Лексико-грамматический тест по английскому языку 8 класс
тест по английскому языку (8 класс) на тему

Пашкова Неля Викторовна

Данный документ содержит тесты по английскому языку, предназначенные для пороверки у обучающихся знания лексики, соответствующей уровню подготовки, понимания дифференциации Conditional 1, 2, косвенной речи.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл testy_8.docx16.7 КБ

Предварительный просмотр:

Тесты по английскому языку для учеников 8 класса

1.Выберите слова с похожим (синонимичным) значением.  

1. foggy

a) rainy    

b) stormy            

c) misty

2. a disaster

a) danger  

b) trouble            

c) luck

3. to damage                                  

a) to be in trouble  

b) to be out of luck            

c) to hurt

4. an exploration

a) research  

b) an experiment            

c) an achievement

2. Выберите подходящее по смыслу слова или предлоги

1. A terrible noise was coming … the ground.

a) with  

b) in          

c) from

2. Hurricanes often … massive floods.

a) break

b) take          

c) bring

3. The great scientist did this research … this problem.                                  

a) on  

b) of            

c) in

4. A rocket was … last week.

a) flown  

b) launched            

c) taken

3.Выберите правильную форму глагола.

1.        She … TV when my sister came home after work. (watched/ was watching/ had watched)

2.        Where … you … this book? (did … buy/was … buying/ had … bought)

3.        I … my homework by 7 o’clock. (did/ was doing/ had done)

4.        We … very pleased to see Alice again at the party last Sunday. (were/ were being/ had been)

4. Составьте предложения, используя Conditional II and III.

1.        What … (do), if you … (be) me?

2.        2. If she … (study) better, she … (not pass) her exams.

3.        3. If people … (avoid) damaging nature, many species of animals … (disappear).

4.        4. If I … (finish) my research, I … (take part) in the conference.

5. Преобразуйте предложения в косвенную речь

1.        She says: “I saw you in the cinema”.

2.        He said: “Helen left yesterday”.

3.        My friend asked: “How long have you been here?”

4.        She said to Richard: “Water the flowers”.

5.        Mother said to the children: “Don’t touch the cat”.

6.        The teacher asked: “Did you write your homework?”

7. Составьте предложения, вставив глаголы   “do” или “make” в правильной форме

1. Yesterday I … a lot of mistakes in my English dictation, and now I must … my homework hard.

2.        Mary … the best to win next competition.

3.        My brother often … the shopping, but he … a bed.

4.      When I get home after work I'm usually too tired to … the housework.

5.       I've ….  good progress in Spanish this year.

8. Составьте предложения и вставьте “to” если это необходимо.

1.        We want you … phone Mr. Jones.

2.        Our mother made us … clean the room, and our father asked me … help him to wash the car.

3.        Many parents expect their children … study well, they don’t want them … go to the disco in the evening.

9. Выбери правильное слово.

1. Pack / packed / unpacked / packets

1) Give me some .... of nuts.

2) Before travelling we must .... our things.

3) You can see some .... goods in a shop.

4) Take .... litter and put it in the bin.

2. Use / user / used / using / are used to

1) They ....not .... washing with cold water.

2) He is an experience computer .... .

3) May I ... your pen,please?

4) The metal machines were ..... many years ago.

5) ..... waste paper helps nature.

3. Recycle / recycling / recycled / recylcable

1) 4% of ... material is .... .

2) Take your domestic rubbish to the .... centre.

3) We should .... paper, plastic and glass.

4. Environment / environmental

1) They have many ... problems in their city.

2) To protect the .... is our main task nowadays.

5. Protection / protective /  protect

1) We must .... our Earth.

2) He wears .... clothing as he is a fireman.

3)  .... of nature is very importang.

6. Pollute / polluted / pollution

1) The air is .....  by gases in the city.

2) People .... the ground throwing away litter.

3) What do you know about the .... of rivers and seas?

7. Prohibit / prohibition / prohibited

1) Feedibg animals in the Zoo is strictly .... .

2) I know about this .... .

3) They .... me to smoke at home.

10. Заполните пропуски словами из таблицы

1.        Which TV …… company is your favourite?

2.        Could you …. the film so that I can watch it later?

3.        How did you …. the turn of the century?

4.        I’ve finished writing my test. Can I …. ?

5.        Can you ….. that you are right?

6.        I think I can …. these naughty kids.

7.        Journalists ….. on wars and political protests.

8.        The …. of the ancients could help our generation if we have learned from it.

9.        ….. is a book giving information about everything.

10.        The detective made the criminal ….. to his crime.

11.        The play received a negative ……. .

12.        He …. gives interviews.

13.        I’ve always wanted to ….. more about the ancient Egyptians.

A) video    B) broadcasting       C) confess    D) seldom      E) wisdom        F) celebrations           G) report       H) quit          I) review            J) manage      K) prove      L) encyclopedia                    M) find out            N) celebrate               O) conclusion


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Роль лексико-грамматического минимума на уроках английского языка

Лексико-грамматический минимум для 6 класса. Тема: предлоги, артикли, времена....

Тактика подготовки учащихся старших классов к выполнению лексико-грамматической части ЕГЭ по английскому языку

Небольшая, но, думаю, очень полезная работу для преподавателей: как выполнить задания В-4 - В-10 за миниум времени....

Цели и формы диагностики усвоения лексико-грамматического материала на уроках английского языка.

Главная цель диагностики в любой человеческой деятельности – правильно оценить рассматриваемую ситуацию, чтобы сформировать эффективное действие.Диагностирование включает в себя контроль, проверку, оц...

Лексико-грамматические игры на уроках английского языка

Лексико-грамматические игры предназначены для мотивации учащихся 2-3 классов к изучению английского языка...

Комиксы и другие графические изображения как средство активизации лексико-грамматического материала на уроках английского языка»

Использование, создание комиксов и других графических изображений на уроках английского имеет многоцелевой аспект, так как способствует:поддержанию мотивации учащихся в изучении английского языка,...

Применение игровой технологии для развития лексико-грамматических навыков на уроках английского языка

В статье описываются увлекательные игры для развития и совершенствования лексики и грамматики....