает ся, но никогда
          Себя не кусает, однако...
          О, если бы мог я всё это понять.
          Опилки пришли бы в порядок!
          А то мне — загадочно! — хочется спать
          От всех этих Трудных Загадок!

    Что мне делать, интересно,
          Поутру?
          В чехарду сыграть полезно
          С Крошкой Ру, —
          Станет талия поуже,
          Это мне к лицу.
          К тому же
          Буду прыгать я не хуже
          Кен-
          гу-
          ру!

    Я стоял на носу
          И держал на весу
          Задние лапки и всё остальное...
          Цирковой акробат
          Был бы этому рад,
          Но Медведь — это дело иное!
          И потом я свалился,
          А сам притворился,
          Как будто решил отдохнуть среди дня.
          И, лёжа на пузе,
          Я вспомнил о Музе,
          Но она позабыла Поэта (меня).
          Что делать!..
          Уж если,
          Устроившись в кресле,
          И то не всегда мы владеем стихом, —
          Что же может вам спеть
          Несчастный Медведь,
          На которого Кресло уселось верхом!

    1.Have you guessedwho is the author of these poems?Ch: - No, we haven’t

     And you guests?                                      Guests: Milne

    Well, it’sAlanAlexanderMilne, he also wrote the book about Winnie –the –Pooh.

    2.slide 2Milne was born in London and studied  at a small public school ran by his father.  Milne attended Westminster School and Trinity College, Cambridge, where he studied mathematics and classical languages.slide3Milne joined the British Army in World War I and served as an officer.

    1. In 1913 Milne married Dorothy De Selincourt.slide 4

    2.In 1920 their only son Christopher Robin Milne was born. Robin’s favourite toy was a bear.

    Do you know how the bear got its name? I suppose no. Now let’s remember some facts .

    1.WhenChristopher was one  father gave him  teddy bear. The boy called it Advard. But laterChristopher  saw a  black bear Winnipeg in London’s Zoo. The little boy and the bear became friends and Advard( his teddy bear)  became  Winine.slide5

    2.The second part of the name the bear  got from the swan which lived in Milne’s friends.

    Now this toy and other  are kept in the children’s room of New York’s library.slide6

    1. Certainly,Milne’s  books were written  for children but the main listener was his son Christopher  Robbin

    2.In 1926 appeared the book “Winnie-the –Pooh”. It has  10 stories about beautiful bear.”                    slide7 In 2 years Milne wrote “The House at Pooh Corner” where were  also 10 stories.

    1.You learned that Christopher  Robbin was born in 1920 so let’s see: when the first book was published Christopher was 3 and the last book when Christopher was  8.

    2.A.A. Milne created a special wonderful world of childhood in his books:

    “Winnie-the –Pooh”                    

    1.“The House at Pooh Corner”

    2.“When We Were Very Young”

    1.“NowWeAreSix”

    2.  The pictures to the poems were done by Ernest  Shepard (British caricaturist who was the best friend  of Milne and worked with Milne in the journal “Punch” and served with him in the british army during World War the  First  slide8

    1.Once,looking  through  English encyclopedia  for children,   Boris Zahoder( Russian poet and writer)  came across the pictures of beautiful teddy bear. slide9He liked the bear very much  and decided to translate the poems into Russian.

    2.While translating Milne’s poems he added some new  findings  (Chants, Noise Makers, Sopelki, Pyhtelki, Vopilki)Кричалки, Шумелки, Сопелки, Пыхтелки, Вопилки )which were performed by main heroes. BorisZahoderwroteabouthiswork :

    “  Конечно,

    Это вольный перевод.

    Поэзия

    В неволе не живет.”

    Б.Заходер

    1. Wonderful teddy bear  became very popular. He began to travel around the world. His stories and adventures were published in 25 languages in many countries of the world.

    2.Famous animators didn’t step aside. In 1966 Walt Disney made the first animated film “Winnie-the-Pooh”. slide 10The film lasted only 26 minutes and told about the adventures of Christohper Robin and his favourite teddy bear Winnie. Millions of children saw the film and loved it.

    1.Making the film, Disney and his company tried to keep the original drawings of Ernest Shepard, which were as popular as the stories. The producer of the cartoon was Wolfgang Raterman. His ten-year-old son Bruce spoke for Christopher Robin.

    2. Winnie was so popular among the people   that’s why  his star and name were put down on Hollywood Walk of Fame  slide 11

    1. And what about our country? In 1972 three cartoons about Winnie-the Pooh were shot  by Feodor Hitruk at the Soyuzmultfilmand these cartoons  are still admired by millions of children and grown-ups.slide 12

    2. You see there are two variants of  filmsabout Winnie-the-Pooh.: American and Russian .  But they are  verydifferent. Let’s have a look at them.slide13- 14

    1. I see you are a bit tired. Let’s play  for a while and see whoknows  the main characters of the books written by Milne best.

    slide15Jolly pages   Well done!

