Конспект урока " Animals. What kind of animals?"
план-конспект урока по английскому языку на тему

Гуреева Светлана Анатольевна

Цели урока:

образовательные:  совершенствовать навыки чтения и говорения, активизировать в своей речи лексический материал, совершенствовать лингвострановедческую компетенцию;

развивающие: развивать критическое мышление через чтение; развивать логическое мышление; развивать умение работать в паре.

Технология: критическое мышление.

Оборудование урока: дидактический материал, учебник « Spotlight-4» Ваулина Ю.Е., Дули Д.,  Подоляко О.Е., Эванс Издательство « Просвещение» 2013год.

Формы организации работы: фронтальная, индивидуальная, парная.

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл animals.pptx1.18 МБ
Файл tema_uroka.docx25.21 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Animals. What kind of animals? Гуреева Светлана Анатольевна Учитель английского языка МБОУ СОШ№4 г.Шатура 2015г

Слайд 2

Aa Открытый слог [æ] [ ei ] Закрытый слог wh a le s n a ke A sia m a mmal A frica

Слайд 3

Открытый слог [o:] Or Oo [əu] p o ny n o se h or se t or toise

Слайд 4

Ii Открытый слог [i] [ai] Закрытый слог l i zard p i g rept i le crocod i le t i ger

Слайд 5

em u t u sk tr u nk [ ju :] [ ^] Uu

Слайд 6

Guess the riddle: It’s big with the long legs, a long neck, big eyes and a long tail. It can be of different colors. It can run fast and jump. 01.03.2015 6

Слайд 7

Guess the riddle: It’s small. It’s grey with the short legs and a long tail. It’s afraid of cats. 01.03.2015 7

Слайд 8

Cluster Reptile

Слайд 9

What Makes a Mammal? All mammals : Are vertebrates (which means they have a backbone or spine ( позвоночник ) . Are endothermic. Also known as “ warm-blooded,” ( теплокровные ) endothermic animals regulate their own body temperate which allows them to live in almost every climate on Earth. Have hair on their bodies. Produce milk to feed their babies . This allows them to spend more time with their young and teach them important skills they need to survive on their own. 01.03.2015 9

Слайд 10

What Makes a Reptile? All reptiles : Are vertebrates (which means they have a backbone or spine ( позвоночник ) ) Are ectothermic . Also known as “cold-blooded,”( хладнокровные ) ectothermic animals cannot regulate their own body heat , so they depend on warmth from sunlight to become warm and active. If they get too hot, they have to find shade or a burrow to help them cool down. Are covered with scales ( чешуя ) Have lungs ( легкие ) for breathing Usually lay eggs 10

Слайд 11

Elephants are the biggest four-legged animals. They are grey and sometimes white. They haven’t got hair. Elephants come from Africa and Asia. African elephants have got very big ears and Asia elephants have got little ears. Elephants have got a very long nose – trunk and two long white teeth – tusks . Elephants eat a lot of food and drink a lot of water. They eat leaves, grass and fruit. Elephants can swim – they are very good swimmers. Elephants love water. When the elephants sleep, they usually stand. And as you know elephants help men work. 01.03.2015 11

Слайд 12

Reptile h ave scales l ay eggs c old-blooded h ave a backbone snake lizards crocodile tortoise

Слайд 13

Mammal h ave hair p roduce milk warm-blooded h ave a backbone horse mouse whale elephant

Слайд 14

Cinquain 2. Big, grey 3.Eat fruit , can swim , love water 4 . I love elephants. 5. Mammal 1. Elephant



Предварительный просмотр:

Тема урока: Animals. What kind of animals?

Цели урока:

образовательные:  совершенствовать навыки чтения и говорения, активизировать в своей речи лексический материал, совершенствовать лингвострановедческую компетенцию;

развивающие: развивать критическое мышление через чтение; развивать логическое мышление; развивать умение работать в паре.

Технология: критическое мышление.

Оборудование урока: дидактический материал, учебник « Spotlight» Ваулина Ю.Е., Дули Д.,  Подоляко О.Е., Эванс Издательство « Просвещение» 2013год.

