Главные вкладки

    План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе учителя английского языка
    план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

    Сажнева Юлия Анатольевна

    План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе 

    английского языка. УМК: «Английский в фокусе» 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon konspekt_1.doc666.5 КБ
    Office presentation icon prezentatsiya1.ppt_k_uroku_svobodnoe_vremya.ppt638.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    План – конспект урока английского языка в 6 «А» классе учителя

    английского языка МБОУ СОШ №3 п. Монино Сажневой Ю.А.

    УМК: «Английский в фокусе» 6 класс; авторы: В. Эванс, Д. Дули, О.

    Подоляко, Ю. Ваулина; издательство: М.: Express Publishing «Просвещение»

    2008

    Тема урока: «Свободное время» ”Free Time”

    Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции на основе изученных

    лексических единиц, новых лексических единиц и речевых и грамматических

    структур по данной теме урока.

    Тип урока: Комбинированный

    Проблемы, решаемые обучающимися: Как люди проводят свободное

    время?

    Планируемые результаты:

    Предметные: выучить новые лексические единицы

    регулятивные УУД: выбирать действие в соответствии с поставленной

    задачей, адекватно воспринимать коррективы учителя

    познавательные УУД: познакомиться с популярными способами

    проведения досуга в англоговорящих странах

    коммуникативные УУД: проявить активность во взаимодействии для

    решения коммуникативных и познавательных задач, ставить вопросы,

    строить понятные высказывания, слушать собеседника

    личностные результаты: уважительное отношение к иному мнению,

    культуре других народов.

    Используемые технологии: игровая, технология исследования, проектная,

    технология личностно-ориентированного обучения, ИКТ.

    Оборудование: мультимедийный проектор, экран, презентация (PowerPoint)

    учебник “Spotlight 6”, карточки с новой лексикой, картинки по теме. ”Free Time”,

     Ход урока.

    1 Организационный момент.

    Good morning, boys and girls! Who knows what we are going to speak aboutе  at

    the lesson?  I’d like you to look attentively at the screen. I think you can guess what we are speaking about today.

     (PowerPoint),слайд 1)

    But first of all let’s warm up.Let’s pronounce the words you will need this lesson (PowerPoint),слайд 2).

    Repeat  after me:

    [a:] – gardening, dancing, basketball, pastime

    [˄] – club, rugby, hunting, jumping, running

    [ↄ:] – horse riding, sport, drawing, walk

    [ↄ ] –  jogging, fond, hobby, popular, wat),ching

    [i:] – reading, sleeping, keeping, free, keen

    [i] – activity, fishing, interested, windsurfing, swimming

    [ai] – time, like, bike, cycling, diving

    [ei] – playing, games, crazy, favorite, famous, paint

    T: Well done!

    2.

    T: They say tastes differ. Different people have different habits. Open your

    textbooks on p. 56 & find ex. 1 Look at the pictures, listen to me & repeat after

    me. Do you know the meaning of all these phrases? Very well.

    Say, which of these you do or don’t do every day, every week, every weekend, on

    holiday. Look at the example (PowerPoint),слайд 3)).

    e. g.: I meet my friends every week. I don’t go windsurfing when I’m on holiday.

    P-s: выполняют упражнение.

    T: Let’s see what the most popular pastime activities are. Look at the screen (PowerPoint),slide

    4), match the words and make up word combinations. Then write the answers in

    these cards (PowerPoint),см. приложение 1).

    Use the model.

    Model: 1 – c

    1 going             a. cycling

    2 playing          b. to music

    3 eating            c. windsurfing

    4 going             d. computer games

    5 collecting      e. books

    6 watching       f.TV

    7 listening        g. pets

    8 meeting         h. ice-cream

    9 reading          i. friends

    10.keeping       J stamps

    EX 3, p. 56

    a)T:Is this an article or a leaflet?

    Ss:A leaflet.

    T:What is it about?

    Ss:Clubs at Bolton Middle School.

    T:Why was the text written?

    Ss:To give information about the clubs.

    T:Where could you see it?

    Ss:In the school newspaper.

    T:How many clubs are there?

    Ss:Seven.

    b)Look through the sentences then read the text  carefully and find the correct clubs.

    Let’s check the answers

    Answers

    1 The Drama, Sports and Music Clubs

    2 The Art and Photography Clubs

    3 The Book Club

    4 The Computer Club.

    c) Look through the text and explain the highlighted words

    Make your own sentences with the words:

    Keen on, join, trips, present, play, have fun, literature, novels, exchange, mad about ,print

    Possible answers

    Why don’t you join us for lunch?

    Our school trip is always great fun.

    We’re presenting some new ideas.

    I love plays at the theatre!

    Are you having fun?