    2. It is  time to repeat everything you learnt about Winnie. I invite you to solve the Crosswordslide 16 Marvelous!

    1.  Let’s see who remembered the poems from the cartoons  bestContinue the phrase from the  cartoonslide 17-18Good!

    2.slide19  Right you are!

    1. slide 20  Super!

    2. slide 21  OK!

    1. slide 22 That’s right!

    2. slide 23  Very good!

    1.    What are the names of the characters Tell me, please.  slide 24

    2 .Children! You also have prepared for this holiday. Enjoy the play of our actors.(Play)

    Piglet: Good- morning, Eeyore  

    Eeyore:  Good- morning, little Piglet. If this is a good  morning, which I doubt it.

    Piglet: Many happy returns on this day!

    Eeyore: What did you say? Can you repeat it, please.

    Piglet; Many happy…

    Eeyore:Wait a moment. I can’t hear you.

    Piglet: Many happy returns on this day!

    Eeyore: Meaning me?

    Piglet: I bought you a present.

    Eeyore:  A present for me? For real birthday? Thank you, Piglet. You are a real friend. What present?

    Piglet: a baloon

    Eeyore: a balloon?

    Piglet:When I was running to you I fell down.

    Eeyore: What a bad luck! I hope you didn’t hurt you.

    Piglet: Oh, no, but I cut the ballon.

    Eeyore: My balloon?

    Piglet: Yes, here it is. Many happy returns.

    Eeyore: What colour was it ?

    Piglet: Green.

    Eeyore: My favourite colour.

    Winnie-the –Pooh: Many happy returns on the day!

    Eeyore: Thank you, Pooh. I’m happy.

    Pooh:I brought you a little present.

    Eeyore: I have already one.

    Pooh: It’s a useful jug. Here it is. It’s for putting things in it.

    Eeyore: I believe my balloon will fit it. Look, Piglet. It goes in.

    Piglet: So does it.

    Eeyore: But it goes out. It goes out and goes in.

    Eeyore: It was so nice of you to give me this present.

    Pooh: It’s so nice of me to give a jug!

    Piglet: It’s so nice of me to give a balloon.

    Owl: Many happy returns on the day, Eeyore ! I heard you have a birthday today. Is it right?

    Eeyore: It’s a real birthday. I got so many presents.

    Owl: Dear, Eeyore. On this wonderful day I would like to give you donation.

    Pooh: What donation? Something free of charge?

    Owl: A very useful donation. Here it is. You can hang it above the door.This is.

    Eeyore: Could you fit it on me?

    Owl: What’s the matter. This is one from my bell.

    Eeyore: Oh, it’s my tail. It’s my own tail.

    Piglet: Of course. The tail is found. The Owl found it.

    Owl: A tail? What tail? I give you a tail.

    All laugh: ha- ha-ha

    Eeyore: That;s great! You have found the balloon. You have found the jug. You have found the tail

    1..So, dear friends, we have looked into the world of wonderful poems and stories created by Alan Alexander Milne. Now it’s time to come back to our reality. Let’s learn good lessons from good books. Let’s be true friends and fillour life with wonderful adventures.

    3 cheers for all of us.Hip-hip-hurrah.

    2. Next lesson we are going to speak about A.Milne.  To remember everything we learnt today we suggested children to make up lap book which will help them to speak about Milne. Let’s see what we have done. Explanation of creating lap book.

     1.In the conclusion, let's see an episode from the animated film “Winnie-The-Pooh”.

    Goodbye! Hope you had a good time with us


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Внеклассное мероприятие по математике"Сказочная страна"

    Данный материал используется для проведения внеклассного мероприятия по математике в 5 классе в рамках предметной недели....

    Урок внеклассного чтения в 5 классе. "По следам сказочных героев А.С. Пушкина"

    Урок направлен на повышение знаний учащихся о писателях и поэтах 19 века. Осмысление прочитанных произведений  в рамках последовательного вдумчивого чтения и анализа....

    Ассамблея сказочных героев "Права ребёнка и сказочные герои"

    Занятие  проводится в форме игры  двух команд,которые соревнуясь выполняют различные задания по правам ребёнка  участвуют сказочные герои .Они на примере нарушений прав помогают  п...

    Презентация "В стране сказочных героев"

    Игра способствует закреплению пройденного материала, развитию познавательного интереса....

    Сценарий новогоднего спектакля "Новый год с стране сказочных героев"

    Сценарий предназначен для постановки с учащимися старших классов. Он вариативен, так как части могут быть переставлены или исключены в зависимости от количества занятых в постановке людей....