Конспект урока “Travelling”
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Онищенко Надежда Михайловна

Конспект урока “Travelling” для 8 класса.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл travelling_abroad.docx28.48 КБ

Предварительный просмотр:

МОУ «Школа-коллегиум» города Алушты

План-конспект урока

на тему: “Travelling”

Модуль 6 урок 6а

8-А класс

31. 01. 2019г.

                                                     

                                                     Онищенко Н.М.,

учитель английского языка

2018-2019 уч. год

Цели урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся, расширение страноведческого кругозора учащихся.

Планируемые результаты:

Образовательные:

  • повторить и активизировать в речи учащихся изученную лексику по теме “Travelling”;
  • развивать умения учащихся в монологической речи, а также устной неподготовленной речи;
  • отрабатывать навыки аудирования, чтения
  • продолжить развитие навыков диалогической речи.

Развивающие:

  • способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы личности учащихся;
  • развивать познавательную активность учащихся;
  • развивать внимание, воображение и логику.

Воспитательные:

  • формировать у учащихся интерес к культуре разных стран мира;
  • формирование навыков и умений интеллектуального труда (поиск информации в различных источниках, навыков самостоятельной и групповой работы).

Тип урока: комбинированный урок.

Формы проведения: заочное путешествие, интерактивная беседа, диалоги,

Оборудование: учебник Spotlight  8 класс «Английский в фокусе», Ю.Е.Ваулина,  Дж.Дули, О.Е.Подоляко. «Просвещение» 2014г., презентация Power Point, компьютер, проектор.

ХОД УРОКА:

I. Организационный момент.

    Приветствие

T: Hello, my dear friends! Nice to see you again!

Students: Hello, teacher!

T: Sit down, please! How are you today?

T: I am glad you are fine! Let’s start our English lesson.

   Введение в тему:

T: Let’s try to guess the topic of our lesson. I have prepared some puzzle-questions  for you. If you tell all the words correctly, you will be able to name the topic of our lesson.

  1. You buy it, if you want to go by bus, or by plane, or by train. What is it? (ticket)
  2. Where can you see a lot of planes? What is it?  (airport)
  3. With seat belts on
    We drive around.
    We stop and go
    All over town.
    What is it? (car)
  4. “All Aboard!”
    Clackity-clack.
    We go speeding
    Down the track.
    What is it? (train)
  5. The pilot takes us
    Up so high —
    A giant “bird”
    Up in the sky.
    What is it? (airplane)
  6. Across the lake
    I row and row.
    The harder I pull
    The faster I go.
    What is it? (boat)
  7. Up in the sky
    Above the clouds
    Propeller whirring
    Fast and loud.
    What is it? (helicopter)

T: Now you see that the topic of our lesson is… Students: ”Travelling!”

We are going to speak on this topic as much as possible, to remember the new words, to read texts, to listen and to make up dialogues. Look at the blackboard and read the motto of our lesson:

“The More we learn different lands, the more we know each other”

II. Речевая зарядка.

T: What’s the weather like today?

T: Great! And what season is coming? What is your favorite season? When do you prefer to travel? Lets start our travelling from weather forecast.

(ответы учащихся)

III. Активизация лексики по теме урока.

Let’s revise words and expressions on the topic “Travelling”.

Now you will receive a sheet of paper with words: travel, journey, passenger, luggage, departures, arrivals, gate, delay, depart, suitcase.

Your task 1 is to make sentence

Next is to fill in:

1. At the station there is a lot of________ with children.

2. We lost our ____________at the train station

3. We like to _______a lot around the world

4. Our _________________ was sent to a different address

5. We do not know the time of __________of our plane

6. Near the airport ___________ there are a lot of people

7. Flight ___________ caused excitement of people

T: We know that many people are fond of traveling

1. Why do people like to travel?

S1: They want to learn about different countries, culture and sightseeing’s.

S2: Travelling is good because you meet new friends.

S3: You can visit famous museums, galleries, buy souvenirs.

S4: You can learn about national traditions of many countries.

2How can people travel?

S1: They can travel by car, by sea, by plane, by bus, on foot.

3. What means of transport do you prefer to travel?

S1: I prefer to travel by car because I can stop when and there I want and enjoy nature.

S2: I prefer to travel by sea because I enjoy the wind and the sea.

S3: I prefer to travel by plane because it’s the quickest means of transport and comfortable

S4: I prefer to travel by train because it’s the most convenient and not expensive.

IV.  Ролевая игра. Чтение.

S1: Dear guests! Welcome to our Tour Agency. I am a manager of our tour agency and these are my agents. Our tour agents have prepared some information about four places of interests (учащиеся рассказывают о четырёх турах с опорой на текст в учебнике)

 S1: Russia/ Siberia

 S2: I invite you to do Wagon Travel in Wyoming

 S3: I invite you to visit Morocco

 S4: Ice diving in the Arctic

V  Аудирование.  Составление диалогов.

T: If you are ready to travel, let’s choose the way how we can do it:

- Listen to the dialogue. (Презентация диалога « At the airport»)

- Let’s try to make your own dialogues with arguments against and arguments in favour of going abroad. You can see 2 tables on the screen with arguments, so use them to make sentences. Don’t forget your colloquial vocabulary:

First,..Second,.. Besides,…By the way,…I agree (disagree) with the view that…, I’d like to add that…,May I put in a word? etc.

TRAVELLING ABROAD

Arguments against tourism abroad

A lot of places to visit in your own country (there are)

You don’t need:

- to reserve tickets

- to buy tickets and think of timetables

- to carry heavy suitcases

You don’t have

- to wait at airports and railway stations

- to think of rucksacks and suitcases

You can

- speak your own language

- choose your favourite food

- to make your relatives wait for you and worry

- to be always near you (your family and best friends)

- to be polluted and dangerous for health (a lot of places)

- it’s no use going abroad

TRAVELLING ABROAD

Arguments in favour of going abroad

- to discover new places in other countries (it’s wonderful)

- to be a part of people’s education

- to teach people about art and culture

- to teach people to understanding

- to broaden the mind

- to help people to relax sometimes

- to make friends with interesting people

-can help to improve the knowledge

of foreign languages

- can help practice speaking English

- to accept English as a new means of communication

- to learn more about other countries and their traditions

- to have an opportunity to go sightseeing

-on the one hand

VI  Рефлексия. Подведение итогов.  Выставление оценок.

Домашнее задание: Ex 1 p.92

Thank you for your hard work. Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по теме "Travelling"

Данный план-конспект урока является заключительным в разделе "Путешествие". И решает все основные образовательные, развивающие и воспитательные задачи...

Конспект урока английского языка в 5 классе "A funny space travel"

Конспект урока с раздаточным материалом к дню космонавтики....

Методическая разработка урока английского языка в 5 м классе. Тема урока: Travelling and transport: choosing the mean of travelling (Путешествия и транспорт: выбор вида путешествия)

Тема урока: Путешествия и транспорт5-й класс, углублённый уровень. Место урока: повторение лексики по теме «Путешествия и транспорт» Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английс...

План-конспект урока Travelling and transport

План-конспект урока по теме "Путешествия" для учеников 4 класса.Учебник  Английский язык 4 класс, углубленный уровень. Авторы: Верещагина И.., Афанасьева О.В....

Конспект урока "Travelling"

Технологическая карта урока....

Конспект урока английского языка в 5 классе по учебнику УМК под ред. О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой “Rainbow English 5”. Тема урока: «From Place to Place»(Travelling) “Путешествие”

Есть: 1.Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику УМК под ред. О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой “Rainbow English 5”.2. Презентация к уроку.3. Физкульт минутка4. Ауд...