Формы организации работы: фронтальная, индивидуальная, парная.

Ход урока.

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Формы обучения

Орг. момент.

Проверяет готовность учащихся к уроку.

Вводит в

языковую среду.  

Готовятся к работе (на столах учебники, тетради, ручки, листы

бумаги)

Введение в языковую среду.

-Good morning! Nice to meet you. I hope you are well today

Реагируют на реплику учителя

Фонетическая зарядка.

-Let’s start with the phonetic exercises as we usually do.

-Begin with the rhyme about Jack. Go on with “Rub-a-Dub-Dub” 

-And now repeat after me: /ei/ - snake, whale, Asia, /ai/ - reptile, crocodile, / o:/ - tortoise, horse, /…/ - mammal, Africa , /^/ - trunk, tusk

Воспроизводят заученные рифмовки с правильными звуками, повторяют за учителем новые слова и звуки.

Фронтальная

(учитель – класс)

1. Целеполагание и мотивация.

Учитель, мотивируя ПД уч-ся, создавая интригу, говорит:

-Today we’ll do a lot. Firstly, you must answer some questions and guess the theme of our lesson.

Guess the riddles, please:

-It’s  big with the long legs, a long neck, big eyes and a long tail. It can be of different colors. It can run fast and jump. (Horse)

-It’s  small. It’s grey with the short legs and a long tail. It’s afraid of cats. (Mouse)

- So, what are we going to speak about today?

Учитель записывает тему на доске.

Right you are. And the aim of our work is to learn about kinds of animals. And at the end of our lesson you must be ready to talk about them.

Отвечают на вопросы, один ученик зачитывает, другие отгадывают загадки, предполагают тему урока.

Фронтальная

(ученик – класс)

Работа с учебником.

Open your books on page 81. Look at the pictures of the exercise 4. Which animals do you see?

Рассматривают картинки с животными, отвечают на вопросы.

Фронтальная (учитель - ученики)

Кластер.

Do you know that all animals are divided into reptiles and mammals?

Which animals are reptiles and which are mammals?

Now take the sheets of paper and write in the form of cluster the names of animals. What do you know?

Ответы каждой пары переносятся на доску, составляется общий кластер.

Выполняется задание на листах.

Парная (ученик-ученик)

Физкультминутка.

“Head and shoulders”

2. Осмысление. Инсерт (чтение текста с пометками).  

А/

Now read the article about the mammals and reptiles from the encyclopedia. It will be difficult, you should read the key words.

Were we right or not?

B/

Now look at the blackboard. Read the text about one of the mammals. Look through and say what animal it is about. Fill in the table with the information you’ve got.

( приложение 2)

+ я это знал; - я этого не знал; ! это меня удивило;? хотел бы узнать подробнее.

Учащиеся читают статью из энциклопедии, обращая внимание на выделенные слова.

Проверяют написанные кластеры с полученной информацией, исправляют по необходимости.

Учащиеся работают

с текстом, делая пометки в тексте.

Индивидуальная работа.

Синквейн

The next task is to make your own cinquain about the elephant. If you forget what it is, I’ll remind you. It is a kind of poem, which consists of 5 lines (this word has French origin; cinq means five in French). The first line is a general word, the second line consists of two adjectives which describe this country, the third line includes 3 verbs on the topic, the fourth line is the main idea of your “ poem” (It must consist of 3-4 words) and the last line is a synonym of the general word. And now it’s time to start.

All your cinquains will be different. Read aloud your cinquains, when you are ready. You can work in pairs or individually.

Придумывают свои синквейны. Читают вслух.

Индивидуальная или парная.

3. Рефлексия. Возвращение к кластеру.

Let`s return to our cluster and add some new details to it.

Уч-ся добавляют

полученную информацию к кластеру, расширяя его.

Индивидуальная или парная

Подведение итогов.

What new information have you learnt today? What new facts were interesting for you?

Уч-ся высказывают свое мнение о достижении целей урока.