    Literature is fantastic!

    My sister hates reading novels.

    Exchanging books with friends is fun.

    I’m mad about films.

    I can print pictures from my camera.

    T: Are you tired? Let’s make a pause & do some physical exercises. Just imagine

    that you are swimming, playing volleyball, working in the garden, painting,

    dancing, cycling

    Arrange your chairs into two circles(inner and outer)facing each other. The student in the outer circle will move around and the student in the inner circle stay where they are . After asking questions the students  in the outside wheel have to move one chair clockwise.

    Now you will get worksheets and carry out a survey about your classmate’s favourite pastime activities

    Model

    What are you keen on?             -  I am keen on watching TV

    What are you mad about?       -  I’m mad about music

    What are you fond of?              - I’m fond of painting

    What don’t you mind doing?    - I don’t mind reading books

    What do you hate doing?          - I hate cycling

    Приложение 2

    Now let’s find out what activities are the most popular in our class and what are the least ones.

    I will make a graph

    How many pupils are fond of…?

    How many guys are keen on…?

    How many children are interested in…?

    How many persons are mad about),…?

    How many pupils are never bored with…?

    What people don’ generally like?

    What don’t you mind doing?

    T: Let’s Make the conclusion

    P 1: The most popular past time activity in your class is …

    T: Very good children! Now it’s time to sum up. Did you like our lesson? Say,

    what you’ve learnt and how you’ve worked (PowerPoint),slide 9).

    Домашнее задание: SB упр. 8*, с. 57; WB с. 35

    Приложение 1.

    1 going             a. cycling

    2 playing          b. to music

    3 eating            c. windsurfing

    4 going             d. computer games

    5 collecting      e. books

    6 watching       f.TV

    7 listening        g. pets

    8 meeting         h. ice-cream

    9 reading          i. friends

    10.keeping       J stamps

     

     Приложение 2.

    Friend’s name

    What are you keen on?

    What are you mad about?      

    What don’t you mind doing?

    What do you hate /dislike doing?  

           


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 2

    Free time

    Слайд 3

    Say after me: [a:] – g ar dening, d a ncing, b a sketball, p a stime [] – cl u b, r u gby, h u nting, j u mping, r u nning [-] – h or se riding, sp or t, dr aw ing, w al k [-] – j o gging, f o nd, h o bby, p o pular, w a tching [i:] – r ea ding, sl ee ping, k ee ping, fr ee , k ee n [i] – act i v i ty, f i shing, i nterested, windsurfing, swimming [ai] – t i me, l i ke, b i ke, cycling, d i ving [ei] – pl ay ing, g a mes, cr a zy, f a vorite, f a mous, paint

    Слайд 4

    Read the examples: I meet my friends every week. I don’t go windsurfing when I’m on holiday.

    Слайд 5

    Match: 1) going 2) playing 3) eating 4) going 5) collecting 6) watching 7) listening 8) meeting 9) reading 10) keeping A) cycling B) to music C) windsurfing D) computer games E) books F) TV G) pets H) ice-cream I) friends J) stamps

    Слайд 6

    Check: 1-C going windsurfing 2-D playing computer games 3-H eating ice-cream 4-A going cycling 5-J collecting stamps 6-F watching TV 7-B listening to music 8-I meeting friends 9-E reading books 10-G keeping pets

    Слайд 7

    Answers 1 The Drama, Sports and Music Clubs 2 The Art and Photography Clubs 3 The Book Club 4 The Computer Club.

    Слайд 8

    Make your own sentences with the words: Keen on, join, trips, present, play, have fun, literature, novels, exchange, mad about ,print

    Слайд 9

    What are you keen on? - I am keen on watching TV What are you mad about? - I’m mad about music What are you fond of? - I’m fond of painting What don’t you mind doing? - I don’t mind reading books What do you hate doing? - I hate cycling

    Слайд 10

    Express your opinion: I’ve worked properly well h ard s eriously quickly and nicely I’ve learnt - new words - about famous man’s hobbies about the most popular hobbies in Britain (America) some new hobbies


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка

    Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме   « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...

    План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

    План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

    План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

    Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...

    План- конспект урока английского языка в 7 классе по теме: «Английский- язык международного общения» (учебник О. В. Афанасьева, И. В. Михеева)

    На данном уроке преследовалась следующая цель: в процессе формирования диалогической речи научить учащихся спрашивать и давать советы о том, как решить возникающие проблемы в изучении английского язык...

    План-конспект урока английского языка в 6 классе УМК «Английский в фокусе» авторы Н.И.Быкова, Дж.Дули и др. Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы.

    Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы. Место и роль урока в изучаемой теме: 1 урок по теме «Holiday plans» , 1 урок по разделу «Holiday time»...