Индивидуальная

Домашнее задание.

Draw or find a picture of a reptile or a mammal. Present them to your class and be ready to tell the class about it. Thank you for your work. I am sure that our work was interesting and useful for you.

Уч-ся записывают домашнее задание.                                  

Приложение 1. 
What Makes a Mammal?

 

There are more than 4,000 different species of mammals. The smallest is the hog-nosed bat, which weighs 0.05 ounces. The largest is the blue whale, which can be 100 feet long and weigh 150 tons. But whether they live on land or water, all mammals share some common characteristics.

All mammals:

  • Are vertebrates (which means they have a backbone or spine (позвоночник)).
  • Are endothermic. Also known as “warm-bloode,” (теплокровные) endothermic animals regulate their own body temperate which allows them to live in almost every climate on Earth.
  • Have hair on their bodies.
  • Produce milk to feed their babies. This allows them to spend more time with their young and teach them important skills they need to survive on their own.
What Makes a Reptile?

 

There are four main groups of reptiles: turtles and tortoises; lizards and snakes; crocodiles and alligators; and the tuatara. Many reptiles spend most of their time on land, but some spend a great deal of time in the water. Reptile species can be found in all types of habitat except polar ice and tundra.

 

All reptiles:
  • Are vertebrates (which means they have a backbone or spine (позвоночник))
  • Are ectothermic. Also known as “cold-blooded,”(хладнокровные) ectothermic animals cannot regulate their own body heat, so they depend on warmth from sunlight to become warm and active. If they get too hot, they have to find shade or a burrow to help them cool down.
  • Are covered with scales (чешуя)
  • Have lungs (легкие) for breathing

Приложение 2.

The elephant.

     Elephants are the biggest four-legged animals. They are grey and sometimes white. They haven’t got hair. Elephants come from Africa and Asia.

     African  elephants have got very big ears and Asia elephants have got little ears.

      Elephants have got a very long nose – trunk and two long white teeth – tusks.

      Elephants eat a lot of food and drink a lot of water. They eat leaves, grass and fruit.

      Elephants can swim – they are very good swimmers. Elephants love water.

     When the elephants sleep, they usually stand. And as you know elephants help men work.

Урок с использованием технологии РКМЧП.

“Animals”

3 класс

учебник « Spotlight» Ваулина Ю.Е., Дули Д.,  Подоляко О.Е., Эванс Издательство « Просвещение» 2013год.

Подготовила Гуреева С.А.,

 учитель английского языка МБОУСОШ №4


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по теме "What kind of people are we?"

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе на тему "What kind of people are we?" к учебнику М.З.Биболетова Enjoy English...

Конспект урока в 10 классе "Must a Politician Be Kind"

Урок в 10 классе "Must a politician be kind" способствует формированию навыков говорения....

Конспект урока. Тема: What is Beauty?

Что такое красота?  Вокруг этой темы всегда возникают дискуссии, споры. На  уроке мы пытаемся сформировать собственное отношение к данному понятию, явлению, применяя элементы диску...

Технологическая карта урока английского языка по теме:"What kind of music do you like?"

В данном материале рассматривается такая тема, как музыка. По учебнику Forward для 5 класса, часть 2. Учащиеся изучают новую лексику, знакомятся с названиями музыкальных инструментов на английском язы...

конспект урока "Animals"

Конспект открытого занятия для детей 5-6 лет.Возраст: 5-6 летТема: AnimalsТип урока: комбинированныйЦель: отработать произношение звуков, вызывающих затруднения у учащихся;систематизиро...

Конспект урока "Jobs. What do you want to be?"

Класс: 4УМК :  Быкова Н., Дули Дж., Поспелова М., Эванс В. УМК «Английский в фокусе» для 4 класса. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2011.Предмет: Английский языкТип урока:...

Конспект урока "Animal World" для учащихся 2 класса

Тема урока: Мир животных (Animal World)Тип урока: Урок общеметодологической направленности (урок обобщения и систематизации знаний)Цели урока:1.Учебная:-в говорении: формирование навыка  использо...